Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

broodfok

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Mellowcake'je
Actief

broodfok

Ongelezen bericht door Mellowcake'je »

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle dieren behalve de mens weten dat de voornaamste plicht van het leven is ervan te genieten.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: broodfok

Ongelezen bericht door Machie »

Nee ik betaal niet zo veel en nee, ik heb ook geen broodfokhonden. Om welk ras ging dit?
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Ik heb herplaatsers en een buitenlandertje dus ik heb mijn honden gratis of voor weinig geld en zij hebben een goed 2e leven hier dus dubbele winst ; voor mij en voor de honden
Afbeelding
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Ik heb ook niet zoveel voor mijn honden betaald.
En die van mij komen ook niet uit de broodfok.
Ikke93
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ikke93 »

Ik denk dat dit inderdaad heel erg rasafhankelijk is. En misschien ook wel fokker afhankelijk. Wij hebben zelf een hele leuke kruising dus die zijn zoiezo al minder duur natuurlijk. Onze vorige hond was een herplaatser dus die kostte ook een heel stuk minder.. Maar ik ben het me je eens dat 1500 euro voor een pupje eigenlijk wel belachelijk is. Vooral als je dan kijkt dat een volwassen hond in een asiel meestal 1/10 van deze prijs is..
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle dieren behalve de mens weten dat de voornaamste plicht van het leven is ervan te genieten.
Ikke93
Zeer actief

shiba is nu geloof ik wel heel erg 'in', dat kan ook wel wat schelen. Hoe meer vraag hoe hoger de prijs..
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Mellowcake'je schreef:ik heb al veel gelezen over broodfok, ik vind dit verschrikkelijk!
nu wil ik zelf niet dat mijn pup daar vandaan komt (te kleine hokken, niet proper, uit op het geld..)
ik nam contact op met een 'goede fokker' daar kost een pup 1500euro, dan vraag ik me even af wie er op het geld uit is.. wie fokt voor 'brood te verdienen'?
ik geloof dat heel veel mensen hun pup van de 'broodfok' komt, logisch als er anders het driedubbele van de prijs gevraagd word.. :scratch:
moesten echte fokkers betaalbaarder zijn, was er helemaal niet zo'n markt voor broodfok..
hier zal ik mss veel kritiek op krijgen, maar vind het niet echt kunnen, 1500 euro en meer voor een pup..
betaalden jullie dan echt zo veel? of komt die van jullie wel van de broodfok?
Om broodfok uit te sluiten zou ik niet naar de prijs kijken, maar hoe de fokkers fokken. Leven de honden in huis, hebben ze veel of weinig nestjes per jaar, hebben ze papieren, zijn ze aangesloten bij een goede rasvereniging, hoe ziet het er uit bij de fokker, zijn de honden gezond en levenslustig, enz, enz.

De prijs is eigenlijk wel normaal voor een rashond tegenwoordig, wij vragen voor een pup ook € 1.250,-
Kan voor vele veel geld lijken/zijn, doch de onkosten zijn erg hoog, rijk worden we er zeker niet van, beter gezegd, ik heb eigenlijk nog nooit een rijke fokker gezien die alles netjes volgens de regels doet, ondanks ze (in vele hun ogen) hoge prijzen rekenen.
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Tsja.. sommige rassen zijn erg duur.

Maar, voor mij geldt; of ik koop een hond met stamboom, bij een zorgvuldig fokkende fokker, of ik haal een asielfikkie ;-)
Maar no fucking way dat ik een broodfokpup koop. Desnoods koop ik geen hond/pup.

(oh, ik vergeet optie 3: een herplaatser anderszins dan uit het asiel, bijv via de rasvereniging).

Voor TS: kijk / vraag 's naar de rasvereniging, wat een soort "gemiddelde prijs is".

Laat je aub niet verleiden om ivm de kosten toch maar een broodfokpup te kopen! Denk aan het leed wat je daar achterlaat en steunt.. niet aan het feit dat je dan voordeliger uit bent.

