Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kat en hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

wolfslook
Actief
Aantal honden: 1

kat en hond

Ongelezen bericht door wolfslook »

vanmorgen bij de dagelijkse wandeling (in het veld)
met mijn hond n kaukasische owtscharka
hoorde ik miauwen, dacht nog eerst dat ik me mishoorde
dus riep ik poes poes poes
en jawel hoor er kwam van uit de mais, over het hogere gras een hummel van een week of 7 aangehuppeld

na dat ik ashanti rust aan maande (ze zat op dat moment aan de riem)
vond het eerste contact plaats wat goed verliep van beide zijden
poes was niet bang, ashanti was rustig (hij kent katten, maarde meeste willen niets van haar weten; groot, hond enz)
dus swoenoeki (ter ere van mijn gevonden poezen die ik in het verleden had) is mee naar huis gedragen/gelopen

thuis echter ging "mevrouw" echter ruwer met swoenoeki om
die nu zalig in de bench licht te slapen, en zal dus voorlopig heel regelmatig daarin verblijven
poezen spul staat bij mijn ouders nog en komt binnenkort mee naar hier
das allenmaal het probleem niet
echter ik ben er al een paar jaar uit (de katten)

tips zijn welkom :E:
weet zelf wel veel maar er komen misschien zeer nuttige waar ik zelf niet aan denk op het moment
dus laat maar weten, al vast bij voorbaad bedankt voor het mee denken :flower:
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Re: kat en hond

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Begrijp ik het goed dat je gewoon een poes van straat geplukt hebt en mee naar huis genomen hebt? :19:
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Tip 1: wat heb jij een hart van goud, top!
Tip 2: vraag toch even in die buurt na of iemand niet toevallig een kat kwijt is.
Tip 3: controleer hem toch even op vlooien, want katten zijn nou eenmaal vlooientaxi's.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

even langs de dierenarts gaan om te kijken of de kleine gechipt is, op de site van amivedi kijken of er een vermissing is en anders opgeven dat je een kitten hebt gevonden.
ellen
Afbeelding
wolfslook
Actief

nee @ v&k ze liep in het veld waar in de verte ergens huizen beginnen, dus niet gewoon van straat geplukt
dat zou ik niet doen, want er zijn genoeg kittens en katten die op een (goed) thuis wachten
en de kleine hummel verrekte van de honger en dorst, daarbij is mijn hond er ook nog
ik heb tot nu toe bij de vraag, die ik vaker heb gehad, om een katje nee gezegd
omdat ik met mijn hond zit en niet echt ideaal gehuisvest ben
dus om dan wille keurig een kat van de straat te plukken nee hoor

@ silvester
a) dank je, maar achterlaten was geen optie qua plaats en weer
b) zal ik zeker doen, straks even langs de buurt winkel om een bericht neer te hangen
c) van vlooien nog niets gemerkt of gezien zichtbaar is enkel een snotter oogje maar het valt mee is nog niet bevuild of aan het etteren

@ e en de b
ik heb nog geen "rijstkorrel" kunnen voelen bij de schouders (chip)
het doorgeven van een gevonden poes is wel een goeie tip, als er geen respons op de "mond reclame" komt
zelf wil ik bij de vindplaats bij de huizen in de buurt een briefje in de brievenbus doen
dit moet even wachten omdat ik zelf op moment ziek ben

hier zijn veel boerderijen in de omgeving met een overvloed aan (boerderij) katten die ze niet laten chippen
ze is niet in die mate dat ze dringend medische zorg nodig heeft,
dus dierenarts is geen prior op moment
ik wil haar eerst wat laten bijkomen (slapen/eten)
en dan zie ik verder als er geen respons komt, of als het niet gaat tussen die twee, zorg ik minstens voor een goed tehuis voor haar
want dat ben ik nu aan het beestje verplicht, dat is nu mijn verantwoording
marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Hoe komen mensen er toch bij dat je een chip kan voelen.. Ik werk voor Amivedi en ik hoor het zó vaak, die chip kan ergens anders zitten.

