Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Regenkleding
Moderator: moderatorteam
-
willem269
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kooiker
- Aantal honden: 1
Regenkleding
Het is nog steeds fantastisch weer. Maar, de herfst komt. Hond uitlaten met paraplu is niet handig. Heeft iemand tips/merken/suggesties voor goede, absoluut waterdichte, niet aan de binnenkant condenserende regenkleding. Liefst tot de knie of lager, zodat een paar rubberlaarzen en een regenhoed het geheel completeren. Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Re: Regenkleding
Ga naar een goede outdoorwinkel. Schaf je een paar Dubbary's aan, een een goede outdoorjas. Ben je voor járen onder de pannen, al is het zeker een aanschaf.
Mijn persoonlijke favoriete outdoorwinkel is House of Outdoor aan de Diependaalsedijk 12-14 in Maarssen.
Mijn persoonlijke favoriete outdoorwinkel is House of Outdoor aan de Diependaalsedijk 12-14 in Maarssen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik ben een poncho fan. Lekker makkelijk.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Sita
- Zeer actief
Voor gewone uitlaatrondes in de regen zijn de Dubarry's prima. Mag ook wel voor dat bedragTara schreef:Laat die Dubarry's maar zitten, aan een paar rubberlaarzen heb je meer bij slecht weer.
Verder is ongeveer alle regenkleding die je in jacht- en outdoorwinkels kunt krijgen prima, want ontwikkeld op echt slecht weer.
Ik ben zelf erg te spreken over de regenkleding van het merk Baleno, flexibel en geruisloos latex dat niet klef wordt, maar wel droog houdt.
Voor regenkleding kan je ook naar de perry sport gaan oid. Let op als je dit gaat wassen, dat je dit met speciaal wasmiddel doet, anders was je de waterdichte laag eraf. Als je echt voor kwaliteit wilt gaan, dan zou ik een gore tex jas kopen, daar doe je echt jaren mee.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik knie hoge regenlaarzen gekocht, zijn iets duurder dan normaal maar met zo een lange regenjas erover blijf ik helemaal droog.. overigens heb ik de lange regenjas gekocht op de markt voor 45 euro... als het regent doe ik geen jas aan maar een lekker vest en daar de regenjas over.. werkt prima!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik heb rubber laarzen en een stratenmakers regenjasje en broek van de Welkoop
Om te kijken of dat iets is wat bevalt een niet al te dure aankoop.
Om te kijken of dat iets is wat bevalt een niet al te dure aankoop.
- #linda#
- Actief
Ik ga gewoon met een grote plu op stap hoor. Niks onhandig aan vind ik (met 1 hond).
Als het echt hoost en stormt dan trek ik mijn Zeeman regenpak te voorschijn. Het persé ook gewoon een uur willen lopen in barslecht weer heb ik losgelaten, daar doe ik niet meer aan
Als het echt hoost en stormt dan trek ik mijn Zeeman regenpak te voorschijn. Het persé ook gewoon een uur willen lopen in barslecht weer heb ik losgelaten, daar doe ik niet meer aan
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
Mijn tip is om zoveel mogelijk regen te vermijden.
Ik heb geen regenjas, ik neem een plu mee voor de rondjes met de honden die ik dan zo kort mogelijk maak.
Langere wandelingen doen we wel weer als het droog is.
Ik heb geen regenjas, ik neem een plu mee voor de rondjes met de honden die ik dan zo kort mogelijk maak.
Langere wandelingen doen we wel weer als het droog is.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Als ik niet terug naar mijn werk hoef heb ik er echt totaal geen problemen mee om door de regen te lopen.
Laarzen en jas spuit ik in, dat werkt tot op zekere hoogte prima.
Paraplu's vind ik ondingen en smelten doe ik niet.
Laarzen en jas spuit ik in, dat werkt tot op zekere hoogte prima.
Paraplu's vind ik ondingen en smelten doe ik niet.
-
Neeltje
Paraplu vind ik ook een onding als ik met de hond wandel, ik heb er alleen een gruwelijke hekel aan als de glazen van mijn bril zo nat zijn, dat ik er niet meer door kan kijken. Ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een fatsoenlijke regenhoed. Maar ik denk dat ik de tip van Jaap neem voor de training, een poncho.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb neopreen laarzen, super, nooit natte en/of koude voeten....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- iones
- Zeer actief
Zo'n lange regenjas vind ik het fijnste. Daar zitten van die klittebanden in die je om je benen kunt klitten, zodat de jas niet openwaait en goed om je benen blijft zitten.
Ze zijn in waxcoat uitgevoerd maar ook in een soort van droge waxcoat. Wegen bijna niets maar je hebt er veel warmte van. Op countryfairs zijn ze vaak te verkrijgen en bij paardenevenementen zoals bij de military in boekelo. http://www.waxjassenshop.nl/lange_jasse ... ry_outback.
Wat laarzen betreft: ik heb altijd de rubberen thermolaarzen van aigle. Die zijn veel beter tegen water bestand als dubarry en je doet er veel langer mee. En je voeten zijn er warmer in. Zijn ook goedkoper dan dubarrys, maar wel duurder dan gewone rubbertjes omdat er een betere voetbedding in zit en ze gevoerd zijn etc.
http://www.twenga.nl/aigle-parcours-vario.html
Ze zijn in waxcoat uitgevoerd maar ook in een soort van droge waxcoat. Wegen bijna niets maar je hebt er veel warmte van. Op countryfairs zijn ze vaak te verkrijgen en bij paardenevenementen zoals bij de military in boekelo. http://www.waxjassenshop.nl/lange_jasse ... ry_outback.
Wat laarzen betreft: ik heb altijd de rubberen thermolaarzen van aigle. Die zijn veel beter tegen water bestand als dubarry en je doet er veel langer mee. En je voeten zijn er warmer in. Zijn ook goedkoper dan dubarrys, maar wel duurder dan gewone rubbertjes omdat er een betere voetbedding in zit en ze gevoerd zijn etc.
http://www.twenga.nl/aigle-parcours-vario.html
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Er is zoveel keus en ieder heeft zn favoriet. Je zult zelf erachter moeten komen wat je fijn vindt zitten.
Ikzelf draag bij hardnekkig slecht weer graag een waxjas. Niet zo'n lompe tent maar een beetje een getailleerd model. Zoiets:

