Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verharing cocker

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mellowcake'je
Actief

verharing cocker

Ongelezen bericht door Mellowcake'je »

Hallo, zoals sommigen van jullie reeds weten, heb ik een cocker op proef voor een weekje,
ik had niet verwacht dat hij zo zou verharen.. ik vind overal haar, als ik hem streel ook, ik zal veel moeten stofzuigen, maar ik en mijn man vragen ons af; hoe doen mensen met kinderen dit? als je je huis proper wilt houden, moet je echt elke dag stofzuigen en dweilen! ik ben hier wel een beetje een freak in, ik heb het graag netjes.. maar als er overal haren zijn, en je hebt dan kinderen die kruipen over de vloer.. misschien moet ik dan toch geen hond nemen?
Alle dieren behalve de mens weten dat de voornaamste plicht van het leven is ervan te genieten.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: verharing cocker

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Mellowcake'je schreef:Hallo, zoals sommigen van jullie reeds weten, heb ik een cocker op proef voor een weekje,
ik had niet verwacht dat hij zo zou verharen.. ik vind overal haar, als ik hem streel ook, ik zal veel moeten stofzuigen, maar ik en mijn man vragen ons af; hoe doen mensen met kinderen dit? als je je huis proper wilt houden, moet je echt elke dag stofzuigen en dweilen! ik ben hier wel een beetje een freak in, ik heb het graag netjes.. maar als er overal haren zijn, en je hebt dan kinderen die kruipen over de vloer.. misschien moet ik dan toch geen hond nemen?
:denken: :denken:
Als je niet wist dat honden kunnen verharen dan heb je je veel minder ingelezen dan ik dacht.
Ik stofzuig elke dag. Heb geen kinderen wel 2 katten en een hond.
De meeste honden hebben een periode de rui periode waarin ze verharen en bij stress dus als ze tijdelijk ergens anders zitten kunnen ze bijv daardoor stress hebben.
Een hond houden is leuk. Maar je moet het ook echt leuk vinden het eindigt niet bij een poepje en een plasje in de tuin.
Ik leef ook graag in een schone ruimte en dat is gewoon mogelijk hoor.Maar daar is wel werk aan de winkel als je dieren hebt.
Als je dit niet ziet zitten begin er dan maar niet aan.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 21 okt 2013 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Mellowcake'je schreef:Hallo, zoals sommigen van jullie reeds weten, heb ik een cocker op proef voor een weekje,
Poedels verharen ook niet (geen idee of die onder de waterhonden valt), een Tatra is duidelijk niets voor jou :mrgreen:
Want twee keer per dag stofzuigen is heel normaal als ze verharen, en één keer per dag als ze niet verharen. :mrgreen:

Edit: als ze castreert zijn verharen ze ook meer en het gehele jaar door. :wink:
Laatst gewijzigd door silvester op 21 okt 2013 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Beste vriendjes worden met de stofzuiger en niet te mieperig doen over een paar haren op je kinderen, meubels en kleren. Of een niet verharend ras kiezen.
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

honden verharen nu eenmaal. En je went eraan of nooit. Cockers moeten getrimd worden misschien is het tijd voor een trimbeurt?
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

is de cocker gecastreerd? mijne niet en hij verhaart ook niet zo erg (of ik vind het niet zo erg :mrgreen: ).
hij gaat wel regelmatig naar de trimmer (waar hij geplukt wordt).
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Nogal typisch voor die vachten :wink: Ik heb daar geen last van, van haren in huis :ok:
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

Tara schreef:.., terwijl kortharige honden zoals Dalmaten overal kleine haartjes laten vallen.
..
ik moet eerlijk bekennen dat dit wel erg is hoor, dat Dalmaten haar. Maar gelukkig heb ik al jaren honden en maakt het karakter van Sproet alle harenoverlast goed :I: maar echt wat verliest een Dalmaat veel haren, of komt het dat ze wit zijn dat het zo opvalt ;)
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Is juist heel erg goed voor de weerstand van je kids. :wink:

Dieren in huis betekend per definitie dat je geen toonzaal meer zult hebben.
Niet alleen haren, maar ook modderpoten, zand, waterspetters tegen de muur als ze zich uitschudden na een regenbui, enz, zal je moeten accepteren.

