Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bizar verhaal

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Bizar verhaal

Ongelezen bericht door Nawosh »

Afgelopen zaterdag zakte Nawosh ineens om de haverklap op een vreemde manier door haar achterhand. Ook als ze lag had ze een soort van krampen in haar achterhand waarbij haar rug zich kromde en haar staart wat optilde. Verder likte en beet ze bij de krampen aan haar achterhand en vulva.
Uiteraard op zaterdag nog naar de da geweest maar die kon, behalve artrose aan de heupen en een slechter wordende bespiering in de achterhand ook niet echt iets vinden wat deze klachten kon veroorzaken. Ik was nog bang voor een bmo maar de baarmoeder voelde niet opvallend vergroot al was een bmo ook niet uit te sluiten (ze had ook verhoging). We zijn weer naar huis gegaan met antibiotica voor het geval er toch een bmo aan de gang was en pijnstillers. De rest van de zaterdag was ze redelijk rustig maar in de loop van de zondag en zeker 'snachts werd ze weer erg onrustig en had ze veel spiertrekkingen. Op maandag belde de da om te vragen hoe het ging en hebben we een afspraak gemaakt voor in de middag. Inmiddels had Nawosh ook al vanaf zaterdag niet gepoept dus daar maakte ik me ook zorgen over.
Toevallig had ik nog contact met een vriendin die naast een bevriende dierenarts in de auto zat. Hij vroeg me eens te kijken of haar anus ook wat openstond en wat ik toen zag..... Maden :O: :kotz:
Nadat ik die smerige beesten eraf geplukt had, is ze niet een keer meer door haar achterhand gezakt en waren ook de spierkrampen over.

Een paar dagen daarvoor was er wat poep in haar vacht blijven hangen, wat ik heb weggeknipt waarna ik haar achterkant heb gedouched. De vliegen hebben waarschijnlijk, aangetrokken door de restgeur van de poep hun eitjes in de dikke, nog wat vochtige vacht gelegd waarna de maden in het weekend uit zijn gekomen. Echt zo smerig maar vooral zo sneu voor Nawosh, die gewoon aangevreten werd door die rotbeesten.
Groetjes, Marjan
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Bizar verhaal

Ongelezen bericht door Machie »

Jeetje wat een verhaal!
En gelijk een leermoment, Dumas heeft ook een kont vol haar..

Gaat het nu weer goed met Nawosh?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Getverdemme zeg... :ugh:

Arme Nawosh, gelukkig is ze nu van die smerige beesten verlost.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

heh gadverderrie! maar fijn dat het over is nu..
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ach arme hond :( Een bizar verhaal is het zeker.
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief

Machie schreef:Jeetje wat een verhaal!
En gelijk een leermoment, Dumas heeft ook een kont vol haar..

Gaat het nu weer goed met Nawosh?
Ja het gaat weer prima met haar, vanmiddag is ze weer heerlijk mee wezen wandelen.
Ik was al, helemaal in zak en as, bezig met afscheid nemen.
Eigenlijk was ik zo blij dat het " maar" maden waren.
Groetjes, Marjan
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

O dat is naar zeg. Voor een vlieg maakt het niet veel uit wat voor poep het is wat die kan eten, als het maar in de buurt is voor als de poppen uitkomen. Ik heb het nu ook één keer gehad met een van mijn konijnen. Ik was er gelukkig ook snel achter gekomen, soms gaan ze dood omdat er al teveel maden in de huid zitten. Wij hebben de vacht weggeschoren en alles schoongemaakt en haar gebadderd. En daarna antibiotica en niks op de wonden zelf gesmeerd. De wondjes genazen heel snel. Maar jullie hebben geen gaten in de huid gevonden, neem ik aan, dus zal het wel meevallen verder. Maar leuk is anders natuurlijk. Ik ga mijn konijnen wat vaker knippen, zeker in de zomer. Het is trouwens wel een erg vliegenjaar, hoor ik overal.
Nawosh
Zeer actief

Fizgig schreef:O dat is naar zeg. Voor een vlieg maakt het niet veel uit wat voor poep het is wat die kan eten, als het maar in de buurt is voor als de poppen uitkomen. Ik heb het nu ook één keer gehad met een van mijn konijnen. Ik was er gelukkig ook snel achter gekomen, soms gaan ze dood omdat er al teveel maden in de huid zitten. Wij hebben de vacht weggeschoren en alles schoongemaakt en haar gebadderd. En daarna antibiotica en niks op de wonden zelf gesmeerd. De wondjes genazen heel snel. Maar jullie hebben geen gaten in de huid gevonden, neem ik aan, dus zal het wel meevallen verder. Maar leuk is anders natuurlijk. Ik ga mijn konijnen wat vaker knippen, zeker in de zomer. Het is trouwens wel een erg vliegenjaar, hoor ik overal.
Nee, er zaten geen wondjes. Ik heb haar ook meteen kortgeknipt, dit wil ik niet weer!
Het aparte is dat zowel de da zaterdag als ikzelf zondag haar nog hebben getemperatuurd maar niks hebben gezien.
Groetjes, Marjan
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

