Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup blijft slikken! Iets in keel.. Liefst zsm reactie!!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Aantal honden: 1

Pup blijft slikken! Iets in keel.. Liefst zsm reactie!!

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Hey,

Vanmiddag was ik aan het wandelen met mijn 4 maand oude Sammie, nou hou ik haar wel in de gaten maar dit kan niet constant. Ze liep achter me en begon ineens waanzinnig te braken maar er kwam niks uit. Daarna was ze heel hard aan het slikken. Het lijkt eigenlijk net als de hik maar haar buik doet niet mee, alleen haar keel, die zet ze op dat moment erg op.

Ik ben bij de DA geweest, die kon niks zien / voelen en heeft haar een spuitje gegeven tegen de zwelling. Nou was het bij de DA al wat minder maar nogsteeds wel iets. Ze zei dat ik het in de gaten moest houden maar dat het ook kon zijn dat ze alleen nog het gevoel heeft dat er wat zit dus daarom blijft slikken. Bij thuiskomst begon ze gelijk gras te eten maar braken lukte niet, heb voorzichtig geprobeerd haar te laten braken maar ook dat lukt niet. Bolletje brood al geprobeerd maar helpt ook niks.

Van de DA heb ik iets meegekregen genaamd Lax-a-past, maar dat lijkt me meer voor haar vertering..? Iemand daar ervaring mee.

Nou moet ik om kwart over 6 weg om te gaan werken, als het goed is gaat ze dan gewoon slapen want ga een heel stuk wandelen eerst. Ze ligt nu ook te slapen en heeft dan nergens last van. Als ze gefocust is op iets ook niet, maar als ze wakker en ontspannen is gaat ze weer zo slikken.

Ik heb als eerste vrij gevraagd en ben rond 8 uur thuis. Ik denk dat het verder wel goed gaat want ze speelt wel en ze slaapt ook gewoon en eet ook.

Weten jullie of dit iets is om ons zorgen over te moeten maken en kan ik haar wel alleen laten??

Liefst zsm reactie!
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Pup blijft slikken! Iets in keel.. Liefst zsm reactie!!

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Als je twijfelt, niet alleen laten en terug naar de DA of een andere als je die meer vertrouwt. Gebruik je instinkt en gezond verstand.

Suzanne
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Slikken zou ook kunnen duiden op misselijkheid.
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
geen wesp in de keel gehad, niet aan een pad ( giftige ) gelikt , geen stokje dwars in de keel

zijn er foto's gemaakt ?

ik zou ook het werk even afzeggen , als een kind ( in dit geval een hond ) ziek is, moet dat kunnen !
Of je moet even de buren er op laten letten

Mijn hond had eens een ballon ingeslikt en ik kreeg als advies ontbijtkoek te laten eten, dat is een " darmenspoeling " zeg maar
maar als je niet opgelet hebt , wat het was is dat moeilijk
eveliendepien
Zeer actief

Ik denk niet dat ze een wesp heeft ingeslikt of iets dergelijks. De DA kon geen foto maken omdat stokjes e.d. niet te zien zijn op rontgenfoto's.
Als het morgen na de middag nog steeds zo is ga ik gewoon weer naar de DA. Helaas heb ik geen ontbijtkoek in huis.. Zijn er nog andere dingen die wellicht kunnen helpen?

Ze moet trouwens zo haar voer krijgen (droogvoer), zal ik dit wel doen? Ik doe zelf altijd wat water erbij zodat het zacht wordt maar denk dat ik het gewoon wat langer laat staan dan normaal.

Ik probeer mijn vriend zo ver te krijgen om thuis te blijven tot ik terug ben (heeft een verjaardag), maar omdat als ze slaapt er niks aan de hand is zegt hij dat gaat vast wel goed. Dus nu ben ik een beetje boos op hem.. Ik kan geen vrij krijgen (horeca dus erg druk), wel woon ik naast mijn werk dus ik ga gewoon af en toe even kijken..

Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Dat slikken kan zoveel oorzaken hebben :ugh: het kan iets heel simpels zijn zoals brandend maagzuur maar er kan ook iets in haar keeltje zitten.

Je kan jaar altijd een lepel honing geven en/of melk. Als ze last heeft van maagzuur wat irriteert in haar keel, zou dit kunnen helpen. Mocht je het niet vertrouwen weer contact opnemen met de da.

Beterschap!
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Dat slikken kan zoveel oorzaken hebben :ugh: het kan iets heel simpels zijn zoals brandend maagzuur maar er kan ook iets in haar keeltje zitten.

Je kan jaar altijd een lepel honing geven en/of melk. Als ze last heeft van maagzuur wat irriteert in haar keel, zou dit kunnen helpen. Mocht je het niet vertrouwen weer contact opnemen met de da.

Beterschap!
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

eveliendepien schreef:De DA kon geen foto maken omdat stokjes e.d. niet te zien zijn op rontgenfoto's.
Ahum, dat klopt niet hoor, die zijn wel degelijk te zien op röntgenfoto's, heeft je dierenarts dat gezegd? Ze kunnen ook even in de keel kijken met een apparaatje. Thuis lukt dat niet goed. Weet je trouwens zeker dat het niet om reversed sneezing gaat? Filmpjes daarvan zijn te vinden op youtube. Er kan ook een grasaar in haar holtes terecht zijn gekomen, die kunnen ze inademen, en die hebben weerhaakjes waardoor ze steeds verder de holtes in kunnen gaan. Dat kan gaan ontsteken en dan heb je een groter probleem.

Maar zoals al gezegd, er kunnen zoveel oorzaken zijn dat je beter even langs de dierenarts kunt gaan. En niet je weg laten sturen door misinformatie.
eveliendepien
Zeer actief

Het is volgens mij nu een stuk beter met haar.
Nee geen reversed sneezing dit is echt slikken, ze doet zo sinds het kokhalzen. Ze hapt niet naar lucht of ademt er niet bij uit oid.
Hebben net een stukje gewandeld en niks gemerkt, haar nu wel afleren spullen vd grond te pakken/eten.

Hoop dat het morgen helemaal weg is.

Wat een gelul van die dierenarts dan, was trouwens zowiezo een beetje verontwaardigd, ik had namelijk gebeld en verteld wat er was. Toen zei ze als het aanhoudt moet je gewoon langskomen en even van te voren bellen. Nou was ik natuurlijk bezorgd om mijn kleine hum dus geprobeerd te regelen er te komen en helemaal vergeten te bellen in mijn drukte. Ik was daar en werd eerst maar door de assistente terecht gewezen dat ik had moeten bellen. Nouja afijn de dokter heeft even gekeken en gevoeld, haar een spuitje gedaan tegen de zwelling en ik heb 5 ml pasta meegekregen.

Was ik al met al 40 euro kwijt. Beetje onzin allemaal dus misschien dat ik binnenkort maar eens ga kijken naar een andere DA. Hij zei wel dat als het aanhoudt ze even moeten kijken met een camera indd. Maar zoals het nu gaat ben ik al weer een stuk geruster er op. Ze heeft voornamelijk geslapen, zal wel moe zijn van het spuitje.

Zal jullie op de hoogte houden!

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”