Ik kom eerst een man tegen met een mechelaar. Jafeth is beetje onzeker en blaft normaal vreselijk naar andere honden. Bij deze hond geen enkel geluid. Later op de wandeling een kwartier met deze man gepraat en we stonden 5 meter van elkaar en de honden waren stil en hadden totaal geen neiging om naar elkaar te willen.
Die man vertelde, dat hij wordt zwart gemaakt omdat zijn mechelaar een zogenaamde valse hond is. Er zijn wat kleine dingetjes gebeurt waarvan de 'slachtoffers' zelf schuldig waren.
Ik zag een oud vrouwtje lopen met een klein hondje en een border collie. Ik zei tegen die man, ik denk dat je moet verder lopen want heb hier geen goed gevoel over. Ik moest net de kant op waar die vrouwtje vandaan kwam. Honden liepen los. Ik had mijn hond vast.
Nou beide honden van dat vrouwtje wouden als ze de kans hadden Jafeth aanvallen.
Ik was zelf heel erg geschrokken en bang, maar was even goed boos op dat oude vrouwtje. Ik wou als het kon tegen haar zeggen van: 'U had de honden wel even vast mogen maken'.
Die man zei ook, ik wil niet dat hij met jou hond gaat spelen want mijn mechelaar is simpelweg gewoon lomp voor kleine hondjes. Te begrijpen.
Hij vertelde ook dat hij ergens is geweest om te kijken of die hond werkelijk vals is/was. Nou het was een hond/hond.
Ik heb zo zitten denken. Jafeth is gewoon sociaal naar honden. Maar alleen bij honden die ook hond/hond zijn.
Kan het zijn dat hij alleen rustig is bij honden die ook gewoon heel sociaal zijn.
Want ik denk, die 2 hondjes die kwamen eigenlijks best wat onzeker over.
PS Snappen jullie mijn verhaal. Ik moet het gewoon even kwijt, want ben erg geschrokken en zit er nog best wel mee.