Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden oppas, wat zou je er voor geven?
Moderator: moderatorteam
- Ήυs
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Honden oppas, wat zou je er voor geven?
Ik heb even een vraag.
Ik loop met een idee rond als uitbreiding voor mijn uitlaatservice, namelijk oppas voor de hond. Wat ik moeilijk vind is een prijs bepalen.
Dit zou dan inhouden:
- het oppassen en in huis nemen van de hond voor een dagdeel (4 á 5 uur)
- 20 minuten uitlaten (in de avond, overdag een uur met een groep mee)
- eten geven
- eventueel ophalen en terug brengen
- mogelijkheid om te spelen met andere honden of juist niet
- vrijheid in het huis (woonkamer + grote gang + ingerichte hondenkamer + tuin)
Ik heb eens rond gekeken, en sommige mensen geven aan dat ze daar 15 euro voor vragen. Of rond de 25 euro.
Zelf vind ik 15 euro aan de lage kant, omdat ze ook al mee gaan met de wandeling of hier uitgelaten worden. Een uur uitlaten kost normaal al 11 euro. Een kleine ronde (20 min) rond de 8 euro.
Buitenom de gegeven service komt er meer bij kijken, zoals extra schoonmaken, je kunt niet weg, je moet thuis zijn. Het kan best druk zijn (ligt wel aan de hond).
Ik vind zelf minimaal 25 euro wel redelijk, maar ik ben benieuwd wat jullie zelf vinden.
Ik loop met een idee rond als uitbreiding voor mijn uitlaatservice, namelijk oppas voor de hond. Wat ik moeilijk vind is een prijs bepalen.
Dit zou dan inhouden:
- het oppassen en in huis nemen van de hond voor een dagdeel (4 á 5 uur)
- 20 minuten uitlaten (in de avond, overdag een uur met een groep mee)
- eten geven
- eventueel ophalen en terug brengen
- mogelijkheid om te spelen met andere honden of juist niet
- vrijheid in het huis (woonkamer + grote gang + ingerichte hondenkamer + tuin)
Ik heb eens rond gekeken, en sommige mensen geven aan dat ze daar 15 euro voor vragen. Of rond de 25 euro.
Zelf vind ik 15 euro aan de lage kant, omdat ze ook al mee gaan met de wandeling of hier uitgelaten worden. Een uur uitlaten kost normaal al 11 euro. Een kleine ronde (20 min) rond de 8 euro.
Buitenom de gegeven service komt er meer bij kijken, zoals extra schoonmaken, je kunt niet weg, je moet thuis zijn. Het kan best druk zijn (ligt wel aan de hond).
Ik vind zelf minimaal 25 euro wel redelijk, maar ik ben benieuwd wat jullie zelf vinden.
- Char7
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Honden oppas, wat zou je er voor geven?
Ik vind 11 euro voor een uur wandelen al veel
Maar goed, wij hadden eens een oppas (particulier) en die moest en zou 20 euro krijgen voor een dag oppassen van 8 uurtjes. Dat heb ik 2 keer gedaan toen het echt niet anders kon, daarna ging ik niet meer terug.
Als ik naar mezelf zou kijken als oppas, zou ik niet meer dan 10 euro vragen, en voor vrienden en kennissen gratig. Ten eerste omdat ik het leuk vind om op te passen en ten tweede help je vaak iemand ermee uit de brand.
Maar goed, wij hadden eens een oppas (particulier) en die moest en zou 20 euro krijgen voor een dag oppassen van 8 uurtjes. Dat heb ik 2 keer gedaan toen het echt niet anders kon, daarna ging ik niet meer terug.
Als ik naar mezelf zou kijken als oppas, zou ik niet meer dan 10 euro vragen, en voor vrienden en kennissen gratig. Ten eerste omdat ik het leuk vind om op te passen en ten tweede help je vaak iemand ermee uit de brand.
-
Marion.
Je bent gek. Maar als je ze kunt vinden doe je het toch gewoon voor dat bedrag. Ik ben malle eppie niet.Fafo schreef:
- Ήυs
- Zeer actief
Het is natuurlijk wel mijn werk. Het is een bedrijf, geen vriendendienstChar7 schreef:Ik vind 11 euro voor een uur wandelen al veel![]()
11 euro voor een uur is nog redelijk laag als je het gaan vergelijken met andere hussers
-
nathalie71
Ik begrijp wel dat het lastig is omdat je al prijzen hebt voor het uit laten.Dat zou dan niet kloppen.
