Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rozi loops
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: Rozi loops
Kun je castreren tijdens de loopsheid dan? Ik moest een paar maanden wachten, Gol werd ook nog eens schijnzwanger en daarna mocht ze pas gecastreerd worden.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Oepsiedoepsie, vervelend zeg. Zo ging het ook met die herder teef die maar niet loops wilde worden, was al bijna 2. Ik ben even vergeten welke hond dat was en welke forummer. Maar die werd al na een paar weken loops op het nieuwe adres. Ik heb Shelly laten castreren met 11 maanden en toen zei de dierenarts dat ie het kon doen omdat ze geen gezwollen vulva had, en dus geen risico was dat ze loops kon zijn. Ze kunnen niet castreren tijdens de loopsheid maar ik neem aan dat je dat weet.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Nooit geweten zeg. Gol hing toen alweer bijna tegen haar volgende loopsheid aan, ik zat hem wel een beetje te knijpen of het zou lukken. Stress om niks dus.Nanna schreef:Net zo makkelijk. Het is wat lastiger voor de DA omdat de handel wat meer doorbloed is maar het principe blijft hetzelfdeGollum schreef:Kun je castreren tijdens de loopsheid dan?
- Fizgig
- Zeer actief
Ow, ik dacht dat dat niet kon, of wenselijk was.Nanna schreef:Net zo makkelijk. Het is wat lastiger voor de DA omdat de handel wat meer doorbloed is maar het principe blijft hetzelfdeGollum schreef:Kun je castreren tijdens de loopsheid dan?
- Fizgig
- Zeer actief
Okee, wel een beetje lastig getimed dus, Rozi! Nou gelukkig is ze zo schattig dat je haar niks kwalijk kunt nemen.
-
lets have fun
Aaaah, doe nou 1 keer puppies met Rozi. Dat is goed voor hondjesNanna schreef:Net zo makkelijk. Het is wat lastiger voor de DA omdat de handel wat meer doorbloed is maar het principe blijft hetzelfdeGollum schreef:Kun je castreren tijdens de loopsheid dan?
Rozi gekruist met Glenn, hoe zouden die pups eruit zien
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Er bestaat een reële kans op bloedingen tijdens de operatie. Ga je dat risico opzoeken? 
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat laatste levert vast leuke verhalen op dus doe maar uitzittenNanna schreef:Ze is nog niet loops. Ze zit ertegenaan. Dus ik wil kijken of het voor in de week kan. Zo niet, dan zit ik het wel een keer uitBadu schreef:Er bestaat een reële kans op bloedingen tijdens de operatie. Ga je dat risico opzoeken?
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
Om niets,... nou echt niet...Gollum schreef:Nooit geweten zeg. Gol hing toen alweer bijna tegen haar volgende loopsheid aan, ik zat hem wel een beetje te knijpen of het zou lukken. Stress om niks dus.Nanna schreef:Net zo makkelijk. Het is wat lastiger voor de DA omdat de handel wat meer doorbloed is maar het principe blijft hetzelfdeGollum schreef:Kun je castreren tijdens de loopsheid dan?
Een kennis van mij liet zijn teef sterilliseren en tijdens de operatie bleek teef alweer de volgende loopsheid in te gaan. Dat vertelde de da overigens niet direct..
Teef verloor nog wel wat bloed toen ze mee naar huis ging maar eenmaal thuis werd het een groot bloedblad (gelukkig had eigenaar overal zeil liggen), want teef bleef bloeden! Het was stollend bloed, dus het was volgens de da geen interne bloeding De da heeft heel veel moeite gehad om het bloeden te stelpen met allemaal van die tamponachtige dingen en toen vertelde hij dat het weefsel weer erg doorbloed was vanwege een aandienende loopsheid en dat die operatie die loopsheid nu helemaal in gang had gezet...
Het was geen pretje en da wilde in eerste instantie al die kosten die na de sterillisatie extra gemaakt waren ook nog eens doorberekenen, maar hij had teef niet eens bloedend mee mogen geven, vind ik... Misschien had ie zelfs beter af kunnen zien van doorzetten van de operatie.
Dus opereren tijdens of vlak voor een loopsheid... het zou mijn keuze niet zijn!