Groetjes Gretha
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Poedels horen volgens mij ook bij de waterhonden en idd die verharen lang niet zo erg.
Deze zul je wel moeten trimmen en heb je er het geld niet voor of niet voor over dan moet je het zelf doen en dat is niet echt heel simpel.
Andere vachten kunnen flink verharen (als je de naakthonden even niet meetelt) dus wil je niet dagelijks stofzuigen en dan nóg steeds haren vinden dan is het misschien nog een idee om er eens een nachtje er over te slapen óf je wel een hond wilt en zo ja wat heb je er dan voor over wbt tot vachtverzorging.
Vergissen is menselijk hoor en nu heb je haar nog op proef dus denk er nog maar even rustig over na ;)
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Als het diertje zo verhaart, kan het heel goed in de rui zijn. Ik zou zeggen informeer even bij de rasvereniging naar de juiste borstels/kammen en ga aan de slag.
Wat al eerder gezegd is, langharige rassen verliezen hun haren in plukken. Nadeel is dat je er een héleboel haar uit moet kammen en wat ze verliezen zijn plukken die naar de hoeken van de kamer vliegen en makkelijk op te rapen/zuigen zijn. Voordeel van dit soort vachten is dat je er wel in een paar weken van af bent. Terwijl kortharige rassen het hele jaar door van die ellendige korte stugge haartjes verliezen die zich in kleding nestelen.
Ik heb twee langharige honden en één kortharige (half stok-/half ruwhaar) en ik heb het meeste werk aan haar. :mep:

Als jouw cocker gecastreerd is, berg je dan maar: dan heeft ze een veel dikkere en wolliger ondervacht die ook nog heel slecht (in delen) ruit.

Ik ben trouwens ook een enorme poetsmina met een lichte smetvrees en ik stofzuig en dweil dus twee keer per dag. En tapijt is met honden géén goed idee. :mrgreen:
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Sucha schreef:
Tara schreef:.., terwijl kortharige honden zoals Dalmaten overal kleine haartjes laten vallen.
..
ik moet eerlijk bekennen dat dit wel erg is hoor, dat Dalmaten haar. Maar gelukkig heb ik al jaren honden en maakt het karakter van Sproet alle harenoverlast goed :I: maar echt wat verliest een Dalmaat veel haren, of komt het dat ze wit zijn dat het zo opvalt ;)
Nee hoor, dat is het type haar.
Een duitse dog is ook verschrikkelijk. Die haren kom je door je hele huis tegen.

Groetjes Gretha
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

In tijden van stress is dat verharen ook meer, dus best kans dat het nog mindert als ze zich meer thuis gaat voelen, maar, ja, honden verharen. Ik heb hier een (eerst 2) verharende hond(en) en een (inmiddels lopend) kleintje. Ik maak me daar minder dan geen zorgen over. Er zijn meerdere studies gedaan die uitwijzen dat opgroeien met een hond veel positieve effecten heeft op kinderen, zowel fysiek als mentaal. Een heel jong kindje ligt meestal niet zomaar op de grond en als ze rond beginnen te kruipen, stofzuig je een keer extra.

Trouwens, dat halflange cockerhaar ligt meestal 'los' overal op, het korte stokhaar van mijn hond (vacht als van een duitse herder) steekt overal in, daar helpt stofzuigen maar deels aan.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

GrethavW schreef:
Sucha schreef:
..
Nee hoor, dat is het type haar.
Een duitse dog is ook verschrikkelijk. Die haren kom je door je hele huis tegen.

