Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het gaat dus mis.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Het gaat dus mis.

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik moet even iets van me afschrijven.

Een probleem wat ik aan zag komen. Ik ben benieuwd hoe het afloopt, want dat moet nog blijken.

Ik woon tegenover twee andere hondeneigenaren. Een meiske met een chihuahua kruising. Een donderfel beestje, tettert naar alles wat 'hond' heet en is echt agressief. Ze heeft mijn stabij een keer gebeten toen ze nog pup was. Sindsdien houd ik mijn hond natuurlijk goed bij me, maar het meisje heeft de chihuahua aan een flexilijn hangen en is er nogal laks mee. Ofwel: soms komt het hondje op ons afgevlogen en maakt op de laatste meter een salto, omdat de eigenaresse net op tijd de flexi vergrendelt.

De andere hondeneigenaar is een buitenlandse jongen met een stafford-achtige teef. Heel mooi dier. Ik ken die rassen niet zo goed en noem haar voor het gemak even een stafford, maar ze is heel groot en gespierd. Al met al een hele imposante en prachtige hond om te zien. Hij kan zonder problemen die teef los laten lopen op hondenveldjes in de stad en in principe kan ze met iedere hond prima overweg. Mayke speelt regelmatig met die hond.

Die chihuahua en stafford begonnen haat naar elkaar op te bouwen. De chihuahua tettert met extra energie naar de stafford als ze elkaar op straat tegen komen en aan de stafford leek ik te zien dat ze wel raad wist met een brutale chihuahua... als ze de kans kreeg.

Die kreeg ze vanochtend. Ik hoorde een hoop tumult op straat en toen ik eenmaal uit het raam keek, zag ik de jongen zn hond fixeren op de grond en pakte het meisje hysterisch haar chihuahua van de grond. De jongen sleurt zn hond naar binnen, rijdt zn auto voor en weg zijn ze. Naar een dierenarts.

Ik ben net even bij hem langs geweest. (Mayke ging gewoon mee, heeft bij hun thuis op het bot van de stafford liggen knagen, die vond het prima. Het is echt een goede hond) En samen hebben we een potje zitten janken. Want het meisje heeft de jongen vertelt dat ze aangifte gaat doen.
Het verhaal was wat warrig, want de jongen spreekt slecht nederlands. De voordeuren zitten maar een paar meter van elkaar, en ze kwamen tegelijk naar buiten, waardoor de honden bij elkaar konden komen. Volgens de jongen was het zijn schuld en had hij zn hond beter in de gaten moeten houden. Maar ik weet hoe beide met hun hond omspringen en ikzelf vind het waarschijnlijker dat het meisje minstens net zo'n grote aandeel in het verhaal heeft.
Maar hij zei dat de chihuahua weer mee naar huis mocht, dus met die verwondingen zal het wel een beetje mee vallen.

Ik baal er nu van dat we nooit iets hebben gedaan tegen de chihuahua. Je kúnt zo'n beestje gewoon niet serieus nemen, dus ik heb er nooit over nagedacht om aangifte te doen tegen een op hol geslagen knaagdier. Maar nu is er geen enkel bewijs dat die chihuahua al zeker een jaar lang agressief gedrag van zn buurhond aan het uitlokken is. Misschien had het voor de stafford nu gescheeld wanneer er al een aangifte tegen de chihuahua had gelegen, maar achteraf kijk je een koe in zn kont. :oohja:
Ik heb het meisje wel een keer toegeroepen dat ze het flexilijntje niet moet laten schieten, vooral voor de veiligheid van haar eigen hondje, maar dat helpt natuurlijk niet.

Weet iemand wat de procedure is, wanneer er aangifte gedaan zal worden?
Zou het helpen om bijvoorbeeld onder andere hondeneigenaren een petitie te laten tekenen, dat deze hond in de buurt bekend staat als een hele hond-vriendelijke hond?
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Re: Het gaat dus mis.

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik weet de procedure niet.
Maar vind dat je wel een risico neemt om met je eigen hond daar naar binnen te gaan en je eigen hond aan HAAR bot te laten eten.
Hoe lief de hond ook is dat kan gewoon niet....

Verder hoop ik dat het allemaal los zal lopen met de aangifte.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik zou er eerst de wijkagent over aanspreken, en dat dan nog voordat je bij die jongen aangegeven hebt dat je dat gaat doen. Laat hem het maar van een onafhankelijke persoon horen.

