Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gebeten door een Malamute

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Gebeten door een Malamute

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik sta er nog steeds een beetje perplex van :scratch:

Ik loop met die storm lekker met mijn stabijtje te ravotten. De stemming was ehm... ongeveer "WHUAHAUUAAAAAA!!!" Zo ongeveer. Dus toen mevrouw met de malamute langs kwam, was Mayke ook direct 1 en al baldadigheid met die malamute aan het spelen. (@pdb het was een malamute. Geen pitbul, herder, stafford of andere klapkaak)
Nou, dat ging best gezellig. Ze konden leuk met elkaar spelen en door de storm hadden ze kolder in de kop.

Tot dat de malamute míj even kwam bekijken. Toen bleek ik iets te vreten in mijn zak te hebben. Dat enorme kalf sprong tegen mij op en begon mijn jas van zijn voedsel af te pellen. Ik stribbelde wat tegen maar ik kwam er achter dat het niet meevalt om een malamute van je af te houden als zo'n beest je eetbaar vind.

De eigenaar staat naar me te roepen dat ik hem een lel moet geven, maar de stemming sloeg om en ik begon het benauwd te krijgen. De malamute had mij opgeëist omdat ik eetbaar leek te zijn, dus begon te grommen en grauwen naar Mayke terwijl hij mij aan het bespringen was en Mayke zich daarmee begon te bemoeien. En hoe het precies ging weet ik niet meer, maar op den duur hing die Malamute dus in mijn arm. Al was dat volgens mij meer voor Mayke bedoeld.
Ik heb geen gaatjes, maar het voelt alsof mijn arm tussen een bankschroef heeft gezeten.

Toen hij me vast had, had ik een helder moment en ben met mijn lompe bergschoenen op een achterpoot gaan staan. Dat was echt de enige manier om het lompe beest van me af te krijgen. Inmiddels was de eigenaar bij me en greep de hond bij zn neus en trok hem bij me weg.

Op dat moment zwaaide ik alle 'sorry' en 'doet ie anders nooit'-jes af, want ik merk dat ook mijn hond wat drukker en baldadiger is door die storm, net als ik overigens. Maar eenmaal thuis is mijn arm stijf en blauw en is mijn mauw gescheurd.

Het was een oude jas en die arm voelt over twee dagen vast weer een stuk beter, maar achteraf baal ik altijd dat ik geen excuses accepteer en de jas niet heb laten vergoeden. Het was een oude jas, maar toch gewoon een fijn ding.

Zijn er mensen die geen eten meenemen tijdens het wandelen hierom? Dit is al de derde keer dat ik serieus met een hond heb lopen worstelen omdat ik eten in mijn zak had.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Re: Gebeten door een Malamute

Nanna schreef:Ik had die hond alláng een rotschop verkocht. Of even fiks op zijn tenen stampen als ie tegen je op staat :lol1:
Hmm ja dat was ik van plan. Maar met een beest van misschien 40 kilo of meer, had ik een beetje contact met moeder aarde nodig om overeind te blijven, zeg maar :wink: Ik begon een beetje knietjes te geven maar dat vond de hond niet echt een onneembare hindernis.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik neem alsnog wel eten mee, maar zorg dat andere honden uit de buurt van mijn zakken blijven. Hoewel, een malamute op afstand houden? Lijkt me meer een taak voor de eigenaar als die zoiets ziet gebeuren.

Balen zeg van de jas en jouw arm!
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Oi, dat is niet fijn. Beterschap voor je arm! Haalde die eigenaar de hond niet weg toen die zag dat jij het benauwd begon te krijgen?

Ik heb zo goed als altijd lekkere beloningen voor de honden in mijn jaszakken/broekzakken.
En ik heb dit eigenlijk nog nooit meegemaakt.
Maar ik zou het er niet voor laten hoor.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb altijd vreten bij me voor mijn honden. Gelukkig nog nooit last gehad van opdringerige honden die de koekjes voor mijn honden willen hebben. Wel dat eens een hond komt snuffelen maar daar houdt t wel bij op gelukkig :)
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Altijd eten mee maar alleen labradors zijn hier blijkbaar zo stom om te denken dat het van hun is.
Paisley
Zeer actief

