Fokker is lyrisch over bepaald ras, fokt ermee als een malle, stopt met fokken & stampt ras (verbaal dan) finaal in de grond

Ow ja, & complete kennel wordt 'opgeschoond'

Moderator: moderatorteam
silvester schreef:Blijkbaar ruzie met de RV gekregen
Vertel, vertel, vertel.. Voor een goede roddel ben altijd wel in.maart schreef:als het om een engelse bulldog fokker vb gaat, kan ik me er prima in vinden dat die de huidige vertegenwoordigers ervan volledig afkraakt.
Moest bij het openen van dit topic wel aan je denken, in tegenovergestelde zinLongFields schreef:Dacht even dat je het over mij had, maar ik geloof niet dat ik mijn ras compleet afkraak en mijn 2 etters ga ik écht niet opruimen!
Ben eigenlijk wel benieuwd over welke fokker het gaat.
Dat kan ik me inderdaad nog wel voorstellen, maar niet dat je dan maar al je honden weg doet. Dat klinkt voor mij veel te veel bedrijfmatig.Nanna schreef:Het kan natuurlijk zijn dat je vol goede moed begint en als je er dan eenmaal in zit erachter komt hoeveel problemen er in dat ras zit. Want denk maar niet dat dat van tevoren aan je neus gehangen wordt
En als je maar genoeg tegenslag hebt kan ik me zo voorstellen dat je je neus er op een gegeven ogenblik van vol hebt.
Maar toch altijd beter dan ze koste wat kost te houden als je ze niet meer wilt? Voor de honden ook niks aan. Ik heb geen flauw idee waar het over gaat, maar dat is die persoon toch zijn eigen keuze?Nanna schreef:Ik kan me zo voorstellen dat je enorm teleurgesteld bent in een ras. Dat kan. En ook dat je dezulks dan ventileert.
Om ze dan bij wijze van opschonen dan allemaal maar de deur uit te donderen is natuurlijk een ander uiterste
maart schreef:als het om een engelse bulldog fokker vb gaat, kan ik me er prima in vinden dat die de huidige vertegenwoordigers ervan volledig afkraakt.
Ik vermoed dat Badu het oa over mij heeft. En idd ik ben redelijk teleurgesteld in het ras, ben ik heel eerlijk in.Neeltje schreef:Maar toch altijd beter dan ze koste wat kost te houden als je ze niet meer wilt? Voor de honden ook niks aan. Ik heb geen flauw idee waar het over gaat, maar dat is die persoon toch zijn eigen keuze?Nanna schreef:Ik kan me zo voorstellen dat je enorm teleurgesteld bent in een ras. Dat kan. En ook dat je dezulks dan ventileert.
Om ze dan bij wijze van opschonen dan allemaal maar de deur uit te donderen is natuurlijk een ander uiterste
Ik heb ook vrienden die een aantal prachtige koppels ara's, papegaaien en kaketoes had in prachtige volières en op een gegeven moment had hij er gewoon geen zin meer in en al zijn vogels verkocht.
Ik kan me daar echt niet druk over maken.
al kreeg ik geld toe, dan nog nietpoetin666 schreef: Ik vermoed dat Badu het oa over mij heeft. En idd ik ben redelijk teleurgesteld in het ras, ben ik heel eerlijk in.En dat opschonen en de deur uit donderen valt best mee.
Met 2 hondjes heb ik gewoon geen band kunnen opbouwen omdat de klik er niet is, doodsimpel, niet iedere combinatie baas/hond is van huis uit een geslaagde en om dan verplicht 15 jaar samen door te brengen gaat nergens over. Niet in een mens/mens relatie en ook niet in een mens/hond relatie.![]()
Verder heb ik er twee/drie bij die de rest van de groep enorm opruien ( vechten), en daar heb ik mijn neus van vol! Deze herplaatsers zijn uiteraard eerst steriel gemaakt!! En ze gaan ook niet naar de eerste de beste. Het is duidelijk een ras waar erg weinig liefhebbers voor zijn, want het herplaatsen lukt ook niet zomaar. Mijn oude honden en de rustige groep mogen gewoon blijven hoor. Dus liefhebbers die graag een hond redden van een kille broodfokker; melden graag
Kijk dát bedoel ik; Geweldige honden die Peruanen, voor in huis zou ik ook niet anders willen, maar verder,...... met geld toe willen mensen ze niet hebben,....Gelukkig aan de ene kant dat het dus ook nooit een mode hond is gewordenrenee-uk schreef:al kreeg ik geld toe, dan nog nietpoetin666 schreef: Ik vermoed dat Badu het oa over mij heeft. En idd ik ben redelijk teleurgesteld in het ras, ben ik heel eerlijk in.En dat opschonen en de deur uit donderen valt best mee.
