Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En dan gaat het weer over castratie

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ayke
Actief
Mijn ras(sen): xherder
Aantal honden: 1

En dan gaat het weer over castratie

Ongelezen bericht door ayke »

Vanmiddag moest Rex even langs de dierenarts. De rabiës enting moest nog even gezet worden.
Bij binnenkomst was meneer wat hyper. Allereerst even de weegschaal op, 26,5kg met 8 mnd, oeps hij wordt aardig aan de maat, ook qua hoogte voor een Mechelaar.
Daarna even wachten, een ander hondje was erg aan het piepen, Rex ging netjes liggen, was wel allert maar hij lag braaf.
In de spreekkamer, even alles nakijken. Rex is heel open en vrolijk. Daarna prik erin.
Natuurlijk komen de standaard vragen, eet hij goed, moet ik nog ergens op letten, wil je ook nog wat met Rex gaan doen qua sporten.
Op het laatst komt de castratie nog even ter sprake. Rex heeft maar 1 bal, waarschijnlijk is dit ook de reden dat hij weg is gedaan (officieel is hij weg gedaan omdat hij geen goede beet had met 3,5 mnd)
Na wat letterlijke omzwervingen hebben wij Rex in huis genomen.

Komt de dierenarts met het verhaal dat er discussie is over castratie bij éénballige reuen. Het risico van overlijden bij operatie zou ongeveer even groot zijn als het ontwikkelen van kanker door niet castreren.
Natuurlijk kunnen ze ook via laproscopie opereren, maar ze raadde castratie niet aan/af. Kijk eerst ook maar hoe hij zich ontwikkeld.
Ik heb aangegeven dat ik in principe niet castreer, mocht ik het ooit overwegen dan wil er eerst een staafje inzetten.

Als ik dan kijk dat een andere DA hier alles wil castreren, ben ik blij met mijn praktijk.
Voor de rest heeft Rex weer een leuke ervaring op gedaan bij de DA, hij vond het wel erg gezellig aandacht en koekjes :cheer:
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: En dan gaat het weer over castratie

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

fijn :ok:

overigens vindt ik het wel meevallen qua gewicht, Llayla weegt zoiets en is een teef, dus voor een reu mag daar best wat bij. Lay is ook niet eens een grote teef
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jeannettebo schreef:fijn :ok:

overigens vindt ik het wel meevallen qua gewicht, Llayla weegt zoiets en is een teef, dus voor een reu mag daar best wat bij. Lay is ook niet eens een grote teef
zit veel verschil in :wink: Xena was op haar topdagen maar 21 kg (volwassen)en zag er prima uit.
Xito weegt volwassen gewicht 29 kg en Xavi weegt zo'n 26-27 kg op dit moment (ook volwassen)

Een mechelaar kijk ik niet naar de gewichten want dat wisselt zo enorm.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

het zegt dus gewoon helemaal niks bij ts. ik kijk ook liever naar het totaal plaatje hoor. Lay vint ik niet groot, maar wel in verhouding en zeker niet te dik.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jeannettebo schreef:het zegt dus gewoon helemaal niks bij ts. ik kijk ook liever naar het totaal plaatje hoor. Lay vint ik niet groot, maar wel in verhouding en zeker niet te dik.
Dat zegt idd. helemaal niets. :ok:
Lay is wat grover gebouwd dan bijv. Xena wat ik me herinner van de keer dat ik haar gezien heb, dus daar heb je al een verschil. Daarnaast is ze groter.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”