Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Slecht eten -> eten wat de pot schaft?
Moderator: moderatorteam
-
Muk
Slecht eten -> eten wat de pot schaft?
Gina eet slecht. Haar brokken zijn leuk voor een week, maar daarna eet ze die niet meer. Van kvv gaat ze aan de diarree dus dat zal niet gaan. Wel krijgt ze af en toe vlees en bot (rauw) en dat eet ze wel redelijk, maar het is altijd afwachten wat de ontlasting gaat doen.
Ons eten vindt ze, heel verrassend, wel lekker. Omdat Gina oud is en medisch niet meer gezondste is zit ik eraan te denken om haar gewoon mee te laten eten met ons, voor zover mogelijk. Dan krijgt ze, al naar gelang wat wij eten, aardappels, rijs, pasta, groente en vlees of vis. Uiteraard zal ik dan een deel voor haar apart maken, zodat zij geen al te gekruid eten heeft. Op de dagen dat wij dan minder gezond eten, zal zij dan gewoon brokken of wat vers vlees krijgen.
Zijn er meerdere mensen die dit doen? Ik ben wel bang dat zij dan niet voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt, volstaat het als ik dan een paar keer per week toch brokvoeding geef?
Het klinkt ongetwijfeld als verwend gedrag, maar jee, ik heb geen zin om met een hoogbejaarde newf hierover moeilijk te gaan doen. In haar nadagen mag zij best een paar eigenaardigheden erbij hebben.
Ons eten vindt ze, heel verrassend, wel lekker. Omdat Gina oud is en medisch niet meer gezondste is zit ik eraan te denken om haar gewoon mee te laten eten met ons, voor zover mogelijk. Dan krijgt ze, al naar gelang wat wij eten, aardappels, rijs, pasta, groente en vlees of vis. Uiteraard zal ik dan een deel voor haar apart maken, zodat zij geen al te gekruid eten heeft. Op de dagen dat wij dan minder gezond eten, zal zij dan gewoon brokken of wat vers vlees krijgen.
Zijn er meerdere mensen die dit doen? Ik ben wel bang dat zij dan niet voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt, volstaat het als ik dan een paar keer per week toch brokvoeding geef?
Het klinkt ongetwijfeld als verwend gedrag, maar jee, ik heb geen zin om met een hoogbejaarde newf hierover moeilijk te gaan doen. In haar nadagen mag zij best een paar eigenaardigheden erbij hebben.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: Slecht eten -> eten wat de pot schaft?
Ik geef je groot gelijk hoor, laat haar maar lekker genieten van het eten dat ze wel wil.
Ik denk niet eens dat ze veel tekort zal komen, vroeger werden veel honden gewoon oud door het met de pot mee eten.
Ik denk niet eens dat ze veel tekort zal komen, vroeger werden veel honden gewoon oud door het met de pot mee eten.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ik ken iemand die zijn jonge hond (3 jaar) alleen maar met de pot mee laat eten en de hond ziet er prima uit en is gezond. Bij een oude hond zou ik er helemaal niet over twijfelen.
- Hylos
- Zeer actief
Ik zou zeggen.. gewoon doen!
Liever eten wat de pot schaft dan bepaalde brokken. Veel brokken bevatten minder voedingsstoffen dan wat jij haar voor gaat zetten.
Misschien een optie om niet alles erg door te bakken of te koken? Anders gaat er voor een hond wel een aanzienlijk deel verloren.
Liever eten wat de pot schaft dan bepaalde brokken. Veel brokken bevatten minder voedingsstoffen dan wat jij haar voor gaat zetten.
Misschien een optie om niet alles erg door te bakken of te koken? Anders gaat er voor een hond wel een aanzienlijk deel verloren.

-
Muk
Bedankt voor de reacties, dat stelt mij wel weer wat geruster.
Nee, teveel doorbakken zullen wij zeker niet doen. We zullen voor haar zeker sommige dingen anders klaarmaken of niet klaarmaken.
@Kruimel, welke supplementen denk je dan aan?
Nee, teveel doorbakken zullen wij zeker niet doen. We zullen voor haar zeker sommige dingen anders klaarmaken of niet klaarmaken.
@Kruimel, welke supplementen denk je dan aan?
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Kira eet bij voorkeur mee uit de pot en dat bevalt goed. Ben van dat eeuwige gezeur met eten af en heb het idee dat ze "op de pot" ook groot geworden is. Ze krijgt ook wel rauw vlees of vis, brokjes, het is maar net wat wij eten en of er veel of weinig overblijft.