- Romy_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Jion schreef:Als ik win wil ik mijn puppie pas ophalen als de dreads er helemaal inzitten hoor. Mag jij eerst nog een jaartje op schoot grasjes pikken.
Dan wil ik er ook wel 1 ja
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik ben gek op loopse teven
Die van mij zit momenteel midden in haar eerste loopsheid. Ze was nog nooit zo enorm aanhankelijk en baasgericht! Nouja, ze zal haar streken weer gauw terug krijgen
Opereren tijdens of vlak voor een loopsheid zou ik persoonlijk ook niet willen. Een eerste loopsheid door laten maken is toch ook gezond, al verschillen hier de meningen over.
Opereren tijdens of vlak voor een loopsheid zou ik persoonlijk ook niet willen. Een eerste loopsheid door laten maken is toch ook gezond, al verschillen hier de meningen over.

- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ja het principe blijft het zelfde, maar als er complicaties zich voor doen krijgt de dierenarts de schuld.Nanna schreef:Net zo makkelijk. Het is wat lastiger voor de DA omdat de handel wat meer doorbloed is maar het principe blijft hetzelfdeGollum schreef:Kun je castreren tijdens de loopsheid dan?
Natuurlijk is net na of net voor een loopsheid geen goede tijd. De hele boel is dan veel meer doorbloed en heb je veel meer kans op bloedingen.
Denk dat een keer uitzitten voor jou een betere optie zou zijn. En net als al was aangegeven dat levert hier weer de nodige sappige verhalen op. Is balen natuurlijk met intacte reuen in huis. Zal een heel gedoe worden.

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Hear hear... vereist een beetje gevoel voor logistiekRea schreef:Zal een heel gedoe worden.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
als je nu echt tekenen van een naderende loopsheid ziet, dan zou ik echt even uitstellen hoor Jacq, het hoeft allemaal geen probleem op te leveren, maar het risico, is buiten de normale risico's van een OP gewoon wel groter, wanneer je een keuze hebt, dan zou ik de meest veilige weg kiezen 
-
nomo
- Zeer actief
Breng Rozi hier maar tijdens de loopsheid. Ik hou haar wel gescheiden van Morris. Heus waar!
(en als er dan 'per ongeluk' een 'ongelukje' gebeurt dan kunnen we zien hoe bernuli's eruit zien
)
(en als er dan 'per ongeluk' een 'ongelukje' gebeurt dan kunnen we zien hoe bernuli's eruit zien
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
NOG nietNanna schreef: Ik péins er nog niet over. Het arme ding haar export-pedigree ligt trouwens nog ergens in Hongarije
- Roompie
- Zeer actief
-
nathalie71
Nanna schreef:Eerste loopsheid zal nog wel loslopen, ze wordt in december tweePaisley schreef: Een eerste loopsheid door laten maken is toch ook gezond, al verschillen hier de meningen over.
Nou ja, ik ga het maandag aan de DA voorleggen en als die het geen probleem vindt, vind ik dat ook niet. Ik heb er veel vertrouwen in. Wil ie liever wachten, doen we dat.
Voor zo ver ik begrepen heb,zeker ivm bloedingen en hormoon toestanden,moet je ongeveer wachten tot 2 en halve à 3 mnd na de loopsheid.Dan zou het het veiligst zijn.
Als ik het zou laten doen wacht ik minstens die 2 en halve maand.
Volgens mij is het een "loopsheid-boom"(geen boom maar boem...haha)
Ik hoor om me heen niet anders.
Vlinder is het net geweest en Romy zit er midden in.Ik ben heel erg benieuwd hoe ze over een week of 3 doen.
Ze zijn voornamelijk lui en knuffelig .....hahaha..
Vlinder is niet meer loops en die is nu veel actiever.
-
nathalie71
Wat me wel opvalt is dat de dames tijdens de loopsheid meer honger hebben,is dat bij jullie hondjes ook zo?
