Onze hond heeft artrose en loopt al een jaartje op Dexoral......nu hij steeds kaler begint te worden was ik bang voor de ziekte van cushing wat door Dexoral veroorzaakt kan worden.....ben dus met hem naar de DA geweest.......nu moeten we kijken of de Novacam ook voldoende werkt ivm zijn artrose.( hij heeft trouwens geen Cushing)
Maar ik vraag me nu af wat is voor de hond beter op de langer termijn Dexoral of Novacam.....hij kan sowieso niet zonder medicijnen dus het is een keuze tussen twee kwaden zeg maar.
Heeeeel graag jullie ervaringen ...want ik wil toch wel het beste voor mijn maatje.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is beter voor de hond Dexoral of Novacam?
Moderator: moderatorteam
-
Quibus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldogs
- Aantal honden: 2
Wat is beter voor de hond Dexoral of Novacam?
Groetjes Alie.

-
Quibus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldogs
- Aantal honden: 2
Re: Wat is beter voor de hond Dexoral of Novacam?
Ach balen....nu wordt het nog steeds niet gemakkelijker voor mij om een keuze te maken.
De vraag kwam namelijk ook voort uit het feit dat Quibus geen nieuw haar meer krijgt en dus behoorlijk kalend is nu... de DA heeft idd ook uitgelegd dat dat idd zoals jij zegt syndroom van cushing is....dus niet de ziekte zelf maar de symptomen.
En dat ze er op zich prima oud mee kunnen worden.(Quibus is nu ongeveer een jaar aan de Dexoral)
Maar we hebben nu Novacam mee gekregen om dat te proberen dat schijnt pijnstillend en ontstekingsremmend te werken terwijl de Dexoral alleen ontstekingsremmend werkt.
Werkt de Novacam niet afdoende dan raad de DA wel weer aan om weer terug te gaan naar de Dexoral en er voorzichtig mee te gaan experimenteren....probeer eens een pilletje minder om te kijken hoe dat gaat.......maar perfect zal het nooit gaan want zelfs met dit spul heeft hij dagen dat ie echt klote loopt.......we moeten in combinatie met de medicijnen hem ook als een ouwe heer behandelen...hij wordt in Januari pas 6.
Quibus is wel wat gevoelig op de darmpjes dus moeten we hem wel in de gaten houden.
We zijn zaterdag begonnen met de Novacam tot nu toe (het is natuurlijk wel kort dag nog) loopt hij er niet slechter op dan op de Dexoral...kan nog niet zeggen of ie nu wel of niet beter op Novacam loopt.
Ik had deze vraag hier met name geplaatst ivm de langere termijn....want het is wel zo dat Quibus de rest van zijn leven op medicijnen moet lopen en dan wil ik wel graag de minst schadelijke medicijnen gebruiken.
Natuurlijke middelen hebben we al geprobeerd maar daar had ie totaal geen baat bij......de artrose is helaas te erg.
De vraag kwam namelijk ook voort uit het feit dat Quibus geen nieuw haar meer krijgt en dus behoorlijk kalend is nu... de DA heeft idd ook uitgelegd dat dat idd zoals jij zegt syndroom van cushing is....dus niet de ziekte zelf maar de symptomen.
En dat ze er op zich prima oud mee kunnen worden.(Quibus is nu ongeveer een jaar aan de Dexoral)
Maar we hebben nu Novacam mee gekregen om dat te proberen dat schijnt pijnstillend en ontstekingsremmend te werken terwijl de Dexoral alleen ontstekingsremmend werkt.
Werkt de Novacam niet afdoende dan raad de DA wel weer aan om weer terug te gaan naar de Dexoral en er voorzichtig mee te gaan experimenteren....probeer eens een pilletje minder om te kijken hoe dat gaat.......maar perfect zal het nooit gaan want zelfs met dit spul heeft hij dagen dat ie echt klote loopt.......we moeten in combinatie met de medicijnen hem ook als een ouwe heer behandelen...hij wordt in Januari pas 6.
Quibus is wel wat gevoelig op de darmpjes dus moeten we hem wel in de gaten houden.
We zijn zaterdag begonnen met de Novacam tot nu toe (het is natuurlijk wel kort dag nog) loopt hij er niet slechter op dan op de Dexoral...kan nog niet zeggen of ie nu wel of niet beter op Novacam loopt.
Ik had deze vraag hier met name geplaatst ivm de langere termijn....want het is wel zo dat Quibus de rest van zijn leven op medicijnen moet lopen en dan wil ik wel graag de minst schadelijke medicijnen gebruiken.
Natuurlijke middelen hebben we al geprobeerd maar daar had ie totaal geen baat bij......de artrose is helaas te erg.
Groetjes Alie.