TessaThomas schreef:Ik neem alsnog wel eten mee, maar zorg dat andere honden uit de buurt van mijn zakken blijven. Hoewel, een malamute op afstand houden? Lijkt me meer een taak voor de eigenaar als die zoiets ziet gebeuren.
Ja lijkt me ook, maar die stond zeker 50 meter verderop en die kwam op den duur wel naar me toe. Ze stond wel wat te schreeuwen maar ze kwam er pas laat achter dat de stemming om sloeg en dat die hond me op den duur te grazen nam.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

wat raar dat die baas ook niet direct ingreep zeg.. vervelend :S hoop dat je arm snel wat minder stijf is
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Paisley schreef:
TessaThomas schreef:Ik neem alsnog wel eten mee, maar zorg dat andere honden uit de buurt van mijn zakken blijven. Hoewel, een malamute op afstand houden? Lijkt me meer een taak voor de eigenaar als die zoiets ziet gebeuren.
Ja lijkt me ook, maar die stond zeker 50 meter verderop en die kwam op den duur wel naar me toe. Ze stond wel wat te schreeuwen maar ze kwam er pas laat achter dat de stemming om sloeg en dat die hond me op den duur te grazen nam.
VErvelend hoor. En het contact met de aarde snap ik :J: Voortaan eerst eerder op je strepen gaan staan dan maar? Zelfs niet snuffelen aan zakken met eten.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Balen van je jas en ik hoop dat je arm niet te lang pijnlijk blijft.
Zelf heb ik eigenlijk altijd lekkers op zak om mijn honden mee te belonen wanneer ik dat nodig vind. Heb gelukkig nog nooit een dusdanig opdringerige hond getroffen, dat ik hier last van had, laat staan dat ik door zo'n vreetmonster gehapt ben.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Heb wel eens een opdringerige hond gehad, maar ik draai me altijd weg en laat meestal mijn lege handen zien voordat ze kunnen springen.
Afbeelding
Fardauke
Actief

Ongelezen bericht door Fardauke »

Heb ik een keer met een varken gehad :oeps: denk je een varken ?? ja een varken :ugh: waar ik altijd liep met mijn honden was een mvr die zo,n groot vleesvarken van de slacht had gered, en die wandelde met hem al was het een hond.
Destijds was het nog een jonkie toen ze hem had gered maar inmiddels uitgegroeid tot het formaat dog, alleen dan steviger.
En aan varkens hun neus mankeerd het niet dus hij had rap in de gaten waar ik het lekkers had zitten, had het toen flink benauwd wand die eigenaresse kon dat ding niet houden en al helemaal niet bij me weg trekken :jank:
Dan moet je alle zeilen bijzetten om op de benen te blijven staan, gelukkig kon ze hem op een gegeven moment verleiden dat haar snoepjes lekkerder waren dan die van mij, dat momentje heb ik de benen genomen, wegwezen.
Heb haar daar nooit weer gezien, mischien vond ze het zelf ook een gevaarlijke situatie.
Afbeelding

In gedachten Fardau 12-08-2002/ 02-03-2013 en Diever 11-11-1997/ 31-03-2013
Paisley
Zeer actief

Whaha tegek, op dat moment vervelend maar wel een mooi verhaal :goeie:
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik denk dat die arm morgen een stuk meer pijn zal doen. Koelen helpt. En morgen een pijnstiller, waarschijnlijk. Wat vervelend zeg.

Ik vind het dus wat dom van de malamute eigenaar. Ja, de honden zijn wat onbesuisder maar als mijn hond in zo'n geval zou kunnen bijten, had ik die nooit los gelaten op zo'n moment. Heeft niks met dat eten in je zak te maken, vind ik, het gebeurt mij ook heel soms als ik dan wat bij me heb, dat er een vreemde hond tegen me opspringt. Maar dat zijn nooit dominante joekels die me voernijdig behandelen. Een malamute is echt groot, als die opspringt en je hebt dat ze nog niet af kunnen leren, hou maar aangelijnd dan. Meer trainen. Vind ik niet kunnen hoor.

Een hond mag een mens nooit bijten, alleen in bijzondere situaties. Dus je had wel iets vergoed gekregen als je dat had gewild. Sterker nog, je kunt aangifte doen en dan nemen ze de hond waarschijnlijk in beslag voor een gedragstest. Vandaar dat ik zoiets ook nooit zou laten gebeuren. Shelly kan lelijk doen tegen kinderen, als ze gestrest is, nou, die hou ik nu dus weg bij kinderen. Dat soort dingen moet je weten van je hond, anders kun je nog flink in de problemen komen.

