Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jaarlijkse enting
Moderator: moderatorteam
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
- Aantal honden: 2
Jaarlijkse enting
Van de week kregen we bericht dat goof aan de beurt is voor zijn jaarlijkse enting. Nu lees ik op internet dat jaarlijks inenten niet altijd nodig is en soms zelfs schadelijk voor de hond. Ik begrijp echter niets van al die entingen, medisch gezien. Goof heeft de volgende entingen gehad
Als pup zijnde
Nobivac puppy dp
Eurican l
Eurican p
Dhppi
En vorig jaar
Dhppi-L
Op zijn uitnodiging staat dat goof dit jaar ingeënt wordt voor
Kennelhoest
Parvo+weil.
Maar ik hebt echt geen idee waar dhppi voor staat of eurican. Dus wie zou mij in Jip en Janneke taal willen uitleggen welke enting waarvoor dient en of het echt nodig is om dit jaarlijks te doen?
Alvast bedankt!
Als pup zijnde
Nobivac puppy dp
Eurican l
Eurican p
Dhppi
En vorig jaar
Dhppi-L
Op zijn uitnodiging staat dat goof dit jaar ingeënt wordt voor
Kennelhoest
Parvo+weil.
Maar ik hebt echt geen idee waar dhppi voor staat of eurican. Dus wie zou mij in Jip en Janneke taal willen uitleggen welke enting waarvoor dient en of het echt nodig is om dit jaarlijks te doen?
Alvast bedankt!
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: Jaarlijkse enting
Momentje, daar heb ik wel een documentje van 
okay, wat ik zocht vond ik niet, dit wel:
http://www.doggo.nl/artikelen/hond-en-g ... naties.php
Redelijk Jip en Janneke
Suzanne
okay, wat ik zocht vond ik niet, dit wel:
http://www.doggo.nl/artikelen/hond-en-g ... naties.php
Redelijk Jip en Janneke
Suzanne
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
DHPPI is het hele plaatje: hondenziekte, leverziekte, parvo en parainfluenza.
Euircan l: lepto
Eurican p: parvo
Aangezien hij vorig jaar de hele cocktail heeft gehad en als pup ook gewoon zou ik dit jaar alleen lepto geven, parvo is gewoon 3 jaar geldig.
Kennelhoest ent ik zelf nooit.
Aangezien hij vorig jaar de hele cocktail heeft gehad en als pup ook gewoon zou ik dit jaar alleen lepto geven, parvo is gewoon 3 jaar geldig.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Niks enten
Weerstand opbouwen
Weerstand opbouwen
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
In plaats van enten kun je ook aan de hand van een titerbepaling laten onderzoeken of enten überhaupt al weer nodig is. Enten terwijl de hond nog genoeg beschermd is, helpt helemaal niks namelijk.
Groetjes, Marjan
- Erwina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
En als je lepto gaat enten zou ik dat zeker niet nu doen, maar aan het eind van de winter.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Tot april de tijd nemen om je wat in te lezen. Tegen die tijd is eventueel de Lepto (Ziekte van Weil) vaccinatie nuttig(er).
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Die lijkt mij bij uitstek helemaal niet nuttig. Kans dat je tegen het juiste virus vaccineert is klein, weten we inmiddels.Rosita Compagner schreef:Tot april de tijd nemen om je wat in te lezen. Tegen die tijd is eventueel de Lepto (Ziekte van Weil) vaccinatie nuttig(er).
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- P-tt
- Zeer actief
Hmm, dat niet enten weet ik niet. Ik ben een beetje huiverig dat Goof daardoor juist vatbaarder is (zit waarschijnlijk tussen m'n oren)
Ik ga de DA morgen bellen om te vragen of ze ook kunnen titeren, zodat ik weet of het nog goed zit met de afweerstoffen.