En zeker melden bij Amivedi!
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Toch even een dierenartbezoekje doen, wormen kunnen ze natuurlijk wel hebben en kun je gelijk checken of ze een chip hebben.( geloof ik ook niet hoor).
Even verder laten nakijken kan geen kwaad ook.

Andere tips zijn al gegeven, wij hebben hier twee katers en twee honden, dat gaat uitstekend samen.
De katten horen bij de roedel en worden zelfs beschermd door onze dames. Ze rennen wel eens achter ze aan maar doen ze niets. Vaker liggen ze samen innig op de bank of in een hondenmandje.
Dat is het leuke aan berghonden, behoort tot de roedel dus er wordt geen haar gekrenkt ;)
wolfslook
Actief

@marloes; omdat als deze poes gechipt zou zijn dit nog niet heel lang geleden is dus nog niet zou zijn ingegroeid
maar omdat dat meestal op een leeftijd van 9 wk gebeurd, bij de eerste inenting
en ze dat absoluut nog niet is
bij hond en kat is het de regel tussen schouder bladen of links boven aan de buiten zijde
daarmee vermelde ik al dat ik de hele schouders had na gevoeld dus rechts en links en er tussen
en je andere plaatsen bij andere dieren dat klopt maar daar weet ik het fijne niet van omdat ik geen andere dieren heb

@jion; een asiel is dichterbij van hieruit en een dierenarts bezoek is nog niet aan de orde op moment met een gezond dier ga je niet naar een dierenarts
zou het toch nodig blijken kan ik allen gerust stellen dan doe ik dit hoor
kan best zijn dat zich iemand gaat melden op de mededeling of mededeling aan huis
dat wacht ik even af alles op zijn tijd want een dubbel gevaccineerde poes is niet gezond
en erg lullig voor zijn baasje (mocht die er zijn) dat er nog een behoorlijke rekening bij komt!!

@melanie; ze moet eens eerst ontlasten en dan kan ik zien of ze wormen heeft maar ze is broodmager
en dan laat poep even op zich wachten, ze heeft wel al een flinke plas gemaakt
ik weet dat niet alle wormen te zien zijn, maar ze heeft geen gezwollen buik
ze maakt ondanks dat ze graat mager is een flokkerre indruk als ze wakker is

vroeger heb ik een tekkel en een poes gehad die deden alles samen,
ze deelden zelfs hun eten/drinken
en s'morgens voor de koelkast zaten ze tot er hun schijfje vlees kwam
maar dat is jeugd nostalgie

ik merk aan ashanti dat ze jalours is, heb haar in de gang gezet toen swoenoeki even wakker was
dat ze ook de benen kon strekken en even rondwandelen

de honden die jij hebt op zo'n pas ik op en daar zijn ook poezen bij
enkel het arme beest is vele malen XXL dan die normaal moet zijn
Judith&Jayla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers

Ongelezen bericht door Judith&Jayla »

Ik denk dat je het beste Amivedi kunt bellen om het katje als gevonden aan te melden. Normaal gesproken gaan ze dan naar het asiel, maar misschien mag je het poesje wel houden tot de tijd dat het baasje zich komt melden (of na de periode: houden) Het klinkt in de berichten erg alsof je het poesje gevonden hebt op straat en gelijk tot eigen kat hebt benoemd. Ik zou eerst even zoeken of het baasje niet ergens doodongerust is, voordat je ervan uit gaat dat het katje bij jouw blijft wonen.
Het asiel heeft inderdaad meestal ook wel een chipreader, dus daar even langsgaan is wel een goed idee.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Toch even naar de DA met het beestje, dat is het minste wat je kan doen. :wink: Je hebt ook zoiets als een onderzoeksplicht.
Als ze dan verder gezond is en echt geen eigenaar lijkt te hebben, zeg ik veel plezier ermee.
Ik heb geen ervaring met katten verder.
marloes_2406
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
marloes_2406 schreef:Hoe komen mensen er toch bij dat je een chip kan voelen.. Ik werk voor Amivedi en ik hoor het zó vaak, die chip kan ergens anders zitten.

