Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Doe ik iets fout met de voeding? (Duck)
Moderator: moderatorteam
-
Jenn07
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Pomeriaan
- Aantal honden: 1
Doe ik iets fout met de voeding? (Duck)
Hallo,
Mijn hond heeft sinds het begin al moeite met ontlasten. Na avonden dit forum en het internet doorzocht te hebben
ben ik begonnen met kvv te voeren. Hier in de buurt is alleen Duck te verkrijgen dus wou ik dit proberen om te kijken hoe hij op kvv reageert.
Afgelopen zaterdagnacht leek het wel alsof zijn anaalklieren gesprongen waren, zijn hele kont was vies terwijl de ontlasting normaal was. Vandaag heeft hij echter zeker een dikke 20 minuten in de pershouding gezeten om te ontlasten en dat ging gepaard met veel hijgen, wat geblaf en gegrom maar de ontlasting zag er weer goed uit.
Moet ik mij zorgen maken, overstappen op ander voer, langs de dierenarts of zijn anaalklieren laten uitdrukken? Verder is het een lieve en actieve hond, eet op zijn manier goed (hij is kieskeurig) en drinkt ook goed.
Groetjes, Jennifer
Mijn hond heeft sinds het begin al moeite met ontlasten. Na avonden dit forum en het internet doorzocht te hebben
ben ik begonnen met kvv te voeren. Hier in de buurt is alleen Duck te verkrijgen dus wou ik dit proberen om te kijken hoe hij op kvv reageert.
Afgelopen zaterdagnacht leek het wel alsof zijn anaalklieren gesprongen waren, zijn hele kont was vies terwijl de ontlasting normaal was. Vandaag heeft hij echter zeker een dikke 20 minuten in de pershouding gezeten om te ontlasten en dat ging gepaard met veel hijgen, wat geblaf en gegrom maar de ontlasting zag er weer goed uit.
Moet ik mij zorgen maken, overstappen op ander voer, langs de dierenarts of zijn anaalklieren laten uitdrukken? Verder is het een lieve en actieve hond, eet op zijn manier goed (hij is kieskeurig) en drinkt ook goed.
Groetjes, Jennifer
Even the tiniest dog is still a wolf at heart
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: Doe ik iets fout met de voeding? (Duck)
Als een hond 20 minuten in de poephouding zit en hij heeft zoveel pijn bij het ontlasten dan is mijn beste advies om DIRECT naar de DA te gaan; dat lijkt me een typisch geval van noodgeval namelijk!
God weet wat er mis is / kan zijn en dat lijkt me toch wel "even handig" om dat te laten uitzoeken.
Ik zou dus nu alsnog gaan en dat niet tot morgen afwachten eerlijk gezegd.
Suzanne
God weet wat er mis is / kan zijn en dat lijkt me toch wel "even handig" om dat te laten uitzoeken.
Ik zou dus nu alsnog gaan en dat niet tot morgen afwachten eerlijk gezegd.
Suzanne
- miemot
- Zeer actief
Woon je in Belgisch Limburg? Hier zijn ook andere dingen dan Duck te krijgen hoor.
In Maastricht ook trouwens, vroeger reed ik naar daar voor Carnibest.
In Maastricht ook trouwens, vroeger reed ik naar daar voor Carnibest.
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Het is best bekend dat duck verstopping kan veroorzaken en wordt ook vaak aangeraden bij honden die vaak aan de diarree zijn om dan duck te voeren. ik ken ook twee honden die niet tegen duck kunnen en 1 daarvan aan de laxeer middelen moest, omdat hij 3 dagen niet kon ontlasten.
Misschien dat jouw hondje hier wel aan kan wennen en het daarna goed gaat, maar als hij moeite blijft houden met ontlasten, zou ik op ander voer over gaan
in de supermarkten kun je ook smuldier krijgen, als ze dit hebben dan zou ik bij verstopping even pens geven, dit kan laxerend werken. en daarna de complete versie gaan voeren
Misschien dat jouw hondje hier wel aan kan wennen en het daarna goed gaat, maar als hij moeite blijft houden met ontlasten, zou ik op ander voer over gaan
in de supermarkten kun je ook smuldier krijgen, als ze dit hebben dan zou ik bij verstopping even pens geven, dit kan laxerend werken. en daarna de complete versie gaan voeren

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Afgezien van het voer... hebben jullie gelezen dat de hond 20 minuten in de poephouding zat en dat hij pijn bij het poepen had? Ik verbaas me er erover (en dat is heeeeel zacht uitgedrukt) dat er dan bij TS geen belletje gaat rinkelen dat dit niet in orde is...
Ik herhaal dus nog even: ga naar de DA alsjeblieft... NU nog!