Groetjes Gretha
Moet je eens een Bonnie proberen. :mrgreen:
Trouwens, die rottweilers en kruising rottweiler/beauceron van mijn zus kunnen er óók wat van. Die lopen gewoon door mijn kamer en dan zie je ze gewoon zo'n sluier van zwart haar op mijn vloer achterlaten.
Kamerbreed tapijt gewoon. En dan durven mensen met droge ogen aan mij te vragen 'of zo'n langharige collie niet heel veel werk is?'
Die verharen tenminste ordentelijk in pluizen. :pffff:
Afbeelding
Mellowcake'je
Actief

ik heb geen info gekregen ivm trimmen of haar vacht dat ze in de rui zou zijn.., ik weet dat het nodig is te trimmen, maar weet niet wanneer ofzo, ze is gesteriliseerd want het is een teefje :wink:
ik had wel verwacht dat zij wat zou verharen, maar ZO VEEL :80:
ik hang vol als ik haar even op mij neem.. op zich vind ik dit niet zo erg, maar vind het niet erg proper als we dan een kindje krijgen.. ik denk dat ik beter op zoek ga naar een ras dat minder haarverlies heeft, ik ga eens wat opzoeken over waterhonden , hoewel ik wel al een beetje gehecht raak aan haar :I: ze is erg lief, ik vind het alleen niet zo leuk als er een baby'tje komt met al dat haar in huis..
en ik ben ook wel een beetje een maniak :blauwoog:
Alle dieren behalve de mens weten dat de voornaamste plicht van het leven is ervan te genieten.
silvester

Nanna schreef:Als je iets wilt dat absoluut nul verhaart moet je aan de Puli ;-)
Maar ja, dat betekent aan de andere kant met nat weer wel elke dag een kuub zand in je huis :LOL:
Maar goed, daar zijn bezems, stofzuigers en dweilen voor uitgevonden. Dan weet je tenminste waarvoor je het doet, dat heet dan 'eer van je werk' :mrgreen:
Nhee, puli's stinken verschrikkelijk
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Zoals Nana zegt,honden die niet verharen nemen vaak weer bakken vuil mee naar binnen.Als je zo twijfelt over wat haar en vuil zou ik geen hond nemen,maar ook de kinderen de deur uit doen want die maken ook heel wat vuil,de mijne teminste wel.Aan de andere kant ,mijn huis is mischiens niet spic en span,mijn kinderen en honden zijn kerngezond.Tegenwoordig schijnt vuil weer goed te zijn voor kinderen bouwen ze weerstand van op
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Mellowcake'je schreef:,

welkom in de wereld van honden . :wink:
silvester

Leer haar de stofzuiger te bedienen?
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Mellowcake'je schreef:ik heb geen info gekregen ivm trimmen of haar vacht dat ze in de rui zou zijn.., ik weet dat het nodig is te trimmen, maar weet niet wanneer ofzo, ze is gesteriliseerd want het is een teefje :wink:
ik had wel verwacht dat zij wat zou verharen, maar ZO VEEL :80:
ik hang vol als ik haar even op mij neem.. op zich vind ik dit niet zo erg, maar vind het niet erg proper als we dan een kindje krijgen.. ik denk dat ik beter op zoek ga naar een ras dat minder haarverlies heeft, ik ga eens wat opzoeken over waterhonden , hoewel ik wel al een beetje gehecht raak aan haar :I: ze is erg lief, ik vind het alleen niet zo leuk als er een baby'tje komt met al dat haar in huis..
Niet alleen waterhonden hoor, hier ligt totaal geen haar in huis, die blijft in de vacht zitten en moet je eruit kammen :ok:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Je moet iets met een doorgroeivacht nemen.
Bichons hebben dat, verder barbet, lagotto, poedel, dat soort vachten.
Van Fien (Havanezer) vind ik gewoon geen haar. Niets.
Alles zonder baard verhaart, dat is ongeveer de regel.
En alles met een baard wat geplukt moet worden verhaart een beetje.
En alles met een baard wat een doorgroeivacht heeft verhaart niet.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Mellowcake'je
Actief