Ik kook zoutloos trouwens en de smaakmakende kruiden kan ze wel tegen.
Ik kook zoutloos trouwens en de smaakmakende kruiden kan ze wel tegen.
Groetjes, Terry
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Prima toch, niet teveel prei of uien kruiden en zout, geen probleem, hondenvoer bestond vroeger ook niet.

- Hylos
- Zeer actief
1 keer per week een rauw ei, een lik yoghurt en misschien (goede) zalmolie als supplement.
Veel meer zou ik niet willen geven. In principe zit er vanalles in het eten.
Veel meer zou ik niet willen geven. In principe zit er vanalles in het eten.

-
nomo
- Zeer actief
De hond die wij vroeger thuis hadden was ook altijd een lastige eter. Toen hij ouder werd en meerdere keren daags medicijnen moest is hij ook meer en meer met de pot mee gaan eten. Zo bleef hij op gewicht, kreeg keurig zijn medicijnen binnen en hij deed het er best goed op. Hij kreeg wel elke dag een bak brokken en zo'n rodi pens hamburgergeval. Die at hij wel op. De brokken ging vaak wel wat van naar binnen als ze gemengd waren met ons eten. Op die manier kreeg hij dus nog wel wat goed voer en verder gewoon met de pot mee. Hij was gek op pittig eten. Het kon hem niet pittig genoeg zijn 
Voor de dagen dat hij echt helemaal niet wou eten lagen er zelfs pannenkoeken in de vriezer. Dan kreeg hij die. Wij moesten vroeger gewoon eten wat de pot schaft, maar de hond kreeg wel lekkers als hij iets niet lustte
Ik zou er dus met een oude hond niet moeilijk over doen. Dan vind ik het belangrijker dat de medicijnen erin komen. En door te mengen met vers vlees/brok komen er wel goede voedingsstoffen binnen.
Voor de dagen dat hij echt helemaal niet wou eten lagen er zelfs pannenkoeken in de vriezer. Dan kreeg hij die. Wij moesten vroeger gewoon eten wat de pot schaft, maar de hond kreeg wel lekkers als hij iets niet lustte
Ik zou er dus met een oude hond niet moeilijk over doen. Dan vind ik het belangrijker dat de medicijnen erin komen. En door te mengen met vers vlees/brok komen er wel goede voedingsstoffen binnen.
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
onze vorige hond kreeg 's avonds altijd met de pot mee. en overdag stond de bak
met brokken altijd vol. zodat hij die kon eten wanneer hij wilde.
had nooit wat, en wij hebben hem 10 jaar gehad. echte leeftijd wisten wij
niet ivm dat hij al ouder was toen wij hem kregen.
dus zeg ook gewoon doen.
met brokken altijd vol. zodat hij die kon eten wanneer hij wilde.
had nooit wat, en wij hebben hem 10 jaar gehad. echte leeftijd wisten wij
niet ivm dat hij al ouder was toen wij hem kregen.
dus zeg ook gewoon doen.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- Romy_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Mijn bouvierxmechelse herder heeft vanaf 8 weken met de pot meegegeten en eukaneuba brokken.. ook gekruid vaak meegegeten wat ze achteraf helemaal niet mocht
de brokken at ze bijna nooit omdat ze al genoeg had aan haar avondeten. Rode kool met draadjesvlees is haar favoriet haha:P
In ieder geval... Ze is nu 13 jaar.. ja ze is mank , heeft het aan de gewrichten.. Maar of ze nu écht iets te kort is gekomen? Ze heeft vaker jeuk gehad, maar waar dit van komt weten we ook niet zeker.. Ze kreeg geen goede brokken (wij dachten toen wel want de dierenarts zei het..) En we hebben haar nooit geplukt (bouvier).. de dierenarts wist niet wat met haar vacht was dus wij wisten ook niet dat ze geplukt moest worden.