Overigens had ze die situatie aan moeten zien komen, gezien dat ze zo vlak bij elkaar wonen, en haar chihuahua kort moeten houden.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Sanne!! schreef:Ik weet de procedure niet.
Maar vind dat je wel een risico neemt om met je eigen hond daar naar binnen te gaan en je eigen hond aan HAAR bot te laten eten.

Blijkbaar kan het wel, want er is zo te horen geen onvertogen woord gevallen :19:

On topic: ik weet niet wat de procedure is, maar misschien kunnen ze eerst eens rustig met elkaar praten voor ze aangifte gaat doen? Als de eerste schok voorbij is, kan ze misschien wat rationeler denken?
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Sanne!! schreef:Ik weet de procedure niet.

Dat kan hier ook hoor Sanne. En als mijn honden bij mijn schoonouders binnen komen is dat ook geen probleem.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik vind het toch een risico. En inderdaad nu is er misschien geen woord gevallen maar ik ben dan misschien te voorzichtig???
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Paisley
Zeer actief

Sanne!! schreef:Ik vind het toch een risico. En inderdaad nu is er misschien geen woord gevallen maar ik ben dan misschien te voorzichtig???
Misschien tóch omdat het een "klapkaak" is?

De honden kennen elkaar, zijn dikke maatjes. Ik ben niet eerder bij ze thuis geweest, maar de hond heette mijn Mayke duidelijk welkom. En Mayke zou aan 1 grom genoeg hebben om het bot weer terug te geven.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Sanne!! schreef:Ik vind het toch een risico. En inderdaad nu is er misschien geen woord gevallen maar ik ben dan misschien te voorzichtig???
Als ik de hond in kwestie niet ken of het oordeel van de baas niet vertrouw doe ik het ook niet, maar vooraf zeggen dat het nooit kan vind ik wel erg kort door de bocht.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

luna2906 schreef:
Als ik de hond in kwestie niet ken of het oordeel van de baas niet vertrouw doe ik het ook niet, maar vooraf zeggen dat het nooit kan vind ik wel erg kort door de bocht.
Eens, bij Layla is het ook geen probleem, bij Bo alleen als het onder zn neus vandaag wordt gejat
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Ik ben ook niet van plan om die hond te gaan wantrouwen omdat hij een irritante, overmoedige chichuahua een hap heeft gegeven. Ik hoop ook van harte dat andere hondeneigenaren in de buurt er ook zo over denken, want dit verhaal zal natuurlijk als een lopend vuurtje zich over de hondeneigenaren verspreiden. En die jongen heeft zn eigen 'voorkomen' ook niet echt mee, omdat hij slecht nederlands spreekt en maar blijft roepen dat het zijn schuld is.
Ik heb hem ook al verteld dat zijn hond niet echt geholpen is met een MeaCulpa, alleen omdat zijn hond veel groter is.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Paisley schreef:Ik baal er nu van dat we nooit iets hebben gedaan tegen de chihuahua. Je kúnt zo'n beestje gewoon niet serieus nemen, dus ik heb er nooit over nagedacht om aangifte te doen tegen een op hol geslagen knaagdier. Maar nu is er geen enkel bewijs dat die chihuahua al zeker een jaar lang agressief gedrag van zn buurhond aan het uitlokken is.
Euh, hoe had je dat dan voor je gezien? Aangifte doen tegen een dier kan al niet, maar je bedoelt dan neem ik aan de eigenaar. Maar dan nog, waar zou je de eigenaar dan voor aan hebben gegeven? Voor het feit dat zij haar hond op andere honden laat afstormen? Dat is geen strafbaar feit (ondanks dat het k*t is natuurlijk).