beatje schreef:Zoals Nana zegt,honden die niet verharen nemen vaak weer bakken vuil mee naar binnen.Als je zo twijfelt over wat haar en vuil zou ik geen hond nemen,maar ook de kinderen de deur uit doen want die maken ook heel wat vuil,de mijne teminste wel.Aan de andere kant ,mijn huis is mischiens niet spic en span,mijn kinderen en honden zijn kerngezond.Tegenwoordig schijnt vuil weer goed te zijn voor kinderen bouwen ze weerstand van op
ik bedoel niet dat ik niet tegen vuil kan , al heb ik het liever heel netjes, ik zou het gewoon niet leuk vinden als er een baby'tje is diens kleertjes steeds vol hondenhaar hangen, en die kruipt over de vloer vol haar.. ook al stofzuig je net, als ze rond loopt zal ze weer haar meebrengen.. :wink:
ik ben deze avond nog een wandeling met haar gaan maken (of zij die wandelde met mij, want ze moet nog mooi naast me leren lopen :D ) en haar pootjes waren ook vuil, en ik vind dat wel minder erg dan het haar, ik heb haar pootjes afgekuist en dan is het proper
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Mellowcake'je schreef: vind het niet erg proper als we dan een kindje krijgen.. ik denk dat ik beter op zoek ga naar een ras dat minder haarverlies heeft, ik ga eens wat opzoeken over waterhonden , hoewel ik wel al een beetje gehecht raak aan haar :I: ze is erg lief, ik vind het alleen niet zo leuk als er een baby'tje komt met al dat haar in huis..
Zon baby gaat niet dood van wat hondenhaar, integendeel, het bouwt er een enorme weerstand mee op.
Mijn zoon is opgegroeid in een halve kennel en nooit is hij een dag ziek geweest.
Dat steriele levert alleen maar kinderen met allergiëen.
Ik zou dat dus loslaten, dat idee dat wat hondenhaar dodelijk voor baby's is ;-)
Dat niet alleen, zelfs een baby die duidelijk van alles mankeert qua immuunsysteem kan enorm baat hebben bij het hebben van huisdieren. Mijn zoon heeft de eerste anderhalf jaar van zijn leven meer ín het ziekenhuis gelegen dan ik hem thuis had omdat zijn immuunsysteem niet functioneerde. En meestal in de quarantaine aan de zuurstof met (dubbele) longontstekingen, RS-virus, bronchitus, hartruisje (zelfs nog gedacht dat hij taaislijmziekte had) en nog wat meer dingen.
Ik heb het toen uitgebreid met zijn kinderarts over de huisdieren gehad en of ik die weg moest doen. En die was heel duidelijk: nee, zo lang het enigszins mogelijk was moest ik hem in contact houden met de huisdieren want dat zou zijn weerstand verhogen en de kans dat hij erover heen zou groeien vergroten.
En nu is het een lummel van ruim 15 met een grote smoel en nog grotere voeten. :F:

Nogmaals: borstelen en kammen. Héél veel borstelen en kammen.
Afbeelding
silvester