Ik ga de DA morgen bellen om te vragen of ze ook kunnen titeren, zodat ik weet of het nog goed zit met de afweerstoffen.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Je kunt het vragen maar een dierenarts die je elk jaar wil laten komen voor de enting doet waarschijnlijk niet aan titerbepalingenP-tt schreef:Hmm, dat niet enten weet ik niet. Ik ben een beetje huiverig dat Goof daardoor juist vatbaarder is (zit waarschijnlijk tussen m'n oren)
Groetjes, Marjan
- P-tt
- Zeer actief
Tsja, als dat zo is dan ga ik op zoek naar de DA die dat wel doetNawosh schreef:Je kunt het vragen maar een dierenarts die je elk jaar wil laten komen voor de enting doet waarschijnlijk niet aan titerbepalingenP-tt schreef:Hmm, dat niet enten weet ik niet. Ik ben een beetje huiverig dat Goof daardoor juist vatbaarder is (zit waarschijnlijk tussen m'n oren)
- Romy_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Ik meende dat jij in de buurt van Arnhem woont?P-tt schreef:Hmm, dat niet enten weet ik niet. Ik ben een beetje huiverig dat Goof daardoor juist vatbaarder is (zit waarschijnlijk tussen m'n oren)
Als je gaat titeren zou ik even de prijs vragen.. dit loopt enorm uiteen.. Bij Tannetje Koning schijnt titeren maar 17,50 te kosten omdat zij dit veel doet en ook promote.
Dus dan is het denk ik goedkoper om iets verder te rijden (en te combineren met een mooie postbank wandeling?:P) dan bij je eigen dierenarts..
http://www.centrumoase.nl/
- P-tt
- Zeer actief
Thanx voor de info. Ik bel morgen eerst even naar m'n eigen DA en anders wordt shoppen. Ik houd je tip zeker in mijn achterhoofd.Romy_ schreef:Ik meende dat jij in de buurt van Arnhem woont?P-tt schreef:Hmm, dat niet enten weet ik niet. Ik ben een beetje huiverig dat Goof daardoor juist vatbaarder is (zit waarschijnlijk tussen m'n oren)
Als je gaat titeren zou ik even de prijs vragen.. dit loopt enorm uiteen.. Bij Tannetje Koning schijnt titeren maar 17,50 te kosten omdat zij dit veel doet en ook promote.
Dus dan is het denk ik goedkoper om iets verder te rijden (en te combineren met een mooie postbank wandeling?:P) dan bij je eigen dierenarts..
http://www.centrumoase.nl/
-
Goldendelicious
Lees je goed in over titerbepaling. En informeer je goed bij je dierenarts of die de VacciCheck gebruikt of bloed opstuurt naar het lab via Gouden Standaard. De laatste kost je een vermogen en de eerste correleert prima met de GS.
Titerbepaling en deelvaccineren
Interview met titerexpert dr. Jean Dodds
Titerbepaling en deelvaccineren
Interview met titerexpert dr. Jean Dodds
- Liesbeth
- Zeer actief
Eurican parvo en weil(lepto) zijn maar voor 1 jaar geregistreerd.samantha! schreef:DHPPI is het hele plaatje: hondenziekte, leverziekte, parvo en parainfluenza.
Als je voor het 3-jarige vaccin wil gaan, moet je bij Nobivac of Vanguard zijn.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ja, maar hij heeft als pup al 2 keer de nobivac parvo gehad (+ nog een keer de eurican) en op 1 jaar leeftijd weer, dat is dan dus voor de komende 3 jaar voldoende aangezien zijn laatste enting ook nobivac was.Liesbeth schreef:Eurican parvo en weil(lepto) zijn maar voor 1 jaar geregistreerd.samantha! schreef:DHPPI is het hele plaatje: hondenziekte, leverziekte, parvo en parainfluenza.
Nobivac lepto is ook maar 1 jaar.
