Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraagje over chihuahua
Moderator: moderatorteam
-
nathalie71
vraagje over chihuahua
Ik kijk nogal eens wat rond omdat ik het toch een beetje sneu vind dat Vlinder alleen is,ze mag graag met andere hondjes spelen maar kan haar niet los laten.
Maar dat is een ander verhaal.
Iemand in de buurt heeft een langharig chihuahua teefje van 7 mnd en zoekt wegens scheiding een ander baasje.
Op zich klink het allemaal goed,hondje heeft stamboom,alles netjes geënt etc.
Maar de vraag is,kan ik twee teefjes bij elkaar zetten,ik bedoel beide zijn niet geholpen.(Als het klikt natuurlijk)
In hoeverre kan dat problemen geven?
Ik kijk eigenlijk naar een gecastreerd reutje....
Wat zijn jullie ervaringen met twee teefjes?
het is nu nog een overdenking hoor...
Maar dat is een ander verhaal.
Iemand in de buurt heeft een langharig chihuahua teefje van 7 mnd en zoekt wegens scheiding een ander baasje.
Op zich klink het allemaal goed,hondje heeft stamboom,alles netjes geënt etc.
Maar de vraag is,kan ik twee teefjes bij elkaar zetten,ik bedoel beide zijn niet geholpen.(Als het klikt natuurlijk)
In hoeverre kan dat problemen geven?
Ik kijk eigenlijk naar een gecastreerd reutje....
Wat zijn jullie ervaringen met twee teefjes?
het is nu nog een overdenking hoor...
-
Sanner
- Zeer actief
Re: vraagje over chihuahua
Leuk!
Als ze elkaar aardig vinden, zie ik geen problemen.
Ik heb ook twee teven, hebben nooit ruzie, beste maatjes. Die van mij zijn wel beide geholpen, dat hoeft niet per se uit te maken maar teven kunnen rond de castratie wat meer bitchy worden. Al had die van mij daar ook geen last van..
Dus het ligt helemaal aan hoe beide hondjes zijn.
Als ze elkaar aardig vinden, zie ik geen problemen.
Ik heb ook twee teven, hebben nooit ruzie, beste maatjes. Die van mij zijn wel beide geholpen, dat hoeft niet per se uit te maken maar teven kunnen rond de castratie wat meer bitchy worden. Al had die van mij daar ook geen last van..
Dus het ligt helemaal aan hoe beide hondjes zijn.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Leuk zeg!
Ligt inderdaad aan de hondjes. Ik zou kennismaken en een proefperiode afspreken.
Hier 3 teven (voorheen 2 teven) en opvangteven erbij en geen problemen.
Ligt inderdaad aan de hondjes. Ik zou kennismaken en een proefperiode afspreken.
Hier 3 teven (voorheen 2 teven) en opvangteven erbij en geen problemen.
-
nathalie71
Vlinder is net pas loops geweest en was rustig en lief.Ook naar andere honden.
Ja ik ben eerst nog een hoop vragen aan het stellen.
Er zijn meer kapers op de kust dus....
En ze is nog jong,7 mnd. Nog niet loops geweest dus geen idee hoe zij daar op zou reageren.
Ik vind reu teef altijd wel een goede combi,maar na mijn twee reutjes vind ik een teef ook wel weer een verademing vooral wat plassen betreft..haha
Ja ik ben eerst nog een hoop vragen aan het stellen.
Er zijn meer kapers op de kust dus....
En ze is nog jong,7 mnd. Nog niet loops geweest dus geen idee hoe zij daar op zou reageren.
Ik vind reu teef altijd wel een goede combi,maar na mijn twee reutjes vind ik een teef ook wel weer een verademing vooral wat plassen betreft..haha
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
-
nathalie71
Hahaha..Lizzie. schreef:ik zeg doen
Ik wil niet zo maar even beslissen.....ik maak een keuze voor misschien 15 jaar...
Qua eten kosten ze de kop niet hahaha.
