Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Oo snoezig zeg! Je kunt trouwens ook een plastic bak of emmer nemen, op zijn kop zetten en er een poortje uitsnijden. Zo'n 20 centimeter hoog, denk ik. Dat schijnt al voldoende te zijn. Wij hebben een egel op het parkeerterrein naast ons pand wonen. Die heeft alleen geen jongen, voor zover ik weet dan.
Nanna schreef:Zo schattig; je zou ze haast mee naar bed slepen
Maar oppassen, egels zijn vlooienpakhuizen.
Bedankt voor de tip
Ik zal het doorgeven.
Fizgig schreef:Oo snoezig zeg! Je kunt trouwens ook een plastic bak of emmer nemen, op zijn kop zetten en er een poortje uitsnijden. Zo'n 20 centimeter hoog, denk ik. Dat schijnt al voldoende te zijn. Wij hebben een egel op het parkeerterrein naast ons pand wonen. Die heeft alleen geen jongen, voor zover ik weet dan.
Ja ik weet het. De tuin heeft ook heel veel schuilplekjes, dat komt wel goed
Mijn vriend heeft zo'n ding een keer gezien in de winkel en was gelijk fan. Vond het wel lief dat hij zijn moeder emotioneel aan het chanteren was voor de egeltjes. 'Anders gaan ze dood. Dat is zielig. Vind je ook niet? '
Ik had ook zo'n egelmand, alleen hebben die dingen wel een beetje een nauwe opening, vind ik zelf. Die beesten zijn best groot, die van ons wel. Toen het heel warm was van de zomer, kregen de egels last van dorst, dat las ik in de krant. En toen zagen we die egel ineens heel vaak. Dus hebben we water neergezet en de grond nat gemaakt waar ie woont. Toen zagen we hem niet meer. Het was wel een beetje lastig toen ie er steeds was want Bruno wilde hem steeds oppakken en bij ons brengen, hahaha. Hij pakte hem wel héél voorzichtig op hoor en zet hem dan zachtjes voor je voeten neer. Erg schattig maar niet de bedoeling natuurlijk. Dus we moesten ze echt leren om de egel met rust te laten. En Shelly ging hem toen ook beschermen, de katten mochten niet in de buurt van de egel komen. Je hoort ze nauwelijks te zien dus we zijn blij dat we hem nu niet meer zien. Hij zal het wel moeilijk hebben gehad in de zomer.
Deze waren vannacht wel te horen. Denk dat moeders op voedseltocht ging.
De jongen drinken nog bij moeders. Ze kunnen zo weer weg uit de tuin als ze willen, en dat is niet richting straat.
Schoonouders hebben geen honden. Schoonmoeder heeft ons wel plat geappt omdat ze zo enthousiast was. 'ohh kijk nou!'
'ohh de jonkies slapen!'
[Sandra] schreef:Je kunt, behalve kattenvoer, eventueel een gebutst eitje voor ze neerleggen. Zijn ze gek op.
Ik zal het doorgeven, maar ze wil zich er niet teveel mee bemoeien. Omdat ze gezien heeft dat de jongen drinken bij mams.
Mams genoot wel van het bakkie voer.
[Sandra] schreef:Je kunt, behalve kattenvoer, eventueel een gebutst eitje voor ze neerleggen. Zijn ze gek op.
Ik zal het doorgeven, maar ze wil zich er niet teveel mee bemoeien. Omdat ze gezien heeft dat de jongen drinken bij mams.
Mams genoot wel van het bakkie voer.