Voordeel is dat ze heel lang mee gaan en altijd waterdicht zijn (zoniet - opnieuw waxen). Nadeel is dat waxjassen lang niet zo licht zijn als goretex jassen. Maar ik vind goretex veel te duur en te kwetsbaar (mijn outdoorjas was binnen een jaar intensief gebruik stuk en was niet reparabel) Daarnaast zitten ze warmer dan een ongevoerde goretex jas, maar in nederland gebeurt het niet zo vaak dat langdurige regen samen gaat met een temperatuur van boven de 20 graden, dus ik heb er hier geen last van.
Ik heb ook een hekel aan regen op mijn knarretje en draag daarom een geoliede Australische lederen hoed die ik nog van het western paardrijden heb.

Bij een gewoon regenbuitje waar ik niet langer dan een uur in hoef, draag ik een jack die behandeld is met waterafstotende coating. Dat is dan goed genoeg.
Ikzelf draag bij hardnekkig slecht weer graag een waxjas. Niet zo'n lompe tent maar een beetje een getailleerd model. Zoiets:
Voordeel is dat ze heel lang mee gaan en altijd waterdicht zijn (zoniet - opnieuw waxen). Nadeel is dat waxjassen lang niet zo licht zijn als goretex jassen. Maar ik vind goretex veel te duur en te kwetsbaar (mijn outdoorjas was binnen een jaar intensief gebruik stuk en was niet reparabel) Daarnaast zitten ze warmer dan een ongevoerde goretex jas, maar in nederland gebeurt het niet zo vaak dat langdurige regen samen gaat met een temperatuur van boven de 20 graden, dus ik heb er hier geen last van.
Ik heb ook een hekel aan regen op mijn knarretje en draag daarom een geoliede Australische lederen hoed die ik nog van het western paardrijden heb.

Bij een gewoon regenbuitje waar ik niet langer dan een uur in hoef, draag ik een jack die behandeld is met waterafstotende coating. Dat is dan goed genoeg.
Laatst gewijzigd door Paisley op 28 aug 2013 01:05, 1 keer totaal gewijzigd.

