Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
iemand ervaring met dierenverzekering Ohra???
Moderator: moderatorteam
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 2
iemand ervaring met dierenverzekering Ohra???
Na alle ellende die we met Haas hebben gehad, willen we Bloem ook gaan verzekeren.
Haas zit bij Proteq, maar deze vind ik te duur worden, aangezien ze steeds meer uit de pakketten gaan halen.
Nu kwam ik dus bij Ohra uit. Hier kan ik Bloem dus voor meer dingen verzekeren en is dan nog goedkoper ook.
Alleen kan ik dus niet vinden of evt Patella operaties vergoed worden. (Dat had hazel dus)
En er staat dit "Op het moment dat u de verzekering via internet heeft afgesloten, is uw huisdier direct verzekerd met een voorlopige dekking"
Nou moet Bloem dus over 1,5 week haar enting hebben (9 weken enting), valt dit dan ook al onder verzekering?
Haas zit bij Proteq, maar deze vind ik te duur worden, aangezien ze steeds meer uit de pakketten gaan halen.
Nu kwam ik dus bij Ohra uit. Hier kan ik Bloem dus voor meer dingen verzekeren en is dan nog goedkoper ook.
Alleen kan ik dus niet vinden of evt Patella operaties vergoed worden. (Dat had hazel dus)
En er staat dit "Op het moment dat u de verzekering via internet heeft afgesloten, is uw huisdier direct verzekerd met een voorlopige dekking"
Nou moet Bloem dus over 1,5 week haar enting hebben (9 weken enting), valt dit dan ook al onder verzekering?
- esenhazel
- Zeer actief
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: iemand ervaring met dierenverzekering Ohra???
Gewoon even bellen met de klantenservice?
- esenhazel
- Zeer actief
ga ik morgen ook doen. maar dacht, misschien heeft er hier iemand ervaring met ze. 
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Voor zover ik weet vallen de jaarlijkse verplichte entingen niet onder een verzekering.. dat ben ik bij nog geen enkele verzekering tegen gekomen in ieder geval.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Bij die van het Kruidvat vielen ze wel in het pakket dat ik eerst had.jacq1970 schreef:Voor zover ik weet vallen de jaarlijkse verplichte entingen niet onder een verzekering.. dat ben ik bij nog geen enkele verzekering tegen gekomen in ieder geval.
Maar aangezien ik nu een ander pakket heb worden ze niet meer vergoed.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
De klantenservice is erg slecht, verder nog weinig ervaringen met ze.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Entingen kan je wel verzekeren via ohra, maar daar moet je een extra module voor afsluiten. Als je deze hebt, geldt de 30 dagen wachttijd niet en wordt de enting dus (deels) vergoed.
zie
Voor een OHRA Hondenverzekering geldt een wachttijd van dertig dagen. Kosten van behandelingen van ziekten of aandoeningen die binnen de wachttijd plaatsvinden, worden niet vergoed.
Tijdens de wachttijd worden de volgende kosten wel vergoed:
kosten van een medische behandeling die het rechtstreekse gevolg zijn van een ongeval;
kosten voor het plaatsen van een identificatiechip die voldoet aan de ISO-standaard;
kosten van een medische behandeling in verband met sterilisatie of castratie als de module Sterilisatie/Castratie is afgesloten;
kosten van vaccinaties als deze module is afgesloten.
Ook is de wachttijd niet van toepassing als u net bent overgestapt van een andere hondenverzekering naar de OHRA Hondenverzekering. Belangrijk daarbij is dat uw nieuwe hondenverzekering bij OHRA direct aansluit op de vorige verzekering. De behandeling die u vergoed wilt krijgen tijdens de wachttijd, moest dan ook al gedekt zijn in uw vorige hondenverzekering. Dit moet u wel aan OHRA kunnen aantonen.
zie
Voor een OHRA Hondenverzekering geldt een wachttijd van dertig dagen. Kosten van behandelingen van ziekten of aandoeningen die binnen de wachttijd plaatsvinden, worden niet vergoed.
Tijdens de wachttijd worden de volgende kosten wel vergoed:
kosten van een medische behandeling die het rechtstreekse gevolg zijn van een ongeval;
kosten voor het plaatsen van een identificatiechip die voldoet aan de ISO-standaard;
kosten van een medische behandeling in verband met sterilisatie of castratie als de module Sterilisatie/Castratie is afgesloten;
kosten van vaccinaties als deze module is afgesloten.
Ook is de wachttijd niet van toepassing als u net bent overgestapt van een andere hondenverzekering naar de OHRA Hondenverzekering. Belangrijk daarbij is dat uw nieuwe hondenverzekering bij OHRA direct aansluit op de vorige verzekering. De behandeling die u vergoed wilt krijgen tijdens de wachttijd, moest dan ook al gedekt zijn in uw vorige hondenverzekering. Dit moet u wel aan OHRA kunnen aantonen.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- esenhazel
- Zeer actief
Vanmorgen Ohra gebeld en nu ook maar gelijk daar verzekering afgesloten.
Patella zat er in, ik heb optie "vaccinatie en gebit" erbij genomen en dan worden consulten ook vergoed.
en natuurlijk hoop ik dat ik 'm niet veel nodig ga hebben
Patella zat er in, ik heb optie "vaccinatie en gebit" erbij genomen en dan worden consulten ook vergoed.
en natuurlijk hoop ik dat ik 'm niet veel nodig ga hebben