Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stomme stomme hond!!!!!
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
Stomme stomme hond!!!!!
Bobbes heeft gisteren weer een kat zitten etteren, die heeft haar een kras gegeven en die zit op de binnenkant van een oor. Dat lijkt nu op een bloedoor, is ontstoken. Dus ik naar de dierenarts, antibiotica gekregen en rimadyl tabletten als pijnstiller.
Intussen moet ik effe ene uurtje weg, kom ik terug: heel de afval emmer overhoop gehaald door Bobbes, en de rimadyltabletten allemaal op! Ik heb 4 honden maar ik heb redenen om aan te nemen dat zij dat gedaan heeft. Zij is de enige die de vuilnisbak overhoop haalt en op de aanrecht kan komen. En als ze iets heeft, wil ze het niet delen met de anderen.
Ik moest van de dierenarts een eetlepel zout naar binnen gieten en dat heb ik gedaan. Daarmee zou ze alles uit moeten kotsen. Maar intussen is ze nog altijd monter (alleen hangen haar oren omdat ik haar een schop onder haar hol verkocht heb).
Intussen weer gebeld. Ze hebben daar geen braakmiddel dus nu raden ze me aan om geregeld te voeren om de maaginhoud (de rimadyl dus) te verdunnen. Ze zou namelijk een maagbloeding hieraan kunnen krijgen.
Ze drinkt nu wel veel, vanwege dat zout. Ik hoop dat dat ook helpt.
Intussen moet ik effe ene uurtje weg, kom ik terug: heel de afval emmer overhoop gehaald door Bobbes, en de rimadyltabletten allemaal op! Ik heb 4 honden maar ik heb redenen om aan te nemen dat zij dat gedaan heeft. Zij is de enige die de vuilnisbak overhoop haalt en op de aanrecht kan komen. En als ze iets heeft, wil ze het niet delen met de anderen.
Ik moest van de dierenarts een eetlepel zout naar binnen gieten en dat heb ik gedaan. Daarmee zou ze alles uit moeten kotsen. Maar intussen is ze nog altijd monter (alleen hangen haar oren omdat ik haar een schop onder haar hol verkocht heb).
Intussen weer gebeld. Ze hebben daar geen braakmiddel dus nu raden ze me aan om geregeld te voeren om de maaginhoud (de rimadyl dus) te verdunnen. Ze zou namelijk een maagbloeding hieraan kunnen krijgen.
Ze drinkt nu wel veel, vanwege dat zout. Ik hoop dat dat ook helpt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Stomme stomme hond!!!!!
Ik zou een andere praktijk bellen.
-
Peter27
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Naar andere praktijk voor braakmiddel. Zout geven is toch hartstikke achterhaald??
Sterkte in ieder geval. Hopelijk valt het mee.
blablabla 
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ja klopt, kan zelfs gevaarlijk zijn.Peter27 schreef:Naar andere praktijk voor braakmiddel. Zout geven is toch hartstikke achterhaald??
Andere praktijk bellen iones als dat nog zin heeft
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
wat de andere zeggen en ..
geef jezelf maar een schop onder je hol, dat je medicatie daar laat liggen waar ze bij kan
hopelijk krijgt ze er geen last van, arm dier
geef jezelf maar een schop onder je hol, dat je medicatie daar laat liggen waar ze bij kan
hopelijk krijgt ze er geen last van, arm dier
- iones
- Zeer actief
Ja, was stom van mij. Geen rimadyll daar op de aanrecht laten liggen. Het gebeurt niet vaak dat ze er iets van weg snaait, en daarom heb ik er niet snel erg in.
Ik voer haar stukjes bij beetje om de inhoud te verdunnen.
Ik voer haar stukjes bij beetje om de inhoud te verdunnen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Waarom niet gewoon naar een andere praktijk gaan?
- iones
- Zeer actief
Gebeld naar andere praktijk en ik ben nu effe weg....
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Wat een slechte da zeg, daar zou ik geen voet meer over de drempel zetten. Ik hoop dat alles goed komt 

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
toch maar even de kop veranderenStomme stomme hond!!!!!