Maar als ik mijn hond een dagdeel van 4 a 5 uur weg moet brengen vind ik tussen de 10 en 15 euro een normaal bedrag.
Ik zou het zelf niet doen maar dat is een ander verhaal.
Dus of je er wat mee opschiet weet ik niet want dan zou je je andere prijzen moeten gaan verlagen anders kloppen de verhoudingen niet
Maar als ik mijn hond een dagdeel van 4 a 5 uur weg moet brengen vind ik tussen de 10 en 15 euro een normaal bedrag.
Dus of je er wat mee opschiet weet ik niet want dan zou je je andere prijzen moeten gaan verlagen anders kloppen de verhoudingen niet
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
15 euro zou ik ervoor geven, maar dat is gebaseerd op wat ik er voor over zou hebben.
wat vraagt een pension voor dagopvang, misschien kun je daar je prijs op baseren?
wat vraagt een pension voor dagopvang, misschien kun je daar je prijs op baseren?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Asta
11 euro voor een uur nee dat deed ik ook niet, laat staan 25 euro voor een dag. 
- Ήυs
- Zeer actief
Het is ook voor nood, of als mensen even geen oppas hebben. Ik ben geen pensionNanna schreef:Ik zou dat voor een keer wel betalen, als ik in nood zit en uit de brand geholpen moet worden.
Maar niet structureel.
Kan ik gaan werken voor de hondenoppas, ja dág.
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Contacteer:
Ik krijg nog géén tientje (8 euro) per dag als ik oppas op andermans honden (en in veel gevallen doe ik 't zelfs voor niets).
Ze gaan dan altijd uitgebreid mee met wandelingen en die zijn wel wat langer dan één uurtje.
Gouden business als ik dat zo lees, als je 't wat beter aanpakt.
Maar voor geen goud dat ik mijn hond voor dat bedrag zou wegbrengen, helemaal met meerdere honden: onbetaalbaar!
Laatst gewijzigd door v. 't Brabantse Bont op 28 aug 2013 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
25 euro vind ik echt te veel om dat structureel te doen.
Zou ik echt in nood zitten zoals nanna ook zegt, dan zou ik het doen maar anders echt niet hoor.
Maar ik snap je berekening wel, als je 11 euro vraagt voor een uurtje wandelen... en je zou er 15 euro voor vragen voor dagopvang dan is de verhouding wel erg krom dus in dat opzicht snap ik het.
Zou ik echt in nood zitten zoals nanna ook zegt, dan zou ik het doen maar anders echt niet hoor.
Maar ik snap je berekening wel, als je 11 euro vraagt voor een uurtje wandelen... en je zou er 15 euro voor vragen voor dagopvang dan is de verhouding wel erg krom dus in dat opzicht snap ik het.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Ik vind het veel geld
tien vijftien euro meer zou ik er niet aan uitgeven.

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Eerlijk gezegd vind ik 2x wandelen op een dag erg weinig. Verder hebben wij nooit over betalen hoeven nadenken voor oppas. Dat deden vrienden en familie met plezier en gratis. Bij Finn vragen mensen zelfs of hij niet eens een dagje bij ze mag komen. Dus ik vind alles al snel duur. Kortom: aan mijn mening heb je weinig 
- Ήυs
- Zeer actief
Oke, dus 15 euro is nog redelijk. Maar stel dat ze graag willen dat de hond ook nog een uur uitgelaten wordt. Reken je dat tarief er dan op? Of dat de hond ook nog opgehaald en gebracht wordt. Extra kosten rekenen voor benzine?nathalie71 schreef:Ik begrijp wel dat het lastig is omdat je al prijzen hebt voor het uit laten.Dat zou dan niet kloppen.
Dat je 15 als basis neemt, als een soort van standaard pakket. Mochten ze extra dingen willen, dan zit dat er dan bij? Klinkt dat al redelijker?
