Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje betreft politiehonden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

vraagje betreft politiehonden

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

een vriendin en ik hadden het er weekend over wat er zou gebeuren, als ik zou worden aangehouden bij een grote politiecontrole (waar ze dus ook honden bij inzetten). En ik heb mijn auto vol met kind en hond, en daarbij behorende troep. Dus verschillende balletjes,piepspeeltjes, koekjes, beloningssnacks etc.

Word zo'n hond dan niet afgeleid doordat de auto naar Elmo ruikt (en die waarschijnlijk een eindje van de auto af commentaar heeft), de koekjes en de balletjes? Of zijn die honden zo getraind dat ze daar niet op reageren o.i.d?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Re: vraagje betreft politiehonden

Ongelezen bericht door M@scha »

Elmo/maureen schreef:een vriendin en ik hadden het er weekend over wat er zou gebeuren, als ik zou worden aangehouden bij een grote politiecontrole (waar ze dus ook honden bij inzetten). En ik heb mijn auto vol met kind en hond, en daarbij behorende troep. Dus verschillende balletjes,piepspeeltjes, koekjes, beloningssnacks etc.

Word zo'n hond dan niet afgeleid doordat de auto naar Elmo ruikt (en die waarschijnlijk een eindje van de auto af commentaar heeft), de koekjes en de balletjes? Of zijn die honden zo getraind dat ze daar niet op reageren o.i.d?

volgens mij worden die zo getraind dat hetgeen ze zoeken echt de ultieme beloning is. dus ze zullen elmo, joan en hun bagage en luchtjes vast ruiken maar dat waarschijnlijk minder interessant vinden als die kilo coke die je onder de kinderstoel hebt liggen.

denk ik :mrgreen:
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Een goede hond die aan het werk is reageerd daar niet op.
Als Tycha bijvoorbeeld aan het speuren was, kon er weet niet wat gebeuren, honden, koeien wat dan ook. Zij bleef gewoon doorgaan.
Voedsel weigeren is ook een van de onderdelen van de training, ook gevonden voedsel moet genegeerd worden.
Afbeelding
Groetjes Marja
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door semmyboy »

Ik weet niet of je het programma proefkonijnen heb gezien?
Daar gingen ze testen of je een politiehond kan afleiden, en er zelf met de buit vandoor ging.
Die hond moest dat dus tegen houden.
Ze probeerde de hond af te leiden met speelgoed, eten, plas van een loopse teef.
Maar de hond was dus echt geconcentreerd op zijn werk, en reageerde niet eens op de geur van een loopse teef.
Moet je anders even zoeken op youtube.
Is met dennis en valerio van bnn..
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Elmo/maureen
Zeer actief

M@scha schreef:
Elmo/maureen schreef:een vriendin en ik hadden het er weekend over wat er zou gebeuren, als ik zou worden aangehouden bij een grote politiecontrole (waar ze dus ook honden bij inzetten). En ik heb mijn auto vol met kind en hond, en daarbij behorende troep. Dus verschillende balletjes,piepspeeltjes, koekjes, beloningssnacks etc.

volgens mij worden die zo getraind dat hetgeen ze zoeken echt de ultieme beloning is. dus ze zullen elmo, joan en hun bagage en luchtjes vast ruiken maar dat waarschijnlijk minder interessant vinden als die kilo coke die je onder de kinderstoel hebt liggen.

Komt vanavond naar je toe hoor :engel:
tycha schreef:Een goede hond die aan het werk is reageerd daar niet op.
Als Tycha bijvoorbeeld aan het speuren was, kon er weet niet wat gebeuren, honden, koeien wat dan ook. Zij bleef gewoon doorgaan.
Voedsel weigeren is ook een van de onderdelen van de training, ook gevonden voedsel moet genegeerd worden.
Ja zoiets dacht ik al, dat er getraind word op voedselweigering.
Afbeelding
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door semmyboy »

Ik had toch even tijd..
Hier het filmpje:
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Elmo/maureen schreef:
M@scha schreef:

Komt vanavond naar je toe hoor :engel:
tycha schreef:Een goede hond die aan het werk is reageerd daar niet op.
Ja zoiets dacht ik al, dat er getraind word op voedselweigering.

ah super! vroeg me al af waar je bleef! :cheer:
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief

semmyboy schreef:Ik weet niet of je het programma proefkonijnen heb gezien?
Daar gingen ze testen of je een politiehond kan afleiden, en er zelf met de buit vandoor ging.
Die hond moest dat dus tegen houden.
Ze probeerde de hond af te leiden met speelgoed, eten, plas van een loopse teef.
Maar de hond was dus echt geconcentreerd op zijn werk, en reageerde niet eens op de geur van een loopse teef.
Moet je anders even zoeken op youtube.
Is met dennis en valerio van bnn..
Nee die heb ik niet gezien, zal hem zo even opzoeken :ok:

oh zie net dat je hem al hebt gevonden, kijk ik gelijk even
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief

M@scha schreef: