Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondenverzekering ja of nee ?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ingrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooiker.
Aantal honden: 1

hondenverzekering ja of nee ?

Ongelezen bericht door ingrid »

N.a.v. de maagdilatatie van Zinzi ,uit een ander topic, en de peperdure rekening van de DA,vroeg ik me af of het zinvol is om toch een hondenverzekering af te sluiten.Toen we onze Sangy kregen, heb ik er wel naar gekeken, maar ik vond de vergoedingen niet opwegen tegen de kosten van de verzekering.Was als ik het me goed herinner bij Protec of zoiets.Heb me er toen ook niet meer verder in verdiept.

Wat is jullie ervaring met een verzekering voor de hond?

Hebben gelukkig nog nooit gezondheidsproblemen gehad met onze Noeska (bijna14) en onze Sangy (1,5jr),maar je weet maar nooit.
Cindy de Wolf
Zeer actief

Re: hondenverzekering ja of nee ?

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Met verzekeren koop je je gevoel af. Heb je voldoende spaargeld dus minstens 2000 a 3000 euro per hond zou ik het niet doen, heb je dat niet dan is het het overwegen waard. Wij hebben al onze 6 honden verzekerd. We hebben echt wel een paar duizend achter de hand maar heb je pech en je maakt 2 klappers in 1 jaar dan hebben we ook een probleem. En aangezien ik weiger een hond te laten gaan vanwege geld hebben wij ze dus wel verzekerd. 5 zitten er bij Petplan en 1 bij Proteq. Over Petplan ben ik erg tevreden. Nooit problemen met declaraties en toen onze golden 2* in 1 weekend naar een spoed arts moest en helaas kwam te overlijden ook een heel mooi handgeschreven kaartje gehad. De verdere afwikkeling was ook top was iets van 650€ en alles vergoed. Jesse haar onderzoeken en foto's en uiteindelijk brace ook allemaal vergoed, was een kleine 1400€, brace dan 50% vergoed gekregen. Dusty vorig jaar compleet bloedbeeld en echo met chronisch longprobleem en dus levenslang medicijnen allemaal vergoed. Misty poottumor wat geopereerd is, allemaal vergoed. Jesse en Dusty krijgen nu ook standaard nsaids (previcox en rimadyl) wordt zonder morren vergoed. Voor Baloe, Teddy en Smokey nog niets hoeven te declareren. Ik betaal iets van 1800€ premie per jaar de 1 wat meer dan de ander. Ik denk dat ik sec gezien er net wat op "verdien" of net quitte speel met de declaraties maar ik vind het een prettig gevoel dat ik AL mijn honden de medische zorg kan bieden die ze eventueel nodig hebben. Ik vind bij Petplan dat er niet heel veel uitgesloten wordt evenals bij proteq. Wel zitten er maxima aan behandelingen e.d. maar niet irreeel vind ik. Vaak hoor ik toch van de prijsvechters dat ze vaak onder vergoeding uit proberen te komen. Bij mijn volgende golden verwacht in het voorjaar wordt er ook gewoon weer verzekerd en vermoedelijk bij Petplan.
Borderlover
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Golden retriever
Border collie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Borderlover »

Proteq is dan ook direct de duurste. Niet zomaar, de dames en heren van de klantenservice zijn over het algemeen getrainde paraveterinairen. Waar je bij bijvoorbeeld de HEMA, Jumper of Kruidvat het moet doen met iemand die "iets" over verzekeren weet. Petplan is een goede tweede.

Als je zelf voldoende geld hebt en met geld om kunt gaan, dan is opzij leggen een optie.
http://www.dogue.nl De vergelijkingsite voor hondenverzekeringen en kattenverzekeringen. Gratis QR code tag + donatie aan goede dieren doelen!
Borderlover
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Golden retriever
Border collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Borderlover »

Proteq is dan ook direct de duurste. Niet zomaar, de dames en heren van de klantenservice zijn over het algemeen getrainde paraveterinairen. Waar je bij bijvoorbeeld de HEMA, Jumper of Kruidvat het moet doen met iemand die "iets" over verzekeren weet. Petplan is een goede tweede.

Als je zelf voldoende geld hebt en met geld om kunt gaan, dan is opzij leggen een optie.
http://www.dogue.nl De vergelijkingsite voor hondenverzekeringen en kattenverzekeringen. Gratis QR code tag + donatie aan goede dieren doelen!
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik heb geen verzekering. En ik heb geen spaargeld.
Verzekeringsmaatschappijen verdienen geld, dus per definitie betaal je gemiddeld genomen teveel. Het nemen van een verzekering dekt alleen de situatie dat je de pech hebt dat jou hond meer dierenartskosten heeft dan gemiddeld over de klanten van je verzekeringsmaatschappij.

Als er iets met mijn hond is, dan weet ik zeker dat ik bij familie geld kan lenen en dat vind ik genoeg. Ik maak me nooit zorgen over onvoorziene kosten.
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Ik twijfel ook nog steeds.

Ik spaar per maand maar mis op dit moment het geld mocht er echt iets ernstigs gebeuren. M'n ouders kunnen wel wat bijspringen, maar niet voor duizenden euro's. Wat mij dan tegenhoudt om een verzekering af te sluiten: ik blijf kosten houden voor bijv. vaccinaties, castratie en HD/ED foto's en dat zijn de grootste kosten het komende jaar. Daarbij loopt de verzekering 5 jaar en gaat daarna de premie vaak fors omhoog omdat de hond ouder wordt. Wat doe ik dan?

Heb me nog niet verdiept in de verschillende verzekeraars maar weet wel dat Proteq en Petplan duur zijn
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
ingrid
Zeer actief

Heb eens rondgesnuffeld en veelal weegt de premie niet op tegen eventuele kosten of je moet echt veel pech met je hond hebben.Wil je bijna alles vergoedt krijgen, dus zonder eigen bijdrage, dan ben ik zo rond de 40 euro p/mnd kwijt.
Op dit moment heb ik genoeg reserve. Lijkt me inderdaad verstandiger om per maand een bedrag te gaan sparen om eventuele kosten in de toekomst te kunnen dekken.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik heb zelf heel lang getwijfeld en uiteindelijk toch mijn pup verzekerd, bij de HEMA.

Ben echt ontzettend blij met die beslissing, want ik heb het er al uit voor de komende jaren.

Edit: Als ik veel spaargeld had gehad had ik het waarschijnlijk ook niet gedaan...
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Nou ik heb het wel gedaan, met de vorige honden niet en dat heb ik geweten... zoveel spaargeld had ik niet liggen;) ik kan alles (behalve castratie enz) declareren en het geld staat altijd snel weer op de rekening. Ik vind het een fijn gevoel dat ik zo naar de dierenarts kan en me geen zorgen hoef te maken over een hele hoge rekening.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Hier ook verzekerd, bij petplan, omdat we geen duizenden euro's spaargeld hebben. Nu betaal ik 35 per maand, en in het eerste jaar hadden we al zoveel kosten dat het er voor de komende 3 jaar nog uit kan.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier ook verzekerd bij de Hema. Ik zou zelfs een paar duizen euro nog wel op kunnen hoesten als het moet, maar als ik me daar met zo'n € 110 per jaar tegen kan verzekeren graag. En ik hop heel erg dat ik heel lang voor noppes ga betalen, maar het is een geruste gedachte, dat àls er iets is, ik me nooit zorgen over het geld daarvoor hoef te maken.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Zinzi is gelukkig verzekerd, net als Doran en Luna, alleen Max niet, die was 4 toen we hem kregen en heeft epilepsie, dus die kon niet verzekerd worden.

Ik ben verzekerd bij proteq en betaal geloof ik iets van €27,- per maand per hond. Met Zinzi heb ik dat er voor dit jaar dubbel en dik uit, begin van het jaar had ze zich in het bos gespiest en moest geopereerd worden en nu de maagdilatatie, gelukkig hoef ik alleen de 20% eigen risico van de bedragen te betalen. €280 of €1400 scheelt toch een hele berg en je ziet dat iets zomaar kan gebeuren :schrik:

Luna en Doran hebben dit jaar nog niks gehad *klopt heel hard af* op een maad/darmvirus na, dus dan betaal je "voor joker" maar dat doe ik liever dan dat je ineens voor grote rekeningen komt te staan. Zelf sparen is leuk, maar tegen dit soort bedragen valt niet op te sparen.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
ingrid
Zeer actief

Neeltje schreef:Hier ook verzekerd bij de Hema. Ik zou zelfs een paar duizen euro nog wel op kunnen hoesten als het moet, maar als ik me daar met zo'n € 110 per jaar tegen kan verzekeren graag. En ik hop heel erg dat ik heel lang voor noppes ga betalen, maar het is een geruste gedachte, dat àls er iets is, ik me nooit zorgen over het geld daarvoor hoef te maken.

Dat is inderdaad weinig geld voor een verzekering en natuurlijk hoopt iedereen dat je voor noppes betaald want dan overkomt je niet iets naars.Dit geldt voor alle verzekeringen.
Ga effe kijken naar die verzekering bij de Hema.
Bedankt voor de tip!
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

ingrid schreef:
Neeltje schreef:Hier ook verzekerd bij de Hema. Ik zou zelfs een paar duizen euro nog wel op kunnen hoesten als het moet, maar als ik me daar met zo'n € 110 per jaar tegen kan verzekeren graag. En ik hop heel erg dat ik heel lang voor noppes ga betalen, maar het is een geruste gedachte, dat àls er iets is, ik me nooit zorgen over het geld daarvoor hoef te maken.