- Ήυs
- Zeer actief
Ja, met die laatste zin zit ik een beetje inderdaad. Als ik dit wil gaan doen, moet ik er ook klanten mee krijgen. Als hier de meeste 25 veel te veel vinden, dan is dat dus gewoon te veel.Lisette1985 schreef:25 euro vind ik echt te veel om dat structureel te doen.
Ik kan dus misschien wel gaan werken met pakketten. Dan kunnen de mensen zelf kiezen wat ze willen.
Dus stel een basispakket is 15 euro. Daar zou dan inzitten dat de hond wordt gebracht en opgehaald, dat hij 4/5 uur blijft, en dat hij "kort" in de buurt wordt uitgelaten. (ik noem maar wat)
Wil je dat hij een uur met de groep mee gaat komt daar een x bedrag boven op, wil je dat hij opgehaald of gebracht wordt dan worden er benzine kosten gerekend?
Laatst gewijzigd door Ήυs op 28 aug 2013 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Men verdient een x bedrag NETTO. Als meer uitgegeven moet worden aan opvang is het voordeliger een uurtje vrij te nemen lijkt mij zo....Fafo schreef:Oke, dus 15 euro is nog redelijk. Maar stel dat ze graag willen dat de hond ook nog een uur uitgelaten wordt. Reken je dat tarief er dan op? Of dat de hond ook nog opgehaald en gebracht wordt. Extra kosten rekenen voor benzine?nathalie71 schreef:Ik begrijp wel dat het lastig is omdat je al prijzen hebt voor het uit laten.Dat zou dan niet kloppen.
Dat je 15 als basis neemt, als een soort van standaard pakket. Mochten ze extra dingen willen, dan zit dat er dan bij? Klinkt dat al redelijker?
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Dat lijkt mij een beter plan inderdaad, een pakket vanaf 15 euro.
En alles wat ze extra willen, gewoon extra geld voor vragen dan is de keus aan hun.
Dan zou ik het zelf prettiger vinden om te kunnen kiezen tussen kortere plas en poep rondjes en een grotere ronde van een uur.
En alles wat ze extra willen, gewoon extra geld voor vragen dan is de keus aan hun.
Dan zou ik het zelf prettiger vinden om te kunnen kiezen tussen kortere plas en poep rondjes en een grotere ronde van een uur.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- Ήυs
- Zeer actief
Oh dat zou makkelijk zijn, als iedereen zomaar een uurtje vrij kon nemen van het werkBadu schreef:Men verdient een x bedrag NETTO. Als meer uitgegeven moet worden aan opvang is het voordeliger een uurtje vrij te nemen lijkt mij zo....Fafo schreef:Oke, dus 15 euro is nog redelijk. Maar stel dat ze graag willen dat de hond ook nog een uur uitgelaten wordt. Reken je dat tarief er dan op? Of dat de hond ook nog opgehaald en gebracht wordt. Extra kosten rekenen voor benzine?nathalie71 schreef:Ik begrijp wel dat het lastig is omdat je al prijzen hebt voor het uit laten.Dat zou dan niet kloppen.
- Ήυs
- Zeer actief
OkeLisette1985 schreef:Dat lijkt mij een beter plan inderdaad, een pakket vanaf 15 euro.
-
nomo
- Zeer actief
Ik ga eerlijk gezegd voor een dagdeel opvang echt geen 25 euro betalen. Dat vind ik wel erg veel voor 4 a 5 uurtjes! Alles wat ik hier weet komt ook echt niet in de buurt van die prijs.
Morris gaat soms naar de particuliere dagopvang en dat kost 8,50 per dag. En dan is het de hele dag spelen met andere honden, gewoon bij de mensen in huis met altijd mensen in de buurt en er wordt gewandeld. Hangt er vanaf hoe laat ik hem breng en haal, maar er zit minstens 1 lange wandeling bij. Bij deze opvang zijn de haal- en brengtijden ook ontzettend flexibel. Ik geef aan wanneer ik hem breng en haal. Als ik hem 's ochtends om 6 uur al zou brengen en pas 11 uur 's avonds op zou halen is het gewoon 8,50, net als wanneer hij er maar een halve dag zou zijn. Pas als hij blijft slapen (wat ook geen probleem is) dan ga ik meer betalen (dan zou ik voor 2 dagen betalen). Ideaal en vind het de 8,50 echt wel waard. Mocht hij ineens besluiten om 25 euro te gaan vragen, of in jou geval zou ik dan denk ik nog meer moeten betalen? Wat wil je rekenen voor een hele dag? dan zou ik er meteen mee stoppen. Dat gaat me veel te ver. Morris gaat 2 dagen per week naar de opvang. Dan mag ik er nog wel een baan bij zoeken om het te kunnen betalen!