-
Lizzie.
- Zeer actief
je krijgt alleen maar spijt van dingen die je NIET gedaan hebtnathalie71 schreef:Hahaha..Lizzie. schreef:ik zeg doen
Ik wil niet zo maar even beslissen.....ik maak een keuze voor misschien 15 jaar...

-
Sanner
- Zeer actief
True! En chihuahua's zijn kei leuk, daar krijg je geen spijt van.Lizzie. schreef:je krijgt alleen maar spijt van dingen die je NIET gedaan hebtnathalie71 schreef:Hahaha..Lizzie. schreef:ik zeg doen
Gauw een weekendje afspreken, kijken of het ook thuis goed klikt tussen de dames.
-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Soms komt er iets op je pad wat je niet kunt laten schieten.
Dat is mij deze week ook gebeurd.
Soms moet je je hart volgen ipv alles kapotberedeneren.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Daar ben ik het idd ook wel mee eens... Zo is Layla ook bij mij gekomenmoniek&bo schreef:Soms komt er iets op je pad wat je niet kunt laten schieten.

-
nathalie71
moniek&bo schreef:Soms komt er iets op je pad wat je niet kunt laten schieten.
Dat is waar.....maar ik over denk alles altijd 100x..haha
Misschien moet ik gewoon eens wat vaker doen ipv denken.
Maar goed,wat ik al zei er zijn nog meer mensen die interesse hebben..Ik moet even afwachten.
Ik heb natuurlijk verteld hoe fijn ze het krijgt etc...maar ja.
En ik kijk ook gewoon even verder.
Maar ik kom ook hondjes tegen die een nieuw baasje zoeken en dan wordt er tussen de 300 en 600 euro voor gevraagd.Dat is me toch echt even te veel in aanschaf.
Ik denk dan"Je zoekt een goed huis of niet"
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb al meer dan 25 jaar alleen maar teven en altijd ongecastreerd.
Nog nooit een probleem gehad.
Het enige wat ik hier merk is dat de hele bende in dezelfde periode loops wordt en dat het hier dan net een bordeel is
Nouja, daar zit ik niet mee. Als het me te gortig wordt zet ik ze in de tuin, kunnen ze daar treintjes spelen
Het enige wat ik hier merk is dat de hele bende in dezelfde periode loops wordt en dat het hier dan net een bordeel is
Nouja, daar zit ik niet mee. Als het me te gortig wordt zet ik ze in de tuin, kunnen ze daar treintjes spelen
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Marjoleine schreef: Als het me te gortig wordt zet ik ze in de tuin, kunnen ze daar treintjes spelen
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben begonnen met een reu en daar een oudere teef bij gezet... daarna kwam er een pup bij, ook een teef.... toen mijn reu en de oudere teef er niet meer waren heb ik een andere oudere teef geadopteerd... eigenlijk nooit problemen gehad.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Een mens moet praktisch blijvenBadu schreef:Marjoleine schreef: Als het me te gortig wordt zet ik ze in de tuin, kunnen ze daar treintjes spelen![]()
-
Lizzie.
- Zeer actief
-
nathalie71
Wel schattig ja..hahaLizzie. schreef:of neem je deze dame, ze is zo cute![]()
![]()
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=272967
Lijkt me terriër in te zitten.
Maar ik heb niet zo iets van ja.....hebbe....hahaha
-
nathalie71
Marjoleine schreef:Ik heb al meer dan 25 jaar alleen maar teven en altijd ongecastreerd.
Heeft ook z`n voordelen,ben je er ook weer tegelijk van af!
-
nathalie71
Op deze foto is ze wel erg schattig!

-
nathalie71
Heb hier ook maar even een uitgebreide mail heen gedaan,stond er net op;
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Meteen met de vraag of ze nog betere foto`s had.
In de omschrijving staat Pekingees /dwerg spaniël maar dat zie ik er niet in.Eerder een kruising Shih Tzu York of zo.
