Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie wat bewaart, die heeft wat

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Wie wat bewaart, die heeft wat

Ongelezen bericht door Fizgig »

Of niet. Ik zit me hier te bescheuren om mijn duo. Gisteravond stond er verse penslap op het menu, Bruno's lievelingshapje. Shelly vindt het wel lekker maar kattenvoer is toch haar favoriet. Ze hadden allebei een flinke lap en ik had al gespot dat Shelly een deel daarvan in haar mand had 'begraven' dwz een knuffelbeer eroverheen gelegd. Ik was het eigenlijk weer vergeten, ook vanmorgen omdat we twee konijnen lieten castreren vandaag. Nogal een onderneming voor een neuroot als ik. Vroeg op en de deur uit, dat kan ervoor zorgen dat mamma wat dingetjes vergeet, en de geopereerde konijnen hebben de rest van de dag al mijn aandacht gehad, dwangvoeren en in de gaten houden.

Dus dat stuk lag daar vanavond nog. Shelly heeft hier de broek aan in huis, zij gebruikt de manden wel om in te slapen, Bruno niet. Die beschouwt het blijkbaar als Shelly's domein want hij komt er niet veel. Maar dat stuk pens lokte enorm natuurlijk. Ik zag hem al een paar keer voorbij die mand tippelen en quasi nonchalant kijken. Shelly ging dan meteen pinnig op hem af, zo van, wat zijn we van plan? En dan tippelde die weer snel weg. Dus ik dacht, even afwachten en kijken wat er gaat gebeuren, hèhèhè. En toen Shelly restjes kattenvoer stond te likken in de keuken, greep hij zijn kans. Hij deed het echt als een dief in de nacht, ik lag helemaal dubbel. Heel snel en handig ratste hij het stuk weg, terwijl ie normaal nogal lomp en langzaam is, op hoge poten snel weg naar de gang en weg was ie, in een seconde of drie. Het was net een kat, hahahaha.

En de reactie van Shelly dan, die ging naar haar mand, snuffelen, kijken, duwen met de neus tegen de beer, nog eens snuffelen, met een verbaasd koppie kijken (zelfs even koppie schuin, whahaha). Toen drie keer om haar mand heen lopen. Toen ging ze onder de mand zoeken, hele mand in de lucht, whahahaha. Alsof ze gewoon niet wilde geloven dat die dikke beer deze keer ècht het lef had gehad iets uit haar mand te stelen. Toen liep ze naar de keuken, en weer naar haar mand om hem weer helemaal ondersteboven te halen. En nog een keer. Ik kom niet meer bij hier, hahaha, die teven zijn echt erg soms he! Arme Bruno, hij zit vreselijk onder de plak, vrees ik. Ik hoop dat ze geen relatietherapie nodig hebben, hahaha.
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Re: Wie wat bewaart, die heeft wat

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Dat had ik graag willen zien, kan me voorstellen dat je dan in een deuk ligt.
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Jeetje nergens om maar wat moet dat stinken in huis joh, een stuk pens die er 24 uur ligt.

Maar idd zijn die acties onderling altijd erg leuk
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Fizgig
Zeer actief

Mwah, het was verse pens en ik had het wat uitgespoeld. Ze slepen er meestal mee door de kamer en dan gaat alles stinken dus ik spoel het meestal uit voor ik het geef. Shelly's mand staat ook meters verderop, we hebben een hele grote woonkamer he, antikraakpand. Het is niet zo dat het direct onder onze neuzen staat. Onze woonkamer is geloof ik 10 meter lang, kan iets meer zijn, en 8 meter breed. Ik was nogal afgeleid door de konijnen. En blijkbaar heb ik een slechte neus, haha, dat was al eerder gebleken. Maar ik vind het niet zo vies meer eigenlijk, pens, ik ben er immuun voor. Het is tenminste één stuk.

Het is wel eerder gebeurd dat Shelly iets in haar mand begroef hoor en dat we daar een paar dagen later achter kwamen. Hebben andere mensen dat nooit dan? Meestal eet ze het trouwens gewoon op, ook als het al groen is. Er liggen meestal een boel knuffelbeesten en speeltjes in en om haar mand, en als ze het eronder heeft 'begraven', zie ik dat soms niet meteen. Het is ook een keer gebeurd dat we de hele kamer door moesten zoeken, op zoek naar het rotte botje wat Shelly had verstopt. Onder de bank dus. Als we een tuin hadden, groef ze daar waarschijnlijk heel wat kuilen om het even lekker te laten rijpen, mmm. Karkassen geef ik dus om die reden niet meer, teveel onderdelen die ergens kunnen worden verstopt.