En zeker melden bij Amivedi!
Nou, bij twee van mijn honden kan ik hem toch echt gewoon voelen hoor. Bij de oudste voel ik hem in zijn hals, de ander heeft hem op de punt van haar schouderblad zitten. Rotplek.
Ik weet dat het wel kan, maar veel mensen die een hond of kat vinden zeggen dat ze geen chip voelen en gaan het dan dus ook niet laten checken.
marloes_2406
Zeer actief
Contacteer:

Judith&Jayla schreef:Ik denk dat je het beste Amivedi kunt bellen om het katje als gevonden aan te melden. Normaal gesproken gaan ze dan naar het asiel, maar misschien mag je het poesje wel houden tot de tijd dat het baasje zich komt melden (of na de periode: houden) Het klinkt in de berichten erg alsof je het poesje gevonden hebt op straat en gelijk tot eigen kat hebt benoemd. Ik zou eerst even zoeken of het baasje niet ergens doodongerust is, voordat je ervan uit gaat dat het katje bij jouw blijft wonen.
Het asiel heeft inderdaad meestal ook wel een chipreader, dus daar even langsgaan is wel een goed idee.

Als je het katje zo in huis haalt kan de eigenaar nog tot een jaar de kat terug halen, in het asiel is dat maar 2 weken!
Judith&Jayla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers

Ongelezen bericht door Judith&Jayla »

marloes_2406 schreef:
Judith&Jayla schreef:Ik denk dat je het beste Amivedi kunt bellen om het katje als gevonden aan te melden. Normaal gesproken gaan ze dan naar het asiel, maar misschien mag je het poesje wel houden tot de tijd dat het baasje zich komt melden (of na de periode: houden) Het klinkt in de berichten erg alsof je het poesje gevonden hebt op straat en gelijk tot eigen kat hebt benoemd. Ik zou eerst even zoeken of het baasje niet ergens doodongerust is, voordat je ervan uit gaat dat het katje bij jouw blijft wonen.

Als je het katje zo in huis haalt kan de eigenaar nog tot een jaar de kat terug halen, in het asiel is dat maar 2 weken!
Ja maar het gaat er mij om dat het katje als gevonden wordt aangegeven. Als je de kat gewoon mee naar huis neemt en als eigen kat bestempeld komt ie natuurlijk nooit meer terug bij de eigen eigenaar.
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Veronique & Kyra schreef:Begrijp ik het goed dat je gewoon een poes van straat geplukt hebt en mee naar huis genomen hebt? :19:

van 7 weken oud is echt van niemand , of uitgezet

goed werk, de winter komt er aan , en ze hebben ALLEMAAL een kacheltje nodig . !. :ok:

en anders ?.. jammer dan, hadden ze maar beter moeten opletten . :pffff:
wolfslook
Actief

@j&j; ik ga zo snel als mogelijk met haar naar het dierenasiel om te kijken of ze gechipt is, dan kan ik haar nog altijd aanmelden als blijkt dat ze gechipt is
als het klinkt dat ik de poes wil houden dan moet je toch nog even alles goed doorlezen, als er geen baas zich komt melden wil ik haar inderdaad evt houden, echter met mijn hond gaat het niet zo goed jalours, dus optie drie een ander goed huis zoeken
verder nogmaals in het veld het eerst volgende huis zeker een halve km verder en voor een poes van deze leeftijd absoluut geen afstand om zelf te nemen
als je een poes de eerste keren buiten laat blijft ze 9 van de 10 keren vlakbij
en bouwt haar territorium langzaam uit tot ettelijke km's in de omgeving
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Pakdebal schreef: van 7 weken oud is echt van niemand , of uitgezet
Nouja eerlijk gezegd denk ik dit ook.