Ik heb een hoop vragen gesteld.
Even afwachten...
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Meteen met de vraag of ze nog betere foto`s had.
In de omschrijving staat Pekingees /dwerg spaniël maar dat zie ik er niet in.Eerder een kruising Shih Tzu York of zo.
Ik heb een hoop vragen gesteld.
Even afwachten...
-
nathalie71
Gisteren een lange mail gestuurd naar bovenstaande advertentie.
Kijk ik net,heeft iemand een giga bedrag geboden zodat niemand meer kan bieden.
En wat ik dan ook niet snap is dat mensen gaan bieden op zo`n advertentie in plaats van mailen maar dan ook steeds met 1 euro omhoog gaan bieden alsof het om een salon tafel gaat.....
Ik heb niet geboden.Wat zeg ik,ze gaan zelfs met 50 cent omhoog bieden
Ze vraagt 100 euro en dat vind ik voor een herplaatser netjes.Ze zoekt immers een goed huis daar gaat het om.
Voor Vlinder werd er een kleine vergoeding gevraagd,uiteindelijk wilde ze 250 euro voor haar.(hondje zonder stamboom van bijna 2)Na veel overleg wilde ze niet minder dan 200 euro voor haar hebben...Dat heb ik uiteindelijk wel gedaan maar vond het geen afspraak.Ook kon ik aardig wat neer leggen voor de dierenarts omdat ze fikse oorontsteking had,dan nog het geklungel met eten...Al met al koste ze me meer dan 500 euro binnen 2 mnd.
Kijk als je dan 100 euro vraagt,en er komen kosten bij is dat nog te over zien.
Dat van Vlinder had ik even niet aan zien komen.
Ik kom advertenties tegen,met name van chihuahua`s die herplaatst moeten worden en dan vragen ze heel veel geld.tussen de 350 en 600 euro!!!
Daar heb je een shih tzu pup voor met stamboom.Vraag me dan af waar het hier om gaat.
Begrijp dat niet zo goed.Hoef ik ook niet op te reageren.
Ik ga uit van max.het bedrag in een asiel,tussen de 100 en 200 euro wordt er gemiddeld gevraagd.
En wat ik dan ook niet snap is dat mensen gaan bieden op zo`n advertentie in plaats van mailen maar dan ook steeds met 1 euro omhoog gaan bieden alsof het om een salon tafel gaat.....
Ik heb niet geboden.Wat zeg ik,ze gaan zelfs met 50 cent omhoog bieden
Ze vraagt 100 euro en dat vind ik voor een herplaatser netjes.Ze zoekt immers een goed huis daar gaat het om.
Voor Vlinder werd er een kleine vergoeding gevraagd,uiteindelijk wilde ze 250 euro voor haar.(hondje zonder stamboom van bijna 2)Na veel overleg wilde ze niet minder dan 200 euro voor haar hebben...Dat heb ik uiteindelijk wel gedaan maar vond het geen afspraak.Ook kon ik aardig wat neer leggen voor de dierenarts omdat ze fikse oorontsteking had,dan nog het geklungel met eten...Al met al koste ze me meer dan 500 euro binnen 2 mnd.
Kijk als je dan 100 euro vraagt,en er komen kosten bij is dat nog te over zien.
Dat van Vlinder had ik even niet aan zien komen.
Ik kom advertenties tegen,met name van chihuahua`s die herplaatst moeten worden en dan vragen ze heel veel geld.tussen de 350 en 600 euro!!!
Daar heb je een shih tzu pup voor met stamboom.Vraag me dan af waar het hier om gaat.
Begrijp dat niet zo goed.Hoef ik ook niet op te reageren.
Ik ga uit van max.het bedrag in een asiel,tussen de 100 en 200 euro wordt er gemiddeld gevraagd.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Lijkt me ook realistisch inderdaad.nathalie71 schreef:Ik ga uit van max.het bedrag in een asiel,tussen de 100 en 200 euro wordt er gemiddeld gevraagd.
