Hebben jullie een veiliger gevoel met de hond? En zo ja, hebben ze zich wel eens bewezen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Beschermt jouw hond je??
Moderator: moderatorteam
-
Peter27
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Beschermt jouw hond je??
Mijn vriendin is fanatiek hardloper en neemt 9 van de 10 keer Bumper mee aan de heupgordel of los in het bos. Nu is het weer wintertijd dus is ze gedwongen om in het donker te gaan rennen. Ondanks dat het hier niet heel onveilig is ofzo vind ik het wel fijn als de hond mee gaat. Niet dat ze zou ingrijpen want alle mensen zijn leuk
Maar dat weet verder niemand, ze is zwart dat schrikt toch af.
Hebben jullie een veiliger gevoel met de hond? En zo ja, hebben ze zich wel eens bewezen?
blablabla 
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
- Aantal honden: 1
Re: Beschermt jouw hond je??
nee, haha. Maar wat wil je met 35cm en een puppylook?
in jouw geval kan ik me wel voorstellen dat het veiliger voelt.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Ik voelde me Zazoe zeker wel wat zekerder. (de zwarte uit mijn onderschrift)
Maar nu heb ik Nala. Ze vind alles en iedereen leuk dus nee aan haar zal ik niet veel hebben
Maar nu heb ik Nala. Ze vind alles en iedereen leuk dus nee aan haar zal ik niet veel hebben
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik denk dat ik vreemden tegen Gil mag gaan beschermen, of ik me daardoor veiliger voel, Nee niet echt, liever helemaal geen interactie
in welkee vorm dan ook
- Hylos
- Zeer actief
Ik hoef me met Xavi niet druk te maken s avonds
En dat heeft zich al één keer bewezen.. terwijl meneer druk zat te kwispelen want mensen zijn leuk
Maar blijkbaar is zijn uiterlijk toch heel angstaanjagend
En dat heeft zich al één keer bewezen.. terwijl meneer druk zat te kwispelen want mensen zijn leuk

- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Kep 2 kleine keffers maar er hoeft maar 1 persoon er raar uit te zien of raar te lopen,
dan willen hun al aanvallen.
Dus ja ze beschermen mij want, er kunnen niet zomaar onbekenden op mij aflopen en mij aanraken.
Dan is het HAP
Ik laat het niet toe, maar bij mensen die me egt wat aan willen doen mogen ze van mij hun gang gaan
dan willen hun al aanvallen.
Dus ja ze beschermen mij want, er kunnen niet zomaar onbekenden op mij aflopen en mij aanraken.
Dan is het HAP
Ik laat het niet toe, maar bij mensen die me egt wat aan willen doen mogen ze van mij hun gang gaan
Laatst gewijzigd door kaatje888 op 27 okt 2013 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
- Char7
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Hij beschermt me wel tegen andere honden, maar tegen mensen weet ik het niet.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja dat weet ik zeker, maar ik wil het niet hebben.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
lets have fun
Nee. Wat dat betreft hoef ik niks van die mutsen te verwachten
Ik zal het toch echt zelf moeten doen
Niet dat ik veel indruk maak, maar met mijn gewicht hoef ik alleen maar op de onverlaat te gaan zitten. Dat is genoeg.
Niet dat ik veel indruk maak, maar met mijn gewicht hoef ik alleen maar op de onverlaat te gaan zitten. Dat is genoeg.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
Pakdebal
Peter27 schreef: Hebben jullie een veiliger gevoel met de hond? En zo ja, hebben ze zich wel eens bewezen?
ligt er aan waar je woont , ik heb jaren hardgelopen in het donker ZONDER hond .
ging ook goed, hoor .
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Kennis en Kyto weet ik 100% zeker dat die me beschermen , dat hebben ze al n aantal keer bewezen
Ziva weet ik eigenlijk niet , Moya met haar 13 wkn begint nu al
Daar loop ik als ze ouder is zeker te weten heel veilig mee
Ziva weet ik eigenlijk niet , Moya met haar 13 wkn begint nu al
Daar loop ik als ze ouder is zeker te weten heel veilig mee
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
Peter27
- Zeer actief
Ik wil natuurlijk ook niet dat de hond iemand grijpt. Maar als je je bedreigd voelt is het wel fijn om een hond mee te hebben. Of die wat doet of niet weet je volgens mij nooit van tevoren. Sommige herders heb je niets aan en sommige swiffer hondjes verbazen je als het erop aankomt.
blablabla 
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Nu ik Bronco heb wel, ik hoef me geen zorgen meer te maken dat iemand kwaad zou willen.
Daar zal hij zeker een stokje voor steken.
Aan Bandit heb ik wat dat betreft helemaal niets, die gaat achter mij staan bibberen.
Groetjes Gretha
Daar zal hij zeker een stokje voor steken.
Aan Bandit heb ik wat dat betreft helemaal niets, die gaat achter mij staan bibberen.
Groetjes Gretha
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Ik weet zeker dat ze dat zal doen, ze overdrijft het zelfs.
Ik hoop alleen niet dat het ooit nodig is, want ik wil niet dat ze die ervaring heeft, aangezien we er hard aan hebben gewerkt om het overdreven beschermende eruit te krijgen.
Ik hoop alleen niet dat het ooit nodig is, want ik wil niet dat ze die ervaring heeft, aangezien we er hard aan hebben gewerkt om het overdreven beschermende eruit te krijgen.
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Mijn hond gaat heel alert lopen als een persoon anders loopt of zich anders gedraagd dan normaal.
Een keer probeerde iemand mij om te gooien, toen draaide sem zich om en zette zijn tanden bloot, en gromde erbij.
Het was een hele andere hond.
Sem is vriendelijk voor mensen hoor, maar hij is wel afwachtend en terughoudend bij vreemde mensen.
Als een vreemde hem opeens aanhaald springt ie van diegene weg. Hij zal nooit iemand zomaar bijten.
Ik vertrouw me hond voor 100%
Een keer probeerde iemand mij om te gooien, toen draaide sem zich om en zette zijn tanden bloot, en gromde erbij.
Het was een hele andere hond.
Sem is vriendelijk voor mensen hoor, maar hij is wel afwachtend en terughoudend bij vreemde mensen.
Als een vreemde hem opeens aanhaald springt ie van diegene weg. Hij zal nooit iemand zomaar bijten.
Ik vertrouw me hond voor 100%
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Ja, twee van de drie moet ik wel eens corrigeren want volgens hun is alles wat ik 's avonds tegen kom op straat een potentieel gevaar voor mij. De derde is heel anders maar als er nood aan de man is, staat ze ook haar mannetje wel denk ik.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
vandeweek kwam ik een flatgenote tegen buiten, toen ik met Pom liep. Die zei: Nou, jij hoeft iig niet bang te zijn in het donker, met je hond.. haha, ik moest er eigenlijk wel om lachen want volgens mij gaat Pom niet ingrijpen als me iets overkomt. Misschien dat ze enigszins afschrikt, gewoon omdat ze hond is, maar iedereen met een beetje verstand van honden zal al snel zien dat er weinig is om bang voor te zijn. Nou ben ik zelf al niet echt bang uitgevallen dus voel me maar zelden niet op mijn gemak, wie weet verbaast ze me nog als de nood echt aan de man is. Hoop er nooit achter te komen 
- crienepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Eg nieHylos schreef:
Vince zou gaan springen tegen die persoon en misschien wel het schuim om z'n bek krijgen ook. Van enthousiasme en blijdschap dan he, maar dat weet mijn belager dan vast niet

