Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lastige eter, Jet - update: Het eet weer
Moderator: moderatorteam
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Lastige eter, Jet - update: Het eet weer
Kortgeleden bij de DA woog ze 15 kilo, Jet.
Te licht, al was dat aanzienlijk erger toen ze met een half jaar oud bij me kwam. Toen kon je zo ongeveer xylofoon spelen op haar ribben. Dat kan nu niet, maar er mag wel wat vet op. Zo voergericht als ze toen was, dat is ze helemaal niet meer.
Ze is al eerder een lastige eter geweest. Toen ik brok gaf, pakte ze brokje voor brokje en ging dat uitgebreid op de bank liggen oppeuzelen. Meer dan eens ook. dan dacht ik: Laat ik weer eens brok proberen, variërend van Cavom tot aan goedkope Lidl-brokken. KVV dus maar weer.
Normaliter krijgen de poedels hier een halve bak smuldier per maaltijd. Ik ben haar nu 3/4 bak gaan geven. De ene keer eet ze het op, de andere keer niet. De ene keer zet ik het in de keuken neer, snuift ze er even aan en loopt ze weer weg. Dan zet ik haar met bak en al in de gang. Open ik (nadat ik zelf heb gegeten) de deur, is de bak de ene keer leeg en de andere keer niet. Vanochtend gaf ik smuldier vlees compleet en dat bleef op een paar happen na onaangeroerd nadat ik haar met bak in de gang had gezet. Bak weggepakt, doen we vanavond dan maar. Zo doe ik dat altijd als ze haar bak niet leeg eet.
Het restant heb ik vanavond over de drie bakken verdeeld en daar wat pens/vlees compleet bij gedaan. En weer at ze niet in de keuken, zette ik haar in de gang en toen ik later keek: alleen de pens compleet opgegeten en het deel vlees compleet laten staan.
Heb ik nu een poedel met een eetprobleem of is madame kieskeurig en blieft ze alleen pens? Ik ga de komende tijd wat experimenteren met ander KVV, maar irri is het wel, juist omdat ze al te weinig weegt. Ik heb zo'n gevoel dat als ik haar een tijdje alleen pens geef, ze daar na verloop van tijd ook op is uitgegeten.
Te licht, al was dat aanzienlijk erger toen ze met een half jaar oud bij me kwam. Toen kon je zo ongeveer xylofoon spelen op haar ribben. Dat kan nu niet, maar er mag wel wat vet op. Zo voergericht als ze toen was, dat is ze helemaal niet meer.
Ze is al eerder een lastige eter geweest. Toen ik brok gaf, pakte ze brokje voor brokje en ging dat uitgebreid op de bank liggen oppeuzelen. Meer dan eens ook. dan dacht ik: Laat ik weer eens brok proberen, variërend van Cavom tot aan goedkope Lidl-brokken. KVV dus maar weer.
Normaliter krijgen de poedels hier een halve bak smuldier per maaltijd. Ik ben haar nu 3/4 bak gaan geven. De ene keer eet ze het op, de andere keer niet. De ene keer zet ik het in de keuken neer, snuift ze er even aan en loopt ze weer weg. Dan zet ik haar met bak en al in de gang. Open ik (nadat ik zelf heb gegeten) de deur, is de bak de ene keer leeg en de andere keer niet. Vanochtend gaf ik smuldier vlees compleet en dat bleef op een paar happen na onaangeroerd nadat ik haar met bak in de gang had gezet. Bak weggepakt, doen we vanavond dan maar. Zo doe ik dat altijd als ze haar bak niet leeg eet.
Het restant heb ik vanavond over de drie bakken verdeeld en daar wat pens/vlees compleet bij gedaan. En weer at ze niet in de keuken, zette ik haar in de gang en toen ik later keek: alleen de pens compleet opgegeten en het deel vlees compleet laten staan.
Heb ik nu een poedel met een eetprobleem of is madame kieskeurig en blieft ze alleen pens? Ik ga de komende tijd wat experimenteren met ander KVV, maar irri is het wel, juist omdat ze al te weinig weegt. Ik heb zo'n gevoel dat als ik haar een tijdje alleen pens geef, ze daar na verloop van tijd ook op is uitgegeten.
Laatst gewijzigd door [Sandra] op 27 dec 2013 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Groetjes,
Sandra
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Re: Lastige eter, Jet
Lastig hoor. Ik heb een hond die als pupje heel lastig was qua eten maar daar nu wel overheen is en alles eet. Al laat ze bepaalde brokken bijvoorbeeld echt staan omdat ze die niet lekker vindt en dat houdt ze dan echt wel een tijd vol. Paar kleine happen tegen de honger en de rest laten liggen. Afijn, Prins standaard is gewoon niet haar smaak
Ook kvv schrokt ze niet, dat gaat ze eerst aflikken en dan eet ze het rustig hapje voor hapje.