Suzanne
Suzanne
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Ik heb het gelezen, maar als dit gebeurt na het wisselen van voeding zou ik het daar in zoeken. Ik vind Duck kwalitatief minder goed als andere merken en zag bij Luna toen wij het voerden ook problemen met de ontlasting. Ik zou wel een bezoek aan de da brengen, maar vooral omdat de hond al vanaf het begin moeite heeft met ontlasting. Ik zie er geen spoed in en zou ook niet vanavond gaan, maar morgen even bellen voor overleg. Luna doet ook wel eens moeilijk als zij weer gras heeft lopen eten. Dan krijgt ze dat er moeilijk uit of er blijft wat hangen.~Suzanne~ schreef:Afgezien van het voer... hebben jullie gelezen dat de hond 20 minuten in de poephouding zat en dat hij pijn bij het poepen had? Ik verbaas me er erover (en dat is heeeeel zacht uitgedrukt) dat er dan bij TS geen belletje gaat rinkelen dat dit niet in orde is...
Suzanne
Bij twijfel zou ik altijd naar een da gaan, laat dat duidelijk zijn. Beter te vaak dan te weinig. De paniek die jij overbrengt heb ik dan weer niet.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Een hond die 20 minuten aan 1 stuk ZIT maar zich maar maar moeite en veel pijn kan ontlasten geen reden tot paniek?? Okay, ik geef het op ;-((
Suzanne
Suzanne
- luna2906
- Zeer actief
Wat zijn voor jou de argumenten om vanavond nog heen te gaan? Wat denk je dat er kan gebeuren als TS niet vanavond nog gaat? Misschien ligt het aan mijn beperkte medische kennis in zulke situaties dat ik er geen paniek in zie.~Suzanne~ schreef:Een hond die 20 minuten aan 1 stuk ZIT maar zich maar maar moeite en veel pijn kan ontlasten geen reden tot paniek?? Okay, ik geef het op ;-((
Suzanne
Edit: wat verwijderd, omdat ik een oprechte vraag stel en het jammer zou vinden als die niet beantwoord wordt door mijn cynisme te uiten.
Laatst gewijzigd door luna2906 op 03 sep 2013 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
ja heb ik gelezen, en de hond waar ik over schreef zat nog langer in de poephouding en kreeg toen laxerende middelen.~Suzanne~ schreef:Afgezien van het voer... hebben jullie gelezen dat de hond 20 minuten in de poephouding zat en dat hij pijn bij het poepen had? Ik verbaas me er erover (en dat is heeeeel zacht uitgedrukt) dat er dan bij TS geen belletje gaat rinkelen dat dit niet in orde is...
Suzanne
grote kans dus dat het aan het voer is, wat ik dus niet gek vind. en zou ik ook iets met laxerende werking geven

-
~Suzanne~
- Zeer actief
luna2906 schreef:Wat geef je op? Om mensen te overtuigen van paniek, terwijl dat misschien niet nodig is? Wat zijn voor jou de argumenten om vanavond nog heen te gaan? Wat denk je dat er kan gebeuren als TS niet vanavond nog gaat? Misschien ligt het aan mijn beperkte medische kennis in zulke situaties dat ik er geen paniek in zie.~Suzanne~ schreef:Een hond die 20 minuten aan 1 stuk ZIT maar zich maar maar moeite en veel pijn kan ontlasten geen reden tot paniek?? Okay, ik geef het op ;-((
Suzanne
20 minuten in 1 zit... dus zonder onderbreking en merkbaar veel pijn... lijkt me niet gezond toch?
Ik denk aan verstopping, darmproblemen, of wat ook maar ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat je niet tot het besef komt als TS zijnde dat als je ziet dat je hond zo gruwelijk veel moeite heeft zich te ontlasten dat dat niet in orde is.
De hond had pijn, veel pijn getuige het bijten, grommen en blaffen.
Het kan makkelijk zijn dat er "gewoon even een klisma in moet" omdat er een grote drol vast zit maar als je pech hebt scheuren de darmen uit en heb je een darmbreuk die geopereerd moet worden.
Stel jezelf maar voor dat je 20 minuten op de wc zit en dat het niet lukt en je vergaat van de pijn.
Echt.. soms snap ik niet dat jij bijv en TS hier dus kennelijk niet op alarm slaan. Totaal onbegrijpelijk voor mij, echt.
Suzanne
- luna2906
- Zeer actief
Ik geef toch aan dat ik wel naar een da zou gaan? Ik zie alleen niet wat de reden is dat het vanavond met spoed zou moeten. Dat heb je voor mij ook nog niet duidelijk gemaakt. Natuurlijk is het vervelend voor de hond, maar spoed?~Suzanne~ schreef:
20 minuten in 1 zit... dus zonder onderbreking en merkbaar veel pijn... lijkt me niet gezond toch?
