Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
APK van onze Yla.
Moderator: moderatorteam
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
APK van onze Yla.
Onze Yla heeft haar jaarlijkse APK weer gehad, en gelukkig weer helemaal gezond bevonden. Haar ogen krijgen wat blauwe spots, maar volgens de DA is dat volkomen normaal bij haar leeftijd, ze is er zelfs rijkelijks laat mee. Ze weegt nu 40.2 kg, eigenlijk 2 kg te zwaar, maar ze oogt en voelt niet zwaar. Hart, longen, buik, oren gebit, allemaal gelukkig prima.
Haar 'roos' bleek geen roos te zijn, maar Seborroe te zijn, daar heeft ze shampoo voor gekregen, dus moet ze 2x per week douchen, én ze haat water, maar ja, wat moet dat moet.
Verder afgesproken dat ze vandaag haar kleine dosis inenting voor het laatst heeft gehad, ze is nu 9.5 jaar, we gaan dus stoppen met enten, het is wel genoeg geweest.
Haar 'roos' bleek geen roos te zijn, maar Seborroe te zijn, daar heeft ze shampoo voor gekregen, dus moet ze 2x per week douchen, én ze haat water, maar ja, wat moet dat moet.
Verder afgesproken dat ze vandaag haar kleine dosis inenting voor het laatst heeft gehad, ze is nu 9.5 jaar, we gaan dus stoppen met enten, het is wel genoeg geweest.

- frank1985
- Zeer actief
Re: APK van onze Yla.
Is dat de normale gang van zaken om op latere leeftijd te stoppen met enten? Ik ent toch al niet ieder jaar maar de da het er niet over gehad om Rox van 9 jaar niet meer te enten.
Zal er eens naar vragen.
Zal er eens naar vragen.
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
hoe kan ze nou 2 kilo te zwaar zijn maar toch niet te zwaar? daar snap ik niets van
Verder fijn dat alles goed was
- kipo
- Zeer actief
Seborroe is gewoon een sjieke naam voor roos, als Yla daar geen last van heeft (jeuk vooral) en ze heeft zo'n hekel aan wassen, dan liet ik dat lekker zitten.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedanktkipo schreef:Seborroe is gewoon een sjieke naam voor roos, als Yla daar geen last van heeft (jeuk vooral) en ze heeft zo'n hekel aan wassen, dan liet ik dat lekker zitten.

- frank1985
- Zeer actief
Ik had ook een vraag.

- kipo
- Zeer actief
frank1985 schreef:Is dat de normale gang van zaken om op latere leeftijd te stoppen met enten? Ik ent toch al niet ieder jaar maar de da het er niet over gehad om Rox van 9 jaar niet meer te enten.
Zal er eens naar vragen.
Vast niet aan mij, maar vooruit. Nee, dat is niet dé normale gang van zaken, dat varieert per dierenarts.frank1985 schreef:Ik had ook een vraag.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Frank, in overleg met onze DA hebben we gezamelijk besloten te gaan stoppen met enten, ze is nu 9.5 jaar, heeft al die tijd een enting gehad, dus het is eens genoeg, ze heeft echt wel voldoende bescherming.
Vorig jaar wilde ik al stoppen, maar Ria liet zich overhalen, dus deze keer was ik erbij en hebben we een goed gesprek erover gehad.
Vorig jaar wilde ik al stoppen, maar Ria liet zich overhalen, dus deze keer was ik erbij en hebben we een goed gesprek erover gehad.

- frank1985
- Zeer actief
Dank je.kipo schreef:frank1985 schreef:Is dat de normale gang van zaken om op latere leeftijd te stoppen met enten? Ik ent toch al niet ieder jaar maar de da het er niet over gehad om Rox van 9 jaar niet meer te enten.
Zal er eens naar vragen.Vast niet aan mij, maar vooruit. Nee, dat is niet dé normale gang van zaken, dat varieert per dierenarts.frank1985 schreef:Ik had ook een vraag.
Wat zijn of kunnen redenen zijn om te stoppen met enten dan? Is het gevaarlijk voor een oudere hond?