Met 2 hondjes heb ik gewoon geen band kunnen opbouwen omdat de klik er niet is, doodsimpel, niet iedere combinatie baas/hond is van huis uit een geslaagde en om dan verplicht 15 jaar samen door te brengen gaat nergens over. Niet in een mens/mens relatie en ook niet in een mens/hond relatie.![]()
Verder heb ik er twee/drie bij die de rest van de groep enorm opruien ( vechten), en daar heb ik mijn neus van vol! Deze herplaatsers zijn uiteraard eerst steriel gemaakt!! En ze gaan ook niet naar de eerste de beste. Het is duidelijk een ras waar erg weinig liefhebbers voor zijn, want het herplaatsen lukt ook niet zomaar. Mijn oude honden en de rustige groep mogen gewoon blijven hoor. Dus liefhebbers die graag een hond redden van een kille broodfokker; melden graag
Het is natuurlijk door het feit dat ze geen haar hebben wel een ras voor échte liefhebbers.poetin666 schreef: Kijk dát bedoel ik; Geweldige honden die Peruanen, voor in huis zou ik ook niet anders willen, maar verder,...... met geld toe willen mensen ze niet hebben,....Gelukkig aan de ene kant dat het dus ook nooit een mode hond is geworden
Het is niet alleen het gemis aan haar wat mensen tegen staat, maar meer bepaalde karakter eigenschappen: Geen of minimaal appél, snel bang/geschrokken, vluchtgedrag, overmoedig/agressief naar andere honden toe, vréselijk eenkennig,.....Gevoellig en moeilijk karakter dus en daar moet je tegen kunnen en mee om kunnen gaan en eindeloos geduld mee hebben. En dat heb ik niet, eerlijk. Ik ben heel mijn leven een 'herder mens' geweest, en dat zegt genoeg denk ik?LongFields schreef:Het is natuurlijk door het feit dat ze geen haar hebben wel een ras voor échte liefhebbers.poetin666 schreef: Kijk dát bedoel ik; Geweldige honden die Peruanen, voor in huis zou ik ook niet anders willen, maar verder,...... met geld toe willen mensen ze niet hebben,....Gelukkig aan de ene kant dat het dus ook nooit een mode hond is geworden
Mét haar vind ik ze helemaal geweldig, maar ik val helaas niet op de haarloze Peruaan.
Voor de Laekense geldt eigenlijk een beetje hetzelfde, óf je vindt ze qua uiterlijk het einde, of je vind er geen klap aan. En die laatste categorie is enorm veel groter dan de eerste.
De honden; leuk! Maar honden van jou; nooit!poetin666 schreef:Ik vermoed dat Badu het oa over mij heeft. En idd ik ben redelijk teleurgesteld in het ras, ben ik heel eerlijk in.Neeltje schreef:Maar toch altijd beter dan ze koste wat kost te houden als je ze niet meer wilt? Voor de honden ook niks aan. Ik heb geen flauw idee waar het over gaat, maar dat is die persoon toch zijn eigen keuze?Nanna schreef:Ik kan me zo voorstellen dat je enorm teleurgesteld bent in een ras. Dat kan. En ook dat je dezulks dan ventileert.
Ik heb ook vrienden die een aantal prachtige koppels ara's, papegaaien en kaketoes had in prachtige volières en op een gegeven moment had hij er gewoon geen zin meer in en al zijn vogels verkocht.
Ik kan me daar echt niet druk over maken.En dat opschonen en de deur uit donderen valt best mee.
+1Lothian schreef:Huh? Ik tel 15 Peruanen op je site en je beseft je nu pas dat het karakter je niet ligt?
Ik denk eerder dat dat jóuw tegenstaat dan dat dit de algemene mening is van anderen.poetin666 schreef: Het is niet alleen het gemis aan haar wat mensen tegen staat, maar meer bepaalde karakter eigenschappen: Geen of minimaal appél, snel bang/geschrokken, vluchtgedrag, overmoedig/agressief naar andere honden toe, vréselijk eenkennig,.....Gevoellig en moeilijk karakter dus en daar moet je tegen kunnen en mee om kunnen gaan en eindeloos geduld mee hebben. En dat heb ik niet, eerlijk. Ik ben heel mijn leven een 'herder mens' geweest, en dat zegt genoeg denk ik?
O.a. ja, maar ik kom het vaker tegen & vind het redelijk bizarpoetin666 schreef: Ik vermoed dat Badu het oa over mij heeft.
poetin666 schreef:Kijk dát bedoel ik; Geweldige honden die Peruanen, voor in huis zou ik ook niet anders willen, maar verder,...... met geld toe willen mensen ze niet hebben,....Gelukkig aan de ene kant dat het dus ook nooit een mode hond is gewordenrenee-uk schreef:al kreeg ik geld toe, dan nog nietpoetin666 schreef: Ik vermoed dat Badu het oa over mij heeft. En idd ik ben redelijk teleurgesteld in het ras, ben ik heel eerlijk in.En dat opschonen en de deur uit donderen valt best mee.
nou in dit geval ging het me meer om de fokker dan om de honden eigenlijkpoetin666 schreef:Kijk dát bedoel ik; Geweldige honden die Peruanen, voor in huis zou ik ook niet anders willen, maar verder,...... met geld toe willen mensen ze niet hebben,....Gelukkig aan de ene kant dat het dus ook nooit een mode hond is gewordenrenee-uk schreef:al kreeg ik geld toe, dan nog nietpoetin666 schreef: Ik vermoed dat Badu het oa over mij heeft. En idd ik ben redelijk teleurgesteld in het ras, ben ik heel eerlijk in.En dat opschonen en de deur uit donderen valt best mee.