Ik loop met die storm lekker met mijn stabijtje te ravotten. De stemming was ehm... ongeveer "WHUAHAUUAAAAAA!!!" Zo ongeveer. Dus toen mevrouw met de malamute langs kwam, was Mayke ook direct 1 en al baldadigheid met die malamute aan het spelen. (@pdb het was een malamute. Geen pitbul, herder, stafford of andere klapkaak)
Nou, dat ging best gezellig. Ze konden leuk met elkaar spelen en door de storm hadden ze kolder in de kop.
Tot dat de malamute míj even kwam bekijken. Toen bleek ik iets te vreten in mijn zak te hebben. Dat enorme kalf sprong tegen mij op en begon mijn jas van zijn voedsel af te pellen. Ik stribbelde wat tegen maar ik kwam er achter dat het niet meevalt om een malamute van je af te houden als zo'n beest je eetbaar vind.
De eigenaar staat naar me te roepen dat ik hem een lel moet geven, maar de stemming sloeg om en ik begon het benauwd te krijgen. De malamute had mij opgeëist omdat ik eetbaar leek te zijn, dus begon te grommen en grauwen naar Mayke terwijl hij mij aan het bespringen was en Mayke zich daarmee begon te bemoeien. En hoe het precies ging weet ik niet meer, maar op den duur hing die Malamute dus in mijn arm. Al was dat volgens mij meer voor Mayke bedoeld.
Ik heb geen gaatjes, maar het voelt alsof mijn arm tussen een bankschroef heeft gezeten.
Toen hij me vast had, had ik een helder moment en ben met mijn lompe bergschoenen op een achterpoot gaan staan. Dat was echt de enige manier om het lompe beest van me af te krijgen. Inmiddels was de eigenaar bij me en greep de hond bij zn neus en trok hem bij me weg.
Op dat moment zwaaide ik alle 'sorry' en 'doet ie anders nooit'-jes af, want ik merk dat ook mijn hond wat drukker en baldadiger is door die storm, net als ik overigens. Maar eenmaal thuis is mijn arm stijf en blauw en is mijn mauw gescheurd.
Het was een oude jas en die arm voelt over twee dagen vast weer een stuk beter, maar achteraf baal ik altijd dat ik geen excuses accepteer en de jas niet heb laten vergoeden. Het was een oude jas, maar toch gewoon een fijn ding.
Zijn er mensen die geen eten meenemen tijdens het wandelen hierom? Dit is al de derde keer dat ik serieus met een hond heb lopen worstelen omdat ik eten in mijn zak had.