Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duitse herder pyodermie
Moderator: moderatorteam
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Re: Duitse herder pyodermie
Ohw hemel.... 
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Toch best erg dat er een speciale naam voor is omdat het zoveel voorkomt bij dit ras
Ik zie het ook vaak hoor, helaas word er vrolijk verder gefokt met zulke honden. Vind zoiets nog erger dan HD/ED 
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
- Aantal honden: 1
Ja, die heb ik vanmiddag ook langs zien (en horen) komen. Hij liep heel erg te gillen en te jodelen als zijn maatje meer dan een paar meter bij hem vandaan was. Zat er geen haar onder die jas?
Wat triest.

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
O die kende ik nog niet, wat vreselijk. Bruno heeft pyodermie plekken in zijn nek gehad, hij heeft antibiotica gehad en ze zijn nu helemaal weg, gelukkig. Ze zaten ook niet op zijn poten. We moesten wel wekenlang antibiotica geven maar nu mogen we stoppen. Hij heeft er een gezwelletje aan over gehouden maar dat schijnt meestal goedaardig te zijn dus dat laten we zitten. Alleen als het van kleur of grootte verandert, laten we het weghalen.
Maar dit is nog wel een beetje erger, denk ik. Al schijnt het met pyodermie altijd zo te zijn dat het makkelijk terugkomt. Daarom moet je lang antibiotica geven. Wat erg dat ie zo'n pijn heeft. Zou best kunnen dat Bruno een scheut herder in de mix heeft, maar ik denk niet dat hij deze vorm heeft. Ik heb Bruno's vacht ook geschoren, maar niet tot op de huid kaal, maar met 3 mm erop. Hij heeft geen plekken erbij gekregen en alles is mooi hersteld. Maar hij krijgt nu wel een regenjas aan als het hard regent, ik wil niet dat hij tot op de huid nat wordt. Even afkloppen maar tot nu toe, gaat het goed.
Maar ja, als het zo'n pijn doet en zo terug blijft komen, ja, dan kan het wel een reden zijn om de handdoek in de ring te gooien. Dat gebeurt ook wel eens met honden met chronische jeukklachten en honden met dwangmatig gedrag waardoor ze hun eigen staart eraf bijten ed. Gelukkig zijn het uitzonderingen, denk ik dan maar. Ik kan dat niet beoordelen bij deze hond, herders zijn ook wel erg vocaal bijvoorbeeld. Maar het is zeker een afname van kwaliteit van leven.
Maar dit is nog wel een beetje erger, denk ik. Al schijnt het met pyodermie altijd zo te zijn dat het makkelijk terugkomt. Daarom moet je lang antibiotica geven. Wat erg dat ie zo'n pijn heeft. Zou best kunnen dat Bruno een scheut herder in de mix heeft, maar ik denk niet dat hij deze vorm heeft. Ik heb Bruno's vacht ook geschoren, maar niet tot op de huid kaal, maar met 3 mm erop. Hij heeft geen plekken erbij gekregen en alles is mooi hersteld. Maar hij krijgt nu wel een regenjas aan als het hard regent, ik wil niet dat hij tot op de huid nat wordt. Even afkloppen maar tot nu toe, gaat het goed.
Maar ja, als het zo'n pijn doet en zo terug blijft komen, ja, dan kan het wel een reden zijn om de handdoek in de ring te gooien. Dat gebeurt ook wel eens met honden met chronische jeukklachten en honden met dwangmatig gedrag waardoor ze hun eigen staart eraf bijten ed. Gelukkig zijn het uitzonderingen, denk ik dan maar. Ik kan dat niet beoordelen bij deze hond, herders zijn ook wel erg vocaal bijvoorbeeld. Maar het is zeker een afname van kwaliteit van leven.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Zo zielig 
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik ookNanna schreef:Nee, volkomen kaal. Alleen de kop en de poten waren behaard..... verder allemaal ingedroogde pustels in die huid, smerig gewoon.josefientje schreef:Ja, die heb ik vanmiddag ook langs zien (en horen) komen. Hij liep heel erg te gillen en te jodelen als zijn maatje meer dan een paar meter bij hem vandaan was. Zat er geen haar onder die jas?Wat triest.
Beest had gillende jeuk. Ik geloof dat ik al bij de DA had gestaan voor de finalespuit...
-
Melanie 74
Wat sneu, ik had er ook nog niet van gehoord. Wel van sebadenitis.
http://www.sebadenitis.de/bericht-hund-2001-1.htm
http://www.sebadenitis.de/bericht-hund-2001-1.htm
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hoe pijnlijk
En die Oudduitsers zouden zoveel gezonder zijn dan.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Dit laatste kan eigenlijk niet omdat het één ras is. (al noemen ze de langharige wel zo de afstamming is het zelfde)*Esther schreef:Hoe pijnlijk![]()
![]()
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Maak dat de meeste ODH eigenaren eens wijsblacky schreef:Dit laatste kan eigenlijk niet omdat het één ras is. (al noemen ze de langharige wel zo de afstamming is het zelfde)*Esther schreef:Hoe pijnlijk![]()
![]()
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Wat een lijdensweg
Dat zou bij mij ook niet zo lang duren, arm beest
Een langdurige behandeling met antibiotica en/of corticosteroïden geeft meestal slechts een gedeeltelijk en tijdelijk effect.
In veel gevallen eindigt de ziektegeschiedenis ten gevolge van hardnekkige recidieven met een vroegtijdige euthanasie van de hond.
Dat zou bij mij ook niet zo lang duren, arm beest
Een langdurige behandeling met antibiotica en/of corticosteroïden geeft meestal slechts een gedeeltelijk en tijdelijk effect.
In veel gevallen eindigt de ziektegeschiedenis ten gevolge van hardnekkige recidieven met een vroegtijdige euthanasie van de hond.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Bertinabvd
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Heb het gelukkig nog nooit meegemaakt of gezien.
Lijkt me vreselijk voor zo'n hond
Lijkt me vreselijk voor zo'n hond
Cjeld Baris von der Grünen Aue

-
Rocco
- Zeer actief
Weer iets om toe te voegen in de lijst erfelijke aandoeningen bij de Duitser HD-ED,DM, en nu deze weer.
Vond het alijd een geweldig mooi ras maar om de al deze redenen voor mij nooit weer een Duitser.
Vond het alijd een geweldig mooi ras maar om de al deze redenen voor mij nooit weer een Duitser.