Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mag je je ook niet meer verdedigen ?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pakdebal

mag je je ook niet meer verdedigen ?

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
Gebeten door hond, klappen van baasje
DOETINCHEM - Een man uit Doetinchem is maandagmiddag gebeten door een hond. Ook kreeg hij klappen van het baasje.
Het slachtoffer liep over de Houtsmastraat en werd in zijn hand gebeten door een Mechelse herder.
In een reflex schopte de Doetinchemmer de hond. Daar was het baasje niet blij mee. Hij gaf de man een stomp in zijn rug.
De politie heeft de hond en zijn baasje nog niet gevonden.

http://www.omroepgelderland.nl/web/nieu ... ibf3b7CT4Y

wat hadden jullie gedaan ?.. :denken:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: mag je je ook niet meer verdedigen ?

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik had honderdduizendkeer mijn excuus aangeboden aan de gebeten man.
Al ben ik dan altijd benieuwd naar het hele verhaal, waarom zou een hond 'zomaar' in iemands hand bijten?
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Een hond die me bijt ga ik echt niet schoppen voor hetzelfde geld draait hij dan helemaal door.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Ik heb het een keer gehad toen ik met Bumba bij een recreatiepark zat...
Waren ook 2 jonge mannen met beide een staffordachtige.
Honden sloegen aan het knokken, werden uit elkaar gehaald en in de auto gezet en beide eigenaren gingen met elkaar op de vuist.
Ik ben toen maar gegaan.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Pakdebal

_Leonie schreef:Ik had honderdduizendkeer mijn excuus aangeboden aan de gebeten man.
Al ben ik dan altijd benieuwd naar het hele verhaal, waarom zou een hond 'zomaar' in iemands hand bijten?

maar ik bedoelde eigenlijk, wat had jij gedaan , met zo'n hond , om hem te doen stoppen ?
_Leonie
Zeer actief

Pakdebal schreef:
_Leonie schreef:Ik had honderdduizendkeer mijn excuus aangeboden aan de gebeten man.

maar ik bedoelde eigenlijk, wat had jij gedaan , met zo'n hond , om hem te doen stoppen ?
Ligt er aan of hij direct weer los laat. Want met dit soort verhalen weet je toch niet hoe het is gegaan. :wink:
Blijft de hond vast houden, is het happen en heeft de beste man een schram... Schoppen lijkt mij niet heel nuttig, straks hangt hij weer in je hand.
Ik zou eerder proberen zijn neus dicht te knijpen, of zoiets. :F:
Pakdebal

Tara schreef:Een heel erg harde brul gegeven van schrik waarschijnlijk, en vervolgens de eigenaar van de hond er in niet mis te verstane bewoordingen op aangesproken.
Maar goed, wat is bijten? Als je echt uit het niets tot bloedens toe gebeten wordt reageer je waarschijnlijk heel anders dan wanneer er alleen maar speels een stuk van je jas gepakt wordt.

bijten is bijten , ik denk dat dit een pakwerk reactie was van deze hond , en dat is echt bijten , hoor . :wink:

maar je mag niets doen, anders krijg je dus een klap van de eigenaar , rare wereld
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik zou bij een vreemde hond niet meer doen dan hem door een grote bek te laten stoppen. Als ik ga slaan of schoppen kan hij weleens helemaal uit zijn dak gaan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
_Leonie
Zeer actief

Of misschien kwam de man van achter en aaide de hond vanuit het niets, toen de hond/baas het niet aan zag komen. Dan kan zo'n hond ook schrikken en 'even' happen. Dat betekent niet direct dat hij flínk gegrepen heeft.

