Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Winterjas voor mijn hond?? (rottweiler, 1 jaar)
Moderator: moderatorteam
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
Winterjas voor mijn hond?? (rottweiler, 1 jaar)
Heb het al geprobeerd te vinden in andere topics, maar kan niet specifiek een antwoord vinden.
Vraag het me echt af. Als wij straks in de winter lang met onze hond gaan wandelen, is het dan verstandig om een waterafstotende winterjas voor hem te halen?
Of is het totale onzin?
De hond is straks met de winter precies een jaar oud, het is een rottweiler reu. En de wandelingen zullen dan ongeveer 1 uur in beslag nemen.
Vraag het me echt af. Als wij straks in de winter lang met onze hond gaan wandelen, is het dan verstandig om een waterafstotende winterjas voor hem te halen?
Of is het totale onzin?
De hond is straks met de winter precies een jaar oud, het is een rottweiler reu. En de wandelingen zullen dan ongeveer 1 uur in beslag nemen.

- crienepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Re: Winterjas voor mijn hond?? (rottweiler, 1 jaar)
Hier een boxerreu, nog nooit een jas aangehad. Toevallig van de week op facebook net zo'n soort "discussie", uiteenlopend van boxers die bij vorst nog gaan zwemmen tot boxers die nu al met een jas aanlopen.
Ik begin er niet aan, behalve als het om medische redenen bijv. nodig mocht zijn. Heb
Vince ook nog niet zien rillen van de kou, ook niet toen hij vorig jaar winter een half jaartje was. Lekker doorstappen, niet teveel stilstaan en thuis lekker afdrogen en in z'n warme mand.
Ik begin er niet aan, behalve als het om medische redenen bijv. nodig mocht zijn. Heb
Vince ook nog niet zien rillen van de kou, ook niet toen hij vorig jaar winter een half jaartje was. Lekker doorstappen, niet teveel stilstaan en thuis lekker afdrogen en in z'n warme mand.

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Totale onzin voor een jonge Rottie.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Nee joh lekker in beweging blijven.
Nala zwemt nu zelfs nog en ik denk dat het een hondje is wat het hele jaar door blijft zwemmen.
Helaas...
Nala zwemt nu zelfs nog en ik denk dat het een hondje is wat het hele jaar door blijft zwemmen.
Helaas...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Niks op tegen, als je maar niet de illusie hebt dat het nodig ismmartinn schreef:Heb het al geprobeerd te vinden in andere topics, maar kan niet specifiek een antwoord vinden.
Of is het totale onzin?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- dagmar88
- Zeer actief
Mijn stafford kruisinkje draagt er wel één, die is zo goed als kaal en heeft als pup een schouderblessure gehad waardoor ze anders mank loopt bij kou.
Geloof dat mijn x herder vorig jaar 1 x van haar een jas heeft aangehad. Toen sloeg het weer vrij snel om en ik ben heel langzaam, dus hij kon zich niet warm lopen.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Waarom zou je een Rottweiler een jas aan willen doen, heb hier een Rottweilerdame van bijna 10 jaar, nooit een jas gehad, nu op haar oude dag ook niet.

- mmartinn
- Zeer actief
Het is niet zo dat ik dat wil hoor, liever niet zelfs.thom schreef:Waarom zou je een Rottweiler een jas aan willen doen, heb hier een Rottweilerdame van bijna 10 jaar, nooit een jas gehad, nu op haar oude dag ook niet.
Ik heb alleen nog nooit een rottweiler gehad, mijn eerdere honden hadden allemaal een dikkere vacht.
Maar ik hoor al wel dat ik er niet 1 hoef aan te schaffen.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Een Rottweiler heeft echt wel een dikke vacht hoor
Dit is absoluut niet nodig. Ik heb zelf een Rottweiler (teef) van bijna 12 jaar en die liep vorig jaar in de sneeuw nog rustig 1.5 uur buiten
zonder ook maar de minste tekenen van kou.
Lekker wandelen, als ze in beweging zijn dan houden ze zich warm genoeg
Dit is absoluut niet nodig. Ik heb zelf een Rottweiler (teef) van bijna 12 jaar en die liep vorig jaar in de sneeuw nog rustig 1.5 uur buiten
zonder ook maar de minste tekenen van kou.
Lekker wandelen, als ze in beweging zijn dan houden ze zich warm genoeg
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Zou het zeker niet doen, de hond heeft vacht zat van zich zelf hoor... en zolang je de hond lekker in beweging houdt kan die wel wat hebben hor.. zelfs mijn ene galgo kruising heeft op de lange wandelingen waar we lekker door lopen geen jas nodig!
- mmartinn
- Zeer actief
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Is echt niet nodig, bij extreme kou slaat bij Nelle de damp eraf, volgens mij vindt ze het juist lekker vooral in de sneeuw.