Ik denk dat het eten geen kwaad kan.. Misschien als zij haar hele leven goed voer had gehad, en goede vachtverzorging etc.. Dat ze een beter gebit had gehad en betere vacht etc. Maar op die leeftijd? Ik zie geen probleem. (Blondie krijgt nu elke dag een softijsje bij de plus voor 50 cent , ze doet er alles aan om de wandeling via die weg te laten verlopen xD)
nogmaals: wij hadden geen slechte bedoelingen.. we volgden dierenarts advies (nu weten we beter) mijn huidige hond krijgt betere verzorging:P)
de brokken at ze bijna nooit omdat ze al genoeg had aan haar avondeten. Rode kool met draadjesvlees is haar favoriet haha:P
In ieder geval... Ze is nu 13 jaar.. ja ze is mank , heeft het aan de gewrichten.. Maar of ze nu écht iets te kort is gekomen? Ze heeft vaker jeuk gehad, maar waar dit van komt weten we ook niet zeker.. Ze kreeg geen goede brokken (wij dachten toen wel want de dierenarts zei het..) En we hebben haar nooit geplukt (bouvier).. de dierenarts wist niet wat met haar vacht was dus wij wisten ook niet dat ze geplukt moest worden.
Ik denk dat het eten geen kwaad kan.. Misschien als zij haar hele leven goed voer had gehad, en goede vachtverzorging etc.. Dat ze een beter gebit had gehad en betere vacht etc. Maar op die leeftijd? Ik zie geen probleem. (Blondie krijgt nu elke dag een softijsje bij de plus voor 50 cent , ze doet er alles aan om de wandeling via die weg te laten verlopen xD)
nogmaals: wij hadden geen slechte bedoelingen.. we volgden dierenarts advies (nu weten we beter) mijn huidige hond krijgt betere verzorging:P)
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Een belgische dierenarts heeft hier eens onderzoek naar gedaan en ik dacht dat de honden die met de pot mee eten langer leven dan een hond op brok..ik kan alleen dat onderzoek niet meer vinden 

-
Muk
Kijk dan staat niets Gina's eetgeluk meer in de weg.Pepie schreef:Een belgische dierenarts heeft hier eens onderzoek naar gedaan en ik dacht dat de honden die met de pot mee eten langer leven dan een hond op brok..ik kan alleen dat onderzoek niet meer vinden
@Jion,
Van dat supplement moet Gina dan ruim 500g per maaltijd (of een paar keer per week over de maaltijd) hebben, dat vind ik iets teveel. Wat ik zo zie kan ik die ingrediënten wel aardig in haar voeding kwijt, dus daar maak ik mij niet zo druk om.
Zit ik dit nu te typen, eet ze eindelijk haar brokken van vanochtend (met daarin de medicijnen) op. Zul je altijd zien.
Vanavond staat bloemkool + aardappelen en opgebakken spekjes op het menu, dus dat moet geen probleem zijn voor Gina.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Gollum
- Zeer actief
Lekker!Muk schreef:Kijk dan staat niets Gina's eetgeluk meer in de weg.Pepie schreef:Een belgische dierenarts heeft hier eens onderzoek naar gedaan en ik dacht dat de honden die met de pot mee eten langer leven dan een hond op brok..ik kan alleen dat onderzoek niet meer vinden![]()
@Jion,
Van dat supplement moet Gina dan ruim 500g per maaltijd (of een paar keer per week over de maaltijd) hebben, dat vind ik iets teveel. Wat ik zo zie kan ik die ingrediënten wel aardig in haar voeding kwijt, dus daar maak ik mij niet zo druk om.
Zit ik dit nu te typen, eet ze eindelijk haar brokken van vanochtend (met daarin de medicijnen) op. Zul je altijd zien.![]()
Vanavond staat bloemkool + aardappelen en opgebakken spekjes op het menu, dus dat moet geen probleem zijn voor Gina.
Hier krijgen ze altijd wat tafelresten na het eten. Niet zoveel natuurlijk omdat ze ook kvv krijgen maar ze vinden het heerlijk!
Eet Gina alle groenten? Gol eet alles maar Mika legt alle stukjes groenten altijd keurig naast haar etensbak, die stofzuigt Gol later wel weer op
-
Goldendelicious
Hondenbrokken. Ze bestaan in hoe langer hoe meer soorten en smaken, van ordinaire, droge brokken, tot smeuïge hapjes in een schaaltje. Er bestaat hondenvoer voor grote en kleine honden, voor jonge pups en voor honden op leeftijd. Toch kan al dat hondenvoer niet op tegen de goede, oude overschotjes. 'Honden die alleen etensresten van hun baasjes krijgen, leven 2 jaar langer.' zegt DA Gérard Lippert.Pepie schreef:Een belgische dierenarts heeft hier eens onderzoek naar gedaan en ik dacht dat de honden die met de pot mee eten langer leven dan een hond op brok..ik kan alleen dat onderzoek niet meer vinden
De Brusselse DA onderzocht de gewoonten en levensomstandigheden van 700 honden. 'Ik liet fiches opstellen met een soort van overlijdensakte' legt hij uit. 'Van 700 honden heb ik alle informatie over hun leeftijd, geslacht, ras, de gezinssamenstelling van hun baasje, de woonplaats in de stad of op het platteland, de aanwezigheid van een tuin, de doodsoorzaak én de voedingsgewoonten.'
