Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat denken jullie? - voorlopig even niet

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Wat denken jullie? - voorlopig even niet

Ongelezen bericht door veertje »

Ik wil een hond, echt heel heel graag en daar denk ik dan vaak overna. Wat voor ras zou het worden, pup of geen pup, reu of teef, etc. etc.. Maar buiten dat denk ik veel na over of een hond erbij nu wel het moment is. Ik studeer nog. Op dit moment volg ik een paar vakken en ben dus af en toe van huis (4 uur max). Hierna ga ik een half jaar een thesis schrijven en dan ben ik bijna fulltime thuis. Maarja daarna, wat dan? Dan ben ik afgestudeerd en ik kan niet in de toekomst kijken wat voor werk ik vind, waar ik eventueel heen moet verhuizen etc.. Om me heen kijkende naar afgestudeerden in dezelfde richting, wordt dat 4 dagen fulltime buitenshuis werken en dag 5 thuis werken. Soms denk ik dan weleens dat ik beter nu een hond neem dan wanneer ik eenmaal werk. Nu heb ik de tijd hem/haar op te voeden, te laten wennen aan vanalles en nog wat en dan zijn er makkelijker oplossingen te vinden tegen de tijd dat ik aan het werk ga (HUS, oppas, etc.). Ik heb mijn ‘wilde’ studentenjaren er wel opzitten :wink: dus iedere avond stappen en ’s ochtends lang uitslapen gebeurd niet meer. Nu is er tijd voor lange wandelingen en een hondensport. Maar om nu om egoïstische redenen een hond te nemen terwijl het misschien niet het moment is, dat wil ik ook niet. Vandaar mijn vraag wat jullie daarover denken. Zou het kunnen, nu een hond nemen niet wetende wat de toekomst gaat brengen? Of toch maar wachten?

Ik woon trouwens in een studentenhuis met nog 4 meiden (en nee niet zo'n huis van de 'horror' studenten verhalen, hier kan je wel van de vloer eten en niet omdat er zoveel rotzooi ligt :mrgreen: ). Mocht ik uiteindelijk 100% achter de keuze staan dat ik voor een hond wil gaan, dan valt er met hen wel te overleggen. Ik wil ze niet zomaar met een hond opzadelen natuurlijk. Alle oppashonden zijn hier met open armen ontvangen en dan volgt al snel de vraag wanneer ze weer komen. Maar een oppashond en een eigen hond is natuurlijk heel anders.
Laatst gewijzigd door veertje op 03 nov 2013 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
silvester

Re: Wat denken jullie?

Ongelezen bericht door silvester »

Geen hond nemen, of een man zoeken en huisvrouw worden. ;)
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Als je het echt graag wil zou ik het doen. Dan vind je namelijk wel een oplossing. Vier uurtjes alleen is prima te doen voor een hond en mocht het toch meer worden zijn er altijd nog HUSsen, dagopvang etc. Als je het geld daar voor over hebt, waarom niet? Lijkt me niet dat elke hondenbezitter maar gewoon niet werkt hoor.
Laura-V
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden!
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Laura-V »

Ik vind het erg lastig om daar zelf iets over te zeggen. :wink:

Later krijg ik waarschijnlijk ook een fulltime baan waarvan ik 4 (of 5) dagen van huis ben. Heb daarover een tijdje geleden een topic aangemaakt, misschien zou je daar wat reacties kunnen lezen.

viewtopic.php?f=33&t=271102

Over het algemeen werd het afgeraden vanwege het feit dat de hond 4/5 dagen per dag alleen zit en dat een uurtje uitlaatservice niet genoeg is. Ook waren er sommige mensen die vonden dat het wel kon. :wink:

Succes met je keuze! :E:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik heb bijna drie jaar geleden die keuze ook gemaakt, ook student.
Had toen de tijd om haar te goed op te voeden, heb er echt geen seconde spijt van gehad.
Persoonlijk ben ik van mening dat je nooit in de toekomst kunt kijken, en dat er vaak wel wat te regelen is mocht de tijd minder gunstig zijn. Ik studeer nog steeds en werk er bij, ook dat is te combineren. Wel zou ik het wat moeilijker vinden in een studentenhuis denk ik omdat men zich toch wel met je hond bemoeit, pas dus op dat daar geen onenigheid over komt.
Kortom, doen :mrgreen:
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Ik heb het ook gedaan, rond hetzelfde moment als waar jij nu zit. Wel met de wetenschap dat ik door fysieke beperkingen zeer waarschijnlijk toch niet fulltime zal kunnen werken, dat maakt het al iets makkelijker natuurlijk. En het is de planning dat er tegen die tijd een tweede hond bij komt zodat ze samen alleen thuis zijn. Maar ik vind niet dat een hond 24/7 mijn aanwezigheid nodig heeft om een leuk leven te kunnen hebben. Er is familie die bij zou kunnen springen, financiële ruimte voor een pension/uitlaatservice, en ik hoop uiteindelijk te gaan werken in een branche met redelijk flexibele tijden.