- mmartinn
- Zeer actief
yodi schreef:Is echt niet nodig, bij extreme kou slaat bij Nelle de damp eraf, volgens mij vindt ze het juist lekker vooral in de sneeuw.
Ja Castor heeft het ook nooit koud eigenlijk. Wou het gewoon even zeker weten.

-
Telgter Toller
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tollers
- Contacteer:
Ik heb een Tollerdame van 12, met spondylose. Afgelopen winter heb ik mijn aversie tegen hondenjassen opzij gezet en voor Gisée een lekker warm jasje gekocht, voor de echt koude maanden. Op dat moment was ze volledig uit vacht en net gecastreerd. Eerlijk is eerlijk, Gisée vond het heerlijk en is de winter zo prima doorgekomen. Een gezonde jonge rottweiler kan mijns inziens prima zonder jas de winter doorkomen
Groetjes,
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik vraag me dan altijd af of men denkt dat alle honden in landen waar het een stuk kouder is in de winter ook jasjes dragen
Onzin dus dat jasjes gedoe.
- daisy2007
- Actief
- Mijn ras(sen): Malthezer leeuwtje
Jassen zijn alleen maar voor de fun of inderdaad medisch maar nodig zeker niet!!
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ik zou het niet doen bij een gezonde hond die een goed vacht heeft.Ik heb het trouwens ook nooit gedaan tot afgelopen winter. Toen was Luna zo goed als kaal en haar huid was overal kapot. Dat kon dus echt geen regen en kou hebben, toen jassen aangeschaft, en fleecepakjes voor in huis. Dit jaar zit ze weer heel slecht in haar vacht dus als het weer echt koud gaat worden krijgt ze lekker weer haar jas aan.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- MarjaV
- Actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 3
Als ze zich warm kunnen lopen is er niet zoveel aan de hand. Verder gewoon kijken naar je hond, je ziet ze wel rillen als ze het koud hebben.
Ik gebruik hondenjassen, maar puur functioneel. De wandelingen en trainingen zijn bij slecht en/of koud weer leuker als ze het warm hebben. Maar goed, ik heb dan ook afrikaners.
Ik gebruik hondenjassen, maar puur functioneel. De wandelingen en trainingen zijn bij slecht en/of koud weer leuker als ze het warm hebben. Maar goed, ik heb dan ook afrikaners.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka

- mmartinn
- Zeer actief
Zoals Kruimel53 al zei. In nederland leven niet alleen poolhonden natuurlijk.Apple schreef:Ik vraag me dan altijd af of men denkt dat alle honden in landen waar het een stuk kouder is in de winter ook jasjes dragen![]()
Haha ja die van ons is ook wel dol op sneeuw.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
En echt er zijn ook wel poolhonden (uit de sledesport) die als ze aan de ketting liggen toch niet voldoende warmte kunnen behouden hoor:
http://drsophiayin.com/images/uploads/D ... s_Pic8.JPG
Ik heb het niet standaard, maar Kay heeft het wel eens aangehad en hij is nog niet oud(5 jaar), maar hij lijkt het wel steeds meer nodig te hebben. Als het een gewone lange wandeling is, de sneeuw niet al te hoog is(en de plakkerig is) en we in beweging kunnen blijven dan laat ik het voor wat het is.
In principe niet en ik zou gewoon kijken naar hoe je hond reageert. Mocht het nodig zijn dan zie je dat dan wel en kan je altijd nog een jas kopen. Van een paar keer kou krijgt hij nou ook niet meteen wat...
http://drsophiayin.com/images/uploads/D ... s_Pic8.JPG
Ik heb het niet standaard, maar Kay heeft het wel eens aangehad en hij is nog niet oud(5 jaar), maar hij lijkt het wel steeds meer nodig te hebben. Als het een gewone lange wandeling is, de sneeuw niet al te hoog is(en de plakkerig is) en we in beweging kunnen blijven dan laat ik het voor wat het is.
In principe niet en ik zou gewoon kijken naar hoe je hond reageert. Mocht het nodig zijn dan zie je dat dan wel en kan je altijd nog een jas kopen. Van een paar keer kou krijgt hij nou ook niet meteen wat...