Dit soort verhalen kun je beter niet lezen, je weet toch niet hoe het precies gegaan is. Dus dan is discusseren erover nutteloos. :wink:
Pakdebal

Tara schreef:.
Voor hetzelfde geld was het gewoon een jonge hond die uit speelsigheid iemands hand pakte, niet gewenst natuurlijk en daar mag je ook best wat van zeggen, maar niet meteen agressief of gevaarlijk. :wink:
ik ben ook een keer in mijn hand " gebeten" door een speelse Berner Sennen , maar die liet ook gelijk weer los , dat is het verschil

als
een hond echt doorbijt , laat hij niet zomaar los, daar moet je dus iets aan doen, en dat heeft deze man geprobeerd te doen
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Zolang je het hele verhaal niet exact kent kun je denken wat je wilt, maar dan WEET je het dus niet he?

ALs we dan toch gaan gissen en denken en speculeren...
Voor hetzelfde geld heeft de man die langsliep de hond in zijn oor geknepen en de hond deed HAP en sprong meteen weer de andere kant op waarop die baas die kerel die kneep nog een duw gegeven heeft.
Of misschien probeerde hij de man te laten tekkelen waarop de hond HAP deed en de baas van de hond dacht; ah...STOMP in je rug.

Als iemand mijn hond een hollewipper geeft , of knijpt, of wegschopt omdat hij te dichtbij loopt of wat dan ook en mijn hond doet een keer HAP dan krijgen ze er van mij idd ook nog een lel achteraan.
Je blijft met je fikken van mijn hond af en als hij dan zelf van zich afbijt is dat volkomen terecht en krijg je van mij nog een extraatje erbij...

Als je hond echt om NIETS en ZOMAAR hapt zegt... - (wat ik me ECHT niet voor kan stellen) dan is het een ander verhaal...

Maar goed...het verhaal dat hier staat is 10 % van wat er gebeurd is, dus het is gissen en aannames doen van hier tot Tokio...
Je kunt wel denken dat het een pakwerk reactie was...
Hoe kun je dat nou zomaar denken?
niet elke mechelaar is een pakwerk hond...
Je mag denken wat je wilt hoor, maar zonder FEITEN wat er nou echt gebeurd is, zijn het dus AANNAMES
Troy01
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Husky cross Boxer

Ongelezen bericht door Troy01 »

Ik had in een boom geklommen.. :U:
Afbeelding
Pakdebal

gonnie schreef:Ik zou bij een vreemde hond niet meer doen dan hem door een grote bek te laten stoppen. Als ik ga slaan of schoppen kan hij weleens helemaal uit zijn dak gaan.

maar ik denk , dat ik ook zou gaan schoppen , want hoe kom je anders van zo'n hond af ?. :denken:
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 04 sep 2013 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
mercedes2803
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Tara schreef:.
Voor hetzelfde geld was het gewoon een jonge hond die uit speelsigheid iemands hand pakte, niet gewenst natuurlijk en daar mag je ook best wat van zeggen, maar niet meteen agressief of gevaarlijk. :wink:
ik ben ook een keer in mijn hand " gebeten" door een speelse Berner Sennen , maar die liet ook gelijk weer los , dat is het verschil

als
een hond echt doorbijt , laat hij niet zomaar los, daar moet je dus iets aan doen, en dat heeft deze man geprobeerd te doen
WAAR lees jij dat dan?
Je weet helemaal niet of die man dat geprobeerd heeft te doen...
Je was er niet bij toch? Of wel soms?
Ik vind het knap dat jij dingen leest die er niet staan hoor

Misschien heeft deze hond alleen maar hap in zijn mouw gedaan en liet hij ook meteen weer los...
Het STAAT ER NIET BIJ HE?
Aannames, giswerk en speculeren dus
En zolang je de feiten niet kent zou ik dus niet van alles verkondigen als ik jou was.
het verhaal kan wel heeeeeeeeeeeeeeeel anders zijn
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

mercedes2803 schreef:Zolang je het hele verhaal niet exact kent kun je denken wat je wilt, maar dan WEET je het dus niet he?