Overigens vind ik het dan weer niet normaal om een kat van de straat te plukken en het beest meteen lekker houden als je eigen. Sowieso aanmelden op amivedi en eventueel even het dierenasiel bellen. Oh en aangezien je een graatmager kitten van zeven weken van straat hebt zie ik wel alle redenen om er even mee naar de dierenarts te gaan.
wolfslook
Actief

Apple schreef:Toch even naar de DA met het beestje, dat is het minste wat je kan doen. :wink: Je hebt ook zoiets als een onderzoeksplicht.
Als ze dan verder gezond is en echt geen eigenaar lijkt te hebben, zeg ik veel plezier ermee.
kijk en dat is nu waarom de gezondheidszorg bij mensen nu de spui gaten uitloop
men denkt iets te hebben ipv men is ziek
ik heb mijn leven lang al beesten hoor, de eerste die bij ons thuis kwam was geen willetje maar een moetje door mijn toedoen
toen zat ik op de kleuterschool
ik ontneem een dier niet zijn medische zorg maar er moet wel zorg nodig zijn!!
wolfslook
Actief

marloes_2406 schreef:

voor je een kat in huis houd ben je zelfs verplicht het in een huis aan huis blad vermeld te hebben
zodat een evt baas zich kan melden zijn dier te komen halen
wolfslook
Actief

Judith&Jayla schreef:
marloes_2406 schreef:

Ja maar het gaat er mij om dat het katje als gevonden wordt aangegeven. Als je de kat gewoon mee naar huis neemt en als eigen kat bestempeld komt ie natuurlijk nooit meer terug bij de eigen eigenaar.
@j&j; het gaat hier om een gewone kat, niet een of ander speciaal ras ene alles op zijn tijd het ontbreekt het beestje aan niets en is er een eigenaar dan komt die heus wel te boven btw ik heb hier nog nergens folders gezien van een vermiste poes....
wolfslook
Actief

Pakdebal schreef:
Veronique & Kyra schreef:Begrijp ik het goed dat je gewoon een poes van straat geplukt hebt en mee naar huis genomen hebt? :19:

goed werk, de winter komt er aan , en ze hebben ALLEMAAL een kacheltje nodig . !. :ok:

@ pdb; tja een kat is vaker sneller dan je denkt hoor, en de winter is nog ver weg
maar wat dachten jullie van dat het mais kneusen in volle gang is, daar hoef ik verder geen plaatje bij te maken, of wel
want "volwassen konijnen" zijn hier ook vaker vroegtijdig het haasje van....!!
wolfslook
Actief

Punzel schreef:

Overigens vind ik het dan weer niet normaal om een kat van de straat te plukken en het beest meteen lekker houden als je eigen. Sowieso aanmelden op amivedi en eventueel even het dierenasiel bellen. Oh en aangezien je een graatmager kitten van zeven weken van straat hebt zie ik wel alle redenen om er even mee naar de dierenarts te gaan.
toch jammer dat lezen vaker zo moeilijk blijkt, zie mijn bovenstaande antwoorden ik heb er genoeg over gezegd en ga daar verder niet meer op in
ik heb eens een anorectia poes gevonden die echt vel over been was en heb ze met veel zorg er door gekregen
en die heb ik chinouk genoemd en vandaar dat ik de deze die "enkel" broodmager (graatmager is een stapje verder)
swoenouki noem en dat ik haar al een naam geeft wil niet zeggen dat ze van mij is!!!
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