Hoop dat ze er niets aan overhoudt!iones schreef:Ja, was stom van mij. Geen rimadyll daar op de aanrecht laten liggen. Het gebeurt niet vaak dat ze er iets van weg snaait, en daarom heb ik er niet snel erg in.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Corneliana
- Zeer actief
pfff... nou succes! hoop dat het goedkomt.
- iones
- Zeer actief
Nou, ben terug.
Ik belde dus naar die praktijk en ze zeiden dat het beter was dat ik even kwam zodat ze toch een braakmiddel konden geven. Dus ik zei dat ik kwam, en intussen belde die dierenarts even met de intoxicatielijn.
Daar kwam uit dat er onderzoeken zijn verricht naar overdosis rimadyll, en dat er een grote veiligheidsmarge op zit. Maar we hebben de boel er toch maar uit laten gooien want er kan wel een maagbloeding optreden.
Bobbes kreeg een injectie in de bil op basis van morfine, dus nu is ze high. Maar ze werd er ook misselijk van en reageerde eigenlijk heel snel. Ik zag kaaskorsten (had ze uit de vuilnisbak), macaronie, en andere dingen die nogal moeilijk te definiëren waren. Geen pillen meer, die waren al opgelost.
Intussen ook norit gehaald voor maag en darmen, dat zuivert, dat raadde de dierenarts me aan.
Bobbes is nog steeds misselijk en aan het kotsen, maar de rimadyll en het zout schijnt niet echt meer te deren (vind het trouwens wel fijn dat het zout er nou ook grotendeels uit is).
Uiteindelijk heeft ze een maag als een krentenbol. Getuige het feit dat toen ze jong was een schaal met 10 oliebollen stal van de aanrecht (de schaal lag ondersteboven op de vloer, en er bleek er nog één onder liggen toen we hem optilden, je zag haar kijken "shit, die heb ik gemist", en een keer te ontdooien shoarma en ze heeft nooit ergens last van gehad.
Ik moet nog veel waakzamer worden met wat ik achterlaat op de aanrecht.
Ik belde dus naar die praktijk en ze zeiden dat het beter was dat ik even kwam zodat ze toch een braakmiddel konden geven. Dus ik zei dat ik kwam, en intussen belde die dierenarts even met de intoxicatielijn.
Daar kwam uit dat er onderzoeken zijn verricht naar overdosis rimadyll, en dat er een grote veiligheidsmarge op zit. Maar we hebben de boel er toch maar uit laten gooien want er kan wel een maagbloeding optreden.
Bobbes kreeg een injectie in de bil op basis van morfine, dus nu is ze high. Maar ze werd er ook misselijk van en reageerde eigenlijk heel snel. Ik zag kaaskorsten (had ze uit de vuilnisbak), macaronie, en andere dingen die nogal moeilijk te definiëren waren. Geen pillen meer, die waren al opgelost.
Intussen ook norit gehaald voor maag en darmen, dat zuivert, dat raadde de dierenarts me aan.
Bobbes is nog steeds misselijk en aan het kotsen, maar de rimadyll en het zout schijnt niet echt meer te deren (vind het trouwens wel fijn dat het zout er nou ook grotendeels uit is).
Uiteindelijk heeft ze een maag als een krentenbol. Getuige het feit dat toen ze jong was een schaal met 10 oliebollen stal van de aanrecht (de schaal lag ondersteboven op de vloer, en er bleek er nog één onder liggen toen we hem optilden, je zag haar kijken "shit, die heb ik gemist", en een keer te ontdooien shoarma en ze heeft nooit ergens last van gehad.
Ik moet nog veel waakzamer worden met wat ik achterlaat op de aanrecht.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
apart dat een gemiddelde DA praktijk geen braakmiddel op voorraad heeft, zou er idd ook niet meer komen....
- iones
- Zeer actief
Al zou ze het hebben gehad, er was niemand op de praktijk die het toe kon dienen. Zelf was ze namelijk niet op de praktijk.crutz schreef:apart dat een gemiddelde DA praktijk geen braakmiddel op voorraad heeft, zou er idd ook niet meer komen....
