hi,
Ik heb een stafford van 13 maanden oud.
Hij was altijd wat moeilijk met zindelijk maken maar na een lange tijd goed gelukt.
Toen hij 1 was geworden heb ik hem laten castreren (ongeveer 2 a 3 maanden geleden) en toen begonnen de problemen weer.
In 1 week tijd had hij alweer een paar keer in huis geplast maar het werd wel weer steeds minder en vervolgens was het weer over dus heb ik niks bij de DA gemeld (misschien stom, maar het probleem leek verholpen).
nu een tijd na de castratie en alles leek goed te gaan kwam ik er ineens achter dat hij in zijn slaap zijn urine laat lopen, vandaag heb ik eigenlijk voor het eerst een echte grote plek gezien en heb het al eerder opgemerkt maar dacht er toen niet te bewust bij na dat een 1 jarige hond zijn urine in zijn slaap liet lopen, ook was het plasje toen veel kleiner.
Hij werd zelf wakker en was dus ook helemaal nat. Ik hem dus schoon gemaakt en mee naar buiten genomen en daar plaste hij ook nog super veel.
Hij had niet overdreven veel gedronken want er zat nog aardig wat water in zijn bak.
Ik ga morgen ook de DA bellen en dan verder kijken wat het is..
Ook hoopte ik of misschien iemand van jullie hier iets van weet en/of heeft meegemaakt met zijn of haar (jonge)hond.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Plas laten lopen tijdens slaap.
Moderator: moderatorteam
- Joand
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford
- Aantal honden: 1
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Re: Plas laten lopen tijdens slaap.
Misschien kun je een plasje van hem meenemen, misschien heeft ie een blaasontsteking. Verder denk ik bij incontinentie bij een reu aan een vergrote prostaat, misschien had hij die al voor de castratie, zou kunnen. En epilepsie, daarbij laten ze hun urine ook lopen. Maar er zijn vast meer oorzaken dan dat. Zou het gewoon doornemen met je dierenarts. Ik zou ook melden dat het wat langer duurde voor hij zindelijk was. Wie weet heeft hij een aangeboren probleem met de urinebuis oid, wat nu verergerd is.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Na castratie kunnen sommige honden incontinent worden.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Murphy
- Zeer actief
Castratie kan inderdaad invloed hebben op urine-incontinentie. Ik heb een boxerreu gehad die dat ook had, zowel tijdelijk na een chemische castratie als permanent na een gewone castratie op latere leeftijd nadat hij problemen met zijn prostaat kreeg.
Onze tweede boxerreu had er ook problemen mee terwijl die niet gecastreerd was, ook juist in de slaap. Hij sliep dan ook altijd op een kussen met kunststof hoes zodat het kussen niet nat werd.
We zijn er voor bij de dierenarts geweest en in Utrecht, en volgens Utrecht heeft het te maken met o.a. de ligging van de blaas (enkele rassen zouden daar i.v.m. de bouw meer gevoelig voor zijn dan andere). We kregen het advies niet te laten castreren omdat, zoals we bij ons andere boxer al hadden gemerkt dat ook invloed heeft (ik meen me te herinneren dat dat komt doordat de hormonen invloed hebben op de kracht van de uitgang van de blaas.
Ik moet trouwens zeggen dat beide honden ook veel dronken en daarmee ook veel plasten, ook heel helder, niet het geconcentreerde gele wat mijn teefje bijvoorbeeld plaste. Ook daar zijn tests naar gedaan en dat was allemaal nog binnen het normale, maar het zal er als er al andere lastige dingen zijn, natuurlijk niet positief aan bijdragen.
We kregen in Utrecht ook te horen dat aan urine-incontinentie in veel gevallen wat kan worden gedaan, dat er ook verschillende opties voor zijn, o.a. versterking/vernauwing (ik weet het niet meer precies maar ongetwijfeld zal een dierenarts je hier meer over kunnen vertellen) van de uitgang van de blaas d.m.v een operatie, zodat er meer controle komt.
Ik wens je heel veel succes er mee.
Onze tweede boxerreu had er ook problemen mee terwijl die niet gecastreerd was, ook juist in de slaap. Hij sliep dan ook altijd op een kussen met kunststof hoes zodat het kussen niet nat werd.
We zijn er voor bij de dierenarts geweest en in Utrecht, en volgens Utrecht heeft het te maken met o.a. de ligging van de blaas (enkele rassen zouden daar i.v.m. de bouw meer gevoelig voor zijn dan andere). We kregen het advies niet te laten castreren omdat, zoals we bij ons andere boxer al hadden gemerkt dat ook invloed heeft (ik meen me te herinneren dat dat komt doordat de hormonen invloed hebben op de kracht van de uitgang van de blaas.
Ik moet trouwens zeggen dat beide honden ook veel dronken en daarmee ook veel plasten, ook heel helder, niet het geconcentreerde gele wat mijn teefje bijvoorbeeld plaste. Ook daar zijn tests naar gedaan en dat was allemaal nog binnen het normale, maar het zal er als er al andere lastige dingen zijn, natuurlijk niet positief aan bijdragen.
We kregen in Utrecht ook te horen dat aan urine-incontinentie in veel gevallen wat kan worden gedaan, dat er ook verschillende opties voor zijn, o.a. versterking/vernauwing (ik weet het niet meer precies maar ongetwijfeld zal een dierenarts je hier meer over kunnen vertellen) van de uitgang van de blaas d.m.v een operatie, zodat er meer controle komt.
Ik wens je heel veel succes er mee.