Andere opvang waar Morris heengaat is dagopvang bij een dierenpension. Hier zitten de honden in groepen (wordt goed gekeken naar wat bij elkaar kan en wil je dat er geen contact met andere honden is dan is het ook mogelijk). Er is een mogelijkheid om hond thuis op te laten halen en weer thuis te laten brengen (worden ze rond half 9 's ochtends opgehaald en rond half 6 weer thuis gebracht). Ik heb geen idee wat het brengen en halen kost (als je het wil weten wil ik het wel even vragen. Ik breng en haal Morris altijd zelf, dus heb er nog nooit gebruik van gemaakt). Honden zitten in speelweide of met slecht weer binnen in een speelhal. Wordt nog met ze gewandeld (altijd een lange wandeling), gespeeld, honden kunnen zwemmen. Ze worden op alle mogelijke manieren vermaakt. Bij deze opvang ben ik maar 7,50 kwijt voor een dag.
Morris gaat soms naar de particuliere dagopvang en dat kost 8,50 per dag. En dan is het de hele dag spelen met andere honden, gewoon bij de mensen in huis met altijd mensen in de buurt en er wordt gewandeld. Hangt er vanaf hoe laat ik hem breng en haal, maar er zit minstens 1 lange wandeling bij. Bij deze opvang zijn de haal- en brengtijden ook ontzettend flexibel. Ik geef aan wanneer ik hem breng en haal. Als ik hem 's ochtends om 6 uur al zou brengen en pas 11 uur 's avonds op zou halen is het gewoon 8,50, net als wanneer hij er maar een halve dag zou zijn. Pas als hij blijft slapen (wat ook geen probleem is) dan ga ik meer betalen (dan zou ik voor 2 dagen betalen). Ideaal en vind het de 8,50 echt wel waard. Mocht hij ineens besluiten om 25 euro te gaan vragen, of in jou geval zou ik dan denk ik nog meer moeten betalen? Wat wil je rekenen voor een hele dag? dan zou ik er meteen mee stoppen. Dat gaat me veel te ver. Morris gaat 2 dagen per week naar de opvang. Dan mag ik er nog wel een baan bij zoeken om het te kunnen betalen!
Andere opvang waar Morris heengaat is dagopvang bij een dierenpension. Hier zitten de honden in groepen (wordt goed gekeken naar wat bij elkaar kan en wil je dat er geen contact met andere honden is dan is het ook mogelijk). Er is een mogelijkheid om hond thuis op te laten halen en weer thuis te laten brengen (worden ze rond half 9 's ochtends opgehaald en rond half 6 weer thuis gebracht). Ik heb geen idee wat het brengen en halen kost (als je het wil weten wil ik het wel even vragen. Ik breng en haal Morris altijd zelf, dus heb er nog nooit gebruik van gemaakt). Honden zitten in speelweide of met slecht weer binnen in een speelhal. Wordt nog met ze gewandeld (altijd een lange wandeling), gespeeld, honden kunnen zwemmen. Ze worden op alle mogelijke manieren vermaakt. Bij deze opvang ben ik maar 7,50 kwijt voor een dag.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Als je oppast op een hond, dan vind ik dat daar uitlaten bij inbegrepen hoort te zijn. Dus of dat een keer of meerdere keren is, ligt aan het aantal uur dat je oppast. Eten geven idem dito. Als het etenstijd is, geef je het te eten. Je kan wat extra's rekenen als hij mee-eet, anders eigen voer mee laten brengen.
Volgens mij kan je dus beter een staffellijst maken. Hoe langer de oppastijd, hoe lager het uurtarief. Daarnaast een dagtarief/weektarief maar 25,00 per dag zou ik ook teveel vinden. Voor halen en brengen kan je een kilometerprijs afspreken als extra service en een oppasuur.