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
iones schreef:Al zou ze het hebben gehad, er was niemand op de praktijk die het toe kon dienen. Zelf was ze namelijk niet op de praktijk.crutz schreef:apart dat een gemiddelde DA praktijk geen braakmiddel op voorraad heeft, zou er idd ook niet meer komen....
geen assistentes of niemand aanwezig??? het is maar een simpele onderhuidse enting nl
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik hoop dat ze snel opknapt en jij een andere dierenarts gaat zoeken!
Zout...... 
- iones
- Zeer actief
Weet ik niet, het is op basis van morfine en ik weet niet of een assistente dat mag geven.
-
Frolic
Nee, hoor, niet onderhuids, Gaat in de spier, dan werkt het snel.
-
Corneliana
- Zeer actief
gaat het alweer beter met de dombo?
- iones
- Zeer actief
Nou ja, het is in ieder geval opgelost. Ik zal mijn eigen dierenarts nog wel even op de hoogte stellen.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Frolic schreef:Nee, hoor, niet onderhuids, Gaat in de spier, dan werkt het snel.
oke, is ook al weer een jaar of 8 (of langer) geleden dat ik het nodig had....
- iones
- Zeer actief
Volgens mij hoeft ze niet meer overgeven. Ze is leeg. Maar ja, dat zegt niet altijd iets.Corneliana schreef:gaat het alweer beter met de dombo?
We kennen allemaal het gevoel van moeten kotsen terwijl je eigenlijk al leeg bent... dat is afzien!
Maar ze heeft toch geen braakneigingen meer. Ze voelt zich zielig en ligt veel in de mand om te slapen. Ze zal wel langzaamaan weer opknappen. Dat moet, want vanavond moet ze nog een antibiotica pilletje hebben. Dat wikkel ik in een stukje kaas en dat moet er wel in blijven.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Beterschap met de zielepiet
Helaas zal ze er niets van leren.
Helaas zal ze er niets van leren.
-
Corneliana
- Zeer actief
nou sterkte met het arme ding.iones schreef:Volgens mij hoeft ze niet meer overgeven. Ze is leeg. Maar ja, dat zegt niet altijd iets.Corneliana schreef:gaat het alweer beter met de dombo?
We kennen allemaal het gevoel van moeten kotsen terwijl je eigenlijk al leeg bent... dat is afzien!
Maar ze heeft toch geen braakneigingen meer. Ze voelt zich zielig en ligt veel in de mand om te slapen. Ze zal wel langzaamaan weer opknappen. Dat moet, want vanavond moet ze nog een antibiotica pilletje hebben. Dat wikkel ik in een stukje kaas en dat moet er wel in blijven.
- iones
- Zeer actief
Arm ding? Ze zit alweer te schooien bij de aanrecht!
- Strandjutter
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Goed tekeniones schreef:Arm ding? Ze zit alweer te schooien bij de aanrecht!

- iones
- Zeer actief
En nu ligt ze naast mij op de bank. Ik denk dat de misselijkheid geheel weg is. Ze is misschien nog wat high....
- corina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
Ze heeft nu vast honger nadat alles eruit gekomen is.
Hopelijk is ze snel de oude!
Hopelijk is ze snel de oude!
Groetjes Corina & Spot

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
- iones
- Zeer actief
Ze is alweer de oude!
Ik heb de deur naar de schuur weer open moeten zetten en groepen "rattenbeestjes en muizenisjes" en dan worden ze hier helemaal gek en rennen ze als een idioot de schuur in op zoek naar ratten en muizen.
Ik heb de deur naar de schuur weer open moeten zetten en groepen "rattenbeestjes en muizenisjes" en dan worden ze hier helemaal gek en rennen ze als een idioot de schuur in op zoek naar ratten en muizen.
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Je reageert helemaal niet op de mededeling dat met zout laten braken levensgevaarlijk is. Heb je die wel meegekregen en dat lijkt me toch ook het bespreken met de DA waard. Ongelooflijk dat je zulk advies krijgt.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**