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik heb niet zien staan dat die laatste enting van Nobivac was. Eurican heeft ook een DHPPi-L enting en daarvan is de parvo echt maar voor 1 jaar geregistreerdsamantha! schreef:Ja, maar hij heeft als pup al 2 keer de nobivac parvo gehad (+ nog een keer de eurican) en op 1 jaar leeftijd weer, dat is dan dus voor de komende 3 jaar voldoende aangezien zijn laatste enting ook nobivac was.Liesbeth schreef:Eurican parvo en weil(lepto) zijn maar voor 1 jaar geregistreerd.samantha! schreef:DHPPI is het hele plaatje: hondenziekte, leverziekte, parvo en parainfluenza.
Nobivac lepto is ook maar 1 jaar.
TS schreef:
Als pup zijnde
Nobivac puppy dp
Eurican l
Eurican p
Dhppi
En vorig jaar
Dhppi-L
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Oh, echt?Badu schreef:Die lijkt mij bij uitstek helemaal niet nuttig. Kans dat je tegen het juiste virus vaccineert is klein, weten we inmiddels.Rosita Compagner schreef:Tot april de tijd nemen om je wat in te lezen. Tegen die tijd is eventueel de Lepto (Ziekte van Weil) vaccinatie nuttig(er).
Ik heb Apple ook nog wel tegen de Weil ingeënt omdat ze in iedere sloot duikt als de kans krijgt, maar dat heeft dus eigenlijk niet heel veel zin?
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Figo heeft laatst zijn 'verplichte' enting gehad, hierna ga ik het even op mijn gemak bekijken en vragen stellen hier.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
nopeApple schreef:Oh, echt?Badu schreef:Die lijkt mij bij uitstek helemaal niet nuttig. Kans dat je tegen het juiste virus vaccineert is klein, weten we inmiddels.Rosita Compagner schreef:Tot april de tijd nemen om je wat in te lezen. Tegen die tijd is eventueel de Lepto (Ziekte van Weil) vaccinatie nuttig(er).
Ik heb Apple ook nog wel tegen de Weil ingeënt omdat ze in iedere sloot duikt als de kans krijgt, maar dat heeft dus eigenlijk niet heel veel zin?

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dan is dat in bepaalde gevallen toch best aan te bevelen als enting aan het begin van het warme weer?Lizzie. schreef:nopeApple schreef:Oh, echt?Badu schreef:Die lijkt mij bij uitstek helemaal niet nuttig. Kans dat je tegen het juiste virus vaccineert is klein, weten we inmiddels.Rosita Compagner schreef:Tot april de tijd nemen om je wat in te lezen. Tegen die tijd is eventueel de Lepto (Ziekte van Weil) vaccinatie nuttig(er).
Ik heb Apple ook nog wel tegen de Weil ingeënt omdat ze in iedere sloot duikt als de kans krijgt, maar dat heeft dus eigenlijk niet heel veel zin?en deze enting heeft een werking van zeer korte duur, gemiddeld 3 tot 6 maanden.
Niet nu Weil gaan enten dus maar in het voorjaar.
Voor wat betreft kennelhoest zou je kunnen afwachten of er genoeg weerstand wordt opgebouwd.
- Lin851
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
Naar aanleiding van een eerder topic over dit onderwerp heb ik het eens nagevraagd bij onze dierenarts.
de dierenarts waar we eerst kwamen gebruikt novibac, en wil de volledige enting ieder jaar herhalen.
Toen ik zei dat bepaalde stoffen 3 jaar werkzaam zijn keken ze een beetje raar op, ik kon daar best gelijk in hebben, en enten met alleen de stoffen die niet meer werkzaam waren kon best, maar de volledige cocktail was net zo makkelijk en goedkoper dus dat moest ik dan gewoon maar doen..
Daar betaal je 20 euro voor de enting en 25 euro voor het consult..
We gaan nu naar de dierenarts van Ranzijn, vaccin is 20 euro, inc consult, en hij heeft nu de volledige cocktail gehad omdat ze een ander entvloeistof gebruiken, volgend jaar krijgt hij alleen de stoffen die maar 1 jaar werkzaam zijn..
de dierenarts waar we eerst kwamen gebruikt novibac, en wil de volledige enting ieder jaar herhalen.
