Bij binnenkomst was meneer wat hyper. Allereerst even de weegschaal op, 26,5kg met 8 mnd, oeps hij wordt aardig aan de maat, ook qua hoogte voor een Mechelaar.
Daarna even wachten, een ander hondje was erg aan het piepen, Rex ging netjes liggen, was wel allert maar hij lag braaf.
In de spreekkamer, even alles nakijken. Rex is heel open en vrolijk. Daarna prik erin.
Natuurlijk komen de standaard vragen, eet hij goed, moet ik nog ergens op letten, wil je ook nog wat met Rex gaan doen qua sporten.
Op het laatst komt de castratie nog even ter sprake. Rex heeft maar 1 bal, waarschijnlijk is dit ook de reden dat hij weg is gedaan (officieel is hij weg gedaan omdat hij geen goede beet had met 3,5 mnd)
Na wat letterlijke omzwervingen hebben wij Rex in huis genomen.
Komt de dierenarts met het verhaal dat er discussie is over castratie bij éénballige reuen. Het risico van overlijden bij operatie zou ongeveer even groot zijn als het ontwikkelen van kanker door niet castreren.
Natuurlijk kunnen ze ook via laproscopie opereren, maar ze raadde castratie niet aan/af. Kijk eerst ook maar hoe hij zich ontwikkeld.
Ik heb aangegeven dat ik in principe niet castreer, mocht ik het ooit overwegen dan wil er eerst een staafje inzetten.
Als ik dan kijk dat een andere DA hier alles wil castreren, ben ik blij met mijn praktijk.
Voor de rest heeft Rex weer een leuke ervaring op gedaan bij de DA, hij vond het wel erg gezellig aandacht en koekjes