Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pffffffff

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

pffffffff

Ongelezen bericht door Peter27 »

Dinsdag avond was ik om half 8 s'avonds met Bumper naar het bos. Dat is op een kleine 10 minuten fietsen van mijn huis.
Ik was nog geen 3 minuten aan het fietsen toen er een tegemoetkomende motorfiets stopte. De vrouwelijke chauffeur schreeuwde mij toe dat het VEEEEEL te warm is om met de hond te fietsen. Voordat ik kon reageren reed ze verder.

Mocht het iemand zijn van hier dan hoop ik dat ze mee leest :)

1- het was nog geen 20 graden, moet ik haar dan de hele zomer binnen laten?
2- mijn hond heeft hier geen enkele moeite mee en is dit gewend omdat we regelmatig 20km per dag fietsen
3- ze kan overal het water in om af te koelen als ze het warm heeft
4- ik ben erg zuinig op mijn hond en ben volgens mij redelijk in staat om zelf te bepalen hoe ik met mijn hond omga.
5- ongetwijfeld goed bedoeld maar graag volgende keer normaal zeggen wat je denkt.. dit was niet chique..

Groet,
Peter
blablabla :)
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Re: pffffffff

Ongelezen bericht door Sucha »

ik persoonlijk vind het ook te warm om te fietsen met honden bij die temperatuur. Honden kunnen hun warmte niet goed kwijt omdat ook het afvalt en het zand erg warm kan zijn. Maar om zo toegesnauwd te worden vind ik erg ongepast.
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik weet hoe die motorrijder zich voelt (ik rij zelf ook) :tongue:
In je zwarte nylon pak, met helm en handschoenen, zit je je kont te schroeien op de (door de zon opgewarmde) zwarte buddyseat. Vervolgens sta je ergens voor een stoplicht of brug en slaat de hitte van je motorblok af, waardoor je jezelf een soort van gefohnt voelt en je hoeft je kleding dan ook niet meer te strijken.

Dan heb je het HEEEEET
Misschien had ze haar eigen benauwde positie niet door en dacht ze dat de heel nederland op dat moment er zo verlept en gestoomd bij loopt.

Ik merk aan niets dat mijn hond het warm zou hebben. Sterker nog, ze bruist van de energie en dat deed ze ook toen het 30 graden was!
Afbeelding
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Peter27 schreef:Dinsdag avond was ik om half 8 s'avonds met Bumper naar het bos. Dat is op een kleine 10 minuten fietsen van mijn huis.
Ik was nog geen 3 minuten aan het fietsen toen er een tegemoetkomende motorfiets stopte. De vrouwelijke chauffeur schreeuwde mij toe dat het VEEEEEL te warm is om met de hond te fietsen. Voordat ik kon reageren reed ze verder.

Mocht het iemand zijn van hier dan hoop ik dat ze mee leest :)

1- het was nog geen 20 graden, moet ik haar dan de hele zomer binnen laten?
2- mijn hond heeft hier geen enkele moeite mee en is dit gewend omdat we regelmatig 20km per dag fietsen
3- ze kan overal het water in om af te koelen als ze het warm heeft
4- ik ben erg zuinig op mijn hond en ben volgens mij redelijk in staat om zelf te bepalen hoe ik met mijn hond omga.
5- ongetwijfeld goed bedoeld maar graag volgende keer normaal zeggen wat je denkt.. dit was niet chique..

Groet,
Peter
Ik weet niet meer of het dinsdagavond warm was. Die motorrijder zal het wel goed bedoelen maar het is inderdaad een beetje een vreemde manier om dat zo te doen. Verder denk ik dat jij wel weet of je hond het aan kan of niet, aan je post te lezen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”