Zamunda schreef:samantha! schreef:Devel schreef:Nooit geweten dat nijns zo aanhalig waren, zijn alle nijns dat of alleen de grotere?
De meeste konijnen houden juist helemaal niet van op schoot zitten, sommige vinden aaien nog wel prima maar verder houden ze er over het algemeen niet van.
Ik heb tot nu toe gewoon het geluk de exemplaren te treffen die juist enorm graag op schoot zitten en geknuffeld worden, ze doen niets liever en komen dus uit zichzelf op schoot zitten en tegen je aan hangen/liggen om te knuffelen en bij je te slapen
Ze vinden het ook gewoon heerlijk als je ze oppakt en tegen je aan houdt, ze gaan dan ook gerust in je armen liggen slapen

en dat heb ik eigenlijk nog nooit gezien bij andere konijnen.
Grotere konijnen zijn over het algemeen wel wat rustiger (en daardoor ook vaak makkelijker te aaien) dan de kleinere.
Maar komt dat niet vooral door de manier waarop jij je konijnen houdt? Of heb je ook konijnen op dezelfde manier (los in huis) gehouden die niet zo knuffelig waren?
Vroeger hield ik ze in de tuin.
En toen had ik er naast Babs nog 3.
Ze waren alle 3 lief hoor, maar niet zoals Babs, dat was gelijk al een speciaaltje.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat Babs op een gegeven moment dus naar binnen is verhuisd en toen werd ze nóg liever, makkelijker en aanhankelijker.
Babs was ook echt aan mij gehecht, ik bezocht met haar weleens bejaardetehuizen, scholen etc. en als ze daar dan tussen die mensen/kinderen liep en ze had er genoeg van wist ze (hoeveel mensen er ook waren!) altijd mij weer te vinden en kwam ze op schoot zitten.
En Herman nu lijkt wat dat betreft dus enorm op Babs, hij is ook zo'n enorme lieverd die echt aan je gehecht is, en hij woont dus ook binnen.
Dus ja, ik denk dat het wel iets doet, de manier waarop je ze houdt.