Maar toen kwam de betreffende hond dus uit het niet ons van achteren verassen (ver van de baas vandaan), ik had dit op tijd door. de hond rook dus ons spoor en herkende dit gelijk tussen een stuk of 50 andere honden (logisch en was ik dus op behoed).. Ik kon de aanval net voor zijn, dit was echt seconden werk, de hond maakte zich groot om de aanval in te zetten en mijn hond begon daardoor paniekerig te grommen toen ze het zag (die voelde dit al aan en is al een keer van de dood ontsnapt na een aanval van deze hond). Ik heb beide honden gelijk gegrepen bij de halsband (er zat denk ik 20cm tussen hun) en gelijk geroepen, (ik bleef wel kalm) ''dit gaat zo mis'' ''je moet de hond echt pakken en aanlijnen''. Goed, dit werd ook gedaan en er is verder niets kunnen gebeuren.
Ik heb de hond verder op grote afstand gehouden (die was toch weer losgelaten om balletjes te laten apporteren).
Dus de hond met 3 man goed in de gaten gehouden, want mijn angst dat het weer mis zou gaan zat echt hoog en dat heb ik nog nooit gehad. Ik voelde dit zelfs door mijn hele lijf, alsof het tintelde
Mijn hond was hier totaal niet van onder de indruk en heb ik de hele tijd aan de lijn gehad (beetje met een balletje laten spelen), al zou de dat zelf niet opzoeken en ook prima af te leiden is, ik wou gewoon geen conflict opzoeken.
Later waar de honden niet los konden werd ze weer aangelijnd. maar ze roken elkaar op afstand en hielden elkaar in de gaten (er was duidelijk spanning), de andere hond ging toch nog een paar keer door het lint en is door dit gedrag opgegeven moment vertrokken.. (het was ook te warm om haar in de auto te laten, ik heb dit wel even overwogen). het was tijdens een evenement, dus weg gaan was ook geen optie, al had ik dit wel gedaan als de hond nog een keer zou komen buurten.
Maar wat een naar gevoel, zoveel angst in zo een korte tijd, alsof je onder stroom staat. Ik ben al die tijd wel rustig gebleven, ook voor de andere honden.. maar toch kon ik het gevoel niet tegen houden en er zomaar overheen stappen, het nam mijn lichaam gewoon even over toen ze bij elkaar stonden
Ik heb veel agressie bij honden en conflicten meegemaakt en nooit angstig geweest, maar altijd de controle over mezelf gehad. en dan nu toch voor het eerst angst meegemaakt doordat we van achteren werden verrast en ik het weer helemaal zag gebeuren. Van buiten lijk ik dan wel relax, maar van binnen zat ik gevoelsmatig in een achtbaan en kon zelf bijna aan de bach bloesem