wolfslook schreef:
Apple schreef:Toch even naar de DA met het beestje, dat is het minste wat je kan doen. :wink: Je hebt ook zoiets als een onderzoeksplicht.
ik heb mijn leven lang al beesten hoor, de eerste die bij ons thuis kwam was geen willetje maar een moetje door mijn toedoen
Ik hoef zelf niet langs een arts voor een chip en ik ben ook geen eigendom van iemand.
Als het kitten van iemand blijkt te zijn, en jij steekt geen hand uit om even te zoeken of er een eigenaar in de buurt is die het katje mist,
dan ben je alleszins niet te goeder trouw, en kan er iedere dag iemand voor je huis staan om het beestje op te halen.
En dan is het pas vervelend. Dus doe dat nou maar gewoon even, en daarnaast als ik een pup of een kitten koop, dan moet je ook met zo'n
jong diertje langs de dierenarts voor inentingen en controle. Dus waarom niet met een kitten wat je hebt gevonden?
Jij kan wel denken dat het diertje 7 weken is, maar misschien is het beestje wel gewoon 9 weken en net bij iemand in huis gehaald.
Wie weet! Wie weet :wink:
wolfslook
Actief

Apple schreef:
wolfslook schreef:
Ik hoef zelf niet langs een arts voor een chip en ik ben ook geen eigendom van iemand.
Als het kitten van iemand blijkt te zijn, en jij steekt geen hand uit om even te zoeken of er een eigenaar in de buurt is die het katje mist,
dan ben je alleszins niet te goeder trouw, en kan er iedere dag iemand voor je huis staan om het beestje op te halen.
En dan is het pas vervelend. Dus doe dat nou maar gewoon even, en daarnaast als ik een pup of een kitten koop, dan moet je ook met zo'n
jong diertje langs de dierenarts voor inentingen en controle. Dus waarom niet met een kitten wat je hebt gevonden?
Jij kan wel denken dat het diertje 7 weken is, maar misschien is het beestje wel gewoon 9 weken en net bij iemand in huis gehaald.
Wie weet! Wie weet :wink:
wie weet wie weet is al mijn antwoorden nog eens goed na lezen voor jou een goede optie :ok:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Pakdebal schreef:

Soms let je heel goed op maar zijn ze je echt te snel af, ik had 2 zusjes die uit een groot nest op de boerderij komen die waren ook ontsnapt en samen en een heel eind verder gevonden
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief

op dit moment komen er heel veel jonge katten te voorschijn. waarschijnlijk het resultaat van de laatste leg van het jaar. de meeste zijn "wild" maar er zijn er ook genoeg die op straat worden gezet. zo ben ik al met de 2e "wild' kitten bezig om te socialiseren.
daarom adviseer ik altijd even na te laten kijken of een dier is gechipt, op te geven bij amivedi en eventueel briefjes neerhangen. komt er niemand op dan heb je er een kat bij :mrgreen: wil je dat niet dan zo snel mogelijk afgeven bij het asiel.
ellen
Afbeelding
mirjam8677
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): kleine roemeense bastaard,
nederlanse mix grote rassen

Ongelezen bericht door mirjam8677 »

Om verdere jaloezie te voorkomen zou ik juist niet de hond op de gang zetten. Als ze samen zijn gewoon goed in de gaten houden
en als de hond te ruig is of wat dan ook corrigeren. Ook een kitten kan al goed van zich af slaan als het nodig is:) en dan krijgt de hond
daar als het goed is wel respect voor.
Ze zal het zeker aangeven als ze zich bedreigd voelt. Mocht je het idee krijgen dat de hond toch echt prooidrang krijgt dan is een ander
adres voor de kitten misschien toch beter..
Afbeelding
wolfslook
Actief

@ e en de b daar ben ik mee bezig dus is gewoon even geduld hebben de beste optie
of de kat hier kan blijven als zich niemand meld is nog af te wachten

