Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond Chica legt verkeer A35 plat
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
Hond Chica legt verkeer A35 plat
ENSCHEDE - Het verkeer op de A35 is woensdagmorgen door de politie enige tijd stil gelegd omdat er ter hoogte van de Grolsch brouwerij een hond op de snelweg liep. De hond, een Vizsla met de naam Chica, bleek al enkele dagen vermist nadat ze was ‘vergeten’ door de hondenuitlaatservice.
Het dier was heel erg in paniek en liet zich door hulpverleners niet benaderen. Uiteindelijk liet het dier zich wel vangen door haar baasje. Ze bleek ongedeerd.
Donderdag in De Twentsche Courant Tubantia: Chica werd herkend dankzij oproepen op Facebook en Twitter.
http://www.tubantia.nl/regio/enschede/h ... -1.3989795
Het verhaal stond in de Tubantia nog iets uitgebreider.
Die mensen zijn de dierenambulance en de politie ontzettend dankbaar en ook alle mensen die ze waarschuwden als gevolg van herkenning middels facebook en twitter. En van die hondenuitlaatservice maken ze in het vervolg geen gebruik meer......
Ik vind het ook heel mooi dat zoveel hulp geboden is. Tegenover de mateloze achteloosheid en onverschilligheid in deze maatschappij.
Het dier was heel erg in paniek en liet zich door hulpverleners niet benaderen. Uiteindelijk liet het dier zich wel vangen door haar baasje. Ze bleek ongedeerd.
Donderdag in De Twentsche Courant Tubantia: Chica werd herkend dankzij oproepen op Facebook en Twitter.
http://www.tubantia.nl/regio/enschede/h ... -1.3989795
Het verhaal stond in de Tubantia nog iets uitgebreider.
Die mensen zijn de dierenambulance en de politie ontzettend dankbaar en ook alle mensen die ze waarschuwden als gevolg van herkenning middels facebook en twitter. En van die hondenuitlaatservice maken ze in het vervolg geen gebruik meer......
Ik vind het ook heel mooi dat zoveel hulp geboden is. Tegenover de mateloze achteloosheid en onverschilligheid in deze maatschappij.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Hond Chica legt verkeer A35 plat
wat verschrikkelijk om zo je hond te moeten missen... vergeten... brrrr!
wel een heerlijk eind goed al goed verhaal!
wel een heerlijk eind goed al goed verhaal!

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
ik las het al op fb, word je hond gewoon vergeten door de uitlaatservice 
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik geloof dat ik dan iemand onder de grond ging schoffelen
, hond vergeten,
gelukkig is ze nu weer terecht
gelukkig is ze nu weer terecht
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Fijne HUS.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Blij dat ze weer thuis is, gelukkig heb ik geen hus nodig, ik zal na dit bericht weinig zeker minder vertrouwen meer hebben.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Blij dat ze weer thuis is, gelukkig heb ik geen hus nodig, ik zal na dit bericht weinig zeker minder vertrouwen meer hebben.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
Goldendelicious
Goeie genade, 'vergeten'..................
Wat een trauma voor dat dier op die snelweg.
Wat een trauma voor dat dier op die snelweg.
- kipo
- Zeer actief
Echt wel, ik ken een HUS waar zoiets regelmatig gebeurdeInge O schreef:nou dan, daar zou je toch moordneigingen van krijgen hoorS@ndr@ schreef:ik geloof dat ik dan iemand onder de grond ging schoffelen, hond vergeten,
gelukkig is ze nu weer terecht.
- Ήυs
- Zeer actief
Oh ik had er al van gehoord dat ze m vergeten waren. Ik snap dat niet, ik ben heel de weg altijd maar aan het tellen als ik met een groep loop. 1,2,3,4,5,6......... 1,2,3,4,5,6......... En als je ze in de bus doet dan merk je toch ook dat je er 1 mist. Ik kan er niet bij. Zal vast een hus zijn die 10 honden tegelijk uit laat.
Wel fijn dat de hond weer terecht is. Die zou ik als baas niet meer meegeven in ieder geval
Wel fijn dat de hond weer terecht is. Die zou ik als baas niet meer meegeven in ieder geval
- Ήυs
- Zeer actief
En dat is jammerAntonetta schreef:Blij dat ze weer thuis is, gelukkig heb ik geen hus nodig, ik zal na dit bericht weinig zeker minder vertrouwen meer hebben.