Dat is inderdaad weinig geld voor een verzekering en natuurlijk hoopt iedereen dat je voor noppes betaald want dan overkomt je niet iets naars.Dit geldt voor alle verzekeringen.
Bedankt voor de tip!
Kijk even goed wat ze allemaal dekken bij de hema. Bij proteq zitten heupen, knieen en ellebogen tegenwoordig ook in het paket, dat zijn dure operaties.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik heb de honden jaren wel in de verzekering gehad, maar heb inmiddels zoveel betaald en godzijdank nooit wat hoeven claimen dat ik ze eruit heb gehaald. Ik had beter de premie kunnen sparen, dan had ik nu een heel mooi bedrag op mijn spaarrekening gehad. Alleen voor Sacha was het lonend. Ik zat altijd bij Proteq, maar die vind ik inmiddels veel te duur, zeker nu ze nu na een half jaar chronische dingen nog maar voor 50% vergoeden. Daarna een jaartje Petplan gehad, maar ook die hebben hun voorwaarden dusdanig gewijzigd dat het in mijn ogen niet lonend meer is. Op dit moment heb ik Penny nog in de verzekering bij het Kruidvat. Ik betaal een tientje per maand en daar kan ik niet tegenop sparen. Maar zodra die ook zo enorm gaat stijgen qua prijs haal ik haar er ook uit. Overigens was ik over Proteq wel te spreken, snelle service en afhandeling van je declaraties.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

ik zit bij de Hema en ben heel tevreden, ze betalen netjes uit en dat voor 10 euro per maand ;)
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lunatic schreef:
ingrid schreef:

Bedankt voor de tip!
Kijk even goed wat ze allemaal dekken bij de hema. Bij proteq zitten heupen, knieen en ellebogen tegenwoordig ook in het paket, dat zijn dure operaties.
Ligt er ook weer aan of je een hond hebt die daar extra gevoelig voor is. Ik heb ook alleen de basis verzekering. De castratie heb ik ook niet verzekerd, daar betaal ik liever een keer een bedrag voor dan (hopelijk) 15 jaar lang.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Hier verzekerd bij Proteq, beide mannen en voorheen ook Luna.
Ze zijn vast iets duurder, maar heb nooit problemen met ze en ze zijn erg kundig.
Bij een volgende hond zou ik het weer doen, en weer bij Proteq.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
SandraMecx
Actief
Mijn ras(sen): West highland white terrier

Ongelezen bericht door SandraMecx »

Ik twijfel heel erg.
Wil het van de ene kant wel omdat ik heel erg veel onderneem met Mecx.
Van de andere kant....we hebben nog nooit echt noemenswaardige kosten gehad om de 12 jaar dat we honden hebben zodat ik het zonde zou vinden van de premie als ook Mecx zo goed blijft gaan.

Spaargeld heb ik momenteel helaas niet (tijd werkloos geweest dankzij de bezuinigingen) maar weet daarin tegen ook dat ik bij de DA in termijnen kan betalen als dat nodig zou zijn.
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

ik heb mn honden ook nooit verzekerd gehad maar toevallig vandaag alex in de verzekering gegooid (bij kruidvat overigens) ben benieuwd hoe het bevalt ik heb helaas geen spaargeld en zo hoef ik niet bang te zijn dat als hij iets gaat mankeren dat ik er geen geld voor heb
groetjes Tamara
KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen

Ongelezen bericht door KKiara »

Kiara is niet verzekerd, Hayzel wel. Dit voornamelijk omdat Hayzel uit Spanje kwam en er niks over haar bekend was. Dus toen ze hier in NL was, gelijk verzekerd en laten controleren door de dierenarts. Na een paar maanden bleek ze flink allergisch en alles is netjes uitgekeerd door HEMA (ook de hyposensibilisatie die ze nu krijgt), ik ben dan ook zeer tevreden.
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik ben verzekerd bij kruidvat (nouja, Aegon uiteindelijk ;)) voor zo'n 13 euro per maand.
Je bent niet tegen alles verzekerd en het bedrag is niet gigantisch hoog (€3500 max.) maar ik wil het toch graag. Het is nou niet bepaald een voorzichtige hond en een ongeluk zit in een klein hoekje. Ben laatst al geweest voor een injectie ivm wespensteken. Dat kost zo weer een 80 euro(gok ik) die ik dan nu dus kan declareren. Ook op reis ben je verzekerd en ach die 13 euro heb ik er dan wel voor over.
Afbeelding
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ff een up, want ik ben helemaal blij met de Hema verzekering.

Zondagavond declaratie gemaild, gistermiddag uitbetaald :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Ik blijf het een lastige keuze vinden. Shep is niet verzekerd, ze wordt deze maand 7 jaar en buiten de jaarlijkse enting hoefde ik tot vorig jaar nooit met haar naar de dierenarts. Dit jaar ben ik al drie keer geweest, waaronder een bloedonderzoek van 85 euro en een keer op zondag wat me met spuit en medicatie erbij 145 euro kostte. Tja toen ging ik even twijfelen. Maar je weet natuurlijk nooit hoe vaak je hond het nodig zal hebben. Ben toch blij dat ik haar niet vanaf pup heb verzekerd want dan zouden die eerste 6 jaar weg gegooid geld zijn geweest.
Ik heb een spaarrekening voor haar, voor als er iets gebeurd, staat 3000 op.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Shib had tot vorig jaar ook nauwelijks wat. Nu de eerste helft van het jaar 600 euro kwijt geweest aan dierenartsbezoeken. Als ik een spaarrekening met inhoud had gehad, had ik Shib waarschijnlijk ook niet verzekerd, maar die heb ik helaas niet dus ik ben zo blij dat ik m nu toch verzekerd heb. ;)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Joy is niet verzekerd, heb daar ook niet naar gekeken, we hebben gelukkig genoeg reserves dus was ook niet perse nodig. In het asiel was ze al een keer geopereerd aan tepeltumoren, dus denk dat ik ook geen verzekering had kunnen afsluiten.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Romy_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Ongelezen bericht door Romy_ »

Ligt aan je hond denk ik. Ik had na de eerste week gelijk een rekening van 200 euro (ze had gebraakt, we wisten niet of ze iets had gegeten zoals een steentje). Nu een paar maanden later. Weer hetzelfde liedje. Nu mét verzekering. (OHRA) Het kostte nu 140 euro, en gelijk 100 euro vergoed. Ging heel makkelijk en snel en die 16 euro per maand al weer dik terugverdiend.

Ik ben blij met de verzekering en blijf het aankijken. Als Lotte voor een lange periode niks heeft verleng ik hem niet. Maar zoals het er nu naar uitziet kan ik hem beter houden.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Ik heb Vlinder in het totaal pakket van Petplan en Romy in de basis verzekering.
Vlinder is 48 euro per mnd en Romy 20,50 per mnd.

Maar die basis vergoed een aantal dingen niet,neem gebtsreiniging.Ik was bij Dydo een keer 260 euro kwijt voor gebitsbehandeling.Ik heb geen 260 euro liggen.....de verzekering van Vlinder vergoed dat helemaal.

Bij Vlinder voel ik dan ook zekerheid,ik kan ten alle tijden er heen gaan,hoef ook niks voor te schieten,de rekening gaat meteen naar petplan.Ik krijg dan van DFA een paar dagen later een rekening thuis van de eigenbijdrage (15% van totale factuur),daar heb je 30 dagen de tijd voor om te betalen.
Het is duur maar voelt wel goed...

Die basis van Romy ben ik niet zo blij mee,het risico is dat ik een vette rekening krijg als ze eregns voor behandeld is wat ik niet zo heb liggen maar wel binnen 30 dagen moet betalen.

Ik wil graag over stappen op totaal pakket voor haar maar dat mag pas over een jaar ;-(

Ik weet uit de omgeving dat er heel erg veel honden niet verzekerd zijn,en als die honden wat hebben gaan ze pas als het echt niet anders kan,anders stoppen ze er een paracetamolletje in.....
Ik zou niet met zo`n "stress"gevoel kunnen leven.Ik wil graag de zekerheid dat ik à la minuut naar de Da kan zonder me zorgen hoeven te maken of ik het wel kan betalen.

WAT als ik een rekening van 600 euro krijg en die kan ik niet betalen???Dan moet ik mijn hond af staan....of lenen van iemand en daar 2 jaar over doen om terug te geven....Of mijn inboedel verkopen....

Nee geef mij maar die rust die ik bij Vlinder heb,ik ga voor Romy ook zeker over stappen volgend jaar.En ik weet dat ik die 2x 48 euro per maand ook zou kunnen sparen,dat is toch bijna 1200 per jaar......maar ik ben niet zo goed in sparen omdat ik net boven het minimum zit....Dit gaat automatisch en wat er over blijft moet ik mee doen.Voor mij werkt dat het beste,

Maar het blijft wel heel veel geld.....
Ik wou dat ik het voor de helft kon doen met twee hondjes en dan ook alles vergoed zonder voor te moeten schieten....maar die ben ik nog niet tegen gekomen.
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

Kruidvat, zo'n 14 euro per maand geloof ik. Al een paar keren gedeclareerd, geld snel gekregen. Dik tevreden. Vergoeding tot 3500 euro per jaar.
Lijkt me wel safe genoeg en 14 euro per maand mis je niet echt.
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Vorige week weer 425 euro uitbetaald gekregen van de HEMA! (100% gedekt)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”