Volgens mij kan je dus beter een staffellijst maken. Hoe langer de oppastijd, hoe lager het uurtarief. Daarnaast een dagtarief/weektarief maar 25,00 per dag zou ik ook teveel vinden. Voor halen en brengen kan je een kilometerprijs afspreken als extra service en een oppasuur.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Tja... mijn ervaring is dat als je een pakket met meerdere dingen afneemt er juist korting wordt gegeven. Dus als je een losse dienst afneemt is dat verhoudingsgewijs duurder dan wanneer je 3 verschillende dingen afneemt.Lisette1985 schreef:Dat lijkt mij een beter plan inderdaad, een pakket vanaf 15 euro.
-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Bij een dagopvang voor honden ben je rond de tien euro per dag kwijt.
Daar zitten honden vaak ook op speelweides etc.
Hoe doe je dat met mensen die twee of meer honden hebben?
Vind dertig euro voor een basispakketje voor twee honden dan erg veel.
Zelf zou ik sowieso niet voor oppas of dagopvang kiezen omdat dat niks voor mijn hond is en ik haar niet zomaar iemand toevertrouw.
Daar zitten honden vaak ook op speelweides etc.
Hoe doe je dat met mensen die twee of meer honden hebben?
Vind dertig euro voor een basispakketje voor twee honden dan erg veel.
Zelf zou ik sowieso niet voor oppas of dagopvang kiezen omdat dat niks voor mijn hond is en ik haar niet zomaar iemand toevertrouw.
- Ήυs
- Zeer actief
Toch is dat anders. In het geval dat jij beschrijft, hoef je geen honden op te halen en weg te brengen, neem je meerdere honden tegelijkertijd, en dus is dat rendabeler en kun je het maken laag in de prijs te blijven.nomo schreef:Ik ga eerlijk gezegd voor een dagdeel opvang echt geen 25 euro betalen. Dat vind ik wel erg veel voor 4 a 5 uurtjes! Alles wat ik hier weet komt ook echt niet in de buurt van die prijs.
Ik heb niet de intentie om groepen honden in huis te halen, daar heb ik het terrein niet voor en ook zit ik niet in een gebied om zoiets aan te bieden. Het gaat om 1 hond, maximaal 2 op een avond, ochtend of middag. Dan is een bedrag van 8,50 niet rendabel.
Kijk je bijvoorbeeld naar een pension waar ze gemiddeld 10/12 euro per nacht vragen, daar zitten ze in een kennel, gaan af en toe op een speelweide. Bij mij komen ze in een huiselijke vertrouwde omgeving en kunnen spelen met onze eigen honden, worden uitgelaten en er is altijd iemand in huis en dus om ze heen.
Daarnaast heb ik een klantenkring opgebouwd van baasjes die tevreden zijn over de diensten die ik lever. Er mag ook best iets gevraagd worden voor kwaliteit die geleverd wordt. De baasjes weten dat hun hond in goede handen is (de bestaande klanten).
Daarnaast is het ook een optie voor honden die bijvoorbeeld NIET alleen kunnen zijn of niet met andere honden kunnen. Ze worden niet in een kamer gedaan om de tijd uit te zitten, maar er wordt in de tijd dat ze hier zijn aandacht aan besteed en rekening gehouden met de gemakken en ongemakken van de hond.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Maximaal 15 euro, meer gaan mensen echt niet betalen. Ik vind "ik moet er voor thuis blijven" niet echt een argument eigenlijk. Als je die dienst aanbied is het je werk, dan kun je geen geld gaan vragen voor een baan die je anders mogelijk zou hebben. Het is nou eenmaal een moeilijke branche en je gaat er niet rijk van worden.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Oh, oké. Ik doe Skadi wel naar de fokker als het nodig is. 11,= euro per dag. Wandelen, knuffelen, voer en dergelijke inbegrepen.
Ik vind dat je écht krankzinnige prijzen in je hoofd hebt. Maar hé, wat een gek er voor geeft. Als je het kunt krijgen zou ik het doen.....