- rose
- Zeer actief
Dewi zeker niet, die vind iedereen leuk maar van Sam weet ik het nog niet zo net. Die is niet zo gek op vreemden die dicht in zijn buurt komen, en waar hij is ben ik ook 
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Nee ik ga met de honden niet het bos in om te hardlopen in het donker. Ik weet dat mijn honden niet afschrikken, en dat lopt ook want ik geloof dat Lizzie eerder weg is als ik mocht er iets gebeuren.
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Ik voel me iig wel veiliger met de honden in het donker, totaal geen reden voor in ons dorp, want er gebeurd tot nu toe nooit iets geks. Ik denk dat Jamie me wel zou verdedigen. Yara misschien ook wel. Ligt er net aan wat er zou gebeuren. Ze zijn allebei best op mij (ook wel op mijn man trouwens, maar even in geval als ik alleen zou lopen) gericht. En zouden het niet leuk vinden als iemand mij wat aan zou willen doen.
En dat terwijl het normaal de grootste knuffelkonten zijn die met iedereen willen knuffelen.
Maar als ze dreiging zouden voelen vermoed ik dat ze mij zullen beschermen.
En dat terwijl het normaal de grootste knuffelkonten zijn die met iedereen willen knuffelen.

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Ik voel me iig wel veiliger met de honden in het donker, totaal geen reden voor in ons dorp, want er gebeurd tot nu toe nooit iets geks. Ik denk dat Jamie me wel zou verdedigen. Yara misschien ook wel. Ligt er net aan wat er zou gebeuren. Ze zijn allebei best op mij (ook wel op mijn man trouwens, maar even in geval als ik alleen zou lopen) gericht. En zouden het niet leuk vinden als iemand mij wat aan zou willen doen.
Edit: En een hond voelt dat verschil imo best aan...
Edit: En een hond voelt dat verschil imo best aan...

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Of ze mij beschermen of dat ze ingrijpen vanwege een voor hen bedreigende situatie?
Ik denk dat Suske ons echt beschermt en dat Belle in je enkels hangt omdat ze zelf bang is
en dat haar reactie is.
Heb toen Cas nog leefde weleens voor de gein met mijn vrouw de proef op de som genomen.
Beetje stoeien.
Had acuut dik 35 kilo woedend blaffende Mechelaar tegenover me.
Ik denk dat Suske ons echt beschermt en dat Belle in je enkels hangt omdat ze zelf bang is
en dat haar reactie is.
Heb toen Cas nog leefde weleens voor de gein met mijn vrouw de proef op de som genomen.
Beetje stoeien.
Had acuut dik 35 kilo woedend blaffende Mechelaar tegenover me.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Niet bewust maar ik loop s"morgens vaak in het donker en ja dan zie je van blacky alleen de tanden dan rent iedereen spontaan weg daar hoeft hij niks voor te doen.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Nou, ik voel me best veilig maar of ie me zou beschermen?
Hoogstens laat ie een onverlaat struikelen omdat hij enthousiast tegen ze opspringt.
Hoogstens laat ie een onverlaat struikelen omdat hij enthousiast tegen ze opspringt.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik denk dat twee (middelgrote) honden sowieso wel wat afschrikken, ongeacht hun reactie. Nilo is zeker in staat me te beschermen wanneer nodig, die is altijd wel wat alerter in het donker en ik denk dat hij wel ingrijpt indien nodig. Coda zou al ruim van te voren van zich laten horen en dan is in ieder geval de hele buurt wakker
Dus ja, ik loop gericht snachts nog en stuk met ze. Wel door de wijk waar verlichting is, maar dat is meer vanwege m'n eigen nachtblindheid.
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
De kans dat ik mijn hondjes moet beschermen is groter dan dat ze mij kunnen beschermen, maar ik denk dat ze het zeker zouden proberen! Vooral Salina is enorm waaks en aarzelt niet om zich tussen een verdachte (hond/trol/etc) en mij te plaatsen.
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
ik zou het niet weten omdat het nooit nodig is geweest. Voor zover dat in mijn macht ligt voorkom ik dat ook. Maar ik weet wel dat Sproet waaks is maar waartoe hij in staat is weet ik echt niet. IK voel me altijd veilig met met honden in de buurt in het bos, in donker ga ik niet naar het bos. Deed ik voorheen toen ik Storm had en in Drenthe woonde wel. Storm zou denk ik wel aanvallen, alhoewel hij ook heel conflictvermijdend was. Wat hij echt zou doen weet ik dus niet maar dat is gelukkig nooit aan de orde geweest
-
Wilm@
Ja, 100% zeker. 

[/url]