Toen ze een pup was heb ik wel gezocht naar iets dat ze echt lekker vond. Lotus raakte daar niet snel op uitgekeken in ieder geval. Je zou ook een beetje pens kunnen prakken tussen een andere kvv, zodat ze het er niet tussenuit kan halen. Zijn er ook lekkere beloningen waar ze wild van wordt? Kaas bijv is behoorlijk vet, als ze echt mager aan het worden is zou je dat net wat royaler kunnen snijden/geven. Of geraspte kaas over het eten, dat krijgt Lotus als we hier een jarige in huis hebben haha.
Toen ze een pup was heb ik wel gezocht naar iets dat ze echt lekker vond. Lotus raakte daar niet snel op uitgekeken in ieder geval. Je zou ook een beetje pens kunnen prakken tussen een andere kvv, zodat ze het er niet tussenuit kan halen. Zijn er ook lekkere beloningen waar ze wild van wordt? Kaas bijv is behoorlijk vet, als ze echt mager aan het worden is zou je dat net wat royaler kunnen snijden/geven. Of geraspte kaas over het eten, dat krijgt Lotus als we hier een jarige in huis hebben haha.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Shelly is net zo. En hier heb ik dus het roer omgegooid daarom, de ene dag krijgen ze een bak brokken 's ochtends met zijn twee en zoeken ze het maar uit wanneer ze die eten. Dat kan ik hier doen want ze eten dan allebei over de hele dag af en toe een paar brokken. Ik geef ze dan ongeveer de helft van wat ze eigenlijk mogen hebben aan brokken op een dag. En de dag daarna prop ik ze vol met vlees, hahaha. En daarin veel variatie, carnibest, kippenekken, penslappen, smuldier, hart, vis, afgeprijsd vlees uit de supermarkt, gekookte vis, etc etc. Meestal krijgen ze daar 1,5 kilo van, verdeeld over hun twee. Bruno kan wel een kilo vlees eten. En dan zitten ze de volgende dag, een brokkendag, propvol. En eten dan dus weer af en toe een brokje. Hier werkt het als een tiet, haha, het zorgt ervoor dat Shelly altijd eet. En dan accepteer ik dat ze op een brokkendag heel weinig eet. Nu is Shelly geen heel mager hondje maar ik vind de eetlust erg belangrijk, die moet er gewoon zijn en sommige honden zijn erg slim. Die willen alleen maar lekkere dingen eten, Shelly ook hoor. Maar op deze manier heeft ze toch wel erg veel trek in die bak vlees, want die komt maar om de dag.
Ik laat haar altijd eerst zelf eten, zonder er iets overheen te gooien. Loopt ze dan weg terwijl het nog niet op is, stuur ik haar eerst een paar keer terug. Helpt dat niet, dan pak ik de pot penspoeder erbij of wat tafelresten of een eetlepel kattenvoer of of, je kunt er van alles overheen gooien. Als het maar niet teveel zout, suiker, of kruiden bevat. Vet kan Jet wel gebruiken. Maar Shelly kan nergens op rekenen op deze manier, ze kan me niet manipuleren zo. Als zij weigert, heb ik altijd nog een truuk achter de hand. Dus 'win' ik altijd. Ik vind dat belangrijk omdat elke dag goede voeding, gezondheidsproblemen voorkomt. Elke dag vitamines en mineralen die de weerstand op peil houden ed. Ze mag best een dag overslaan, doet Bruno ook wel eens, maar ik word kriegel van dagen achter elkaar lange tanden. Dus vandaar deze ommezwaai. En hier werkt het dus goed.
Alleen heb jij natuurlijk ook meerdere honden dus ik weet niet of het bij jou zou werken. De brokkendagen zijn er eigenlijk om de eetlust op te wekken voor de vleesdagen. Op brokkendagen krijgen ze soms wel wat gedroogd vlees, snack of een stuk runderkraakbeen maar niet teveel. Als ik ze elke dag hetzelfde voer, eet Shelly elke dag een paar happen en dan stopt ze met eten. Dus mijn advies, meer variatie in het vlees misschien en misschien om en om gaan voeren. En pas als ze echt weigert, dus na terugsturen ed, iets eroverheen gooien. En dat laat ik ook wel eens zitten hoor, als ze de dagen ervoor goed heeft gegeten. Dan mag Bruno de rest opeten.