Ik vind dat je écht krankzinnige prijzen in je hoofd hebt. Maar hé, wat een gek er voor geeft. Als je het kunt krijgen zou ik het doen.....
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Marion. schreef:Je bent gek. Maar als je ze kunt vinden doe je het toch gewoon voor dat bedrag. Ik ben malle eppie niet.Fafo schreef:
Ben je wel
Hier gaat het nu over een "dagdeel" (4-5 uur).
Normaliter wordt er bij een HUS gemiddeld 9-11 euro "per keer/uitlaat" berekend.
Dan ben je toch "voordelig" uit.
Zie het probleem niet zo hoor. Als mensen 9-11 euro (soms hoger) betalen alleen voor het uitlaten van de hond, dan is 25 toch redelijk genoeg?
tis toch ook iets vor nood. Indien structueel breng je je hond dan wel naar pension lijkt mij
Nichtje bracht haar hond laatst naar de fokker toen ze weekje op vakantie ging. Dat kostte niks. Dus wat zegt dat?Miranda schreef:Oh, oké. Ik doe Skadi wel naar de fokker als het nodig is. 11,= euro per dag. Wandelen, knuffelen, voer en dergelijke inbegrepen.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
thezoozwolle
- Actief
- Mijn ras(sen): sharpei
- Aantal honden: 5
Als de honden bij ons worden gebracht dan vragen wij 10 euro per dag.
Daar zit eten in (kvv) en als ze iets anders moeten eten dan moeten ze het zelf meebrengen.
Ook zit er net zo veel wandelingen bij als die van ons krijgen.
Dus paar kleine rondes van 20-30 minuten en een van anderhalf uur.
Ze draaien dus gewoon mee.
Verder moeten ze uiteraard sociaal zijn naar katten, honden en kinderen en gesteriliseerd of gecastreerd zijn.
Misschien voor sommige mensen nog al wat eisen, maar zo blijft de rust in mijn roedel
Daar zit eten in (kvv) en als ze iets anders moeten eten dan moeten ze het zelf meebrengen.
Ook zit er net zo veel wandelingen bij als die van ons krijgen.
Dus paar kleine rondes van 20-30 minuten en een van anderhalf uur.
Ze draaien dus gewoon mee.
Verder moeten ze uiteraard sociaal zijn naar katten, honden en kinderen en gesteriliseerd of gecastreerd zijn.
Misschien voor sommige mensen nog al wat eisen, maar zo blijft de rust in mijn roedel
- Romy_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Ik heb ook al meerdere sites gezien waar ze 20-25 euro vroegen voor een hele dag. (dus meer dan 4-5 uur)
Dit was echter met 2 lange wandelingen, vachtverzorging en medicatie toedienen. Voeding , dierenarts bezoeken etc. Alles zit hierbij inbegrepen als nodig.
En deze mensen hebben vaak allerlei cursussen/opleidingen/workshops gevolgd.. Ik zou zelf als hobbyist dus wel iets minder vragen.
Ik zelf zou er voor een vakantie het geld wel voor over hebben, maar niet voor vast. Dan vind ik 15 euro ook een beter bedrag.
Dit was echter met 2 lange wandelingen, vachtverzorging en medicatie toedienen. Voeding , dierenarts bezoeken etc. Alles zit hierbij inbegrepen als nodig.
En deze mensen hebben vaak allerlei cursussen/opleidingen/workshops gevolgd.. Ik zou zelf als hobbyist dus wel iets minder vragen.
Ik zelf zou er voor een vakantie het geld wel voor over hebben, maar niet voor vast. Dan vind ik 15 euro ook een beter bedrag.
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
hier liggen de prijzen tussen de 7,50 en 11,- (grote hond) voor kleine is het volgens mij bijna overal iets van 8 a 9,-
vind ik een redelijk bedrag
je hebt zoveel werk aan een hond als je zelf wilt natuurlijk
en die prijzen zijn zowel voor particulieren/hussen met opvang als pension nooit hoog geweest
Rijk zal je er in ieder geval niet van worden
vind ik een redelijk bedrag
Rijk zal je er in ieder geval niet van worden

-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
ik krijg 20 euro per dag maar dan verzorg ik ook de overige dieren die aanwezig zijn