Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gehoorzame hond

Moderator: moderatorteam

tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Gehoorzame hond

Ongelezen bericht door tkuijernl »

gister heb ik de eerste les gehoorzame hond gehad. ik kwam er gelukkig op tijd achter dat dit ZONDER hond was hahahaha was namelijk een theorieles. er werd voornamelijk uitgelegd hoe te werken met een clicker want we gaan deze cursus met een clicker werken, nu werk ik al met een clicker dus voor mij was dit een beetje herhaling maar ik heb mezelf voorgenomen om niet te ver voor te gaan lopen op de rest en dus gewoon proberen op het tempo mee te doen als dat lukt en alex niet te vervelend gaat doen omdat hij het al kan (want ja....hij kan gewoon al veel :D )

verder was het wel een informatieve les en hebben we weer wat leesvoer meegekregen. volgende week begint het echte werk dan moeten de honden ook mee en gaan we voor het echie aan het werk.
groetjes Tamara
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Re: Gehoorzame hond

Ongelezen bericht door mito »

Leuk, maar niet te hopen dat het allemaal bekende kost is en jullie je gaan vervelen tijdens de lessen.
Afbeelding
tkuijernl
Zeer actief

nee dat hoop ik ook niet, maar dan gaan we wel even wat anders doen, deden we tijdens de puppycursus ook al...hij kon al heel snel de zit en af. dus begonnen wij al met de blijf eraan te koppelen die kent hij nu ook dus als we daar hier nu mee gaan beginnen verzin ik wel weer iets anders om te doen hahha

zowiezo het volgen wenst nogal wat aandacht want dat vind meneer nog niet de moeite waard :)
groetjes Tamara
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Herkenbaar! Ik loop nu ook GH met Oryn die in de puppycursus op wat bijschaven na al op GH niveau liep. Ik in de zomer enthousiast doortrainen... dus nu zit hij al op VGG niveau maar ik mag niet door.

Dus ik doe nu hetzelfde: ofwel de oefening moeilijker maken (dat kan bij de blijf oefeningen makkelijk) of ik oefen wat anders. Maar vervelend is het wel
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Eilfy schreef: Ik in de zomer enthousiast doortrainen... dus nu zit hij al op VGG niveau maar ik mag niet door.
en waarom mag dat niet? wie bepaalt dat dan?
De hoofdtrainer VGG. Die vindt de hond te jong. Ik zou dan een test aan kunnen vragen maar die trainer kennende gaat hij zo hier en daar wat strenger keuren als ik dat zou dan (test is een examen GH maar dan iets andere versie).

Gisteren dus weer GH gehad, heb me echt staan te vervelen: aandacht, wandelen zonder trekken, af, naast, los komen... Oryn doet het echt allemaal. Heb het nogmaals aangegeven bij de trainers en die vinden hem vooral onbeheerst en ongedurig. Zelf denk ik dat dit mede ligt aan verveling (met name het ongedurige) want bij treibball waar ik hem echt aan het werk kan zetten zie ik dat nooit bij hem. Beheersing is daar overigens ook beter (zelfde geldt voor cirkeltraining). Trainer vindt het wel een GH hond... Dus dan ben je klaar.

Als compromis loop ik nu in een GH groep met 11 honden zoveel mogelijk oefeningen op VGG niveau. Kijken hoe dat gaat en dan volgend seizoen cyno examen VGG doen en proberen in te stromen in de GGB. Al vind ik dat dan wel weer vlug gaan...
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
tkuijernl
Zeer actief

balen dat je niet door mag naar de VGG zeg!! ik mocht toen ik solo nog had ook de GH overslaan maar toen deed ik GH examen terwijl hij nog op puppycursus zat

maar kan je nu geen GH examen aanvragen bij Cyno?? dat kan ook volgens mij
groetjes Tamara
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Inmiddels toch een tussenoplossing :) Eentje waar ik wel erg happy mee ben!

Oryn gaat vanaf volgende week zaterdag in de GH2 groep lopen: een groep waarin de honden qua niveau tussen de GH en de VGG in vallen (ofwel 'recidivisten' ofwel honden van ervaren handlers). De trainers hadden hier zelf ook al aan gedacht maar wisten nog niet of er in deze groep nog plek was... wel dus!
tkuijernl
Zeer actief

super oplossing lijkt me zo!!
groetjes Tamara
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”