Ik laat haar altijd eerst zelf eten, zonder er iets overheen te gooien. Loopt ze dan weg terwijl het nog niet op is, stuur ik haar eerst een paar keer terug. Helpt dat niet, dan pak ik de pot penspoeder erbij of wat tafelresten of een eetlepel kattenvoer of of, je kunt er van alles overheen gooien. Als het maar niet teveel zout, suiker, of kruiden bevat. Vet kan Jet wel gebruiken. Maar Shelly kan nergens op rekenen op deze manier, ze kan me niet manipuleren zo. Als zij weigert, heb ik altijd nog een truuk achter de hand. Dus 'win' ik altijd. Ik vind dat belangrijk omdat elke dag goede voeding, gezondheidsproblemen voorkomt. Elke dag vitamines en mineralen die de weerstand op peil houden ed. Ze mag best een dag overslaan, doet Bruno ook wel eens, maar ik word kriegel van dagen achter elkaar lange tanden. Dus vandaar deze ommezwaai. En hier werkt het dus goed.
Alleen heb jij natuurlijk ook meerdere honden dus ik weet niet of het bij jou zou werken. De brokkendagen zijn er eigenlijk om de eetlust op te wekken voor de vleesdagen. Op brokkendagen krijgen ze soms wel wat gedroogd vlees, snack of een stuk runderkraakbeen maar niet teveel. Als ik ze elke dag hetzelfde voer, eet Shelly elke dag een paar happen en dan stopt ze met eten. Dus mijn advies, meer variatie in het vlees misschien en misschien om en om gaan voeren. En pas als ze echt weigert, dus na terugsturen ed, iets eroverheen gooien. En dat laat ik ook wel eens zitten hoor, als ze de dagen ervoor goed heeft gegeten. Dan mag Bruno de rest opeten.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
wel een beetje een poedelkwaaltje geloof ik, dat gemier met eten.. ik heb verder geen tips eigenlijk, dus deze post is compleet nutteloos 
- Fizgig
- Zeer actief
Volgens mij heeft Shelly ook wat poedel in de mix idd, je hoort het àltijd van poedels. Ik denk dat het komt omdat ze zo intelligent zijn en ergens weten dat er ook ander voedsel is, wat ze veel liever willen. Manipulatortjes, zijn het. Shelly kan dat ook goed. Maar Dr Phil zegt dat altijd zo leuk, over kinderen dan, ga nooit de strijd aan met je kinderen maar als je de strijd aan gaat, zorg dan dat je wint, hahaha.sbientje schreef:wel een beetje een poedelkwaaltje geloof ik, dat gemier met eten.. ik heb verder geen tips eigenlijk, dus deze post is compleet nutteloos
-
lets have fun
hmmm, je zou nog kunnen overstappen naar 1 keer per dag voeren. Dan bouwt de eetlust/honger zich wat meer op, zeg maar, waardoor ze wat gretiger worden met eten. Als ze dan sochtends niet heeft gegeten krijgt ze dus pas de volgende ochtend weer. Maar ik weet ook dat wanneer een poedel zelf voor een hongerdieet kiest ze moeilijk tot meer eten te bewegen zijn. Dan helpt strenger worden niks.
Houdt ze ook van mensenvoedsel? Dan zou ik wat van mijn eigen prak door die van haar roeren.
trouwens, hoeveel zou Jet moeten wegen volgens de da? Rufus weegt namelijk 18 kilo en dat is een reu en veel groter. Dan is 15 kilo voor een kleinere teef toch niet zo gek?
Houdt ze ook van mensenvoedsel? Dan zou ik wat van mijn eigen prak door die van haar roeren.
trouwens, hoeveel zou Jet moeten wegen volgens de da? Rufus weegt namelijk 18 kilo en dat is een reu en veel groter. Dan is 15 kilo voor een kleinere teef toch niet zo gek?
- Hylos
- Zeer actief
Ja vreselijk idd, lastiger eters
Mijn hond kan er ook wat van... Die at ook een tijdje amper wat en dat wil je gewoon niet. Hj krijgt nu als hoofdmaaltijd zegmaar, smuldier penscompleet. Meeste honden vinden pens erg lekker, je zegt dat Jet het ook graag lust.
Xavi krijgt normaal zo'n 700 gram op een dag. Maar hij krijgt nu de ene dag 1 bakje en de dag daarna 2. Zn eetlust is zowaar terug gekomen en ik kan hem nu ook weer andere dingen geven zoals barf.
Tis een beetje hetzelfde als Fizgig zegt, de ene dag geef je weinig en de andere dag veel meer.
