Helaas voor hem was de laatste keer bij de DA in jan., na de aanrijding die we gehad hebben. Hij had toen heel erg veel pijn en de DA heeft hem toen een aantal keer nagekeken. Hij ondergaat altijd alles lijdzaam, verstijft helemaal, maar geeft geen krimp.
Nu was dat wel even anders
We zaten in de wachtkamer, toen ik even opstond om wat te pakken. Mooi, dacht Boomer, naar buiten! ipv dat hij bleef zitten, zoals altijd. Helaas pindakaas.. Normaal blijft hij altijd netjes wachten, hij heeft alleen wat aanmoediging nodig om de spreekkamer in te gaan.
Vervolgens zit hij rustig, komt de DA achter de toonbank staan en zegt mij gedag. Boomer grommen! Helemaal vanuit zijn buik.
Daarna mochten we meelopen, maar Boomer wilde alleen maar lopen waar de DA niet was; weg dus. En mooi niet die spreekkamer in! Pas toen de DA nog even naar de wachtkamer liep, omdat hij wat tegen de assistente wilde zeggen, dook Boomer snel de spreekkamer in, want daar was hij niet.
Eenmaal binnen aangegeven waar ik voor kwam, even gepraat over Boomers gedrag nu en de aanrijding en daarna wilde de DA hem controleren. Gelukkig kon dat op de grond, maar Boomer ging weer ontzettend tekeer met grommen, totdat ik hem vastpakte. Toen gaf hij zich over en liet alles met zich doen. Helemaal verkrampt en trillend van de spierspanning, maar hij liet toe dat er in zijn ogen gekeken werd, in zijn bek, dat hij overal bevoeld werd en dat hij een prik kreeg.
Het was echt een beetje sneu om te zien en ook echt gericht tegen de DA, niet tegen de andere DA-en of de assistentes.
Het is echt een hele goede DA, heel rustig, heel doortastend zonder opdringerig te zijn.
Ik weet alleen niet wat ik nu verder nog kan doen om die angst te verminderen. Ik heb m niet getroost, wel vastgehouden tijdens de behandelmomenten, zonder te klemmen of iets, want dat was niet nodig. Gewoon aanraken is voor hem voldoende om te kalmeren.