Ik denk aan verstopping, darmproblemen, of wat ook maar ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat je niet tot het besef komt als TS zijnde dat als je ziet dat je hond zo gruwelijk veel moeite heeft zich te ontlasten dat dat niet in orde is.
De hond had pijn.
Het kan makkelijk zijn dat er "gewoon even een klisma in moet" omdat er een grote drol vast zit maar als je pech hebt scheuren de darmen uit en heb je een darmbreuk die geopereerd moet worden.
Stel jezelf maar voor dat je 20 minuten op de wc zit en dat het niet lukt en je vergaat van de pijn.
Echt.. soms snap ik niet dat jij bijv en TS hier dus kennelijk niet op alarm slaan. Totaal onbegrijpelijk voor mij, echt.
Suzanne
Oh en als we het willen vermenselijken: ik heb zelf ervaring met darmproblematiek en hoef het me dus niet voor te stellen. Ik heb werkelijk nog nooit met spoed bij een huisarts gezeten voor een verstopping. Vervelend en pijnlijk, maar niets wat absoluut binnen een paar uur geregeld moet zijn om extreme pijn of overlijden te voorkomen. Voor zover mijn kennis gaat, wordt verstopping pas echt spoed als het over langere tijd speelt, omdat je dan steeds meer ophoopt. Na 1 dag lijkt mij nog niets bedreigends wat spoedingrijpen vereist.
Bedankt voor je reactie trouwens
-
Jenn07
- geregistreerd lid
Bedankt voor alle reacties. Hij heeft weer ontlasting gehad (een klein beetje, zoals gewoonlijk) en dat kwam er zonder moeite uit. Ik heb wel de da gebeld en hoefde me geen zorgen te maken, kon een kleine verstopping geweest zijn, maar toch zijn ontlastingspatroon maar even in de gaten houden. Heb zijn anus nagekeken en daar is ook niks te zien, ziet er allemaal schoon en gezond uit.
Sowieso neem ik hem binnenkort mee naar de dierenarts voor een algehele check-up. Vind het wel belangrijk om te weten hoe zijn algemene gezondheid eruit ziet.
Ja, ik woon trouwens in Belgisch Limburg, net over de Nederlandse grens. Hier in de stad vond ik alleen Duck, het was ook maar om te proberen of hij het at maar ik ben zeker van plan om een andere, betere kvv te gaan voeren. Hij krijgt nu Duck pens compleet, de roze verpakking. Tips hierover zijn altijd welkom, er zijn zoveel kvv's! Smuldier, Lotgering, Carnibest,...
Sowieso neem ik hem binnenkort mee naar de dierenarts voor een algehele check-up. Vind het wel belangrijk om te weten hoe zijn algemene gezondheid eruit ziet.
Ja, ik woon trouwens in Belgisch Limburg, net over de Nederlandse grens. Hier in de stad vond ik alleen Duck, het was ook maar om te proberen of hij het at maar ik ben zeker van plan om een andere, betere kvv te gaan voeren. Hij krijgt nu Duck pens compleet, de roze verpakking. Tips hierover zijn altijd welkom, er zijn zoveel kvv's! Smuldier, Lotgering, Carnibest,...
- miemot
- Zeer actief
Waar woon je precies?
Hier in Tongeren is Carnibest nog nergens te krijgen, maar wel in Wellen en in Riemst ook.
Hier in Tongeren is Carnibest nog nergens te krijgen, maar wel in Wellen en in Riemst ook.
-
Jenn07
- geregistreerd lid
Ik woon in Maaseik, heb zelf geen auto maar mijn vriend wel. Vandaar dat ik tot nu toe ook nog in Maaseik het voer heb gehaald. Wellen en Riemst zijn meer de kanten Maastricht toch?
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Heb je de Duck bij Leyen gehaald? De laatste keer dat ik daar ben geweest, wel al een tijd geleden, hadden ze daar tevens HaaksBarf in de vriezer liggen. Kwalitatief een stuk beter dan Duck naar mijn mening. Ropadog hebben ze geloof ik ook.Jenn07 schreef:Ik woon in Maaseik, heb zelf geen auto maar mijn vriend wel. Vandaar dat ik tot nu toe ook nog in Maaseik het voer heb gehaald. Wellen en Riemst zijn meer de kanten Maastricht toch?
-
Jenn07
- geregistreerd lid
Nee, bij Horta in Maaseik. Goede tip, was die winkel helemaal vergeten! Bedankt.
-
Jenn07
- geregistreerd lid
Update: ik heb het probleem ook voorgelegd bij de vorige eigenaar. Ze zei dat hij bekend was met 'gek' doen met ontlasten en dat ze regelmatig preventief olijfolie door het voer deden. Desalniettemin wil ik hem toch even nagekeken hebben door de dierenarts, voor de algemene check-up. Gewoon om zelf ook helemaal gerust te zijn.