Ik zou lekker pens geven als ze dat graag mag. Als je daarmee haar eetlust terug kan krijgen zou dat mooi zijn. Kun je het daarna vanzelf uitbreiden met andere dingen.
Oh en ze zeggen ook wel eens, gooi warm water over hun eten
Mijn hond kan er ook wat van... Die at ook een tijdje amper wat en dat wil je gewoon niet. Hj krijgt nu als hoofdmaaltijd zegmaar, smuldier penscompleet. Meeste honden vinden pens erg lekker, je zegt dat Jet het ook graag lust.
Xavi krijgt normaal zo'n 700 gram op een dag. Maar hij krijgt nu de ene dag 1 bakje en de dag daarna 2. Zn eetlust is zowaar terug gekomen en ik kan hem nu ook weer andere dingen geven zoals barf.
Tis een beetje hetzelfde als Fizgig zegt, de ene dag geef je weinig en de andere dag veel meer.
Ik zou lekker pens geven als ze dat graag mag. Als je daarmee haar eetlust terug kan krijgen zou dat mooi zijn. Kun je het daarna vanzelf uitbreiden met andere dingen.
Oh en ze zeggen ook wel eens, gooi warm water over hun eten

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
das 1 van de voordelen van een labrador hahha, die eten bijna allemaal alles! en als ze niet eten moet je naar de DA 
- [Sandra]
- Zeer actief
Ik dacht dat ze om en nabij de 20 kg zouden moeten wegen. Ik zal Mies nog even op de weegschaal zetten, maar die weegt zeker zwaarder dan Jet.lets have fun schreef:hmmm, je zou nog kunnen overstappen naar 1 keer per dag voeren. Dan bouwt de eetlust/honger zich wat meer op, zeg maar, waardoor ze wat gretiger worden met eten. Als ze dan sochtends niet heeft gegeten krijgt ze dus pas de volgende ochtend weer. Maar ik weet ook dat wanneer een poedel zelf voor een hongerdieet kiest ze moeilijk tot meer eten te bewegen zijn. Dan helpt strenger worden niks.
Ik ga eens kijken naar wat voor Jet het prettigst is, vanmorgen ging er in elk geval 2/3 bak smuldier pens compleet in. Ik heb Mies nu zo ver dat ze dan netjes gaat zitten wachten tot de freule haar bordje heeft leeggegeten
Een keer per dag is misschien ook wel goed hoor. Het gekke is: soms is er niets aan de hand en eet ze gewoon twee keer per dag.

Groetjes,
Sandra
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Apple is ook zo. Die kan ook weken goed eten, en dan heb ik haar eindelijk op het gewicht wat ik goed bij haar vind passen, en dan stopt ze weer een paar dagen met goed eten.
Soms helpt het een eitje er doorheen te doen. Misschien een idee voor Jet? Zitten ook wel aardig wat calorieën in.
Voelt ze ook echt mager? Of is het meer dat de DA het niet vind kloppen met zijn lijstje?
Soms helpt het een eitje er doorheen te doen. Misschien een idee voor Jet? Zitten ook wel aardig wat calorieën in.
Voelt ze ook echt mager? Of is het meer dat de DA het niet vind kloppen met zijn lijstje?
-
lets have fun
Waarom 20 kg? Omdat het in de rasstandaard staat? Flikker die maar uit het raam
Als Jet niet eng mager aanvoelt en er geen botten uitsteken zou ik me niet teveel zorgen maken.
Ik denk niet dat je haar verwend als je nu de pens compleet blijft voeren. Zou ik niet te bang voor zijn in ieder geval. Rufus heeft ook wel smaken die hij niet graag lusg en ik ga daar tot op zekere hoogte in mee. Want de strenge aanpak die bij Floor wel werkt (niet eten, jammerdepammer, morgen nieuwe kans) werkt bij hem niet altijd. Dan eet hij gerust een week niet.
Ik denk niet dat je haar verwend als je nu de pens compleet blijft voeren. Zou ik niet te bang voor zijn in ieder geval. Rufus heeft ook wel smaken die hij niet graag lusg en ik ga daar tot op zekere hoogte in mee. Want de strenge aanpak die bij Floor wel werkt (niet eten, jammerdepammer, morgen nieuwe kans) werkt bij hem niet altijd. Dan eet hij gerust een week niet.
- [Sandra]
- Zeer actief
Ja, ach, dat hield ik maar aan toen ik d'r kreeg, als richtlijnlets have fun schreef:Waarom 20 kg? Omdat het in de rasstandaard staat? Flikker die maar uit het raamAls Jet niet eng mager aanvoelt en er geen botten uitsteken zou ik me niet teveel zorgen maken.
