Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ken is geopereerd, update bultje komt weer terug :-(
Moderator: moderatorteam
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ken is geopereerd, update bultje komt weer terug :-(
Kenzo had een tijd terug ineens een hele grote bult, formaat tennisbal, bij zijn kaak. Pus eruit gehaald en ab kuur en het meeste was weg, je kon alleen een bultje voelen.
Paar dagen terug werd het weer groter 6 biopten genomen en uitslag is septische purulente narcadia bacteriele ontsteking.
Dus weer een abkuur, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat het weer terugkomt.
Op internet lees ik dat het onder plaatselijke verdoving open moet worden gesneden zodat alle troep eruit gaat en waardoor het veroorzaakt is (grasaar zeer waarschijnlijk)
Ik heb er nog nooit van gehoord, hier misschien iemand? En hoe ging dat verder
Paar dagen terug werd het weer groter 6 biopten genomen en uitslag is septische purulente narcadia bacteriele ontsteking.
Dus weer een abkuur, maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat het weer terugkomt.
Op internet lees ik dat het onder plaatselijke verdoving open moet worden gesneden zodat alle troep eruit gaat en waardoor het veroorzaakt is (grasaar zeer waarschijnlijk)
Ik heb er nog nooit van gehoord, hier misschien iemand? En hoe ging dat verder
Laatst gewijzigd door Demi op 20 sep 2013 13:17, 3 keer totaal gewijzigd.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Re: Kent iemand dit?
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar zou dat niet onder narcose moeten? Lijkt me nogal lastig om dat onder plaatselijke verdoving te doen. Het moet dan ook gespoeld worden, neem ik aan. Vervelend zeg.
Bedoel je trouwens niet nocardia, ipv narcadia, want ik vind alleen iets over nocardia: http://www.spodan.com/nl/1650.html Dit gaat trouwens over nocardiosis, dat kunnen ze krijgen van die bacterie. Maar ik neem aan dat ze dat niet bedoelen, die bacterie hebben ze gewoon aangetroffen in die pus.
Dat is een bacterie die in de grond zit. Purrulent betekent gewoon etterend, ik snap alleen niet waarom ze het septisch noemen. Ik lees dat een septische ontsteking in gewrichten voorkomt maar verder betekent septisch eigenlijk dat het lichaam de ontsteking niet meer aankan. Zo ken ik het, als een ontsteking uit de hand loopt, heb je kans op sepsis, dat is meestal een noodgeval, maar dat zullen ze wel niet bedoelen. Is ie makkelijk bij de dierenarts?
Bedoel je trouwens niet nocardia, ipv narcadia, want ik vind alleen iets over nocardia: http://www.spodan.com/nl/1650.html Dit gaat trouwens over nocardiosis, dat kunnen ze krijgen van die bacterie. Maar ik neem aan dat ze dat niet bedoelen, die bacterie hebben ze gewoon aangetroffen in die pus.
Dat is een bacterie die in de grond zit. Purrulent betekent gewoon etterend, ik snap alleen niet waarom ze het septisch noemen. Ik lees dat een septische ontsteking in gewrichten voorkomt maar verder betekent septisch eigenlijk dat het lichaam de ontsteking niet meer aankan. Zo ken ik het, als een ontsteking uit de hand loopt, heb je kans op sepsis, dat is meestal een noodgeval, maar dat zullen ze wel niet bedoelen. Is ie makkelijk bij de dierenarts?
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan hoor dat het nocardia is, het ging allemaal heel rommelig, ik was druk, er was maar 1 da aanwezig. Dus ik zal het vast verkeerd geschreven hebben.Fizgig schreef:Ik heb er zelf geen ervaring mee maar zou dat niet onder narcose moeten? Lijkt me nogal lastig om dat onder plaatselijke verdoving te doen. Het moet dan ook gespoeld worden, neem ik aan. Vervelend zeg.
Vorig jaar moest er bij Cujo een drain aangelegd worden onder haar huid van ong 10cm, ik had het toen opgezocht en dat werd ook wel eens met plaatselijke verdoving gedaan. En bij kon dat, omdat ze super relaxed was.