Sterkte met je arm, ik zou een tube advil gel halen voor morgen, dat kan flink pijn doen.
Paisley
Zeer actief

Fizgig schreef:
Ik vind het dus wat dom van de malamute eigenaar. Ja, de honden zijn wat onbesuisder maar als mijn hond in zo'n geval zou kunnen bijten, had ik die nooit los gelaten op zo'n moment.
Ze was ook heel verbaast. Kan ik me voorstellen. Volgens mij was het eerder dommigheid dan dat het de bedoeling was om mij te bijten.
Och ik til er niet zo zwaar aan, maar achteraf had ik er toch iets zwaarder aan moeten tillen, zeg maar ;)
Volgens mij heeft de eigenaar ook geen benul dat ik nu mijn dikke arm zit te koelen. Het was voor haar ook wel fijn geweest om gewoon te horen hoe hard haar hond me heeft aangepakt. Dan kan ze er de volgende keer rekening mee houden
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Dat zal nog wel even pijnlijk blijven :?

Zie je die mevrouw wel vaker?
Dan kan je er alsnog over beginnen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Als je weet waar ze woont zou ik haar toch even op de hoogte houden, dat ze nu wel weet waar haar hond toe in staat is. Wellicht biedt ze dan ook aan om je jas te vergoeden ;)
ailaina
Actief
Mijn ras(sen): Chihuahua x boomer en een yorkshire terrier

Ongelezen bericht door ailaina »

Wat vervelend zeg. Ik heb altijd lekkers mee voor de honden, maar nog nooit lastiggevallen door andere honden. Ik zou wel eten mee blijven nemen.
Afbeelding
“The sea is nothing but a library of all the tears in history.”
― Lemony Snicket
ailaina
Actief
Mijn ras(sen): Chihuahua x boomer en een yorkshire terrier

Ongelezen bericht door ailaina »

Wat vervelend zeg. Ik heb altijd lekkers mee voor de honden, maar nog nooit lastiggevallen door andere honden. Ik zou wel eten mee blijven nemen.
Afbeelding
“The sea is nothing but a library of all the tears in history.”
― Lemony Snicket
ingrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooiker.

Ongelezen bericht door ingrid »

Oh,dat zal pijnlijk zijn. Beterschap met je arm :roos:
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ik heb ook wel vaak gehad dat kleine en flinke honden tegen me op springen omdat ze eten ruiken. Een duw naar beneden en een nee is vaak voldoende, en als de baas het laat doen en de hond stopt niet dan wordt het wat ruwer.

In jouw situatie was de malamute met mij niet zo blij geweest vrees ik.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Fardauke schreef:Heb ik een keer met een varken gehad :oeps: denk je een varken ?? ja een varken :ugh: waar ik altijd liep met mijn honden was een mvr die zo,n groot vleesvarken van de slacht had gered, en die wandelde met hem al was het een hond.
Destijds was het nog een jonkie toen ze hem had gered maar inmiddels uitgegroeid tot het formaat dog, alleen dan steviger.
En aan varkens hun neus mankeerd het niet dus hij had rap in de gaten waar ik het lekkers had zitten, had het toen flink benauwd wand die eigenaresse kon dat ding niet houden en al helemaal niet bij me weg trekken :jank:
Dan moet je alle zeilen bijzetten om op de benen te blijven staan, gelukkig kon ze hem op een gegeven moment verleiden dat haar snoepjes lekkerder waren dan die van mij, dat momentje heb ik de benen genomen, wegwezen.
Heb haar daar nooit weer gezien, mischien vond ze het zelf ook een gevaarlijke situatie.
Varkens, geweldige dieren.
Schrikken bepaalde bevolkingsgroepen met slechte bedoelingen goed af.

Afbeelding
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik heb meestal ook brokjes bij me. Honden ruiken dat wel maar zo opdringerig als deze Malamute heb ik nog nooit meegemaakt. Een ferm nee :hmmm: is meestal voldoende.

Wel een keer belaagd door een stuk of 20 shetlander paardjes. Ze stonden in de buurt van het hek waar ik naar binnen wilde. (mooi natuurgebied waar je ook met een aangelijnde hond mag lopen) Diem vond ze altijd reuze interessant dus ik pak de zak met snoep uit mijn jaszak om hem af te leiden. Komt heel die kudde op ons afdraven :schrik: Ze kwamen om ons heen dringen en duwde met hun neus tegen me aan :lol1: Nu ben ik niet bang voor paarden maar Diem is zich kapot geschrokken :mrgreen:
Zwarte shetlander paardjes zijn nu de enige diersoort waar hij niet op jaagt.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Haha schotse hooglanders kunnen ook heel opdringerig zijn als ze gewend zijn gevoerd te worden.

Ik ben de vrouw nooit eerder tegen gekomen overigens. In dit bos wandel ik ook maximaal 1x per week en kom meestal geen honden tegen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”