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik heb jaren geleden bij de anwb eens een enorme lange blauwe regenjas gekocht en daar heb ik nog lol van. Alleen nog een paar rubber laarzen voor in het bos hier. Een zo'n aussie-hoed, lijkt me ideaal.
Het is alleen dat Otto en Jet het vertikken om in de regen naar buiten te gaan dus heel veel heb ik er niet aan.
Het is alleen dat Otto en Jet het vertikken om in de regen naar buiten te gaan dus heel veel heb ik er niet aan.

Groetjes,
Sandra
- Dee
- Zeer actief
Cleva schreef: Je kunt van die ingewikkelde leren laarzen kopen maar mijn rubber boerenbondlaarzen van 40 piek doen het geweldig! Daar loop ik rustig 7 maanden op en met mijn kniën zégt dat iets.
Overigens kijk ik wel beter uit dan in de regen te wandelen.
Ik vind tostis maken veel leuker.
- Dee
- Zeer actief
En in je uppie krijg je weer van die rare blikken met zo'n jas.[Sandra] schreef:Ik heb jaren geleden bij de anwb eens een enorme lange blauwe regenjas gekocht en daar heb ik nog lol van. Alleen nog een paar rubber laarzen voor in het bos hier. Een zo'n aussie-hoed, lijkt me ideaal.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ja, ben ik ineens een vreemde mevrouw zonder hondenDee schreef:En in je uppie krijg je weer van die rare blikken met zo'n jas.[Sandra] schreef:Ik heb jaren geleden bij de anwb eens een enorme lange blauwe regenjas gekocht en daar heb ik nog lol van. Alleen nog een paar rubber laarzen voor in het bos hier. Een zo'n aussie-hoed, lijkt me ideaal.

Groetjes,
Sandra
- Dee
- Zeer actief
Precies[Sandra] schreef:Ja, ben ik ineens een vreemde mevrouw zonder hondenDee schreef:En in je uppie krijg je weer van die rare blikken met zo'n jas.[Sandra] schreef:Ik heb jaren geleden bij de anwb eens een enorme lange blauwe regenjas gekocht en daar heb ik nog lol van. Alleen nog een paar rubber laarzen voor in het bos hier. Een zo'n aussie-hoed, lijkt me ideaal.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb meestal een softshell jack aan. Vind dat nog steeds het lekkerste zitten.
Echte hoosbuien probeer ik te voorkomen. Als dat niet lukt gaat het regenpak van de Lidl aan. Overigens niet zo'n plastic zweetding waar je binnen 10 minuten alsnog drijfnat in bent. Fijn pak, niet duur (geloof dat ik er 20 euro voor betaald heb).
Echte hoosbuien probeer ik te voorkomen. Als dat niet lukt gaat het regenpak van de Lidl aan. Overigens niet zo'n plastic zweetding waar je binnen 10 minuten alsnog drijfnat in bent. Fijn pak, niet duur (geloof dat ik er 20 euro voor betaald heb).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik word hééél chagrijnig van lopen in de regen. niet omdat ik het erg vind hoor.. maar omdat die 2 waarvoor ik loop het een marteling vinden... draaien, stoppen, meesjokken omdat het mot...
duurt nooit lang voordat de standaard gedachte in mijn hoofd komt: ik loop hier goddomme voor jullie! waarna ik mij omdraai en naar huis ga...
oh, in mijn rubberen laarzen of bergschoenen en simpele regenjas van agu voor op de fiets
duurt nooit lang voordat de standaard gedachte in mijn hoofd komt: ik loop hier goddomme voor jullie! waarna ik mij omdraai en naar huis ga...
oh, in mijn rubberen laarzen of bergschoenen en simpele regenjas van agu voor op de fiets