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
De theorie is dat honden op die leeftijd genoeg antistoffen hebben opgebouwd. Daarnaast kan een enting een grotere impact hebben op een oudere hond met bijbehorende ouderdomskwaaltjes.frank1985 schreef:Dank je.kipo schreef:frank1985 schreef:Is dat de normale gang van zaken om op latere leeftijd te stoppen met enten? Ik ent toch al niet ieder jaar maar de da het er niet over gehad om Rox van 9 jaar niet meer te enten.
Zal er eens naar vragen.Vast niet aan mij, maar vooruit. Nee, dat is niet dé normale gang van zaken, dat varieert per dierenarts.frank1985 schreef:Ik had ook een vraag.
Wat zijn of kunnen redenen zijn om te stoppen met enten dan? Is het gevaarlijk voor een oudere hond?
Nora hebben we ook vanaf die leeftijd ongeveer niet meer geënt, alleen Weil nog wat langer omdat ze wel regelmatig nog zwom.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Goed dat alles goed is
Maar twee kilo te zwaar is wel twee kilo te zwaar he?
Ja, ik ben een zeikerd met dat soort dingen
Maar twee kilo te zwaar is wel twee kilo te zwaar he?
Ja, ik ben een zeikerd met dat soort dingen
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Gaat Yla de sloten niet in of drinkt ze er niet uit?thom schreef:Frank, in overleg met onze DA hebben we gezamelijk besloten te gaan stoppen met enten, ze is nu 9.5 jaar, heeft al die tijd een enting gehad, dus het is eens genoeg, ze heeft echt wel voldoende bescherming.
Kaya wordt alleen nog geënt tegen Weil, ik vind dat toch te link om dat niet te doen, want ze ligt in de smerigste poldersloten
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Yla haat zwemmen helaas, wel drink ze uit vuile plassen, dus misschien doe ik volgend jaar toch alleen enten tegen Weil.Caro. schreef:Gaat Yla de sloten niet in of drinkt ze er niet uit?thom schreef:Frank, in overleg met onze DA hebben we gezamelijk besloten te gaan stoppen met enten, ze is nu 9.5 jaar, heeft al die tijd een enting gehad, dus het is eens genoeg, ze heeft echt wel voldoende bescherming.
Kaya wordt alleen nog geënt tegen Weil, ik vind dat toch te link om dat niet te doen, want ze ligt in de smerigste poldersloten

- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 2
2 kg te veel, das bijna de helft van het totale gewicht van onze Haas
Hazel gister ook weer helemaal goed gekeurd
. Ik gaf aan dat ik enten niet zo nodig vindt (over-enten)
en de DA begon gelijk zelf over titteren en dat gaan we volgend jaar dus ook maar doen. Dan is ze eigenlijk weer
aan de beurt voor een grote cocktail. Heb wel de Weil enting laten doen, dit meer omdat er volgende week een pup in huis komt.
Hazel gister ook weer helemaal goed gekeurd
en de DA begon gelijk zelf over titteren en dat gaan we volgend jaar dus ook maar doen. Dan is ze eigenlijk weer
aan de beurt voor een grote cocktail. Heb wel de Weil enting laten doen, dit meer omdat er volgende week een pup in huis komt.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Vuile plassen (op straat bedoel je?) is volgens mij niet zo erg hoor, het gaat meer om sloten en ratten enzothom schreef:Yla haat zwemmen helaas, wel drink ze uit vuile plassen, dus misschien doe ik volgend jaar toch alleen enten tegen Weil.Caro. schreef:Gaat Yla de sloten niet in of drinkt ze er niet uit?thom schreef:Frank, in overleg met onze DA hebben we gezamelijk besloten te gaan stoppen met enten, ze is nu 9.5 jaar, heeft al die tijd een enting gehad, dus het is eens genoeg, ze heeft echt wel voldoende bescherming.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ja, en heel die weil enting werkt maar een paar weken las ik laatst. Wil je die zuiver enten zou je 10x per jaar moeten entenCaro. schreef: Kaya wordt alleen nog geënt tegen Weil, ik vind dat toch te link om dat niet te doen, want ze ligt in de smerigste poldersloten
Ik zal eens kijken of ik dat onderzoek weer kan vinden.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, inderdaad vuile plassen op straat en op de hei.Caro. schreef:Vuile plassen (op straat bedoel je?) is volgens mij niet zo erg hoor, het gaat meer om sloten en ratten enzothom schreef:Yla haat zwemmen helaas, wel drink ze uit vuile plassen, dus misschien doe ik volgend jaar toch alleen enten tegen Weil.Caro. schreef:Gaat Yla de sloten niet in of drinkt ze er niet uit?thom schreef:Frank, in overleg met onze DA hebben we gezamelijk besloten te gaan stoppen met enten, ze is nu 9.5 jaar, heeft al die tijd een enting gehad, dus het is eens genoeg, ze heeft echt wel voldoende bescherming.
Kaya wordt alleen nog geënt tegen Weil, ik vind dat toch te link om dat niet te doen, want ze ligt in de smerigste poldersloten![]()

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Eerder zeiden ze een half jaarMachie schreef:Ja, en heel die weil enting werkt maar een paar weken las ik laatst. Wil je die zuiver enten zou je 10x per jaar moeten entenCaro. schreef: Kaya wordt alleen nog geënt tegen Weil, ik vind dat toch te link om dat niet te doen, want ze ligt in de smerigste poldersloten
Ik zal eens kijken of ik dat onderzoek weer kan vinden.
Ik ent wel altijd later in het voorjaar, zodat ze de zomer hopelijk dan die bescherming heeft.