Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Allergische reaktie
Moderator: moderatorteam
- crienepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Allergische reaktie
Vannacht rond 1.30 uur was Vince mega onrustig beneden. Rennen, stoelen verschuiven, normaal horen we hem nooit. Ben dus even beneden gaan kijken en hij was zoooo blij dat ik er was, ook al heel raar 's nachts.
Toen ik hem aaide voelde ik wat bultjes op z'n hoofd en hij was verschrikkelijk aanhankelijk. Heb dekbed en kussen gepakt en ben, met hond bovenop, naast, achter, voor me op de bank gaan "slapen".
Vanmorgen zaten de bulten op meer plekken op z'n lijf, dus snel gedouched, lief wakker gemaakt en die vond hem wat warm aanvoelen. Dus thermometer erin en tijdens het tempen zakt hij in elkaar, flauw gevallen. Liet z'n plas lopen maar was gelukkig redelijk snel weer bij. Noodarts was de uithof, maar tegen de tijd dat we daar zouden zijn zouden we ook bij eigen dierenarts terecht kunnen. Inmiddels zakte Vince nog een keer door z'n poten, dus niet bepaald geruststellend.
9 uur bij de dierenarts, die zag bulten en opgezwollen hoofd en dacht ook gelijk aan allergische reaktie op iets verkeerds wat hij gegeten kan hebben. Injectie tegen de allergie gekregen en voor alle zekerheid bloed afgenomen. Zijn hartslag oke, pols oke en mijnheertje vond alles weer best bij de dierenarts. Temperatuur was thuis 38.4, bij de dierenarts 39.0 (daar is hij altijd heel erg opgewonden, dus viel nog mee)
Inmiddels van de dierenarts gehoord dat de bloedwaardes helemaal prima zijn. Vince heeft 3 x overgegeven, gelig wit beetje schuimachtige substantie. Hij eet niet, drinkt wel en is al 3x uitgeweest. Plast veel, heeft vanmorgen vroeg goed gepoept.
Ik vind zijn achterhand wat slap, maar dat kan van buikpijn/misselijkheid komen zeiden zowel dierenarts als fokster.
Pffffffffffffff, wat kan je je toch zorgen maken om een hond.
Ik ga zo lekker bij hem liggen, zelf ook nog uurtje proberen te slapen en hopen dat hij zich snel een stuk beter voelt.
Toen ik hem aaide voelde ik wat bultjes op z'n hoofd en hij was verschrikkelijk aanhankelijk. Heb dekbed en kussen gepakt en ben, met hond bovenop, naast, achter, voor me op de bank gaan "slapen".
Vanmorgen zaten de bulten op meer plekken op z'n lijf, dus snel gedouched, lief wakker gemaakt en die vond hem wat warm aanvoelen. Dus thermometer erin en tijdens het tempen zakt hij in elkaar, flauw gevallen. Liet z'n plas lopen maar was gelukkig redelijk snel weer bij. Noodarts was de uithof, maar tegen de tijd dat we daar zouden zijn zouden we ook bij eigen dierenarts terecht kunnen. Inmiddels zakte Vince nog een keer door z'n poten, dus niet bepaald geruststellend.
9 uur bij de dierenarts, die zag bulten en opgezwollen hoofd en dacht ook gelijk aan allergische reaktie op iets verkeerds wat hij gegeten kan hebben. Injectie tegen de allergie gekregen en voor alle zekerheid bloed afgenomen. Zijn hartslag oke, pols oke en mijnheertje vond alles weer best bij de dierenarts. Temperatuur was thuis 38.4, bij de dierenarts 39.0 (daar is hij altijd heel erg opgewonden, dus viel nog mee)
Inmiddels van de dierenarts gehoord dat de bloedwaardes helemaal prima zijn. Vince heeft 3 x overgegeven, gelig wit beetje schuimachtige substantie. Hij eet niet, drinkt wel en is al 3x uitgeweest. Plast veel, heeft vanmorgen vroeg goed gepoept.
Ik vind zijn achterhand wat slap, maar dat kan van buikpijn/misselijkheid komen zeiden zowel dierenarts als fokster.
Pffffffffffffff, wat kan je je toch zorgen maken om een hond.
Ik ga zo lekker bij hem liggen, zelf ook nog uurtje proberen te slapen en hopen dat hij zich snel een stuk beter voelt.