En ik heb toen Judith gevraagd naar het gewicht van Dana, die is net iets steviger dan Jet.
Bij de andere twee hou ik ook aan dat je de ribben mag voelen en niet zien. Bij Jet is dat net zo hoor, de ribben steken er niet uit, maar toch. DA had er niets over gezegd trouwens.

Groetjes,
Sandra
-
nomo
- Zeer actief
Morris is ook een slechte eter. Het is wel verbeterd nu ik 1x per dag voer. En merk ook dat hij beter eet als hij later eet. Geef ik hem om 6 uur zijn eten dan eet hij meestal minder goed dan als ik om half 10 voer.
Veel meer tips heb ik niet. Behalve je er niet te druk om maken. Gaan ze toch niet beter van eten. En zolang Jet niet omvalt of als wandelend geraamte eruitziet eet ze blijkbaar genoeg.
Veel meer tips heb ik niet. Behalve je er niet te druk om maken. Gaan ze toch niet beter van eten. En zolang Jet niet omvalt of als wandelend geraamte eruitziet eet ze blijkbaar genoeg.
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Dana heeft net een hele periode goed gegeten, echt gewoon half bakje smuldier per maaltijd en dat heeft ze zeker half jaar volgehouden. Toevallig is ze ook net weer paar dagen aan het kloten met eten.
Het is en een poedelkwaal en absoluut een familiaire kwaal. Dana eet slecht, Jasmijn (andere zwarte zusje) eet slecht, moeders was ook zo'n slechte eter.
Ik heb het inmiddels beetje opgegeven. Eet ze niet, dan eet ze niet.
Wat Dana exact weegt weet ik niet, maar volgens mij rond de 17 kilo. Nu begin ik weer ribben te voelen en dan echt dat je inderdaad kan tokkelen, maar ze heeft een hele tijd alleen ribben voelen gehad.
Het is en een poedelkwaal en absoluut een familiaire kwaal. Dana eet slecht, Jasmijn (andere zwarte zusje) eet slecht, moeders was ook zo'n slechte eter.
Ik heb het inmiddels beetje opgegeven. Eet ze niet, dan eet ze niet.
Wat Dana exact weegt weet ik niet, maar volgens mij rond de 17 kilo. Nu begin ik weer ribben te voelen en dan echt dat je inderdaad kan tokkelen, maar ze heeft een hele tijd alleen ribben voelen gehad.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Billy eet best redelijk. Hij krijgt 1x per dag en eet dan tegevwoordig met een redelijke snelheid z'n bak leeg..
Ik voer brokken en vlees door elkaar, maar ook als ik alleen brok geef eet hij tegenwoordig zn bak leeg. Als ze liefst vlees pens compleet eet geef je dat toch? Is gewoon compleet, zou er niet te moeilijk over doen.
Ik voer brokken en vlees door elkaar, maar ook als ik alleen brok geef eet hij tegenwoordig zn bak leeg. Als ze liefst vlees pens compleet eet geef je dat toch? Is gewoon compleet, zou er niet te moeilijk over doen.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
weet je, mijn Basset Artésien Normands kunnen enorm mutsen met eten rondom loopsheid, schijnzwangerschap etc. Ik geef en sta er altijd bij. Er wordt niet gefixeerd en/of van elkaar gejat
Wil je niet eten? Prima dan haal ik het weg. Ik maak me er niet druk om. Ze krijgen vanzelf honger. Katten gaan dood aan leververvetting wanneer ze niet regelmatig eten maar een hond echt niet hoor.
- Lin851
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder
Hier ook een lastige eter.
Hij heeft ook nog een gevoelige spijsvertering -bij de fokker kreeg hij Royal Canin en daar had hij hele breierige ontlastig op.
Verschillende soorten brokken geprobeerd, Cavom, Prins, FarmFood geperste brok, fokker dinner en nog wat merken, meestal at hij het een paar dagen en at dan rustig 2 dagen niet omdat het voer hem niet aan stond.
Of hij at het wel maar kreeg er diaree van..
Lotgering heeft hij een paar weken gegeten en nu weigert hij het gewoon te eten. Hij heeft een tijdje smuldier gegeten, maar opeens wou hij dat ook niet meer, alleen Smuldier pens compleet gaat er gelukkig wel met smaak in.
Carnibest vind hij ook lekker maar ik vind het te duur om hem daar helemaal op over te zetten.