(Als ik loops ben heb ik ook meer trek hahaha)
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Waarom stel je die operatie nu niet even uit tot er wat minder doorbloeding is?Nanna schreef:Geen split dus maar volbloed loops![]()
Ik hoef de mannen niet meer aan te lijnen want die lopen in één streep achter Rozi aan, alle plasjes oplebberend
's Nachts slaapt ze nu op de slaapkamer in een ruime bench en de heren liggen er gebroederlijk voor. Als ik ze beneden laat is het huilen![]()
As we speak ligt ze naast me op de bank en de mannen zijn na veel gedrentel en een hoop oogwit te hebben laten zien ook maar gaan slapen.
Ze kan buiten niet meer los want ze hoert en snoert er op los.
Nou ja, nog één dagjeOvermorgen is ze aan de beurt.
Loops is ze nu toch al, dus dat kan je niet meer ontlopen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Nanna schreef:Ik heb dat ook overlegd met de DA maar die vond nu opereren geen enkel probleem. En ik heb veel vertrouwen in hem.ranetje schreef: Waarom stel je die operatie nu niet even uit tot er wat minder doorbloeding is?
Ik denk dat Rozi nog niet op haar top qua loopsheid zit, dat schat ik zo op de helft van de komende week in (ze bloedt nu al bijna niet meer). Als ik dat kan couperen, dan graag.
Ik hoop dat het goed gaat en goed blijft gaan
-
Neeltje
Ik begrijp je hélemaal! Nog even volhouden.Nanna schreef:Ik heb de bench beneden gezet en Rozi bivakkeert daar nu.
Je kon je nog niet omdraaien of een reu probeerde haar te beklimmen. Ze zitten nu als cerberussen voor die kooi te wachten tot ze weer tevoorschijn komt.![]()
Vannacht mag Rozi in de slaapkamer pitten en blijven de heren beneden, hopelijk zonder gehuil![]()
Pffff, ik moet er toch niet aan dénken om dat ieder half jaar mee te maken.
Een ander zal dat wellicht fluitend doen hoor maar ik vind het een bezoeking. Dan maar niet kynologisch verantwoord met een gemodificeerde teef hoor
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ja want jij hebt ook zo vaak een roedel met intacte reuen en teven in huis gehadNeeltje schreef:Ik begrijp je hélemaal! Nog even volhouden.Nanna schreef:Ik heb de bench beneden gezet en Rozi bivakkeert daar nu.
Je kon je nog niet omdraaien of een reu probeerde haar te beklimmen. Ze zitten nu als cerberussen voor die kooi te wachten tot ze weer tevoorschijn komt.![]()
Vannacht mag Rozi in de slaapkamer pitten en blijven de heren beneden, hopelijk zonder gehuil![]()
Pffff, ik moet er toch niet aan dénken om dat ieder half jaar mee te maken.
Een ander zal dat wellicht fluitend doen hoor maar ik vind het een bezoeking. Dan maar niet kynologisch verantwoord met een gemodificeerde teef hoor
- Roompie
- Zeer actief
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Foei toch Nanna, zou jij toch moeten weten. Als ze bijna niet meer bloeden zijn ze doorgaans dekrijp (wat ook wel blijkt uit de reacties van je herenNanna schreef:Ik heb dat ook overlegd met de DA maar die vond nu opereren geen enkel probleem. En ik heb veel vertrouwen in hem.ranetje schreef: Waarom stel je die operatie nu niet even uit tot er wat minder doorbloeding is?
Ik denk dat Rozi nog niet op haar top qua loopsheid zit, dat schat ik zo op de helft van de komende week in (ze bloedt nu al bijna niet meer). Als ik dat kan couperen, dan graag.
Maar idd ook al van diverse DAsen gehoord dat ze er totaal geen probleem in zien om het tijdens de loopsheid te doen.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Een "echt" buitenlandertjeNanna schreef:Rozi heeft altijd honger maar dat is ook niet zo gek want die was behoorlijk mager toen ik haar kreeg.nathalie71 schreef:Wat me wel opvalt is dat de dames tijdens de loopsheid meer honger hebben,is dat bij jullie hondjes ook zo?
En ik lust, loops of niet, altijd wel chocola
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Kérels
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Laura & Leroy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Waarom laat je ze het niet gewoon gezellig hebben, morgen is het toch over. Dit is ook zielig 
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Succes vandaag 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!