- Katja-Jessie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Border Collie - Aantal honden: 2
Op facebook las ik dat er standaard met 12 honden word gelopen, en laatst zelfs met 13.. ja dan raak je het overzicht wel kwijt, onverantwoord.Fafo schreef:Oh ik had er al van gehoord dat ze m vergeten waren. Ik snap dat niet, ik ben heel de weg altijd maar aan het tellen als ik met een groep loop. 1,2,3,4,5,6......... 1,2,3,4,5,6......... En als je ze in de bus doet dan merk je toch ook dat je er 1 mist. Ik kan er niet bij. Zal vast een hus zijn die 10 honden tegelijk uit laat.
Een droom wordt een doel wanneer actie wordt ondernomen om het te realiseren.
- Ήυs
- Zeer actief
Ja ik snap dat echt niet. Ik heb nooit meer gelopen dan met 8 en dan zitten daar wel mijn 3 eigen honden bij. Met meer dan 6 vreemde honden of honden van een ander zou ik nooit lopen. Ik ben echt wel moe na zo'n ronde, het vergt echt veel concentratie om alles continu in de gaten te houden en te tellen.Katja-Jessie schreef:Op facebook las ik dat er standaard met 12 honden word gelopen, en laatst zelfs met 13.. ja dan raak je het overzicht wel kwijt, onverantwoord.Fafo schreef:Oh ik had er al van gehoord dat ze m vergeten waren. Ik snap dat niet, ik ben heel de weg altijd maar aan het tellen als ik met een groep loop. 1,2,3,4,5,6......... 1,2,3,4,5,6......... En als je ze in de bus doet dan merk je toch ook dat je er 1 mist. Ik kan er niet bij. Zal vast een hus zijn die 10 honden tegelijk uit laat.
Maar helaas zijn er zat hussen die het geld lekker vinden dus zo veel mogelijk in 1x
- Ήυs
- Zeer actief
Hahaha ja, dan zou ik het ook nog wel overwegen. Al wording al moe bij de gedachten alleen alNanna schreef:Op zich kan ik wel met 40 honden lopenFafo schreef:
Maar helaas zijn er zat hussen die het geld lekker vinden dus zo veel mogelijk in 1xIk vind het knap als je met 10+ nog overzicht houdt. Ik zou het niet kunnen.
Als ze maar niet jagen, zich niet als roedel gedragen en MIJ in de gaten houden ipv ik hen
Maar ja, sprokkel dat maar eens bij elkaar
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Kolere het zal je gebeuren... gelukkig is de hond weer heelhuids thuis maar anders pff

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Ήυs
- Zeer actief
Haha. Nou nee bedanktNanna schreef:Tientje per hond vragen. Is 400 euro per wandeling. Hoef je het maar 1 week per maand te doenFafo schreef:Hahaha ja, dan zou ik het ook nog wel overwegen. Al wording al moe bij de gedachten alleen alNanna schreef: Op zich kan ik wel met 40 honden lopenAls ze maar niet jagen, zich niet als roedel gedragen en MIJ in de gaten houden ipv ik hen
-
Marion.
Haha, ze vraagt iets meer volgens mijNanna schreef:Tientje per hond vragen. Is 400 euro per wandeling. Hoef je het maar 1 week per maand te doenFafo schreef:Hahaha ja, dan zou ik het ook nog wel overwegen. Al wording al moe bij de gedachten alleen alNanna schreef: Op zich kan ik wel met 40 honden lopenAls ze maar niet jagen, zich niet als roedel gedragen en MIJ in de gaten houden ipv ik hen
Maar goed. Superslordig vind ik het. Al kan ik het me wel links of rechts voorstellen. De ene dag 5 honden, de volgende 7 en de daaropvolgende dag 6. Maar het is je werk, dan heb je daar je aandacht gewoon maar bij te houden. Dan schrijf je voor elke wandeling maar op hoeveel honden je bij je hebt, en dan vink je na de wandeling die honden weer af.