De DA wou aan de hand van de fiches onderzoeken welke omstandigheden leiden tot een langer -én gelukkiger- hondenleven.
'Ik verwachtte eigenlijk dat plattelandshonden en dieren met een tuin langer zouden leven, maar dat klopt totaal niet.' zegt dokter Lippert.
'Allicht zitten die honden evenveel binnen als stadshonden, omdat hun baasjes op het werk zijn. En dan heb je als hond er niet veel aan dat er een tuin is.'
Alleen de voeding heeft een duidelijke, rechtstreekse invloed op de levensduur van een hondeleven.
'Honden die alleen industrieel dierenvoer krijgen, worden gemiddeld 10,5 jaar oud', zegt Gérard Lippert. 'Honden met een gemengd menu, die af en toe hondenbrokken en af en toe etensresten krijgen, worden 11,5 jaar en honden die uitsluitend keukenresten krijgen, worden gemiddeld 13 jaar. Dat is toch een opmerkelijk verschil.'
Volgens G. Lippert is dierenvoeding te éénzijdig en vaak te zout. 'Als er een vertegenwoordiger aanklopt bij mijn praktijk, proef ik de brokken altijd zelf. Meestal zijn ze niet te vreten: droog en smakeloos.
Ik kan dat niet eten, zeg ik dan.
Waarom zou ik u brokjes aanraden voor huisdieren?'
Al sinds de prehistorie eten honden en katten de restjes van de maaltijden van hun baasjes. Pas de laatste 15, 20 jaar, is er een heuse voedingsindustrie voor dieren ontstaan. En die leggen de dieren een ander, minder gezond menu op.
Het laatste nieuws" van zaterdag 10 december 2005
Refererend aan het onderzoek van dr. Gérard Lippert. Het volledige onderzoek is in het Frans geschreven in boekwerk:
http://www.ukrmb.co.uk/images/LippertSapySummary.pdf
Laatst gewijzigd door Goldendelicious op 03 sep 2013 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gollum
- Zeer actief
haha ja dat heb ik ook gedaan, brokjes geproefdGoldendelicious schreef:Hondenbrokken. Ze bestaan in hoe langer hoe meer soorten en smaken, van ordinaire, droge brokken, tot smeuïge hapjes in een schaaltje. Er bestaat hondenvoer voor grote en kleine honden, voor jonge pups en voor honden op leeftijd. Toch kan al dat hondenvoer niet op tegen de goede, oude overschotjes. 'Honden die alleen etensresten van hun baasjes krijgen, leven 2 jaar langer.' zegt DA Gérard Lippert.Pepie schreef:Een belgische dierenarts heeft hier eens onderzoek naar gedaan en ik dacht dat de honden die met de pot mee eten langer leven dan een hond op brok..ik kan alleen dat onderzoek niet meer vinden
De Brusselse DA onderzocht de gewoonten en levensomstandigheden van 700 honden. 'Ik liet fiches opstellen met een soort van overlijdensakte' legt hij uit. 'Van 700 honden heb ik alle informatie over hun leeftijd, geslacht, ras, de gezinssamenstelling van hun baasje, de woonplaats in de stad of op het platteland, de aanwezigheid van een tuin, de doodsoorzaak én de voedingsgewoonten.'
De DA wou aan de hand van de fiches onderzoeken welke omstandigheden leiden tot een langer -én gelukkiger- hondenleven.
'Ik verwachtte eigenlijk dat plattelandshonden en dieren met een tuin langer zouden leven, maar dat klopt totaal niet.' zegt dokter Lippert.
'Allicht zitten die honden evenveel binnen als stadshonden, omdat hun baasjes op het werk zijn. En dan heb je als hond er niet veel aan dat er een tuin is.'
Alleen de voeding heeft een duidelijke, rechtstreekse invloed op de levensduur van een hondeleven.