Garanties heb je toch nooit. Ik denk dat er in bijna elke situatie wel een mouw aan te passen valt als je maar graag genoeg wil.
Afbeelding
Pippi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boomer en chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pippi »

Inge O schreef:ik vind dat problemen er zijn om op te lossen, niet om je leven door te laten rulen :pffff: .

dus ja, ik zou nu een hond nemen :pffff: .
Ik vind dit eigenlijk wel goed omschreven ha ha.

Ik zeg ook doen (als je het er voor over hebt om later oppas ed voor je hond te regelen) :F:
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik heb honden genomen toen ik nog thuis woonde :wink: Ze zijn mee het huis uitgegaan en meerdere keren verhuisd totdat ik afgestudeerd was en een vaste baan had. Een leven zonder hond(en) zou ik persoonlijk een heel stuk minder leuk vinden. Dus er veel voor moeten laten doe ik graag.
Ik woon nu weer in mijn oude stad terug en dat is ideaal: Ik mag de honden bij mijn moeder dumpen dus ze zitten heel weinig alleen.

Ik zou wel rekening houden met de raskeuze op eventuele toekomstige oppasadres/hus als je meer gaat werken. Dus een niet te eenkennig maar wel sociaal ras en vroeg laten wennen.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

als jij straks als je gaat werken de moeite wil steken in zorgen dat het goed geregeld is (en dat kan ook zijn dat de hond gewoon thuis is als dat goed gaat) dan zie ik geen probleem.

het enige wat ik wel in gedachten zou houden is dat je je hond wel zult moeten leren alleen te zijn. als jij straks gaat werken is hij als je dit niet aanleert bijna nooit alleen en dan ineens ga jij 4? 5? dagen werken. dat moet je daarvoor al goed aanleren.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Je bent nog jong, er is nog alle tijd om een hond aan te schaffen.
Je weet nog niet wat de toekomst gaat brengen.
Kijk wat er gaat gebeuren met eventuele banen.
Een hond, vooral een pup heeft enorm veel aandacht nodig.
Als je werkt kun je dat gewoon niet bieden.
Persoonlijk zou ik liever voor een kat gaan.
Of ga op zoek naar een man met een goede baan.
Dan zit je ook gebeiteld. :roll:
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Was hier laatst op het forum ook niet een student die een hond wou ? Staat me nog bij dat iemand opmerkte dat hij met zijn pup vast een "vrouwenmagneet" zou worden.
Misschien kunnen jullie e.e.a. combineren ???? Zeer romantisch.
En dan later de verfilming ???

Maar als je er goed voor kunt zorgen dan moet je het zeker doen (een hond nemen bedoel ik)
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Veel mensen beginnen als student aan een hond, eigenlijk best een goede periode want door je studie heb je meestal vrij veel vrijheid en dus tijd genoeg om de hond goed op te voeden. Ik zou wel zorgen voor een goede back-up in de vorm van bijv. je ouders of andere familie) mocht je straks onverwacht een baan krijgen en de hond oppas nodig hebben. Ook als pup is het handig want in het begin meteen 4 uur alleen gaat hij/zij niet redden (later wel, zonder problemen zelfs voor de meeste honden).
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

JA ik zou het doen. Ik heb het in een vergelijkbare situatie ook gedaan. Op den duur ging ik eenmaal op zoek naar rassen en de afweging reu/teef terwijl ik in mijn hoofd nog helemaal niet had besloten. Maar op den duur de knoop doorgehakt en toen was er "no way back" haha...
Mijn huisgenoten zijn tolerant, maar hebben niets met honden en ik kan ze niet echt 'inzetten' om op mijn hond te passen, maar dat vind ik niet erg. Mijn hond, en ze gaat waar ik ga.
Ze kan overigens ook erg goed alleen zijn maar de keren dat ze langer alleen moet zijn van 4 uurtjes zijn zeldzaam.

Ik zou wel kiezen voor een niet al te waakse hond. Mijn hond is wel waaks, en blaft altijd 1x wanneer er studenten thuis komen van het stappen. Opzich niet een heel groot probleem met dank aan mijn tolerante medebewoners, maar het is wel eens lastig en ik hoop het ook nog wel af te kunnen leren met de tijd. Maar ik zie dat je van groenendaelers houdt en die lijken me in een gedeeld huis wat minder makkelijk wanneer er onbekend bezoek zomaar binnenloopt bijvoorbeeld.

Ik vind die studentenperiode juist een fantastische periode om aan een hond te beginnen (en ik ben ook niet de doorsnee student maar zo'n langstudeerder die door allerlei afleiding van leuke projecten dr diploma maar niet te pakken krijgt). Je hebt meer tijd en vrijheden dan wanneer je jezelf hebt begraven in een baan, hypotheek en gezin.

Als je eenmaal aan het werk gaat, kun je een HUS inschakelen of je hond naar een dagopvang brengen.
Laatst gewijzigd door Paisley op 29 okt 2013 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Tara schreef:
silvester schreef:Geen hond nemen, of een man zoeken en huisvrouw worden. ;)
Ach kom, ik heb een pup verkocht aan een alleenstaande studente in haar laatste jaar.
Ze had aan alle kanten uitgezocht of het kon en hoe ze het zou doen, en die hond heeft een hartstikke leuk leven!
Je had dus geld tekort..... :roll:
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

silvester schreef:
Tara schreef:
Ach kom, ik heb een pup verkocht aan een alleenstaande studente in haar laatste jaar.
Ze had aan alle kanten uitgezocht of het kon en hoe ze het zou doen, en die hond heeft een hartstikke leuk leven!
Omdat iemand een andere mening heeft of iets anders doet dan jij hoeft niet direct met financiën te maken te hebben. Dat jij daar zo gevoelig voor bent blijkbaar en daar altijd direct aan denkt zegt meer over jou dan over een ander.
Als hier een van de honden wegvalt komt er ook weer eentje bij.
Afbeelding
phantom
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog

Ongelezen bericht door phantom »

Of ga op zoek naar een man met een goede baan.
Dan zit je ook gebeiteld. :roll:
Dat geeft tegenwoordig ook geen garanties meer hoor.... Hoeveel mensen gaan er niet scheiden tegenwoordig??

En dan zitten ze ook met de hond.. en komt tie 'wegens omstandigheden' op marktplaats of asiel. :roll:

Dus niemand kan de toekomst voorspellen, dus ik zou ook zeggen gewoon voor gaan!
Zou wel heel ff wachten nog tot je straks dat half jaar veel thuis bent met schrijven :lol1:
groetjes en een lebber van Phantom
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Tara schreef:
silvester schreef:
Tara schreef:
Ach sodemieter toch op idioot. Vertrouwen hebben in je pupkopers behoort ook nog tot de mogelijkheden hoor.

Je weet toch wie het zegt? Niet zo happen, dan heb je het varkentje weer gevoerd :pop: :F:
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Tara schreef:Gos, ook al zo'n uniek grappige opmerking... :roll:
Naja, dan niet hoor. Geef alleen aan dat je hem gewoon moet laten linksliggen, is zijn lol er ook snel vanaf, meer niet.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

[quote="Inge O
Wolfsblut schreef:Je weet nog niet wat de toekomst gaat brengen.
en dat weet je wel als je 30 bent? of 40? of 50?
Wolfsblut schreef:Een hond, vooral een pup heeft enorm veel aandacht nodig.
Als je werkt kun je dat gewoon niet bieden.
juist, en daarom wil ze dus een pup nemen terwijl ze nog niét werkt :lees: .[/quote]