- Ήυs
- Zeer actief
Nee hoor. Voor de klanten die een 10 wandelingen kaart hebben is het 10 euro.Marion. schreef:Haha, ze vraagt iets meer volgens mijNanna schreef:Tientje per hond vragen. Is 400 euro per wandeling. Hoef je het maar 1 week per maand te doenFafo schreef:Hahaha ja, dan zou ik het ook nog wel overwegen. Al wording al moe bij de gedachten alleen alNanna schreef: Op zich kan ik wel met 40 honden lopenAls ze maar niet jagen, zich niet als roedel gedragen en MIJ in de gaten houden ipv ik hen
Maar ja, sprokkel dat maar eens bij elkaar![]()
Maar goed. Superslordig vind ik het. Al kan ik het me wel links of rechts voorstellen. De ene dag 5 honden, de volgende 7 en de daaropvolgende dag 6. Maar het is je werk, dan heb je daar je aandacht gewoon maar bij te houden. Dan schrijf je voor elke wandeling maar op hoeveel honden je bij je hebt, en dan vink je na de wandeling die honden weer af.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Gelukkig dat de hond weer thuis is.
Geen woorden voor de uitlaatservice, echt schandalig
Geen woorden voor de uitlaatservice, echt schandalig
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb ook al eens een GR gevonden in het bos in Apeldoorn destijds en had net daarvoor daar een HUS zien lopen. Rondgebeld en idd. was hem vergeten... hond maar meegenomen naar huis en daar hem op laten halen met een preek erbij... die wel niets geholpen zal hebben maar goed... ik was het t ff kwijt.kipo schreef:Echt wel, ik ken een HUS waar zoiets regelmatig gebeurdeInge O schreef:nou dan, daar zou je toch moordneigingen van krijgen hoorS@ndr@ schreef:ik geloof dat ik dan iemand onder de grond ging schoffelen, hond vergeten,
gelukkig is ze nu weer terecht.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- iones
- Zeer actief
Voor het geval alle hondenuitlaatservicen het gedaan hebben........
De betreffende hondenuitlaatservice heeft vandaag gereageerd op het gebeurde en gaf een andere versie;
http://www.tubantia.nl/regio/enschede/h ... -1.3991104
ENSCHEDE - Jose Lichtenberg van hondenuitlaatservice Happy Walk uit Enschede is er kapot van.
Ze is maandag heus niet vergeten hond Chica mee te nemen na een uitje in de omgeving van de Usselerrietweg. "Nee, de hond is weggelopen. Chica loopt al twee jaar mee bij ons en er zijn nooit problemen geweest. Van haar baasje mocht ze ook los lopen. Maar Chica is een vizla, een Hongaarse hond met jachtinstinct. Dat kun je er niet uittrainen. Hij zal wel een spoor van een ree hebben opgepikt en is hem toen gepeerd."
Dat gebeurde maandag toen de hond in de omgeving van recreatieplas Het Rutbeek werd uitgelaten. Baasje Ruth Semmekrot begon direct een actie op Facebook, Twitter en op hondensites om haar hond terug te krijgen. Woensdag herkende iemand die in de bus zat de hond van de foto's op internet toen ze het dier op de A35 zag lopen. De hond liep heen en weer over de weg, waarop de politie besloot de snelweg af te sluiten. Baasje Ruth was inmiddels ook gearriveerd. Toen de hond na anderhalf uur rennen moe in de berm lag, kon ze hem lokken en de riem omdoen.
Semmekrot heeft besloten haar hond niet meer naar Happy Walk te doen. ,,Dat is maar beter ook", zegt Jose Lichtenberg. "Want ik zou niet meer met haar hond durven lopen na wat er is gebeurd. Ik heb er veel verdriet van dat we zijn neergezet als uitlaatdienst die zomaar honden vergeet. Dat hebben we niet verdiend."
Volgens Lichtenberg worden in het buitengebied alleen honden losgelaten die dat aan kunnen. "Nieuwe honden houden we sowieso een tijdje aan de lijn om te kijken welk vlees we in de kuip hebben. En zonder toestemming van de eigenaar laten we een hond niet los."
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het áltijd goed gaat bij een uitlaathondenservice. Het kan toch niet anders dan dat het een keer voorkomt dat een hond een keer wegloopt?
De betreffende hondenuitlaatservice heeft vandaag gereageerd op het gebeurde en gaf een andere versie;
http://www.tubantia.nl/regio/enschede/h ... -1.3991104
ENSCHEDE - Jose Lichtenberg van hondenuitlaatservice Happy Walk uit Enschede is er kapot van.