'Honden die alleen industrieel dierenvoer krijgen, worden gemiddeld 10,5 jaar oud', zegt Gérard Lippert. 'Honden met een gemengd menu, die af en toe hondenbrokken en af en toe etensresten krijgen, worden 11,5 jaar en honden die uitsluitend keukenresten krijgen, worden gemiddeld 13 jaar. Dat is toch een opmerkelijk verschil.'
Volgens G. Lippert is dierenvoeding te éénzijdig en vaak te zout. 'Als er een vertegenwoordiger aanklopt bij mijn praktijk, proef ik de brokken altijd zelf. Meestal zijn ze niet te vreten: droog en smakeloos.
Al sinds de prehistorie eten honden en katten de restjes van de maaltijden van hun baasjes. Pas de laatste 15, 20 jaar, is er een heuse voedingsindustrie voor dieren ontstaan. En die leggen de dieren een ander, minder gezond menu op.
Refererend aan het onderzoek van dr. Gérard Lippert. Het volledige onderzoek is in het Frans geschreven in boekwerk:
http://www.ukrmb.co.uk/images/LippertSapyFullReport.pdf
Het is ook meestal kip of rund en separatorvlees. Mensen eten meestal een stuk veelzijdiger, ik kan me voorstellen dat een hond daar ook baat bij heeft.
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Bo krijgt bij ons met name kvv maar omdat een halve rol te weinig is en een hele teveel loop ik vaak een beetje te rommelen met eten. Als we veel trainen, krijgt ze natuurlijk ook veel beloningsbrokjes maar ze krijgt er ook met enige regelmaat een restje van ons bij en dat vindt ze heerlijk!
-
Goldendelicious
Ik ga nog net niet over mijn nek als ik een dergelijke drol passeer....Gollum schreef:haha ja dat heb ik ook gedaan, brokjes geproefdGoldendelicious schreef:Hondenbrokken. Ze bestaan in hoe langer hoe meer soorten en smaken, van ordinaire, droge brokken, tot smeuïge hapjes in een schaaltje. Er bestaat hondenvoer voor grote en kleine honden, voor jonge pups en voor honden op leeftijd. Toch kan al dat hondenvoer niet op tegen de goede, oude overschotjes. 'Honden die alleen etensresten van hun baasjes krijgen, leven 2 jaar langer.' zegt DA Gérard Lippert.Pepie schreef:Een belgische dierenarts heeft hier eens onderzoek naar gedaan en ik dacht dat de honden die met de pot mee eten langer leven dan een hond op brok..ik kan alleen dat onderzoek niet meer vinden
http://www.ukrmb.co.uk/images/LippertSapyFullReport.pdfHet stomme is dat ik me wel kan voorstellen dat mijn honden frolic zo lekker vinden. Ik vind het ook lekker en sterk ruiken, zelfs als het al 'verteerd' is en als drol ergens ligt. Dan vinden mijn honden het nog steeds heerlijk en het ruikt ook hetzelfde en heeft dezelfde kleur. Ikzelf heb er toen maar geen hapje van genomen
![]()
Het is ook meestal kip of rund en separatorvlees. Mensen eten meestal een stuk veelzijdiger, ik kan me voorstellen dat een hond daar ook baat bij heeft.
De drollen van mijn honden ruiken totaal niet, zal dan ook niet aantrekkelijk zijn voor andere honden die willen compenseren.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Rana (13) krijgt brokken en vindt die ook niet meer zo geweldig.
Eten met lange tanden of niet.
Om een of andere reden is gekookte rijst met kipfilet (klein beetje meegekookt) heerlijk.
Dus nu krijgt ze half om.
Halve portie brokken in de bak en dan aangevuld met rijst met kip.Zo eet ze graag (en nog verdraaide snel
).
Ik ga me niet meer druk maken over goed of niet goed.
Als ze lekker eet is het mij best.
Eten met lange tanden of niet.
Om een of andere reden is gekookte rijst met kipfilet (klein beetje meegekookt) heerlijk.
Dus nu krijgt ze half om.
Halve portie brokken in de bak en dan aangevuld met rijst met kip.Zo eet ze graag (en nog verdraaide snel
Ik ga me niet meer druk maken over goed of niet goed.
Als ze lekker eet is het mij best.
-
Muk
Gina eet eigenlijk alles wel wat wij eten, alleen champignons geloof ik niet.