ALs we dan toch gaan gissen en denken en speculeren...
Voor hetzelfde geld heeft de man die langsliep de hond in zijn oor geknepen en de hond deed HAP en sprong meteen weer de andere kant op waarop die baas die kerel die kneep nog een duw gegeven heeft.
Of misschien probeerde hij de man te laten tekkelen waarop de hond HAP deed en de baas van de hond dacht; ah...STOMP in je rug.

Als iemand mijn hond een hollewipper geeft , of knijpt, of wegschopt omdat hij te dichtbij loopt of wat dan ook en mijn hond doet een keer HAP dan krijgen ze er van mij idd ook nog een lel achteraan.
Je blijft met je fikken van mijn hond af en als hij dan zelf van zich afbijt is dat volkomen terecht en krijg je van mij nog een extraatje erbij...

Als je hond echt om NIETS en ZOMAAR hapt zegt... - (wat ik me ECHT niet voor kan stellen) dan is het een ander verhaal...

Maar goed...het verhaal dat hier staat is 10 % van wat er gebeurd is, dus het is gissen en aannames doen van hier tot Tokio...
Je kunt wel denken dat het een pakwerk reactie was...
Hoe kun je dat nou zomaar denken?
niet elke mechelaar is een pakwerk hond...
Je mag denken wat je wilt hoor, maar zonder FEITEN wat er nou echt gebeurd is, zijn het dus AANNAMES
Die honden leren te bijten op een speciale mouw dat staat in hun hoofd helemaal los van burgerbijten :wink: sterker nog, het grootste probleem van een praktijkhond op te leiden is het feit dat sommige honden het niet eens willen doen
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Pakdebal

mercedes2803 schreef:WAAR lees jij dat dan?
Je weet helemaal niet of die man dat geprobeerd heeft te doen...
Je was er niet bij toch? Of wel soms?
Ik vind het knap dat jij dingen leest die er niet staan hoor

Misschien heeft deze hond alleen maar hap in zijn mouw gedaan en liet hij ook meteen weer los...
Het STAAT ER NIET BIJ HE?
Aannames, giswerk en speculeren dus
En zolang je de feiten niet kent zou ik dus niet van alles verkondigen als ik jou was.
het verhaal kan wel heeeeeeeeeeeeeeeel anders zijn

maar wat had jij gedaan , als het jou was overkomen ?. Ik schopte dus ook
Troy01
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Husky cross Boxer

Ongelezen bericht door Troy01 »

Als de hond het echt meent dan zal ik mezelf ook verdedigen. Ik zal in wat voor situatie een hond niet moedwillig gericht tegen zijn hoofd schoppen maar als je geen kant meer op kan, zal ik m wel een tik geven denk ik (mits ik zeker weet dat hij t echt meent)
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Als ik ergens loop en ZOMAAR OM NIKS in mijn klauw gebeten wordt dan schreeuw ik flink waarschijnlijk, spring ik een eind achteruit en vraag waarschijnlijk waarom de hond dat zomaar doet....
Als ik in plaats van een antwoord een stomp krijg?
Dan stomp ik ook wel net zo hard terug opdat er iemand tanden kan gaan rapen

Maar geloof mij nou maar...dit verhaal heeft OOK EEN TOTAAL andere kant!
Honden op straat bijten doorgaans echt niet zomaar....om niks....
Er is iets gebeurd...wedden?
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

hilje, blijf ademen... :80:

:mrgreen:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

ik adem gewoon hoor, maar ik ben altijd wat allergische van aannames doen en
"ik denk dat er dit en dit gebeurd is"
Terwijl je er niet bij was en maar een nieuwsbericht leest met 10 % van de feiten...
Een verhaal is vaak heel anders dan hoe het gepresenteerd wordt

Prima dat je hypotetisch stelt wat je zou doen als het je gebeurd, maar ga niet allerlei
dingen om een nieuwsbericht heen verzinnen want het is gewoon speculeren en speculeren doe je maar lekker op de beurs met aandelen haahhaha
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

mercedes2803 schreef:ik adem gewoon hoor, maar ik ben altijd wat allergische van aannames doen en
Terwijl je er niet bij was en maar een nieuwsbericht leest met 10 % van de feiten...