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Typisch geval van vermenselijking.
Dat je heel exotische hondjes in Nederland wat aan trekt, kan ik me voorstellen. Maar een rottweiler is een gebruikershond uit Duitsland. Gelukkig hebben ze in al die eeuwen selectie er wel voor gezorgd dat hij zn eigen klimaat de baas kan zonder hondenkleding (wat een trend is van de laatste 10 jaar)
Dat je heel exotische hondjes in Nederland wat aan trekt, kan ik me voorstellen. Maar een rottweiler is een gebruikershond uit Duitsland. Gelukkig hebben ze in al die eeuwen selectie er wel voor gezorgd dat hij zn eigen klimaat de baas kan zonder hondenkleding (wat een trend is van de laatste 10 jaar)

- dagmar88
- Zeer actief
Exotisch of niet, als t beest t koud heeft doe ik daar wat aan.Paisley schreef:Typisch geval van vermenselijking.
Of zijn ze inmiddels ook al eeuwen geselecteerd op centrale verwarming?
- Paisley
- Zeer actief
Als ie het koud heeft ja. En een jonge rottweiler die het buiten koud heeft, daar zou ik mee voor de deur van de dierenarts gaan staan. Die CV is eerder een reden om het binnen te warm te hebben, dan buiten te koud.

- gyanty
- Zeer actief
Dan gaat het over honden die niet naast een centrale verwarming slapen in de winter..... Ook zo iets vermenselijkt.....Paisley schreef:Typisch geval van vermenselijking.

- gyanty
- Zeer actief
CV en ook vooral kunstlicht zijn een behoorlijke stoorzender voor de vachtstructuur...... Zoiets met verharen terwijl ze niet zouden moeten verharen....Paisley schreef:Als ie het koud heeft ja. En een jonge rottweiler die het buiten koud heeft, daar zou ik mee voor de deur van de dierenarts gaan staan. Die CV is eerder een reden om het binnen te warm te hebben, dan buiten te koud.
Laatst gewijzigd door gyanty op 15 nov 2013 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.

- dagmar88
- Zeer actief
Paisley schreef:Als ie het koud heeft ja. En een jonge rottweiler die het buiten koud heeft, daar zou ik mee voor de deur van de dierenarts gaan staan. Die CV is eerder een reden om het binnen te warm te hebben, dan buiten te koud.
En nee, ik schat niet in dat de hond van TS het koud zal hebben, dat zei ik al.
Om het dan maar allemaal op vermenselijking te gaan gooien hoeft ook weer niet.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Ik denk dat het per hond verschilt of hij/zij een jasje nodig heeft of niet.
Ik denk wel dat kortharige rassen in de winter wel van een jasje profijt hebben.
Maar de meeste honden zullen het niet nodig hebben.
In elk geval kennen de meeste baasjes hun hond wel goed genoeg om door te hebben wanneer ze het koud hebben of niet.
Ik denk wel dat kortharige rassen in de winter wel van een jasje profijt hebben.
Maar de meeste honden zullen het niet nodig hebben.
In elk geval kennen de meeste baasjes hun hond wel goed genoeg om door te hebben wanneer ze het koud hebben of niet.
- Paisley
- Zeer actief
Nouja het kan een heel technisch verhaal worden.
Over de ontwikkeling van een wintervacht onder invloed van kunstlicht en verwarming (onze rottweiler vroeger had gewoon een wintervacht hoor), over de invloed van beweging op het warmte apparaat, over de tolerantie van wisselende temperaturen die bij honden veel groter is dan mensen, etc.
Maar een gezonde rottweiler heeft het dus niet koud swinters. En als mensen een jasje aan gaan trekken, vind ik dat behoorlijke vermenselijking
Over de ontwikkeling van een wintervacht onder invloed van kunstlicht en verwarming (onze rottweiler vroeger had gewoon een wintervacht hoor), over de invloed van beweging op het warmte apparaat, over de tolerantie van wisselende temperaturen die bij honden veel groter is dan mensen, etc.
Maar een gezonde rottweiler heeft het dus niet koud swinters. En als mensen een jasje aan gaan trekken, vind ik dat behoorlijke vermenselijking