Marjoleine schreef:Je moet iets met een doorgroeivacht nemen.
Bichons hebben dat, verder barbet, lagotto, poedel, dat soort vachten.
Van Fien (Havanezer) vind ik gewoon geen haar. Niets.
Alles zonder baard verhaart, dat is ongeveer de regel.
En alles met een baard wat geplukt moet worden verhaart een beetje.
En alles met een baard wat een doorgroeivacht heeft verhaart niet.
Ach, waarom? Ze zegt toch ook dat ze haar al heel erg lief vind? Die haren, daar leert ze ook wel mee leven :wink:
En net wat Nanna schrijft, al die allergieën tegenwoordig komen idd omdat kinderen door de overdaad aan properheid geen weerstand meer opbouwen.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Mellowcake'je schreef:
beatje schreef:Zoals Nana zegt,honden die niet verharen nemen vaak weer bakken vuil mee naar binnen.Als je zo twijfelt over wat haar en vuil zou ik geen hond nemen,maar ook de kinderen de deur uit doen want die maken ook heel wat vuil,de mijne teminste wel.Aan de andere kant ,mijn huis is mischiens niet spic en span,mijn kinderen en honden zijn kerngezond.Tegenwoordig schijnt vuil weer goed te zijn voor kinderen bouwen ze weerstand van op
ik bedoel niet dat ik niet tegen vuil kan , al heb ik het liever heel netjes, ik zou het gewoon niet leuk vinden als er een baby'tje is diens kleertjes steeds vol hondenhaar hangen, en die kruipt over de vloer vol haar.. ook al stofzuig je net, als ze rond loopt zal ze weer haar meebrengen.. :wink:
ik ben deze avond nog een wandeling met haar gaan maken (of zij die wandelde met mij, want ze moet nog mooi naast me leren lopen :D ) en haar pootjes waren ook vuil, en ik vind dat wel minder erg dan het haar, ik heb haar pootjes afgekuist en dan is het proper
Is een middenslag poedel niks voor je? Zelfde formaatje als de cocker en verharen helemaal niks :ok:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Huisdieren beschermen kinderen tegen infecties en astma
Kinderen met huisdieren hebben minder allergiën
Huisdieren goed voor de ontwikkeling

Het lijkt me dat wat haar daarbij in het niet valt :wink: en ach, 1 x per dag stofzuigen is ook zo gedaan. Trouwens, mijn dochtertje zit helemaal niet dagelijks vol haar (en wij borstelen Pol zelden). Eigenlijk, nu ik er zo over nadenk, belandt er maar heel weinig haar op haar :denken: . Wel snot, zand, pindakaas, modder, yoghurt... :F:
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Ik stofzuig 1 x per dag en op de 2 dagen dat ik werk niet. Ik heb eigenlijk nooit veel haar op mijn kids gehad als ze aan het kruipen waren of op de grond spelen.
De haren die nu weleens op de broeken komen komt van de bank waar ze op liggen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Wanneer je aan honden begint zal je huis nooit meer zo schoon worden als het zonder honden was. Daar kun je je maar beter bij neerleggen als je ook nog iets anders wilt doen dan de hele dag poetsen.
Een robotstofzuiger helpt wel moet ik zeggen, hier is de vloer vrijwel altijd schoon, ik druk gewoon een aantal keer per dag op een knopje :mrgreen:
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Is een dwerschnauzer niet leuk voor je?
Ze haren niet, leuk formaat, luisteren goed en zijn erg slim.
Ierse terrier, Fox terrier, Airdale.
Ook leuk en haren niet, wel wat eigenwijzer.
Mijn schnauzer haart niet maar heeft vanmiddag enkele kilo's vetkolen op de vastgeplakte vloerbedekking verpulverd.
Lekker zwart en gaat er niet meer uit.
Vorige week heeft ze twee kussens uit haar bed gehaald en verscheurd.
De hele binnenplaats was wit van de veertjes.
Ik ben een halve dag bezig geweest om het op te ruimen.
At maken dan die paar haren nog uit.
Je kan haar natuurlijk ook aan een kruimeldief laten wennen.
Die van mijn vind het fijn na het kammen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Voor nu beestje even naar de trimmer brengen en je grootste probleem is over.
Zelf tusendoor borstelen en kammen met af en toe een wasbeurt geven en standaard 1 x per 3 maanden naar de trimmmer en je probleem is voor het grootste gedeelte opgelost. Gelijk even je trimmer advies vragen hoe en waarmee te borstelen .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”