Suzanne
silvester

Mellowcake'je schreef:
Ikke93 schreef:shiba is nu geloof ik wel heel erg 'in', dat kan ook wel wat schelen. Hoe meer vraag hoe hoger de prijs..
ja, dit lijkt me echt..
ik vind dit ronduit belachelijk :80:
en idd, een broodfok kan veel kosten met zich meebrengen, maar dan nog is 1500 euro gewoon profiteren vind ik, mij maak je niet wijs dat die fokker 1000euro kosten heeft aan een pup (en dan heeft ie nog 500euro over)
Ik kan je verzekeren dat ik bij een nest van 8 stuks ongeveer kiet draai, heb ik er minder dan heb ik verlies, heb ik er meer dan hou ik wat over.

Verdiep je eerst eens in die link van Tara. :wink:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik ben het met je eens dat 1.500 euro een belachelijke prijs is voor een rashondpup. Ik heb dergelijke bedragen ook nooit betaald voor een stamboompup, en zal dat niet gaan betalen ook. De pups die ik gefokt heb kostten ook bij lange na niet zo veel geld, nog niet de helft ervan trouwens.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Mellowcake'je schreef:ik heb al veel gelezen over broodfok, ik vind dit verschrikkelijk!
nu wil ik zelf niet dat mijn pup daar vandaan komt (te kleine hokken, niet proper, uit op het geld..)
ik nam contact op met een 'goede fokker' daar kost een pup 1500euro, dan vraag ik me even af wie er op het geld uit is.. wie fokt voor 'brood te verdienen'?
ik geloof dat heel veel mensen hun pup van de 'broodfok' komt, logisch als er anders het driedubbele van de prijs gevraagd word.. :scratch:
moesten echte fokkers betaalbaarder zijn, was er helemaal niet zo'n markt voor broodfok..
hier zal ik mss veel kritiek op krijgen, maar vind het niet echt kunnen, 1500 euro en meer voor een pup..
betaalden jullie dan echt zo veel? of komt die van jullie wel van de broodfok?
Vraagje hoor... maar ben je toevallig een forumtrolletje :scratch:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Ik vind 1500 ook wel behoorlijk veel eigenlijk

en kiet draaien met 8 pups qua 1250 :piew: sorry hoor maar je kan niet alles als kosten opvoeren om de pupprijs te beredeneren als "normaal"
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Mellowcake'je schreef:moesten echte fokkers betaalbaarder zijn, was er helemaal niet zo'n markt voor broodfok..

kritiek niet , want een heleboel zijn het met je eens, maar het is een onaantastbare vesting om daar heen te komen , bij de fokkers

de fokkers willen ons daar geen gelijk in geven, , dat is het . :19:
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 14 okt 2013 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Een fokker die heel veel tijd, geld en moeite neemt om zorgvuldig een nest te fokken heeft meer kosten voordat er uberhaupt pups geboren worden als een broodfokker.
Nu weet ik niet wat voor test de ouderdieren moeten hebben gehad om te mogen fokken maar ik kan je vertellen dat ik voor dat ik kan fokken al heel wat euro's heb uitgegeven.
silvester

Asta schreef:Ik vind 1500 ook wel behoorlijk veel eigenlijk

en kiet draaien met 8 pups qua 1250 :piew: sorry hoor maar je kan niet alles als kosten opvoeren om de pupprijs te beredeneren als "normaal"
Als ik werkelijk alles zou gaan berekenen kom ik op een nog veel hoger bedrag, gelieve niet over dingen praten waar je duidelijk geen verstand van hebt!
Asta

silvester schreef:

Als ik werkelijk alles zou gaan berekenen kom ik op een nog veel hoger bedrag, gelieve niet over dingen praten waar je duidelijk geen verstand van hebt!
oh dat heb ik wel hoor, dat jij geen verstand heb is mij al wat langer duidelijk :ok: je hoeft niet zelf iets te doen om er verstand van te hebben net zoals dat je fokt er automatisch verstand van zou hebben :LOL:

Tara ik vind een hogere prijs bij een goede fokker geen enkel probleem maar 1250/1500 vind ik toch ook wel hoog hoor, als dat de standaard prijs voor dat ras is snap ik wel dat mensen voor een 300/500 euro pup van marktplaats gaan
Pakdebal

Mellowcake'je schreef:kan best, 1500 euro is gewoon te veel geld vind ik :scratch:
dit was de 'goedkoopste'
ik heb verschillende gecontacteerd..
de ene vroeg 1800, en de ander 1700..