Hij krijgt nu ProPlan sensitive digestion, 1 bak, en hij kijkt maar wanneer hij het op eet, meestal eet hij het s'avonds laat. Verder krijgt hij 1 bakje Smuldier Pens compleet per dag.
Wat hier nog wel eens hielp bij kvv is het even opwarmen, dan ruikt het schijnbaar toch lekkerder. Raad het alleen niet aan om pens te verwarmen in de magnetron
Hij heeft ook nog een gevoelige spijsvertering -bij de fokker kreeg hij Royal Canin en daar had hij hele breierige ontlastig op.
Verschillende soorten brokken geprobeerd, Cavom, Prins, FarmFood geperste brok, fokker dinner en nog wat merken, meestal at hij het een paar dagen en at dan rustig 2 dagen niet omdat het voer hem niet aan stond.
Of hij at het wel maar kreeg er diaree van..
Lotgering heeft hij een paar weken gegeten en nu weigert hij het gewoon te eten. Hij heeft een tijdje smuldier gegeten, maar opeens wou hij dat ook niet meer, alleen Smuldier pens compleet gaat er gelukkig wel met smaak in.
Carnibest vind hij ook lekker maar ik vind het te duur om hem daar helemaal op over te zetten.
Hij krijgt nu ProPlan sensitive digestion, 1 bak, en hij kijkt maar wanneer hij het op eet, meestal eet hij het s'avonds laat. Verder krijgt hij 1 bakje Smuldier Pens compleet per dag.
Wat hier nog wel eens hielp bij kvv is het even opwarmen, dan ruikt het schijnbaar toch lekkerder. Raad het alleen niet aan om pens te verwarmen in de magnetron
-
Alhomaro
- Actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
- Aantal honden: 3
Op Facebook zag ik dat iemand wat brokken in een plastic petfles (zonder dop) had gedaan voor haar lastige eter. De meeste honden vinden zo'n fles prachtig speelgoed en de hond moest er moeite voor doen om de brokjes eruit te krijgen. Bij die hond werkte het, want ze at keurig de brokjes op die uit de fles vielen. Misschien een idee.

- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Goof loopt ook wel eens te mieren met zijn eten. Dan heeft hij gewoon pech en zet ik het wel.
Bij hem werkt het soms wel soms niet. Hij is niet te dun, heeft eerder de neiging om dik te worden dus een keer niet eten is voor hem niet zo erg.
Bij hem werkt het soms wel soms niet. Hij is niet te dun, heeft eerder de neiging om dik te worden dus een keer niet eten is voor hem niet zo erg.
-
Muk
Gina eet wel alles van de straat, maar niet alles uit haar bak helaas. Nu zit ze weer in een periode dat zij haar eten laat staan. En dat houdt zij langer vol dan ik. Ik ben bang voor maagkanteling (en ze moet natuurlijk ook haar medicijnen binnenkrijgen) dus ze moet van mij ook dagelijks wat eten. Daarom wissel ik gewoon van voermerk als zij weer moeilijk loopt te doen. Nu heeft ze Orijen. Dat lust ze wel, maar voor haar ontlasting is het helaas geen succes. Dat maakt het ook lastiger om goed voer te vinden waarvan zij geen slappe ontlasting krijgt.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Balou eet op het ogenblik ook weer slechter, hij eet wel vaker een paar dagen slecht. Hij krijgt lichtverteerbare brokjes voor honden met maag/darm problemen, kvv verdraagt hij niet meer. Ik heb de hele dag brokjes voor hem staan, en 1 x per dag week ik de brokjes en prak ze tot een smurrie, dit eet hij wel. Mowgli is ook gek op deze derrie waar ik gelijk de visolie en glucosamine doorheen prak.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Balou eet op het ogenblik ook weer slechter, hij eet wel vaker een paar dagen slecht. Hij krijgt lichtverteerbare brokjes voor honden met maag/darm problemen, kvv verdraagt hij niet meer. Ik heb de hele dag brokjes voor hem staan, en 1 x per dag week ik de brokjes en prak ze tot een smurrie, dit eet hij wel. Mowgli is ook gek op deze derrie waar ik gelijk de visolie en glucosamine doorheen prak.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Linx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever - Aantal honden: 7
- Contacteer:
Dan is mijn Poedel vast in de war, want die vreet echt ALLES wat ik hem voorzet.Fizgig schreef:Volgens mij heeft Shelly ook wat poedel in de mix idd, je hoort het àltijd van poedels. Ik denk dat het komt omdat ze zo intelligent zijn en ergens weten dat er ook ander voedsel is, wat ze veel liever willen. Manipulatortjes, zijn het. Shelly kan dat ook goed. Maar Dr Phil zegt dat altijd zo leuk, over kinderen dan, ga nooit de strijd aan met je kinderen maar als je de strijd aan gaat, zorg dan dat je wint, hahaha.sbientje schreef:wel een beetje een poedelkwaaltje geloof ik, dat gemier met eten.. ik heb verder geen tips eigenlijk, dus deze post is compleet nutteloos
- [Sandra]
- Zeer actief
Mies ook hoor. Die vreet alles als ik niet uitkijkLinx schreef:
Dan is mijn Poedel vast in de war, want die vreet echt ALLES wat ik hem voorzet.