Bruno mag helemaal niks van Shelly, echt! Zo gek vind ik dat, zo 'gevaarlijk' als ie kan zijn naar andere honden toe, hij is gewoon bang voor zijn eigen wijf, hahaha. Het gebeurt ook vaak dat Shelly al op de bank ligt en dat Bruno er niet bij wil komen. Dan kijkt ie steeds naar Shelly. Ik corrigeer Shelly zeker als ze pinnig doet naar Bruno, maar blijkbaar vertrouwt ie daar toch niet helemaal op. Shelly kan trouwens tijdens het eten ook doen alsof Bruno het af wil pakken. Is helemaal niet zo. Soms gebruikt ze het om haar eten niet te hoeven eten, nou, dan eet je toch niet? Als ze dan 's avonds konijnenkeutels gaat snoepen, bied ik het nog eens aan. Kan ik dan toch niet laten. En dan eet ze wel.

Ik merk wel dat het de ene keer erger is met de concurrentie naar elkaar toe dan de andere keer, maar hoe ik daaraan bijdraag, geen idee. Ik spoor het niet aan iig. Ik had het stuk penslap ook zelf kunnen pakken en aan Bruno kunnen geven maar ik was wel benieuwd hoe ze dat gingen oplossen. Nou, eigenlijk zonder kleerscheuren. Shelly ging na het uitvoerig zoeken naar Bruno toe en rook aan zijn bek, echt waar, zo van, ha! betrapt. En ze deed eigenlijk niks ermee. Misschien vond ze hem wel een schattige boef, hahaha, ik eigenlijk ook wel.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Hahaha wat een humor kunnen honden hebben zeg hihi, dat had ik nog wel willen zien.
Rasta heeft ook humor, laatst was ik in de dierenwinkel, ben nogal een kletskous en die man ook dus binnen een half uur ben ik zelden die zaak uit.
Op de grond staan bakken met allerlei lekkernijen voor honden, worst, gerookte botten, varkensoren noem maar op.
Rasta (heel braaf en beschaafd) zal het niet pakken.
Hij snuffelt hoogstens en blijft er dan af.
Laatst weer een poos kletsen.... hoor ik achter me... schuifel schuifel, bónkkkk.
Zat meneertje heel onschuldig kwispelend te kijken van zie vrouwtje, ik ben stout, aandacht please.....had ie zo'n groot gerookt bot gepakt en met een klap op de grond gegooid.
Mág jij dat Rasta?
Kwispel kwispel.
Oke oke ik hou al op met kletsen en we gaan naar huis, groooote kwispel hahahaha.
Hij wist me dus wel te dirigeren.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Haha, leuk geschreven ook Jammer dat je er geen filmpje van hebt. :lol1:
Dat zal hier nooit gebeuren want de ranghoogste hier is de grootse vuilnisbak die ik ooit heb gehad. Shima vreet alles, maar dan ook echt alles op en geen enkele kans dat iets ook maar 5 minuten blijft liggen :wink:
Fizgig
Zeer actief

@Ptje, dat doet ie anders nooit hoor, hahaha. Denk je een beleefd hondje te hebben, krijgt ie ineens pretenties. Bruno zal ook nooit wat pikken van eten, zelfs niet als ik wegloop. Nou ja, even afkloppen, zal je zien dat ie het wel doet bij een vreemde, haha. Het enige 'stoute' wat ie doet, is soms een leeg zakje kattenvoer pakken en dan leeglikken. Dat mag dus niet want hij rukt het zakje uit elkaar en dan komt het plastic in zijn maag en dat wil ik niet. Maar dat laat ie zich ook heul makkelijk afpakken. Mijn vriend zegt zelfs gewoon 'los' en dan doet ie dat ook nog, hahaha. Hij is gewoon erg lief, die Bruno.

@Shima, nou, als je het hem voor zijn neus zet, is het wel snel weg en op. Maar dan moet ie eerst zeker weten dat het van hem is, haha. Ik denk niet dat Bruno zichzelf als opperhond ziet hier. Maar goed, binnen is ie een beetje een doetje, buiten mag ie wel wat meer doetje zijn van mij. Dan is Shelly weer meer terughoudend. Die verschillen vind ik ook wel leuk.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”