ik heb mijn stabij voor 150 gulden gekocht bij een gezin , terwijl toen al de stambomen 350 of 400 gulden waren ,

ik heb van dat " overgehouden " geld alles toen gekocht wat nodig was ( mand , riem , enz ) . :wink: . grappig, toch ?.
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 14 okt 2013 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
nomo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Ik vind 1500 euro ook veel geld. Dit heb ik niet betaald voor mijn hond en zou ik ook niet gaan doen. En nee, hij komt niet uit de broodfok. Daar wil ik niet aan meewerken.
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 22:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Enig idee wat voor kosten?
Ik wacht wel op je lijstje, kunnen we even vergelijken.
Ikke93
Zeer actief

Maar er is ook nog een middenweg tussen pup van een fokker of broodfok pup. Zoals al eerder vermeld bv een pup uit een asiel of een herplaatser. Je zult er van schrikken hoeveel hondjes met 6 maandjes (of soms nog jonger) al weer op het internet geslingerd worden om te herplaatsen.. helaas denkt niet iedereen goed na vóór de aanschaf van een pup..
Asta

Melanie 74 schreef:

Enig idee wat voor kosten?
Ik wacht wel op je lijstje, kunnen we even vergelijken.
:LOL: :piew: ben bevriend met meerdere fokkers van verschillende rassen die niet zulke absurde prijzen berekenen en nee ga geen lijstjes specificeren, een fokker die al zo begint kan van mij gelijk ophoepelen :ok:
Mellowcake'je
Actief

kdjfienjfjrnhfgdggtr
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 16 okt 2013 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Pakdebal

Tara schreef:Maar wat ik wel weet, is dat je als fokker gewoon voor veel kosten komt te staan. En die zullen gerust per ras variabel zijn.
.
dek-kosten van een " kampioen-reu " kost echt te veel geld, dat al om mee te beginnen . :roll:
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 14 okt 2013 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
silvester

Asta schreef:
silvester schreef:

oh dat heb ik wel hoor, dat jij geen verstand heb is mij al wat langer duidelijk :ok: je hoeft niet zelf iets te doen om er verstand van te hebben net zoals dat je fokt er automatisch verstand van zou hebben :LOL:

Tara ik vind een hogere prijs bij een goede fokker geen enkel probleem maar 1250/1500 vind ik toch ook wel hoog hoor, als dat de standaard prijs voor dat ras is snap ik wel dat mensen voor een 300/500 euro pup van marktplaats gaan
Lol, over forum trol gesproken :mrgreen:

Tja, als je het er niet voor wilt uitgeven is dat ieders goed recht, net zoals ik het recht heb om iemand te weigeren, ik moet namelijk niet aan iedereen verkopen.

Even een kleine nadenker, het dekgeld is net zo hoog als de verkoopprijs van 1 pup, toch lullig als de hond leeg blijft.
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Maar wat zou dan wel een redelijke prijs zijn voor een pup?
Katja-Jessie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Katja-Jessie »

Het is wel een normaal bedrag voor een stamboom shiba. Wij hebben 5 jaar geleden 1250 euro betaald.
En 14 jaar geleden 1500 gulden voor een Shiba haha
Maar ze zijn elke cent waard geweest. Daarnaast hebben shiba's kleine nesten. Meestal maar 2 of 3 pups, dus dan os een hogere prijs ook wel logisch.
En ik betaal liever meer aan een pup die een heel goed begin heeft gehad, ipv een pup die in een schuur wodt groot gebracht. Dat geldt voor alle rassen, maar zeker een moeilijk ras als de Shiba.
Een droom wordt een doel wanneer actie wordt ondernomen om het te realiseren.
Asta

silvester schreef:
Asta schreef:
silvester schreef:

Lol, over forum trol gesproken :mrgreen:

Tja, als je het er niet voor wilt uitgeven is dat ieders goed recht, net zoals ik het recht heb om iemand te weigeren, ik moet namelijk niet aan iedereen verkopen.

Even een kleine nadenker, het dekgeld is net zo hoog als de verkoopprijs van 1 pup, toch lullig als de hond leeg blijft.
ah kijk mooi dat je jezelf als forumtrol benoemt, straks krijg ik er nog een ban voor :LOL:
Gesloten

Terug naar “Fokken van honden”