Zelfde verhaal met Kenzo, kan ook met een plaatselijke verdoving, als de hond maar rustig is en dat is hij.
Hij reageert slecht op narcose of een roesje, dus daarom die verdoving.
Hij is zo relaxed bij de dierenarts dat hij meteen gaat liggen slapen
En precies dat wat jij zegt; dat sepsis daar schrok ik van, want dat betekend idd bloedvergiftiging en dat zijn lichaam het niet meer trekt
Maar het zal best kloppen, ze hebben 6 biopten opgestuurd
- Fizgig
- Zeer actief
Ik vraag me af of ze dat wel bedoelen met septische ontsteking want meestal vinden ze dan bacteriën in de bloedbaan waar ze niet horen en ze hebben toch alleen biopten genomen? Misschien denken ze dat de ontsteking in het kaakgewricht zit, zou dat kunnen? Want ik lees dus als ik 'septische ontsteking' google, alleen maar over een vorm van arthose, een ontsteking in het gewricht zelf, waar dus pus in het gewricht is gekomen. Dat geeft natuurlijk druk waardoor het eruit gehaald moet worden. Dat is wel iets ernstigs maar niet zo ernstig als sepsis zelf. Dan lag ie al op de intensive care hoor, als ie dat zou hebben.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb het na gevraagd en er stond maar 1 regel op de mail die ze gekregen hadden van het lab in Utrecht en dat is idd septische purulente bacterie met kans op nocardiaFizgig schreef:Ik vraag me af of ze dat wel bedoelen met septische ontsteking want meestal vinden ze dan bacteriën in de bloedbaan waar ze niet horen en ze hebben toch alleen biopten genomen? Misschien denken ze dat de ontsteking in het kaakgewricht zit, zou dat kunnen? Want ik lees dus als ik 'septische ontsteking' google, alleen maar over een vorm van arthose, een ontsteking in het gewricht zelf, waar dus pus in het gewricht is gekomen. Dat geeft natuurlijk druk waardoor het eruit gehaald moet worden. Dat is wel iets ernstigs maar niet zo ernstig als sepsis zelf. Dan lag ie al op de intensive care hoor, als ie dat zou hebben.
Hij heeft nu voor 18 dagen antibiotica en kan alleen maar hopen dat dat werkt. Vorige keer werkte het wel, maar sindsdien is zijn ontlasting krijtkleurig of geel. Volgens de dierenarts komt dat dus doordat de alvleesklier ontstoken is door het gebruik van antiiotica?
Hij belt mij vanavond terug en zal dan toch weer vragen of ze het niet open kunnen maken, het hoeft maar een heel klein sneetje te zijn om de pus eruit te halen en ook om te spoelen. Ik hoop echt dat het niet dat het al verder in zijn bloedbaan aan het verspreiden is
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Kent iemand dit, update dinsdag operatie Kenzo
Net werd ik gebeld door de dierenarts die de biopten afgenomen heeft. We waren beide over 1 ding het helemaal eens, het zal wel weg gaan met de AB, maar uiteindelijk komt het terug.
Dus het moet weggehaald worden. Tja en toen kwam het op narcose of niet. Zij wilde wel, ik niet en ze begreep ook waarom niet. Dus ging ze overleggen met een van de andere dierenartsen hoe en wat.
Ik werd net terug gebeld en hij wordt dinsdag geopereerd, ik mag erbij blijven en het wordt een plaatselijke verdoving.
En ik, ik schijt weer 7 kleuren stront van de zenuwen
Dus het moet weggehaald worden. Tja en toen kwam het op narcose of niet. Zij wilde wel, ik niet en ze begreep ook waarom niet. Dus ging ze overleggen met een van de andere dierenartsen hoe en wat.
Ik werd net terug gebeld en hij wordt dinsdag geopereerd, ik mag erbij blijven en het wordt een plaatselijke verdoving.
En ik, ik schijt weer 7 kleuren stront van de zenuwen
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hoe laat dinsdag?
Ik moet om 13u met Jade voor haar Weil enting.
Dus als je even therapeutisch Shilohknuffelen kan gebruiken dan app je maar.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Fizgig
- Zeer actief
Nou mooi, is ie er meteen vanaf, al die antibiotica steeds zorgt ook voor resistentie als je pech hebt. Maar ik snap dat het spannend is. Ik hoop dat ie er goed doorheen komt! (en jij ook natuurlijk)
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Beter zo dan blijven klieren met die bult.