Niets is zeker Inge.
Natuurlijk kan ze nu een pup kopen, daar zal ze voorlopig wel tijd voor hebben.
Als ze werk krijgt wordt het weer een ander verhaal.
Dan ben je gelijk weer afhankelijk van anderen om de pup enkele malen per dag uit te laten.
Iemand uit de brand helpen zal het punt niet zijn, maar om je nu maanden achter elkaar op te offeren voor de hond van iemand anders zou mij persoonlijk te ver gaan.
Maar ja, dat is slechts mijn mening.
Voor het zelfde geld komt ze in een bedrijf terecht waar ze de hond mag meenemen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Wolfsblut schreef: Niets is zeker Inge.
Natuurlijk kan ze nu een pup kopen, daar zal ze voorlopig wel tijd voor hebben.
Als ze werk krijgt wordt het weer een ander verhaal.
Dan ben je gelijk weer afhankelijk van anderen om de pup enkele malen per dag uit te laten.
Iemand uit de brand helpen zal het punt niet zijn, maar om je nu maanden achter elkaar op te offeren voor de hond van iemand anders zou mij persoonlijk te ver gaan.
Maar ja, dat is slechts mijn mening.
Voor het zelfde geld komt ze in een bedrijf terecht waar ze de hond mag meenemen.
Maar als ze werkt krijgt, is het dus geen pup meer.
Als een volwassen hond gedurende de werkdag meer dan 1 keer moet worden uitgelaten, dan klopt er iets niet.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Luca is ook gekomen toen ik nog studeerde, geen seconde spijt van gehad! Kortom, gewoon doen :ok:
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Gewoon doen, zou ik zeggen.
Semmy is ook gekomen toen ik nog op school zat, ideaal. Inderdaad genoeg tijd om de hond op te voeden.
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Ik zou het ook gewoon doen hoor.
Wil je trouwens een grote of een kleine hond?
En een pup of een herplaatser ?
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Suzanneke
Actief
Mijn ras(sen): Het liefste kruisinkje

Ongelezen bericht door Suzanneke »

Wij studeren ook beide nog. Geen seconde spijt gehad van het adopteren van Evi.
Nu zijn wij wel samen en hebben we een oppasadresje voor als we te lang weg zijn.
En hoe het komt in de toekomst? Ach dat zien we dan wel weer, we leven nu!
En mocht een pup je al teveel tijd kosten naast je studie, dan kun je altijd eens een kijkje nemen in het asiel! Wij waren eerst ook wat achterdochtig, want er zouden vast alleen 'gemene' honden zitten, maar niets is minder waar!
Maar het kan dus prima, een hond en een studie!
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Bedankt voor alle reacties! Het voelt wel goed dat de meesten hier zo positief zijn en velen het zelf ook zo gedaan hebben. Dan klopte mijn gevoel dat het nu wel zou kunnen toch wel. Ben altijd veel te bang de verkeerde keus te maken en dat doe ik liever niet als het om een levend dier gaat :wink:

@Kruimel53: Nee, een workaholic ga ik zeker niet worden, dat zou ik ook niet kunnen. Heb zo mijn vrije tijd nodig en dan lekker buiten uitwaaien vind ik een goede besteding van die tijd.

@Apple: Dat mijn huisgenoten zich met mn hond zouden bemoeien heb ik ook al over nagedacht. Ik ben van plan ze zo goed mogelijk uit te leggen wat ik wel en niet wil, maar wil ook mn raskeuze afstemmen op het leven in een studentenhuis. Het is dan wel mijn hond, maar als mijn huisgenoten eens iets van de hond vragen (na duidelijke uitleg van mij over hoe en wat) dan moet hij wel luisteren. Dus geen eenkennige herder die alleen naar mij luistert zeg maar :wink:

@M@scha: Dat alleen zijn wil ik inderdaad gaan opbouwen. Ik heb het thuis gemerkt met Joris waar we dat niet bij gedaan hebben. Hij kan nu niet alleen zijn zonder dat Biry erbij is. Dat wil ik dus zeker gaan voorkomen voor zowel de hond als de buren.

@Cornelia: Haha ja, dat topic heeft me weer extra aan het denken gezet :mrgreen: Geen verfilming hoor, ik plak niet op tv :pffff:

@Paisley: Ik ben zo'n zelfde student :mrgreen: Mag ik vragen hoe het gaat bij jou met de hond en je huisgenoten? Wij leven met z'n vijven in de woonkamer. Op onze eigen kamers zijn we zelden. Dus de hond zou daar dan tussen leven en komt dan natuurlijk veel in contact met de rest. Is dat bij jullie ook of leeft daar iedereen meer op zichzelf en kom je elkaar tegen in de keuken?
Mijn ouders hebben een groenendaeler en ik blijf het hele leuke honden vinden, maar voor hier past dat inderdaad niet. Al heb ik Biry wel eens meegenomen hier en dan blijkt ze toch heel snel te wennen aan al dat in en uitlopen van vreemde mensen.