-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ik droeg een lange waxcoat met laarzen plus een waxhoed.
De waxjas heb ik een tijdje achteloos in de schuur op een kast gelegd.
Deze is nu helemaal verkreukt en vies. Stof gaat er niet af.
Hoe krijg ik deze weer zoals hij moet zijn?
Kan ik hem wassen, hoe en met welke temperatuur, kort of lang wasje etc.?
En hoe gaat het opnieuw in de wax zetten, doe je dat met een kwast?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Dee
- Zeer actief
Daar moet je Lieke voor vragen.Wolfsblut schreef:Ik droeg een lange waxcoat met laarzen plus een waxhoed.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
He Dee, bedankt. Dat is snel.Dee schreef:Daar moet je Lieke voor vragen.Wolfsblut schreef:Ik droeg een lange waxcoat met laarzen plus een waxhoed.
Wie is Lieke?
Lieke, hallo ben je nog op?
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Dee
- Zeer actief
Wolfsblut schreef:Dee schreef:Wolfsblut schreef:Ik droeg een lange waxcoat met laarzen plus een waxhoed.
Dee schreef:Daar moet je Lieke voor vragen.Lieke weet alles van dit soort, beetje surrograatmoeke voor hen die niet beter weten ( hoor ik ook bij)Wolfsblut schreef:He Dee, bedankt. Dat is snel.
Wie is Lieke?en heeft een eigen topic : http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... ilit=lieke
Wolfsblut schreef:Lieke, hallo ben je nog op?
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Wolfsblut schreef:Ik droeg een lange waxcoat met laarzen plus een waxhoed.
Ik zou hem niet in je wasmachine wassen, maar op de hand. Zowel voor behoud van de jas, als voor behoud van je wasmachine!! Een goede waxjas komt nogal wat troep uit, als hij helemaal uitgewassen wordt.
Daarna weer héél grondig waxen.
Ik heb mijn waxjas nooit gewassen en eigenlijk moet je het voorkomen, want ze worden er niet beter op. Als mijn jas heel stoffig is, borstel ik hem (droog) af. Hij blijft er dan wel wat 'mottig' uit zien, maar dat hoort. Als je hem opwarmt met een fohn, wordt de wax dunner en daarmee komt het vuil makkelijker los. Daarna opnieuw waxen. Een 'vers' gewaxste jas ziet er direct al minder stoffig uit, omdat je de stof lekker dicht smeert

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
iones schreef:Zo'n lange regenjas vind ik het fijnste. Daar zitten van die klittebanden in die je om je benen kunt klitten, zodat de jas niet openwaait en goed om je benen blijft zitten.
He! Dat is een goede tip!! Ik draag meestal een pet, regen laarzen (heb inmiddels hele hippe

- iones
- Zeer actief
En dan zou je een waxhoed of capuchon op je hoofd kunnen doen. Of een waxpet. (een regendichte). Ik zelf heb dat omdat mijn haar anders zo stom gaan krullen.Sas schreef:iones schreef:Zo'n lange regenjas vind ik het fijnste. Daar zitten van die klittebanden in die je om je benen kunt klitten, zodat de jas niet openwaait en goed om je benen blijft zitten.
He! Dat is een goede tip!! Ik draag meestal een pet, regen laarzen (heb inmiddels hele hippe) en een knielange jas. Die is nu wel aan vervanging toe. Paraplu en twee honden werkt niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Regenkleding is hier zinloos. Trek ik thuis uit en dan schud eerst hond 1 zich uit aan de linkerkant van mij, om vervolgens ook nummer twee aan de rechterkant hetzelfde te doen. Ben ik alsnog nat.....

-
Sunshine1
Aangezien het weer weer (leuke woordspeling) wat minder wordt ben ik weer aan het kijken naar een paar laarzen. Ik heb in het verre verleden natuurrubber laarzen van Le Chameau gehad. Daar was ik toen erg tevreden over maar de laatste paar jaar ben ik overgestapt naar een wat goedkoper merk. Dit seizoen zou ik toch graag weer een paar Le Chameau laarzen willen hebben maar het type dat ik een paar jaar geleden had kan ik niet meer vinden. Nu zie ik op deze site http://www.livingoutside.nl/hondentrain ... t-laarzen/ een paar laarzen staan maar ik weet niet hoe de pasvorm is. Ik heb niet al te grote voeten en ik vind de Vierzonord Lady wel leuk. Heeft iemand ervaring met de pasvorm? En is de kwaliteit nog steeds zo goed als een paar jaar geleden?
-
Marion.
Ik heb bij voorkeur zo weinig mogelijk aan, nat is natJaap* schreef:Ik ben een poncho fan. Lekker makkelijk.
Zondag bv dacht ik nog even snel voor de bui Miep uit te laten, maar die laatste honderd meter redde ik het toch niet droog. Maar goed, had alleen maar een korte broek en een dun hemdje aan dus ik was ook nat tot op mijn onderbroek. Maar goed, dat is zo uitgetrokken en natte benen maak je droog met een handdoek. En ja, sinds de honden hebben we ook rubberen laarzen.