Kan me voorstellen dat je het er best benauwd van hebt, maar dat kan het maar beter meteen worden schoongemaakt
Sterkte
Kan me voorstellen dat je het er best benauwd van hebt, maar dat kan het maar beter meteen worden schoongemaakt
Sterkte
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou tot dinsdag ik kwart over 1 hahamoosje schreef:Hoe laat dinsdag?
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarschijnlijk door al die antibiotica heeft hij nu een ontstoken alvleesklierFizgig schreef:Nou mooi, is ie er meteen vanaf, al die antibiotica steeds zorgt ook voor resistentie als je pech hebt. Maar ik snap dat het spannend is. Ik hoop dat ie er goed doorheen komt! (en jij ook natuurlijk)
Ik mag erbij blijven om hem rustig te houden, denk dat ze mij eerst een dosis valium mogen geven
Nee hoor, op dat soort momenten ben ik heel rustig, omdat ik weet dat Ken dat nodig heeft, maar de ochtend daarvoor en na de operatie wil ik graag tijdelijk plat gespoten worden
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja daarom dacht ik hetzelfde als de dierenarts, ik kan hem moeilijk elke maand 18 dagen antibiotica gevenranetje schreef:Beter zo dan blijven klieren met die bult.
Sterkte
Het is wel lastig, omdat er niet bekend is waar dit nou ineens vandaan komt en als het een aar is, of deze niet ondertussen al verder naar binnen is gegaan
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Re: Kent iemand dit, update di operatie Kenzo
bah wat een gedoe 
ik hoop dat de operatie afdoende is en jullie allemaal nu eens een tijdje rust krijgen

ik hoop dat de operatie afdoende is en jullie allemaal nu eens een tijdje rust krijgen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoop het ook, het zit ook nog op een rotplekrenee-uk schreef:bah wat een gedoe
ik hoop dat de operatie afdoende is en jullie allemaal nu eens een tijdje rust krijgen![]()
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Contacteer:
Wat is dat met dinsdag ? is het dan gratis ofzo ???? (was het maar waar)
Ik moet dinsdag met Boomer...om een tumor te verwijderen die op zijn schouder ligt...hmmm in de spier aangesloten zit...
Dinsdag dinsdag...laat het een goede dag zijn hé
Ik moet dinsdag met Boomer...om een tumor te verwijderen die op zijn schouder ligt...hmmm in de spier aangesloten zit...
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- Fizgig
- Zeer actief
He bah, zymoral zijn enzymen die je door het voer doet waardoor het makkelijker te verteren is en de alvleesklier wordt ontzien. Mijn kat heeft chronische pancreatitis dus ik ken het spul. Helaas wil mijn kat geen hap meer eten als ik 'iets' door zijn eten doe, wat het ook is. Ik heb nu dus maar duur voer van hills, wat ik verafschuw, maar daarmee wordt ook de alvleesklier wat ontzien. Kvv mot ie ook niet dus je moet toch wat. Ik hoop voor je dat ie er weer vanaf komt, kan gewoon hoor. Je hebt pancreatitis in veel soorten. En ik hoop dat hij het wel lust, één soort rook onwijs naar vanille, heel gek vond ik dat. Daar proefde hij niet eens van.Demi schreef:Waarschijnlijk door al die antibiotica heeft hij nu een ontstoken alvleesklierFizgig schreef:Nou mooi, is ie er meteen vanaf, al die antibiotica steeds zorgt ook voor resistentie als je pech hebt. Maar ik snap dat het spannend is. Ik hoop dat ie er goed doorheen komt! (en jij ook natuurlijk)ik heb nu poeder (zymoral?) hiervoor.
