Uiteraard op zaterdag nog naar de da geweest maar die kon, behalve artrose aan de heupen en een slechter wordende bespiering in de achterhand ook niet echt iets vinden wat deze klachten kon veroorzaken. Ik was nog bang voor een bmo maar de baarmoeder voelde niet opvallend vergroot al was een bmo ook niet uit te sluiten (ze had ook verhoging). We zijn weer naar huis gegaan met antibiotica voor het geval er toch een bmo aan de gang was en pijnstillers. De rest van de zaterdag was ze redelijk rustig maar in de loop van de zondag en zeker 'snachts werd ze weer erg onrustig en had ze veel spiertrekkingen. Op maandag belde de da om te vragen hoe het ging en hebben we een afspraak gemaakt voor in de middag. Inmiddels had Nawosh ook al vanaf zaterdag niet gepoept dus daar maakte ik me ook zorgen over.
Toevallig had ik nog contact met een vriendin die naast een bevriende dierenarts in de auto zat. Hij vroeg me eens te kijken of haar anus ook wat openstond en wat ik toen zag..... Maden
Nadat ik die smerige beesten eraf geplukt had, is ze niet een keer meer door haar achterhand gezakt en waren ook de spierkrampen over.
Een paar dagen daarvoor was er wat poep in haar vacht blijven hangen, wat ik heb weggeknipt waarna ik haar achterkant heb gedouched. De vliegen hebben waarschijnlijk, aangetrokken door de restgeur van de poep hun eitjes in de dikke, nog wat vochtige vacht gelegd waarna de maden in het weekend uit zijn gekomen. Echt zo smerig maar vooral zo sneu voor Nawosh, die gewoon aangevreten werd door die rotbeesten.