@ mirjam ashanti heb ik zwz aangelijnd als swoenouki buiten de bench is (waar ze dus zelf in een hoekje door naar buiten kruipt...)
ze gaat pas de gang op als ze te wild/ruw is of fixeert en niet "los" gaat
en dat ook niet lang, gewoon als afkoel periode, straf van mij; dat gedrag tolereer ik niet...
dit is een hond die niet denk maar doet in een fractie van een seconde!!
de kat staat zijn mannentje en is ook niet bang, willen we ook niet hebben!!
pooi drang is het niet hoor eder meer jalours (ze moet inleveren he plaats, aandacht, voer)
het is gewoon even zien en behelpen met de riemen die er zijn
en anders inderdaad meer drastisch en het uit handen geven

ter info;
zij kan ook een hij zijn gister niet goed bekeken maar de afstand is zo de er plaats is voor ballen...

ze/hij heeft wat teken aan de oren, die nog te mini zijn om met een tekentang te pakken of met vingernagels
en om tea tree te gebruiken, al is het verdunt, moet zwz, vind ik he delicaat omdat het nog maar een kitten is

ze/hij heeft ontlast wat oke was, was te zien bij het begin dat er gras zaadjes waren gegeten

en vanmorgen toen ik onder kwam lag ze/hij op de bureau stoel naast de dichte bench, was er dus uit gekomen en de hond was er ook aanwezig....
ellen en de birmanen
Zeer actief

liever geen tea tree gebruiken bij kittens, ook niet verdunt. tea tree is giftig bij het op likken en aangezien een kat zich wast krijgt deze het binnen.
ellen
Afbeelding
mirjam8677
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): kleine roemeense bastaard,
nederlanse mix grote rassen

Ongelezen bericht door mirjam8677 »

Oke, ik snap wat je bedoelt.
Een soort van time-out of dergelijke zal een hond echter niet linken met het gebeurde.
Als hij bv een uitval doet en je doet m naar de gang dan linkt hij dat niet met de uitval. Hij leert er niks van en zou nog gefrustreerder kunnen worden. Een hond kun je corrigeren op het moment dat het gebeurd, met een commando dat je zelf al gebruikt, je houding, of
als hij echt niet reageert op houding of stem door te hoge opwinding, een aanraking. (lees aanraking! geen tik of klap!:) Ken je de "klauw" van Cesar Millan?) Gewoon ff met 2 vingers werkt voor mij ook.. Helaas werkt "straf" voor een hond niet zoals met een kind. Ik hoop dat je hier wat aan hebt:)
Afbeelding
wolfslook
Actief

@ e en de b doe ik ook niet ik heb er wat olijf olie opgevreven met een oorstokje
misschien laten ze los door "gladheid" en kan geen kwaad, afwachten dus maar het zijn er behoorlijk wat
zodra ik er een draai aan kan geven gaan ze....

@mirjam ja ik ken de klauw maar dat werkt niet (vel te veel hals ipv de klauw pak ik zijn vel en draai het een slag,
als ze dan doorgaat met trekken (wandelen) doet ze zich zelf pijn en stopt ze)
maar beide is hier geen optie zou de klauw werken dan is het gelijk hap, met alle gevolgen van dien voor de kat
als ze zo fixeert ben ik al "gebiedend" aan het praten en straal ik al ego uit tevens lijdt ik haar in die maten van af, want nogmaals ingrijpen is direct hap
(er is hier ergens een filmpje geplaatst met een hond die een hond tegen komt de ene staat al helemaal stijf poten, staart enkel zijn kop niet echt
als de baas van hem vermoed dat de andere hond wil happen/gevaar loop haalt de ene uit, maar het is in feite een commando van de baas)
zoiets moet je je voorstellen dat zou gebeuren als ik in fixatie haar zou aan raken, een dicht slaande "muizenval" durf haas te beweren dat ze zelfs naar mij zou (kunnen) happen!! (denkt niet doet, reactie van een sec bwv)
dus echt no done, ik sla mijn hond nooit (hoef geen frustratie zo te lossen) ik "sla" met stem en houding ja is genoeg
vanmiddag ging verder oke ze heeft het begrepen (leert snel maar probeert) ben zover dat ze zelfs niet aan de riem meer is
maar goed is nog niet aan de orde maar wel al losser
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”