Ik mag erbij blijven om hem rustig te houden, denk dat ze mij eerst een dosis valium mogen geven![]()
Nee hoor, op dat soort momenten ben ik heel rustig, omdat ik weet dat Ken dat nodig heeft, maar de ochtend daarvoor en na de operatie wil ik graag tijdelijk plat gespoten worden
Ik hoop ook dat ie stil blijft liggen, hoe lang denken ze dat het gaat duren? Bruno is ook een ster bij de dierenarts altijd, die krijgt een 10 met een griffel elke keer. Maar ja, hoe langer het duurt, hoe nerveuzer hij wordt, denk ik. Stel dat ie middenin de operatie weg wil, zou je nog kunnen overwegen een heel licht sedeermiddel te geven. Ze hebben toch ook wel zoiets als oxazepam voor honden, lijkt mij. Of zo'n kruidenpoedertje, of bach rescue remedy misschien? Of zo'n pil tegen vuurwerkangst, daar zit meestal ook niet veel in. Misschien kun je dat overleggen, voor je gemoedsrust.
En voor jezelf, Valdispert forte, vind ik zelf een hele goeie. Je hebt een soort daarin die is bedoeld voor heftige stressmomenten, ik ben alleen de naam kwijt, kun je bij de kruidvat krijgen. Ik vind dat bijna net zo goed werken als een oxazepam, alleen zou ik dan niet meer zelf auto rijden als je dat neemt. Kan iedereen af en toe wel gebruiken, vind ik en het zijn gewoon wat kruiden maar het werkt als een tiet, ik vind van wel. En ik gebruik zelf oxazepam dus ik kan vergelijken.
Misschien moet je net doen als met the secret, dat je de geslaagde operatie voor ogen houdt, hahaha, ik ben niet zo van dat soort dingen hoor. Maar positief denken houd jezelf op de been, vind ik. Nou ja, sterkte met de bibbers. Ik durf zelf even geen konijnen meer te castreren omdat er eentje is overleden na de castratie dus ik weet alles van de bibbers. Maar ja, wat moet, dat moet, natuurlijk.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dinsdag wordt een positieve dag, moet gewoon!Gipsy schreef:Wat is dat met dinsdag ? is het dan gratis ofzo ???? (was het maar waar)
Sterkte met Boomer!
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Sterkte allemaal... 
-
nomo
- Zeer actief
Sterkte dinsdag! En dinsdagen zijn hele goede dagen! Dan moet alles gewoon goed komen 
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Succes morgen, zie je daar!
Bleza gaat ook mee, dus je hebt wat afleiding.
Bleza gaat ook mee, dus je hebt wat afleiding.

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou we zijn thuis. Het duurde veel langer dan verwacht, de bacterie had al een heel groot stuk weefsel aangetast. De bult is weg en van binnen tot aan zijn kaak is het ook weggehaald. Net bij zijn kaak zag je weer goed weefsel.
Ik dacht dat ik mee mocht kijken, maar ik moest ook helpen haha mutsje op kapje om etc. Foto's volgen nog.
Het is echt een uitzondering, dit doen ze normaal nooit zonder narcose, maar omdat ik erbij was en omdat ze Kenzo erg goed kennen mocht het. Hij heeft een enorme plek nu en het hopen is nu op dat alle bacterien weg zijn. Waarschijnlijk en hopelijk wel, ik zag het zelfs, het aangetaste weefsel zag er echt heel anders uit dan het normale weefsel. En mijn lieve lieve vent maar braaf liggen. 1 keer kwam hij omhoog, maar alleen een zacht piepje omdat er een zenuwbaan geraakt werd. Dus lidocaine erbij en ze konden weer verder.
Al met al echt een behoorlijke operatie geworden en ik ben onwijs trots op mijn tienjarige vent dat hij zo bleef liggen!!
Hier een (slechte) foto van hoe het er nu uitziet, ik ga hem niet lastig vallen verder voor een goede foto, hij mag nu even lekker bijslapen

Ik dacht dat ik mee mocht kijken, maar ik moest ook helpen haha mutsje op kapje om etc. Foto's volgen nog.
Het is echt een uitzondering, dit doen ze normaal nooit zonder narcose, maar omdat ik erbij was en omdat ze Kenzo erg goed kennen mocht het. Hij heeft een enorme plek nu en het hopen is nu op dat alle bacterien weg zijn. Waarschijnlijk en hopelijk wel, ik zag het zelfs, het aangetaste weefsel zag er echt heel anders uit dan het normale weefsel. En mijn lieve lieve vent maar braaf liggen. 1 keer kwam hij omhoog, maar alleen een zacht piepje omdat er een zenuwbaan geraakt werd. Dus lidocaine erbij en ze konden weer verder.