Dat bieden zou ik niet serieus nemen.
Ik zou ze even bellen als dat kan?
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Gewoon mailen of bellen. Mensen bieden vaak wel, maar zijn even zo vaak niet serieus.
Overigens; wij hebben hier drie Chi teefjes en dat gaat prima. Mijn ervaring is dat het met zulke kleintjes wel goed gaat.
Overigens; wij hebben hier drie Chi teefjes en dat gaat prima. Mijn ervaring is dat het met zulke kleintjes wel goed gaat.
-
nathalie71
Ik heb inmiddels over en weer mail contact,dat is wel zo handig want dan kunnen we foto`s uit wisselen.
Ze zegt haar gekocht te hebben als dwerg spaniël.Samen met haar broertje.Ze zoekt voor beide een ander adresje,broertje is inmiddels gereserveerd.
Op de foto`s lijkt het meer kruising dwergspaniel met york.Ze heeft niet zulke scherpe foto`s
Het is het liggende hondje,andere is haar broertje

Ze zegt haar gekocht te hebben als dwerg spaniël.Samen met haar broertje.Ze zoekt voor beide een ander adresje,broertje is inmiddels gereserveerd.
Op de foto`s lijkt het meer kruising dwergspaniel met york.Ze heeft niet zulke scherpe foto`s
Het is het liggende hondje,andere is haar broertje

-
nathalie71
op boekje staat pekinees/dwergspaniel zegt ze.
Van particulier....
Van particulier....
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
dit zijn gewoon van die Shih Tzu/Lhasa-achtige kruisingen. Zoals je al hebt. Da's dus wel een leuke combi? Misschien even naar de vruchtbaarheidsstatus van het broertje vragen.... Dat je niet straks opeens met een inteeltnestje zit.
Ik zie trouwens weinig verschil tussen het 'praten' van jou om een prijs van 250 naar 200 te krijgen en het bieden op marktplaats.
Ik zie trouwens weinig verschil tussen het 'praten' van jou om een prijs van 250 naar 200 te krijgen en het bieden op marktplaats.
-
nathalie71
Dat is wel een slimme opmerking ja.Rosita Compagner schreef:dit zijn gewoon van die Shih Tzu/Lhasa-achtige kruisingen. Zoals je al hebt. Da's dus wel een leuke combi? Misschien even naar de vruchtbaarheidsstatus van het broertje vragen.... Dat je niet straks opeens met een inteeltnestje zit.
Vlinder is geen kruising,zij is Shih Tzu
En over dat geld,dat was gewoon een raar verhaal,ze wilde in eerste instantie benzine geld.(5 km)ze wilde zelf brengen om te zien waar ze terecht kwam.Man was ziek,hadden te veel hondjes.Zochten een goed huisje tegen kleine vergoeding.
Na dat ik verlieft was geworden zegt ze dat ze er 250 euro voor wil hebben....
Dus ja ,ik vertelde dat ik dat geen kleine vergoeding vond.
-
nathalie71
Ik weet niet,broertje is al weg.Ze kan makkelijk zeggen dat hij geholpen is.
Zij is niet geholpen...
Moet er wel een goed gevoel over hebben.
Geen chip...ze is niet echt duidelijk...
Het is niet naast de deur,zo`n 75 km rijden.Dan wil ik wel zeker weten dat het goed voelt....
Zij is niet geholpen...
Moet er wel een goed gevoel over hebben.
Geen chip...ze is niet echt duidelijk...
Het is niet naast de deur,zo`n 75 km rijden.Dan wil ik wel zeker weten dat het goed voelt....
- Maltezers
- Zeer actief
Dan is dat giga bod zeker weer weg gehaald want ik kijk net en het hoogste bod is toch 90 euro of wat??nathalie71 schreef:Gisteren een lange mail gestuurd naar bovenstaande advertentie.
Ik heb niet geboden.Wat zeg ik,ze gaan zelfs met 50 cent omhoog bieden![]()