Brokken zelf proeven gaat mij net wat te ver. Brokken vind ik eigenlijk altijd wel stinken, dus dat nodigt ook al niet uit. Heeft die arts ook onderzocht of dit bij zowel grote als kleine honden opgaat? Want als kleine honden bv alleen maar tafelresten krijgen en grote honden niet, dan is het onderzoek wat waardeloos in mijn ogen. Kleinere honden leven altijd wel langer dan grotere honden. Niet dat mij dat nu uitmaakt, Gina eet voortaal gewoon mee met ons.
@Mascha
Je hoeft niet bang te zijn dat Gina ook maar iets doorvertelt, zij is veel te jaloers en houdt alles het liefste voor haarzelf.
Brokken zelf proeven gaat mij net wat te ver. Brokken vind ik eigenlijk altijd wel stinken, dus dat nodigt ook al niet uit. Heeft die arts ook onderzocht of dit bij zowel grote als kleine honden opgaat? Want als kleine honden bv alleen maar tafelresten krijgen en grote honden niet, dan is het onderzoek wat waardeloos in mijn ogen. Kleinere honden leven altijd wel langer dan grotere honden. Niet dat mij dat nu uitmaakt, Gina eet voortaal gewoon mee met ons.
@Mascha
Je hoeft niet bang te zijn dat Gina ook maar iets doorvertelt, zij is veel te jaloers en houdt alles het liefste voor haarzelf.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hier gaan bijna dagelijks wat tafelrestjes door de brokken of het vlees heen. Als je zelf gezond eet, en ze vindt het lekker, zou ik het zeker doen!
Vooral onze zelfgemaakte humus van kikkererwten wordt ze enthousiaster van dan vlees.
Vooral onze zelfgemaakte humus van kikkererwten wordt ze enthousiaster van dan vlees.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
De hond van mijn opa heeft 7 jaar lang met de pot meegegeten. Nouja, er werd vaak zelfs apart voor hem gekookt haha. Hij heeft nooit extra dingen gekregen en vertikte het om brokken te eten.

- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Lara, onze vorige hond, at heel vaak met de pot mee. Spaghetti en tomatensoep (wel MET ballen) waren haar favoriet. Ze is er 13 op geworden en heeft totdat ze ziek werd alleen een BMO gehad en dat lag aan de prikpil en niet zozeer aan het eten. Ze kreeg ook wel hondenvoer, maar zeker de brokken hoefde mevrouw gewoon niet.
Zeker met een oudere hond zou ik haar gewoon lekker met de pot mee laten eten. Zal ze vast erg vinden
Zeker met een oudere hond zou ik haar gewoon lekker met de pot mee laten eten. Zal ze vast erg vinden
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
De hond van een vriendin van mij ook.sjaak-k schreef:De hond van mijn opa heeft 7 jaar lang met de pot meegegeten. Nouja, er werd vaak zelfs apart voor hem gekookt haha. Hij heeft nooit extra dingen gekregen en vertikte het om brokken te eten.

-
Goldendelicious
Het waren 537 honden uit diverse rasgroepen en vuilnisbakken, klein en groot, waaronder ook honden op BARF maar dat terzijde. Mijn Frans is uiterst slecht, dus ik verwijs je naar het boek.Muk schreef:Heeft die arts ook onderzocht of dit bij zowel grote als kleine honden opgaat? Want als kleine honden bv alleen maar tafelresten krijgen en grote honden niet, dan is het onderzoek wat waardeloos in mijn ogen. Kleinere honden leven altijd wel langer dan grotere honden. Niet dat mij dat nu uitmaakt, Gina eet voortaal gewoon mee met ons.
http://canemotion.wordpress.com/2013/01 ... fe-chiens/
Ik moet ergens nog een uitgebreide PDF in het Engels hebben. Misschien dat daar nog iets over in staat.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Vroeger deden mensen bijna niet anders, dus ik zou het gewoon doen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Goldendelicious
Van de 537 honden uit dat onderzoek, waren de volgende categorieën:
Small poodleL Toy dog, Yorkshire
Middle: Border Collie
Big Labrador, Germen Sheppeard, Rottweiler
Very big: Pyrenees Mountains, Big Danish Dog
Uitgebreide Engelse samenvatting:
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
als de rest net zo is als het vetgedrukte zou ik weinig waarde hechten aan dat onderzoekGoldendelicious schreef:Van de 537 honden uit dat onderzoek, waren de volgende categorieën:

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- frank1985
- Zeer actief
Kook je zo slecht hahaMuk schreef:Ons eten vindt ze, heel verrassend, wel lekker.
Ik zou haar lekker geven wat ze wel graag eet.
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.