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Re: Allergische reaktie
Jeetje wat een verhaal zeg, wat zul je geschrokken zijn. Flauwgevallen, aaah, da's sneu! Die was echt helemaal niet lekker dan. Best wel een vreemde aanval eigenlijk, zijn de bulten nu weg? Allergie is maar een ongrijpbaar iets, helaas. Het kan zo heftig gaan. Maar meestal zie je dan dat het sneller gaat dan dit, dan zwelt alles op, in tijd van een uur ofzo. Zou hij 's nachts ergens met zijn snuit hebben gezeten waar die niet hoort ofzo? En daar iets tegengekomen zijn waar ie allergisch voor is?
Ik had het laatst zelf, een plek op mijn arm die énorm jeukte. Het werd rood, bultig en warm. Ik krabben als een idioot natuurlijk. Het zag er niet uit. En de volgende dag, was het weg! Ik dacht even, heb ik me nou vergist, niks meer van te zien. Galbulten, dat is ook zoiets, volgens mij. Die kunnen ook ineens groeien en dan weer weggaan, ik heb er een paar op mijn hoofd gehad. Ik schrok me dood, want ik had me niet gestoten. Waren galbulten. Die trekken vanzelf weg maar zijn pijnlijk en jeuken nogal.
Nou ik hoop dat ie weer helemaal bijtrekt. En dat ie weer gaat eten maar hij zal zich nog wel behoorlijk ellendig voelen. Beterschap!
Ik had het laatst zelf, een plek op mijn arm die énorm jeukte. Het werd rood, bultig en warm. Ik krabben als een idioot natuurlijk. Het zag er niet uit. En de volgende dag, was het weg! Ik dacht even, heb ik me nou vergist, niks meer van te zien. Galbulten, dat is ook zoiets, volgens mij. Die kunnen ook ineens groeien en dan weer weggaan, ik heb er een paar op mijn hoofd gehad. Ik schrok me dood, want ik had me niet gestoten. Waren galbulten. Die trekken vanzelf weg maar zijn pijnlijk en jeuken nogal.
Nou ik hoop dat ie weer helemaal bijtrekt. En dat ie weer gaat eten maar hij zal zich nog wel behoorlijk ellendig voelen. Beterschap!
- Jeannettebo
- Zeer actief
Kan hij niet gestoken zijn? Lay had het gisteravond ook, daar ben ik direct mee naar de da gegaan.

-
Ikke93
- Zeer actief
Of misschien een nieuwe bos bloemen in huis, of een nieuwe plant? brr.. t lijkt me heel akelig! En dit soort dingen gebeuren ook nog altijd snachts op de een of andere manier! Heel veel beterschap voor hem!
- crienepien
- Zeer actief
Het kan tijdens het laatste rondje uit gebeurd zijn. Dan zie je niet altijd of hij wat in zijn bek neemt en gelijk daarna is lief naar boven gekomen, dus niet meer gemerkt als er iets aan de hand was.
Ik ben wel blij dat Vince me met z'n drukke gedrag wakker gemaakt heeft, zo kon ik hem vannacht in de gaten houden.
Zijn kop is niet meer zo opgezwollen nu en er zitten nog een paar bultjes. Hij hoeft geen eten, maar drinkt én plast heel veel.
De dierenarts belde net nog even, het vele drinken en plassen kan van de injectie komen. Maar ik hou hem scherp in de gaten, hij wijkt ook geen meter van mijn zij.
Ik ben wel blij dat Vince me met z'n drukke gedrag wakker gemaakt heeft, zo kon ik hem vannacht in de gaten houden.
Zijn kop is niet meer zo opgezwollen nu en er zitten nog een paar bultjes. Hij hoeft geen eten, maar drinkt én plast heel veel.
De dierenarts belde net nog even, het vele drinken en plassen kan van de injectie komen. Maar ik hou hem scherp in de gaten, hij wijkt ook geen meter van mijn zij.