Ik vind trouwens dat die jongen netjes gehandeld heeft, door met haar naar de DA te gaan en zijn fout ook te erkennen dat hij niet goed oplette.
Paisley
Zeer actief

Zamunda schreef: Euh, hoe had je dat dan voor je gezien? Aangifte doen tegen een dier kan al niet, maar je bedoelt dan neem ik aan de eigenaar. Maar dan nog, waar zou je de eigenaar dan voor aan hebben gegeven?
Dat haar hond die van mij heeft gebeten :(
Tja ik weet de procedures ook niet. Maar het maakt gewoon nogal wat machteloosheid bij me los dat zo'n klein hondje er maar mee weg komt wanneer hij bijt. Misschien had het de stafford geholpen wanneer er al eerder een aangifte was gedaan tegen de chihuahua zodat de waarschijnlijkheid groter is dat de chihuahua is begonnen met vechten.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Paisley schreef:
Zamunda schreef: Euh, hoe had je dat dan voor je gezien? Aangifte doen tegen een dier kan al niet, maar je bedoelt dan neem ik aan de eigenaar. Maar dan nog, waar zou je de eigenaar dan voor aan hebben gegeven?
Dat haar hond die van mij heeft gebeten :(
Tja ik weet de procedures ook niet. Maar het maakt gewoon nogal wat machteloosheid bij me los dat zo'n klein hondje er maar mee weg komt wanneer hij bijt. Misschien had het de stafford geholpen wanneer er al eerder een aangifte was gedaan tegen de chihuahua zodat de waarschijnlijkheid groter is dat de chihuahua is begonnen met vechten.
Oja, dat had ik gelezen maar was ik weer even vergeten. Ja, dat is eigenlijk zonde misschien. Maar ik vraag me serieus af of dat hier uitgemaakt had. Enige wat wellicht geholpen had is als die wawa vaker gebeten had en daar telkens aangifte van was gedaan. Dan was daar actie op ondernomen.
Maar ik denk niet dat men zou redeneren in de trant van 'de wawa had al eens gebeten, dus dat streept het bijten van de staff weg'. *EDIT: of 'die wawa vroeg erom omdat ie de staff al een jaar lang uitlokt'.* Ik denk dat ze dat los van elkaar zien eigenlijk. Ik denk niet dat het vervolg van die aangifte anders zou zijn met of zonder eerdere aangifte tegen de wawa.
Laatst gewijzigd door Zamunda op 01 sep 2013 19:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Je kunt geen aangifte doen tegen een hond. Je kunt er wel melding van maken.
Kaki
Actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier X Olde English Bulldogge mix

Ongelezen bericht door Kaki »

Naar bericht, precies het soort voorval waar ik zelf bang voor ben en gisteren dus ook een topic over geopend heb. Hij zit natuurlijk opgescheept met een dubbel stigma, een klapkaak én hij is een buitenlander. Klinkt verder als een prima kerel met een leuke hond, hoop dat hij zijn beestje gewoon mag houden.
aussie2011
Actief

Ongelezen bericht door aussie2011 »

ik snap niet waarom zij aangifte wilt doen. als die wawa mijn hondje had gebeten had ik dat hondje 10 meter verder geschopt. en die eigenares erbij.
scheelt bij mijn hond komt geen andere hond bij, dan zal die eerst langs mij moeten

ik hoop dat het goed komt met de 'staff'
boekalaboekalaaaa
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Pin me er niet op vast maar als zij echt aangifte heeft gedaan en de politie zou inschatten dat het hier om een, voor de maatschappij, gevaarlijk dier gaat, dan hadden ze al lang aan zijn deur gestaan.
Het klinkt als een prima vent, met een prima hond die helaas zijn voorkomen niet mee heeft en zijn type hond niet, wordt door mensen toch al snel gestigmatiseerd :-(
Ik persoonlijk snap ook niet waarom de kleine hondjes altijd zo veel credit krijgen tegenover een grote.
De mijne is best sociaal maar heel soms is zijn irritatiegrens bereikt als zo'n klein geval steeds naar hem uitvalt of hapt en dan geeft hij een snauw terug, en dan ben ik opeens degene met een agressieve hond :denken:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Bmamavan2 schreef: De mijne is best sociaal maar heel soms is zijn irritatiegrens bereikt als zo'n klein geval steeds naar hem uitvalt of hapt en dan geeft hij een snauw terug, en dan ben ik opeens degene met een agressieve hond :denken:
Tja... t valt niet mee. Het was waarschijnlijk ook niet meer dan een knauw of hap. Als een hond van zeker 40 kg serieus agressief wordt naar een chihuahua, dan laat hij zich toch niet zomaar er vanaf trekken en de chihuahua zit dezelfde dag nog op de bank thuis...
Ik denk dat als de hond echt agressief was, dat hij echt in een mum van tijd kebab kan maken van een chihuahua.
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Paisley schreef: Die kreeg ze vanochtend. Ik hoorde een hoop tumult op straat en toen ik eenmaal uit het raam keek, zag ik de jongen zn hond fixeren op de grond en pakte het meisje hysterisch haar chihuahua van de grond. De jongen sleurt zn hond naar binnen, rijdt zn auto voor en weg zijn ze. Naar een dierenarts.

