Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Praatje poep

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

willem269
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kooiker
Aantal honden: 1

Praatje poep

Ongelezen bericht door willem269 »

Ik verbaas me al enige tijd over het volgende. Bij ons is het zo dat ik onze ruim drie maanden oude pup 's ochtends uit de bench haal en direct mee naar buiten neem. Dan doet hij altijd een plas en draait een, redelijk stevige, drol.
Dat eerste uitje is heel kort, we gaan weer naar binnen, ik lees de krant en drink een beker koffie, hij doezelt nog wat na en tussen een half uur en een uur na het puur sanitaire uitje geef ik hem eten en gaan we aansluitend voor een echte wandeling. En dan gebeurt het meestal, we zijn nog geen 200 meter van huis, 100 meter voor het losloopgebied, en meneer gaat pontificaal midden op de straat zitten en produceert weer een flinke hoeveelheid vaste ontlasting. Die is aanmerkelijk zachter dan de eerste. Wel een mooie frikandelvorm, maar toch. Nou vraag ik me af of de omloopsnelheid van het voer zo snel is dat hij vijf minuten na het eten al weer kan poepen. Of is dat nog poep die 'achter' de stevige drol in zijn darmen zat.
Ik heb gewacht tot na de lunchtijd voor deze wat plastische beschrijving al maak ik me geen al te grote zorgen dat jullie er echt mee zitten.
marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Contacteer:

Re: Praatje poep

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Als je eet begint alles weer *te werken*!
willem269
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kooiker

Ongelezen bericht door willem269 »

Ja, zoiets dacht ik ook, met het nieuwe eten erbij is er waarschijnlijk minder ruimte in de buikholte en stimuleert dat van alles. Maar waarom, als hij de eerste keer toch aan het poepen is, komt dan niet gelijk mee. Er is nog heel wat loos in de afvalhuishouding :D
Saskialappie
Actief
Mijn ras(sen): Een Kruising tekkel/labrador Doris en een labrador-pup Nola
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Saskialappie »

Ik ga 's morgens met onze 2 honden (waarvan 1 pup van nu 5,5 maand) eerst een wandeling maken. Dan kunnen ze lekker even rennen en snuffelen. En een half uur nadat we weer thuis zijn krijgen ze pas eten. Dit ook i.v.m. een maagkanteling. Als ze het eten op hebben ga ik nog even kort met de pup naar buiten om te plassen/poepen. Als dat gebeurt is gaan we weer naar binnen en dan gaat ze weer heerlijk liggen slapen (moe van het rennen en eten). Oh ja onze honden krijgen kvv en farmfood brokken.
Groetjes Saskia en een pootje van Doris en Nola
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Voorlopig lijkt rust na het eten juist een recept vóór maagkanteling in plaats van er tegen. Maar dit terzijde.

Beweging maakt dat ook de darmen in beweging komen. Dus de eerste korte wandeling maakt dat het dringendste deel eruit komt, daarna komt dan de rest ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

willem269 schreef:Ik heb gewacht tot na de lunchtijd voor deze wat plastische beschrijving al maak ik me geen al te grote zorgen dat jullie er echt mee zitten.
Ik kan het nu pas opbrengen om te reageren :mrgreen:
Ik denk dat het simpelweg zo is als Marjoleine zegt. Dat die tweede sessie wordt veroorzaakt door de beweging.
Mensen hebben het ook, maar honden hebben het heel erg. Dat beweging zorgt voor aandrang.
Je weet wel. Plotseling gaan zitten poepen, midden in een achtervolging :lol1:

Ik ben niet van de voedselpolitie, maar kvv geeft echt aanmerkelijk minder poep. En het stinkt ook niet zo. En je kunt de drollen vaak wel met je blote handen oppakken :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Is ook de reden dat ik Bo eerst uitlaat voordat ze mee mag naast de fiets :mann:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”