Ze is maandag heus niet vergeten hond Chica mee te nemen na een uitje in de omgeving van de Usselerrietweg. "Nee, de hond is weggelopen. Chica loopt al twee jaar mee bij ons en er zijn nooit problemen geweest. Van haar baasje mocht ze ook los lopen. Maar Chica is een vizla, een Hongaarse hond met jachtinstinct. Dat kun je er niet uittrainen. Hij zal wel een spoor van een ree hebben opgepikt en is hem toen gepeerd."
Dat gebeurde maandag toen de hond in de omgeving van recreatieplas Het Rutbeek werd uitgelaten. Baasje Ruth Semmekrot begon direct een actie op Facebook, Twitter en op hondensites om haar hond terug te krijgen. Woensdag herkende iemand die in de bus zat de hond van de foto's op internet toen ze het dier op de A35 zag lopen. De hond liep heen en weer over de weg, waarop de politie besloot de snelweg af te sluiten. Baasje Ruth was inmiddels ook gearriveerd. Toen de hond na anderhalf uur rennen moe in de berm lag, kon ze hem lokken en de riem omdoen.
Semmekrot heeft besloten haar hond niet meer naar Happy Walk te doen. ,,Dat is maar beter ook", zegt Jose Lichtenberg. "Want ik zou niet meer met haar hond durven lopen na wat er is gebeurd. Ik heb er veel verdriet van dat we zijn neergezet als uitlaatdienst die zomaar honden vergeet. Dat hebben we niet verdiend."
Volgens Lichtenberg worden in het buitengebied alleen honden losgelaten die dat aan kunnen. "Nieuwe honden houden we sowieso een tijdje aan de lijn om te kijken welk vlees we in de kuip hebben. En zonder toestemming van de eigenaar laten we een hond niet los."
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het áltijd goed gaat bij een uitlaathondenservice. Het kan toch niet anders dan dat het een keer voorkomt dat een hond een keer wegloopt?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Ήυs
- Zeer actief
Ja.. Dat is het vervelende van de media. Ik kan me goed voorstellen dat ook zoiets kan gebeuren. En inderdaad, het kan niet altijd goed gaan, al doe je daar wel je best voor.
Ik weet niet wat ik er van moet denken eigenlijk. Het is ook vreemd dat de hond al twee jaag mee gaat en dat het dan nu opeens gebeurt dat hij gat jagen. Dan zal hij ook eerder gejaagd hebben denk ik..
Naja knap lullig dat het zo uit de hand is gelopen.
Ik weet niet wat ik er van moet denken eigenlijk. Het is ook vreemd dat de hond al twee jaag mee gaat en dat het dan nu opeens gebeurt dat hij gat jagen. Dan zal hij ook eerder gejaagd hebben denk ik..
Naja knap lullig dat het zo uit de hand is gelopen.
- Ήυs
- Zeer actief
http://www.tubantia.nl/regio/enschede/p ... -1.3681398
Carolien Ligtenberg, eigenaresse van uitlaatcentrale Happy Walk, werd vrijdag op het bureau ontboden om tekst en uitleg te geven over de klachten. Volgens omwonenden zou een groep van zo'n vijftien honden regelmatig overlast veroorzaken bij hun middagwandelingen in het gebied achter het crematorium. Daarbij zou het overig verkeer, zoals boeren op tractoren, wandelaars, ruiters te paard en mountainbikers, gehinderd worden. Opmerkingen van 'klagers' aan het adres van de begeleidster zouden gepareerd worden met verbale agressie.
De problemen zijn niet van vandaag of gisteren. Jaren geleden is al eens een tractorbestuurder ingereden op de roedel honden. Dat laatste wordt door Carolien Ligtenberg bevestigd. Zij spreekt van pesterijen. De klachten vindt ze zwaar overtrokken. "Ze willen me gewoon kapot maken", merkt ze hevig geëmotioneerd op. Volgens haar worden agressieve honden niet meegenomen bij de 'uitjes' en treedt de begeleidster onmiddellijk op tegen honden die het pad verlaten en in een weiland of bos gaan lopen. Ligtenberg beklemtoont dat de groep honden op genoemde plek onaangelijnd mag lopen.
Een politievoorlichter geeft toe dat er meerdere aangiftes van overlast van de roedel honden zijn binnengekomen. In het belang van het onderzoek wenst de politie echter niet in te gaan op details.