O maar dat kan na het weekend gebeurd zijn hoor, ik geloof dat de maden in drie dagen ofzo al in poppen veranderen. Gaat heel snel.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Getver :80:
Ook al is het dan een opluchting dat er verder niets ernstigs was.
Toch wel een smerig idee :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
meriam
Zeer actief
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door meriam »

brrr :schrik:
gelukkig gaat het weer goed met haar
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Getsie :80: ik onderzoek Baco nu wel als hij s'avonds in huis komt op naaktslakken in zijn vacht dat vind ik al erg genoeg :hmmm: :schrik:
Afbeelding
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Gatverdamme :O:
Arme Nawosh!
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Nawosh
Zeer actief

Ik ben ook helemaal niet op het idee gekomen om onder haar staart te kijken. Ik heb nog wel gedacht dat ze misschien kou op haar staart had omdat ik haar na het wassen afgelopen week niet helemaal droog had geföhnd maar dit was niet in me opgekomen.
Groetjes, Marjan
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Huuuuh. Ik heb er één keer eerder van gehoord bij honden (ik ken het idd van schapen en konijnen). Die had diarree gehad, langharige hond. Baasje had haast, en had het vlugvlug afgespoeld. Naar haar werk, en toen ze thuis kwam had de hond al maden. Raar rennen alsof ze op de vlucht was, happen en bijten. Echt een naar idee, hoor :schrik:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

oh bah ik krijg er de kriebels van :schrik: fijn dat ze er weer vanaf is nu :ok:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

jeetje arme hond, maar wat fijn dat je die extra info kreeg en het leed daarna gauw geleden was!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ow bah :schrik:
Gelukkig gaat het weer beter!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
frisbeedog
Actief

Ongelezen bericht door frisbeedog »

Jakkes
dit zijn dus van die leermomenten
een da heeft het eens meegemaakt en weet het
de andere heeft het over het hoofd gezien of er was nog niets ontpopt
maar gezien de reactie /symptomen van de hond was er al iets gaande

een controle punt vanaf heden dus
en kort kaal kontje :W:

groetjes An
Nawosh
Zeer actief

frisbeedog schreef:Jakkes
dit zijn dus van die leermomenten
een da heeft het eens meegemaakt en weet het
de andere heeft het over het hoofd gezien of er was nog niets ontpopt
maar gezien de reactie /symptomen van de hond was er al iets gaande

een controle punt vanaf heden dus
en kort kaal kontje :W:

groetjes An
Nou... het was niet dat de andere dierenarts het had meegemaakt (misschien wel maar dat weet ik niet), hij zocht naar verschijnselen voor een verstopping o.i.d. (iets openstaande anus) en vroeg me daarom om eens onder haar staart te kijken. Toen ontdekte ik ze dus.
Toen de eerste da haar wilde tempen, ging ze ook steeds op haar kont zitten dus dat zij niks gezien heeft is niet zo verwonderlijk. We dachten aan pijn in de heupen, de buik en van alles maar niet hieraan.
Kortgeknipt is ze inmiddels, dat heb ik meteen gedaan!
Groetjes, Marjan
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Nawosh schreef:
Fizgig schreef:O dat is naar zeg. Voor een vlieg maakt het niet veel uit wat voor poep het is wat die kan eten, als het maar in de buurt is voor als de poppen uitkomen. Ik heb het nu ook één keer gehad met een van mijn konijnen. Ik was er gelukkig ook snel achter gekomen, soms gaan ze dood omdat er al teveel maden in de huid zitten. Wij hebben de vacht weggeschoren en alles schoongemaakt en haar gebadderd. En daarna antibiotica en niks op de wonden zelf gesmeerd. De wondjes genazen heel snel. Maar jullie hebben geen gaten in de huid gevonden, neem ik aan, dus zal het wel meevallen verder. Maar leuk is anders natuurlijk. Ik ga mijn konijnen wat vaker knippen, zeker in de zomer. Het is trouwens wel een erg vliegenjaar, hoor ik overal.
Nee, er zaten geen wondjes. Ik heb haar ook meteen kortgeknipt, dit wil ik niet weer!
Het aparte is dat zowel de da zaterdag als ikzelf zondag haar nog hebben getemperatuurd maar niks hebben gezien.
Toen waren ze waarschijnlijk nog te klein. Hier is het jaren terug ook eens gebeurd. Een oud teefje die ineens raar door haar achterhand heen zakte en daarbij haar rug zijdelings kromde. Alles gevoeld en bekeken, niks kunnen vinden. Na het middagslaapje staat ze op en zakt weer door die poten, ik weer kijken en voila, het krioelde :gvd: Meteen onder de douche gezet, alles daar schoongemaakt en weggeknipt en toen was het ook weer klaar. Nou ja klaar, die krengen hadden natuurlijk al aan haar huid zitten vreten, dus daar moest wel een lief zalfje op. Dat door de poten zakken was dus een kwestie geweest van dat ze in die richting zelf wilde bijten, maar door haar stijvigheid er niet bij kon. Na dit geval zijn we er dus extra op bedacht en kijken we bij warm weer netjes alle achterwerkjes na als er gewandeld is. Gatver, wat was dat goor zeg :ugh:
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Loop hier standaard met baby doekjes op zak voor het geval dat :pffff:
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Maar wel heel naar,bah.

Wel fijn dat je dit deelt,ga ik er ook goed op letten
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”