Groetjes,
Sandra
- [Sandra]
- Zeer actief
Vandaag maar eens uitgeprobeerd: Vanmorgen Jet geen eten gegeven, haar pas vanavond (een hele bak smuldier pens compleet) gegeven. Die ging op. Maar: Tussen de middag doe ik meestal een langere wandeling met de poedels, kunnen ze even uitrazen. Soms eind van de middag ook, of 's avonds. Vanmiddag na die wandeling heb ik ze wel een knabbel gegeven, maar Jet spuugde wel gal. Morgen dus een hele bak na die wandeling en als daar wat van overblijft, krijgt ze dat gewoon 's avonds.
Ik blijf klooien met bakjes, half leeggegeten bakjes, Otto en Mies die erop af willen.
Af en toe, hónden!
Ik blijf klooien met bakjes, half leeggegeten bakjes, Otto en Mies die erop af willen.
Af en toe, hónden!

Groetjes,
Sandra
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Zou een beetje bouillon of jus erover misschien helpen?
Rasta eet eigenlijk bijna alles wat ik hem voorzet, alleen af en toe is ie aan het mutsen.
Dan heeft ie zoiets van ja ik mot geen rundvlees terwijl hij dat weken ervoor met smaak at.
Nou jammer dan, eet je dat maar niet.
Op het moment krijgt ie zo rond de 500- 600 gr voer per dag (brokken en vlees) .
Ik weet niet precies hoeveel hij weegt, vorige maand bij de dierenarts gewogen toen woog hij 22.5 kilo maar meestal houd ik de stelling aan van je mag de ribben wel voelen maar niet zien en hij is niks te dik.
Rasta eet eigenlijk bijna alles wat ik hem voorzet, alleen af en toe is ie aan het mutsen.
Dan heeft ie zoiets van ja ik mot geen rundvlees terwijl hij dat weken ervoor met smaak at.
Nou jammer dan, eet je dat maar niet.
Op het moment krijgt ie zo rond de 500- 600 gr voer per dag (brokken en vlees) .
Ik weet niet precies hoeveel hij weegt, vorige maand bij de dierenarts gewogen toen woog hij 22.5 kilo maar meestal houd ik de stelling aan van je mag de ribben wel voelen maar niet zien en hij is niks te dik.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Boink
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Koningspoedel
Mijn poedel is er ook zo één die z'n neus ophaalt voor z'n etensbak. Het was een bak ribben toen ik hem kreeg.
Wat ik heb ontdekt is dat hij wel wil eten als hij er iets voor moet doen. Gooi ik z'n eten in z'n bak, dan wil hij het niet. Gooi ik z'n eten in z'n bak met speelgoed zodat hij moet zoeken, dan wil hij wel. Hij krijgt dus veel van z'n brokken tijdens de wandeling. Als hij er eerst voor moet zitten, wil hij wel.
Dus ik ben heel creatief geworden met manieren vinden waarbij hij iets moet doen voor z'n eten. Want ook het eten in de speelgoedbak wordt op den duur saai en dan doet hij dat niet meer. Brokjes door de kamer gooien kan soms al helpen.
Raar beest. Of hij nu genoeg eet, daar heb ik weinig zicht op. Maar hij is 4 kilo aangekomen sinds ik hem heb en z'n gewicht is gezond, dus ik doe het ervoor. Wel een gekke ervaring na 13 jaar een hond te hebben gehad die alles at wat hij zag
Wat ik heb ontdekt is dat hij wel wil eten als hij er iets voor moet doen. Gooi ik z'n eten in z'n bak, dan wil hij het niet. Gooi ik z'n eten in z'n bak met speelgoed zodat hij moet zoeken, dan wil hij wel. Hij krijgt dus veel van z'n brokken tijdens de wandeling. Als hij er eerst voor moet zitten, wil hij wel.
Dus ik ben heel creatief geworden met manieren vinden waarbij hij iets moet doen voor z'n eten. Want ook het eten in de speelgoedbak wordt op den duur saai en dan doet hij dat niet meer. Brokjes door de kamer gooien kan soms al helpen.