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Och, plakt ie nu aan je? Wat aandoenlijk. Dat doet Bruno dus ook, ik vond hem zo hangerig en wel erg aanhankelijk. Toen bleek ie dus in zijn vacht verstopt allemaal vreselijke huidontstekingen te hebben. Hij heeft de eerste drie nachten na het dierenartsbezoekje helemaal over me heen gelegen in bed, hij moest gewoon héél dichtbij me zijn. Was echt aandoenlijk, zo'n grote stoere hond die bij je kruipt als een pup. Beterschap voor je lieverd.
- annemick
- Zeer actief
Jeetje, dat is schrikken zo midden in de nacht, gelukkig gaat het zo te horen al weer iets beter met de arme Vince.
Bijna zoiets heeft Mickey 1x gehad als jonge hond, weet nog steeds niet waardoor. Van kop tot staart allemaal bulten, ze had buiten jeuk nergen last van dus geen verhoging of flauwvallen zoals Vince.
De spuit die zij kreeg zorgde ook voor veel drinken en plassen.
Beterschap voor Vince en ik hoop dat het net zoals hier een éénmalig iets is geweest
Bijna zoiets heeft Mickey 1x gehad als jonge hond, weet nog steeds niet waardoor. Van kop tot staart allemaal bulten, ze had buiten jeuk nergen last van dus geen verhoging of flauwvallen zoals Vince.
De spuit die zij kreeg zorgde ook voor veel drinken en plassen.
Beterschap voor Vince en ik hoop dat het net zoals hier een éénmalig iets is geweest
-
S@ndr@
- Zeer actief
zo dan, fijn dat je bij hem bent gaan liggen geeft toch een gerust stelling, hopen ook dat t eenmalig was
sterkte nog voor de schrik
sterkte nog voor de schrik
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Zo dan, je schrikt je kapot!
Hopelijk trekt het nu snel weg en is het eenmalig
Hopelijk trekt het nu snel weg en is het eenmalig
- crienepien
- Zeer actief
Hij is nu vooral héél moe, maar niet ontspannen. Hoort alles en is erg alert. Heeft net een handjevol brokken gegeten, maar wat nog in zijn bak lag ligt er nog. Drinkt veel, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om (hij was in 2 maanden tijd 3 ons aangekomen, dat is er dan maar weer af
)
Ik hoop echt dat we allebei een beetje slapen vannacht en dat de wereld er morgen héél anders uitziet!
Ik hoop echt dat we allebei een beetje slapen vannacht en dat de wereld er morgen héél anders uitziet!

-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Beterschap! 
-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Jeetje, dat is schrikken zeg!
Kan me je zorgen voorstellen!
Beterschap
Kan me je zorgen voorstellen!
Beterschap
- crienepien
- Zeer actief
Net weer 3 giga plassen gedaan (hij plast water nu), halverwege wilde hij zijn bal. Staat nu de 2e helft van z'n ontbijt naar binnen te werken.
De bulten zijn nog niet helemaal weg, ik hoop dat dat snel wegtrekt, zou me een prettiger gevoel geven.
De bulten zijn nog niet helemaal weg, ik hoop dat dat snel wegtrekt, zou me een prettiger gevoel geven.

- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
jemig wat sneu zeg, hoop dat het snel wegtrekt
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Beterschap voor hem!
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- crienepien
- Zeer actief
Gisteravond zaten er nog wat bulten, die zijn nu weg. Hij heeft heerlijk tegen me aan liggen slapen vannacht. Hij wel, ik minder, maar ja, hij was ook zielig en ik niet.
Vanmorgen goed gepoept en weer veel geplast. Net lekker gegeten en nu snel terug op zijn dekbed op de bank. Want stel dat vrouwtje dat dekbed weghaalt.
Vandaag rustig aan, ik kijk wel waar hij om vraagt, laat hem tempo en bezigheden bepalen. Maar denk dat we het wel zo'n beetje gehad hebben.
Gelukkig maar, ben me redelijk rot geschrokken gister.
Vanmorgen goed gepoept en weer veel geplast. Net lekker gegeten en nu snel terug op zijn dekbed op de bank. Want stel dat vrouwtje dat dekbed weghaalt.
Vandaag rustig aan, ik kijk wel waar hij om vraagt, laat hem tempo en bezigheden bepalen. Maar denk dat we het wel zo'n beetje gehad hebben.
Gelukkig maar, ben me redelijk rot geschrokken gister.

- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Dat klinkt goed, super 
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Sneu dat soort dingen altijd, beterschap voor je ventje
Het kan idd door vanalles komen, Doran heeft het een keer gehad omdat hij gestoken was en Max heeft het een keer gehad toen hij door de hoge brandnetels had lopen struinen.
Het kan idd door vanalles komen, Doran heeft het een keer gehad omdat hij gestoken was en Max heeft het een keer gehad toen hij door de hoge brandnetels had lopen struinen.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!