Al met al echt een behoorlijke operatie geworden en ik ben onwijs trots op mijn tienjarige vent dat hij zo bleef liggen!!
Hier een (slechte) foto van hoe het er nu uitziet, ik ga hem niet lastig vallen verder voor een goede foto, hij mag nu even lekker bijslapen

- ranetje
- Zeer actief
Fantastisch dat het zonder narcose is gelukt 
Het ziet er behoorlijk groot uit.
Hopelijk is nu alle weefsel gezond en wordt hij snel helemaal beter
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
zo, dat heb je weer gehad, gelukkig is het goed gegaan. nu snel beter worden ken! 

-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Contacteer:
Bedankt voor de update !
We wachten wel tot ie beter is !
De mijne is ook aan het slapen nu, met een gaap van +10 cm op zijn schouder...
Ze zouden wel broers knn zijn...gezien hun leeftijd (allez dat hoop ik dan hé, want bij Boomer kennen we de leeftijd niet.... kan 10 zijn maar evengoed 12-13)...
Sterkte en we hopen het beste !!!!
Ze zouden wel broers knn zijn...gezien hun leeftijd (allez dat hoop ik dan hé, want bij Boomer kennen we de leeftijd niet.... kan 10 zijn maar evengoed 12-13)...
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze heeft een aardig stuk er omheen weg gesneden en waren 2 dierenartsen, dus ik hoop echt dat hij nou geen gekke dingen meer doet. Hij wordt nu een beetje gek van het wondvocht wat er nog uitkomt. Maar ja liever eruit dan weer naar binnenranetje schreef:Fantastisch dat het zonder narcose is gelukt
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja weer 10 jaar van mijn leven qua stressHutsje schreef:zo, dat heb je weer gehad, gelukkig is het goed gegaan. nu snel beter worden ken!
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij moet gewoon beter worden, ga er gewoon vanuitGipsy schreef:Bedankt voor de update !
Ze zouden wel broers knn zijn...gezien hun leeftijd (allez dat hoop ik dan hé, want bij Boomer kennen we de leeftijd niet.... kan 10 zijn maar evengoed 12-)...
Ken is inderdaad 10 en komt uit Spanje
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zag Gepco volgens mij in de OK toen ik naar huis ging, wat fijn dat ze het samen deden.Demi schreef:Ze heeft een aardig stuk er omheen weg gesneden en waren 2 dierenartsen, dus ik hoop echt dat hij nou geen gekke dingen meer doet. Hij wordt nu een beetje gek van het wondvocht wat er nog uitkomt. Maar ja liever eruit dan weer naar binnenranetje schreef:Fantastisch dat het zonder narcose is gelukt

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Gepco hadden we als assistent haha, Gepco tampon, kwam hij met tampon. Gepco meer doekjes, kwam hij met meer doekjes. Gepco nu schoon spuiten, Gepco braaf spuiten hahaha lampen moest hij bijstellen, ondertussen nog foto's maken en maar kletsen. Wereldvent echtmoosje schreef:Ik zag Gepco volgens mij in de OK toen ik naar huis ging, wat fijn dat ze het samen deden.Demi schreef:Ze heeft een aardig stuk er omheen weg gesneden en waren 2 dierenartsen, dus ik hoop echt dat hij nou geen gekke dingen meer doet. Hij wordt nu een beetje gek van het wondvocht wat er nog uitkomt. Maar ja liever eruit dan weer naar binnenranetje schreef:Fantastisch dat het zonder narcose is gelukt
- ranetje
- Zeer actief
Zo is datDemi schreef:Ze heeft een aardig stuk er omheen weg gesneden en waren 2 dierenartsen, dus ik hoop echt dat hij nou geen gekke dingen meer doet. Hij wordt nu een beetje gek van het wondvocht wat er nog uitkomt. Maar ja liever eruit dan weer naar binnenranetje schreef:Fantastisch dat het zonder narcose is gelukt