Raar beest. Of hij nu genoeg eet, daar heb ik weinig zicht op. Maar hij is 4 kilo aangekomen sinds ik hem heb en z'n gewicht is gezond, dus ik doe het ervoor. Wel een gekke ervaring na 13 jaar een hond te hebben gehad die alles at wat hij zag
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Prana is ook lastig qua eten. Ze eet beter als ze eerst wat heeft moeten doen. Dus soms gooi ik als ze weer eens weigert een trainingssessie ertegenaan waarbij ik de laatste beloning in de voerbak gooi. Dan lukt het soms ook al haalde ze voor de training haar neus ervoor op. Na het fietsen eet ze ook iets beter, wat in de zomer en met strooizout lastig is, omdat dat dan niet altijd kan.
Als ze 2 volle dagen in hongerstaking is (4 - 5 maaltijden over geslagen) geweest is dan kook ik kip en krijg ze dat. (Ze krijgt normaal 2 maaltijden per dag). Dat doorbreekt de staking meestal wel.
Op 1 maaltijd per dag blijft ze gal spugen dus dat was voor ons geen oplossing.
Pens/vleescompleet van smuldier eet ze van de KVV's het best, maar dus ook niet altijd. Barfen is geen optie (het moet en zal in kleine stukjes anders doe ik het alleen dragen in terug in je handen duwen).
Als er concurrentie is eet ze meestal wel, ook als ze het voor die er is het bakje heeft laten staan, (een ander mag het NIET hebben), maar spuugt ze het later weer uit.
Prana was altijd te mager (je wil niet weten hoe ze eruit zag als ze nat was). Loopsheid en schijndracht maakte dat nog erger. Het is iets stabieler geworden na de castratie, maar ze blijft weinig reserve hebben. Al ben ik al blij dat ze nu "een tikje te slank is" een plaats van "oei veel te mager".
Ik zou dus eerst kijken is ze echt te mager (ribben/botten uitsteken) of blijft het gewicht achter op de tabellen terwijl ze wel op het "oog" een gezond gewicht heeft.
Succes met het eten!
Als ze 2 volle dagen in hongerstaking is (4 - 5 maaltijden over geslagen) geweest is dan kook ik kip en krijg ze dat. (Ze krijgt normaal 2 maaltijden per dag). Dat doorbreekt de staking meestal wel.
Op 1 maaltijd per dag blijft ze gal spugen dus dat was voor ons geen oplossing.
Pens/vleescompleet van smuldier eet ze van de KVV's het best, maar dus ook niet altijd. Barfen is geen optie (het moet en zal in kleine stukjes anders doe ik het alleen dragen in terug in je handen duwen).
Als er concurrentie is eet ze meestal wel, ook als ze het voor die er is het bakje heeft laten staan, (een ander mag het NIET hebben), maar spuugt ze het later weer uit.
Prana was altijd te mager (je wil niet weten hoe ze eruit zag als ze nat was). Loopsheid en schijndracht maakte dat nog erger. Het is iets stabieler geworden na de castratie, maar ze blijft weinig reserve hebben. Al ben ik al blij dat ze nu "een tikje te slank is" een plaats van "oei veel te mager".
Ik zou dus eerst kijken is ze echt te mager (ribben/botten uitsteken) of blijft het gewicht achter op de tabellen terwijl ze wel op het "oog" een gezond gewicht heeft.
Succes met het eten!

------Groetjes Prana-----
- Fizgig
- Zeer actief
Hihihi, volgens mij zit er echt een vleugje poedel bij Shelly in de mix. Niet alle poedels mieren met eten maar ik heb het vaker gehoord. Voor Shelly sta ik ook penslappen te knippen, zucht, dan eet ze het wel in één keer op. Anders gaat ze ermee lopen sleuren en proberen te 'begraven' in haar mand. Alles wat groot is, doet ze dat mee, dus ik heb het maar opgegeven en knip alles voor haar. Bot niet, maar zachte dingen wel. Karkassen begin ik dus ook niet meer aan want die mag mamma eerst ontleden voor haar, hahaha. Concurrentie werkt hier ook nog het best om haar aan het eten te krijgen. En afwisselend een dag brokken en een dag vlees.
- [Sandra]
- Zeer actief
Ik doe voorlopig de strategie 'krijg ik eten, ja of nee'. Lijkt te werken. De laatste paar dagen gaat er al met al toch een bak smuldier per dag in, maar dan in wisselende hoeveelheden over de dag.

Groetjes,
Sandra