ik weet nog een bericht in een ander topic , dat je mij voor gek verklaarde dat ik zo tegen deze rassen was .. :pffff:

nu weet je waarom ik gelijk had .. :19:
wolfwoman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse Wolfhonden
& Tamaskan Dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolfwoman »

Ik zou je hele verhaal gewoon eerlijk vertellen tegen de (wijk)agent !!
http://www.vantaelsesluske.nl __ groeten Stefanie
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Pakdebal schreef:
Paisley schreef: Die kreeg ze vanochtend. Ik hoorde een hoop tumult op straat en toen ik eenmaal uit het raam keek, zag ik de jongen zn hond fixeren op de grond en pakte het meisje hysterisch haar chihuahua van de grond. De jongen sleurt zn hond naar binnen, rijdt zn auto voor en weg zijn ze. Naar een dierenarts.

ik weet nog een bericht in een ander topic , dat je mij voor gek verklaarde dat ik zo tegen deze rassen was .. :pffff:

ben je nu ook al tegen wawa's?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Paisley
Zeer actief

renee-uk schreef: ben je nu ook al tegen wawa's?
:lol1: :lol1: :lol1: :goeie:
Afbeelding
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier

Ongelezen bericht door primera »

Er bestaat toch een regel dat hondjes (formaat chihuahua ect) onder alles uitkomen? Die mogen bijten, grote honden niet ;) . Van de week werd beamer ook een paar keer in zijn kop gebeten door een klein mormel en dat vrouwtje (oud mens) lag helemaal dubbel van het lachen "hahaha dat je dat durft tegen een pitbull hahaha 1 hap en je bent weg hahaha" stom wijf.

Hoop dat het voor je buur staff goed afloopt
Pakdebal

renee-uk schreef:
Pakdebal schreef:

nee, die vind ik normaal doen, ( bang voor een grote hond ) , maar de aanvallende hond , dat ras, daar ben ik huiverig voor en dat blijkt maar weer .. :19:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Pakdebal schreef:
renee-uk schreef:
Pakdebal schreef:
nee, die vind ik normaal doen, maar de aanvallende hond , dat ras, daar ben ik huiverig voor en dat blijkt maar weer .. :19:
volgens mij was de wawa de aanvallende hond, misschien moet je toch eens een cursusje lezen volgen pak?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pakdebal

renee-uk schreef:volgens mij was de wawa de aanvallende hond, misschien moet je toch eens een cursusje lezen volgen pak?
dan lees jij niet goed, ze kwamen elkaar tegelijk tegen, de buurman gaf zijn fout ook toe
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 01 sep 2013 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zou toch jouw verhaal doen bij de wijkagent. Niet geschoten is altijd mis.
Paisley
Zeer actief

Nouja, het leven voor zo'n chihuahua is ook niet makkelijk. Als ik in een wereld zou wonen waar iedereen minstens 10x groter is dan ik, zou ik ook een knap chagrijnig wijf worden.
Afbeelding
Pakdebal

Paisley schreef:Nouja, het leven voor zo'n chihuahua is ook niet makkelijk. Als ik in een wereld zou wonen waar iedereen minstens 10x groter is dan ik, zou ik ook een knap chagrijnig wijf worden.

wijze woorden , en vooral bang moeten zijn, voor zo'n ras , en terecht , toch ?.. :wink:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Pakdebal schreef:
renee-uk schreef:volgens mij was de wawa de aanvallende hond, misschien moet je toch eens een cursusje lezen volgen pak?
dan lees jij niet goed, ze kwamen elkaar tegelijk tegen, de buurman gaf zijn fout ook toe

Paisley schreef:.
Ik woon tegenover twee andere hondeneigenaren. Een meiske met een chihuahua kruising. Een donderfel beestje, tettert naar alles wat 'hond' heet en is echt agressief

:U:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”