Toen ik zei dat bepaalde stoffen 3 jaar werkzaam zijn keken ze een beetje raar op, ik kon daar best gelijk in hebben, en enten met alleen de stoffen die niet meer werkzaam waren kon best, maar de volledige cocktail was net zo makkelijk en goedkoper dus dat moest ik dan gewoon maar doen..
We gaan nu naar de dierenarts van Ranzijn, vaccin is 20 euro, inc consult, en hij heeft nu de volledige cocktail gehad omdat ze een ander entvloeistof gebruiken, volgend jaar krijgt hij alleen de stoffen die maar 1 jaar werkzaam zijn..
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Lin851 schreef:Naar aanleiding van een eerder topic over dit onderwerp heb ik het eens nagevraagd bij onze dierenarts.
-
Goldendelicious
Daar is je hond zelf dan nog niets mee opgeschoten.Lin851 schreef:Naar aanleiding van een eerder topic over dit onderwerp heb ik het eens nagevraagd bij onze dierenarts.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
DA welGoldendelicious schreef:Daar is je hond zelf dan nog niets mee opgeschoten.Lin851 schreef:Naar aanleiding van een eerder topic over dit onderwerp heb ik het eens nagevraagd bij onze dierenarts.
- P-tt
- Zeer actief
Zo net bijna een half uur met de DA aan de lijn gezeten. Conclusie, ik wil meer weten over die titerbepaling.
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Ik kreeg afgelopen week een uitnodiging voor een titer bepaling van mijn honden.
€ 37,50 per hond.
Judy moet in november geënt worden en Jace en Meagan ongeveer in mei/juni.
Jace gaat meestal in pension als wij gaan kamperen in het buitenland. Het pension waar hij altijd naar toe gaat (en waar ik veel vertrouwen in heb) eist dat de hond jaarlijks geënt is en ook jaarlijks kennelhoest. Bij dit pension kan ik zal altijd brengen. Ik hoef maar te bellen. Jace wordt niet bij elk pension zo maar geaccepteerd, omdat hij niet samen met reuen kan. En ik betaal daar maar €10,00 per hond.
Dan moet ik dus op zoek gaan naar een pension waar je ook met een titer bepaling terecht kunt.
En die zijn er volgens mij niet zo veel.
Bij Jace (8½ jaar) merk ik de laatste jaren dat hij enkele dagen suf is na een enting. Dus ik was al aan het denken om hem niet meer te enten. Ik moet er niet aan denken dat hij door het enten iets zou krijgen.
€ 37,50 per hond.
Judy moet in november geënt worden en Jace en Meagan ongeveer in mei/juni.
Jace gaat meestal in pension als wij gaan kamperen in het buitenland. Het pension waar hij altijd naar toe gaat (en waar ik veel vertrouwen in heb) eist dat de hond jaarlijks geënt is en ook jaarlijks kennelhoest. Bij dit pension kan ik zal altijd brengen. Ik hoef maar te bellen. Jace wordt niet bij elk pension zo maar geaccepteerd, omdat hij niet samen met reuen kan. En ik betaal daar maar €10,00 per hond.
Dan moet ik dus op zoek gaan naar een pension waar je ook met een titer bepaling terecht kunt.
En die zijn er volgens mij niet zo veel.
Bij Jace (8½ jaar) merk ik de laatste jaren dat hij enkele dagen suf is na een enting. Dus ik was al aan het denken om hem niet meer te enten. Ik moet er niet aan denken dat hij door het enten iets zou krijgen.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Meeste pensions doen niet moeilijk over een niet geënte hond. Heb er wel eens voor rondgebeldOdi schreef: Bij Jace (8½ jaar) merk ik de laatste jaren dat hij enkele dagen suf is na een enting. Dus ik was al aan het denken om hem niet meer te enten. Ik moet er niet aan denken dat hij door het enten iets zou krijgen.