Voor degene die het me afraden natuurlijk ook bedankt. Ik snap heel goed wat jullie zeggen, dat is ook steeds wat mij tegengehouden heeft tot nu toe. Het gevoel dat het misschien toch wel kan werd alleen steeds groter, vandaar mijn vraag hier. Ik ga er ook zeker nog erg goed over nadenken en als ik ervoor ga dan ga ik er ook zeker voor zorgen dat als ik eenmaal aan het werk ben de hond niks te kort komt!
veertje
Zeer actief

kaatje888 schreef:Ik zou het ook gewoon doen hoor.
Wil je trouwens een grote of een kleine hond?
En een pup of een herplaatser ?
Goede vragen, ik ben er nog niet uit. Ik heb er wel veel over gedacht, maar probeerde me altijd in te houden, want ik kon toch geen hond nemen.
Ik ben meer een grote honden persoon, maar Joris (het markiesje in mijn onderschrift) is weer echt mijn hondje. Hier past een grote hond ook niet, dan is de kamer meteen vol. Ik denk dus dat het dan een kleintje of middenmaatje wordt. Wel eentje waar ik mee kan sporten, want ik heb het trainen (behendigheid en gehoorzaamheid) erg gemist de afgelopen jaren.

En pup of herplaatser, dat is nog open. Ik zie voor beide wel de voor- en nadelen. Ik heb al wel eens naar herplaatsers gekeken, maar dan viel ik weer net voor een hond die hier totaal niet past natuurlijk :oeps: Eentje die rust en structuur nodig heeft bijvoorbeeld. Dat werkt niet in een huis waar mensen op allerlei tijden binnenkomen en weer weg gaan.

Ik ga er allemaal nog eens goed over denken.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik heb in precies dezelfde situatie besloten te wachten tot ik meer zekerheid had. Het is al moeilijk een baan te vinden tegenwoordig en ik wilde niet dat mijn hond(en) tot veertig uur per week alleen zouden moeten zijn. Ook wist ik niet of ik direct inkomen genoeg zou hebben om ze meerdere dagen per week in de dagopvang te hebben.

Toen ik 1,5 jaar werkte was ik in de positie om, ondanks een fulltime baan, de honden niet vaker dan twee keer in de week niet langer dan 4 aaneengesloten uren alleen te laten. Dus nu heb ik twee honden. En om eerlijk te zijn vind ik het op de twee werkdagen alsnog sneu als ik ze weer samen alleen laat, maar ik ben dan ook een watje. Ik had het vreselijk leuk gevonden om tijdens mijn studie een hond te hebben, maar in de eerste periode na mijn afstuderen had ik het mijzelf er erg moeilijk mee gemaakt. Het scheelde wel veel dat de hond van mijn moeder gevoelsmatig ook mijn hond is en ik die zo vaak als ik wilde kon laten komen logeren.
Afbeelding
Pax-Dracona
Actief

Ongelezen bericht door Pax-Dracona »

Ik heb Dana gekocht toen ik bijna 19 was en studeerde en ik heb er totaal geen spijt van. Ik moet er wel bij vermelden dat ik de mogelijkheid had haar bij mijn moeder onder te brengen als ik lang weg was, en een sociaal leven (uitgaan, bij andere mensen langsgaan) had en heb ik toch niet, dus als ik niet op de uni was was ik ook echt bij Daan :P Ik ben nu 25 en werk en ik ben blij dat ik haar op heb kunnen voeden en een band heb kunnen vormen toen ik nog echt heel veel tijd had!
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Je kan een hond NU een leuk leven geven. Dus ja, ik zou ervoor gaan. Wel een herplaatser denk ik.
Niemand kan de toekomst voorspellen. Ik studeer nu en heb een man, bijna altijd iemand thuis. Maar voor hetzelfde geld lig ik volgende week in scheiding, who knows? Je leeft nu, je kan voorlopig een basis bieden en daarna regel je heus wel wat.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ik heb in die positie beide honden aangeschaft, de Catahoula en de Tamaskan. Tijdens het eerste deel van mijn studie is de eerste hond gekomen, daarna de Masterthese m.n. thuis geschreven en zo had ik alle tijd om de pup op te voeden. Ik vond het ideaal zo. Ik woon dan wel samen met mijn vriend, maar ik neem het leeuwendeel van de verzorging op mij. Mijn vriend laat ze uit als ik aan het werk ben. Ik moet wel mijn diensten op de honden aanpassen, maar dat gaat goed zo.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”