Prima dat je hypotetisch stelt wat je zou doen als het je gebeurd, maar ga niet allerlei
dingen om een nieuwsbericht heen verzinnen want het is gewoon speculeren en speculeren doe je maar lekker op de beurs met aandelen haahhaha

hahaha klopt! je reageerde alleen zo fel met hoofdletters dat ik dacht :80: :engel:

elk nieuwsbericht wat bestaat is natuurlijk meer of minder subjectief. en zeker de tientallen berichten die hier besproken worden omdat die vaak een hoog sensatiegehalte hebben. dan krijg je dat vanzelf.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

ach ja...je kunt maar duidelijk willen overkomen he? :engel:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

De enige keer dat ik een hond geschopt heb, was toen mijn eigen hond mij beet in mijn been. Als een andere hond zou bijten zou ik niet schoppen, dadelijk bijt die weer. :schrik:
Pakdebal

mercedes2803 schreef:ik adem gewoon hoor, maar ik ben altijd wat allergische van aannames doen en

dus als het " zomaar aangevallen " is , dan geloof je het nooit ?
maar wat als er staat " zomaar uit het niets is mijn hond aangevallen " , dan geloof je het dus ook niet . :denken:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Wat, ik ros hond en baas gelijk de hemel in, zijn ze helemaal gek!!!!! :S:

:LOL: natuurlijk niet, een hond bijt nooit zomaar en ik zou denk ik zo perplex zijn dat ik helemaal niet eens zou weten wat ik zeggen moest.
Pakdebal

TessaThomas schreef:De enige keer dat ik een hond geschopt heb, was toen mijn eigen hond mij beet in mijn been. Als een andere hond zou bijten zou ik niet schoppen, dadelijk bijt die weer. :schrik:
dat schoppen wordt dus niet aangeraden ?. maar deze man deed het ook uit een reflex , je wilt van hem af zijn , hoe dan ?.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

mercedes2803 schreef:Terwijl je er niet bij was en maar een nieuwsbericht leest met 10 % van de feiten...
Ik was laatst buiten in mijn rolstoel en toen sprong er ineens een herder (een donkere met zo'n eng zwart gezicht) ZOMAAR INEENS BOVENOP MIJ!!!!! :80:
En toen ging hij met ZIJN KOP NAAR MIJN GEZICHT!!!!!

En toen kreeg ik een dikke vette lebber van de lieverd :I:
:engel:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Pakdebal schreef:
TessaThomas schreef:De enige keer dat ik een hond geschopt heb, was toen mijn eigen hond mij beet in mijn been. Als een andere hond zou bijten zou ik niet schoppen, dadelijk bijt die weer. :schrik:
dat schoppen wordt dus niet aangeraden ?. maar deze man deed het ook uit een reflex , je wilt van hem af zijn , hoe dan ?.
Nouja, ik lees niet dat die hond niet losliet, dus dan is schoppen niet nodig. Niet alle honden reageren daar goed op, zelfs als ze al losgelaten hebben. Ik zou heel hard: HEEE, roepen ofzo? Geen idee eigenlijk, ik ben nog nooit gebeten door een voorbijlopende hond.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Het hangt van de situatie af, bijt hij en laat hij gelijk weer los dan spreek ik zijn baasje er op aan. Maar hangt hij in mijn hand, dan zal ik waarschijnlijk ook schoppen. Ik denk dat ik op dat moment niet bij de eventuele gevolgen hiervan stil sta, die hond moet van mijn hand.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Het hangt van de situatie af, bijt hij en laat hij gelijk weer los dan spreek ik zijn baasje er op aan. Maar hangt hij in mijn hand, dan zal ik waarschijnlijk ook schoppen. Ik denk dat ik op dat moment niet bij de eventuele gevolgen hiervan stil sta, die hond moet van mijn hand.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”