Ze is in ieder geval wel de lul....
Carolien Ligtenberg, eigenaresse van uitlaatcentrale Happy Walk, werd vrijdag op het bureau ontboden om tekst en uitleg te geven over de klachten. Volgens omwonenden zou een groep van zo'n vijftien honden regelmatig overlast veroorzaken bij hun middagwandelingen in het gebied achter het crematorium. Daarbij zou het overig verkeer, zoals boeren op tractoren, wandelaars, ruiters te paard en mountainbikers, gehinderd worden. Opmerkingen van 'klagers' aan het adres van de begeleidster zouden gepareerd worden met verbale agressie.
De problemen zijn niet van vandaag of gisteren. Jaren geleden is al eens een tractorbestuurder ingereden op de roedel honden. Dat laatste wordt door Carolien Ligtenberg bevestigd. Zij spreekt van pesterijen. De klachten vindt ze zwaar overtrokken. "Ze willen me gewoon kapot maken", merkt ze hevig geëmotioneerd op. Volgens haar worden agressieve honden niet meegenomen bij de 'uitjes' en treedt de begeleidster onmiddellijk op tegen honden die het pad verlaten en in een weiland of bos gaan lopen. Ligtenberg beklemtoont dat de groep honden op genoemde plek onaangelijnd mag lopen.
Een politievoorlichter geeft toe dat er meerdere aangiftes van overlast van de roedel honden zijn binnengekomen. In het belang van het onderzoek wenst de politie echter niet in te gaan op details.
Ze is in ieder geval wel de lul....
-
Pakdebal
dit heb ik hier ook vaker gehoord, doordat honden " vergeten " waren .iones schreef: En van die hondenuitlaatservice maken ze in het vervolg geen gebruik meer......
.
Ik heb zelf toen ik nog regelmatig in dat honden-park liep , door de jaren heen hun diverse keren op gewezen , dat er een hond hun kwijt was ..
zo hebben we ook een hond opgevangen , en het baasje toen gebeld middels de penning
die zei ook .. " nooit meer een uitlaatservice " ..
( en die kwamen niet in de krant )
- Ήυs
- Zeer actief
http://Www.happywalk.nl/youtubefilm.php
Ik vind dit ook een duidelijk filmpje. Persoonlijk vind ik de wandeling langs alleen een zandpad erg saai en ze lopen volgens mij ook velden in van boeren wat geloof ik niet de bedoeling is.
Ik vind dit ook een duidelijk filmpje. Persoonlijk vind ik de wandeling langs alleen een zandpad erg saai en ze lopen volgens mij ook velden in van boeren wat geloof ik niet de bedoeling is.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Zulke weilanden zijn geweldig om te jagenFafo schreef:http://Www.happywalk.nl/youtubefilm.php
- Ήυs
- Zeer actief
Vinden de boeren leukduitse herder schreef:Zulke weilanden zijn geweldig om te jagenFafo schreef:http://Www.happywalk.nl/youtubefilm.php
Ik vind dit ook een duidelijk filmpje. Persoonlijk vind ik de wandeling langs alleen een zandpad erg saai en ze lopen volgens mij ook velden in van boeren wat geloof ik niet de bedoeling is.Volgen mij zou ik Noah daar ook zo kwijt raken
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ook dat, al ga ik ervanuit dat ze daar mag lopen (toch?)Fafo schreef:Vinden de boeren leukduitse herder schreef:Zulke weilanden zijn geweldig om te jagenFafo schreef:http://Www.happywalk.nl/youtubefilm.php
Ik vind dit ook een duidelijk filmpje. Persoonlijk vind ik de wandeling langs alleen een zandpad erg saai en ze lopen volgens mij ook velden in van boeren wat geloof ik niet de bedoeling is.Volgen mij zou ik Noah daar ook zo kwijt raken
- Ήυs
- Zeer actief
Ik denk het niet, aangezien ze veel klachten hebben gekregen omdat ze overlast zouden veroorzaken. Zie mijn bericht op de vorige pagina.duitse herder schreef:Ook dat, al ga ik ervanuit dat ze daar mag lopen (toch?)Fafo schreef:Vinden de boeren leukduitse herder schreef:Zulke weilanden zijn geweldig om te jagenFafo schreef:http://Www.happywalk.nl/youtubefilm.php