Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond erbij of niet?
Moderator: moderatorteam
-
chi2010
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 1
Hond erbij of niet?
Hallo allemaal,
Wil graag even jullie meningen. Onze chihuahua is nu 3 jaar en toen zij
1,5 was hebben wij onze labrador in moeten laten slapen. Ze is nu dus anderhalf jaar alleen maar gaat
vaak naar mn schoonmoeder en naar de buurhondjes. Kan ze daar ff lekker met andere honden spelen.
Nu wil ik er graag voor haar een hond bij. (vind het zelf ook leuk) Maar ik twijfel enorm over het ras.
Ik wil graag voor een grote hond gaan en denk dan toch weer aan een labrador. De amerikaanse bulldog
spreekt me ook heel erg aan maar ik heb ook nog een klein kindje. Onze hond is na de dood van onze
andere hond wat feller tegen andere vreemde honden maar als ze er een poosje bij is gaat het prima. Ik merk altijd wel als ze van andere honden terug komt dat ze dan thuis erg vervelend is en zich stierlijk verveeld. Denk dat ze een maatje mist en daarom wil ik er ook graag 1 bij. Wat vinden jullie?
Doen of niet doen? En wat zijn goede gezinshonden?
Groetjes
Wil graag even jullie meningen. Onze chihuahua is nu 3 jaar en toen zij
1,5 was hebben wij onze labrador in moeten laten slapen. Ze is nu dus anderhalf jaar alleen maar gaat
vaak naar mn schoonmoeder en naar de buurhondjes. Kan ze daar ff lekker met andere honden spelen.
Nu wil ik er graag voor haar een hond bij. (vind het zelf ook leuk) Maar ik twijfel enorm over het ras.
Ik wil graag voor een grote hond gaan en denk dan toch weer aan een labrador. De amerikaanse bulldog
spreekt me ook heel erg aan maar ik heb ook nog een klein kindje. Onze hond is na de dood van onze
andere hond wat feller tegen andere vreemde honden maar als ze er een poosje bij is gaat het prima. Ik merk altijd wel als ze van andere honden terug komt dat ze dan thuis erg vervelend is en zich stierlijk verveeld. Denk dat ze een maatje mist en daarom wil ik er ook graag 1 bij. Wat vinden jullie?
Doen of niet doen? En wat zijn goede gezinshonden?
Groetjes
A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself
-
chi2010
- geregistreerd lid
Re: Hond erbij of niet?
Mwa onze chi speelt liever met grote honden dan met kleine.
-
Neeltje
Er is wel een verschil tussen groot en lomp. Een goed bedoelde poot die verkeerd terecht komt, kan veel schade toebrengen.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Een jonge ambull of labrador lijkt me zeker niet handig bij een klein kind en hondje.
En een herplaatser labje?
En een herplaatser labje?
-
Gentle
- Actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel (standaard) & Amerikaanse Staffordshire Terriër
- Aantal honden: 2
Opzich een jonge amerikaanse bulldog of een labrador loopt je kind regelmatig van de sokken.
Daar moeten ze maar net tegen kunnen en jij moet het ook maar willen.
Wij hebben een jonge amstaff van 10 maand lopen en een kind van 19 maand maar ik kan je vertellen dat is niet altijd praktisch. Het kost zoveel begeleiding die twee samen.
Maar ook het lompe gedrag van de amstaff in samen zijn met de teckel moet continu begeleid worden.
Nu hebben wij daar heel bewust voor gekozen en hebben we zat ruimte om dit in juiste banen te leiden en ik vind het nog leuk om te doen ook. Maar kan je vertellen het is ook soms wel heel erg vermoeiend helemaal nu ik zwanger ben van onze tweede spruit.
Ik zou dan toch eerder voor een herplaatser labrador kiezen. Is een veilige keuze en je weet hoe de klik is met je chihuahua. Je kan dan goed selecteren op karakter.
Daar moeten ze maar net tegen kunnen en jij moet het ook maar willen.
Wij hebben een jonge amstaff van 10 maand lopen en een kind van 19 maand maar ik kan je vertellen dat is niet altijd praktisch. Het kost zoveel begeleiding die twee samen.
Maar ook het lompe gedrag van de amstaff in samen zijn met de teckel moet continu begeleid worden.
Nu hebben wij daar heel bewust voor gekozen en hebben we zat ruimte om dit in juiste banen te leiden en ik vind het nog leuk om te doen ook. Maar kan je vertellen het is ook soms wel heel erg vermoeiend helemaal nu ik zwanger ben van onze tweede spruit.
Ik zou dan toch eerder voor een herplaatser labrador kiezen. Is een veilige keuze en je weet hoe de klik is met je chihuahua. Je kan dan goed selecteren op karakter.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Is een leuke middelmaat niet iets?
Een stabij? Die zijn niet lomp en vaak minder enthousiast dan labradors. Die van mij kan prima met kleine hondjes, nadat er een klein beetje is begeleid. Kinderen vind ze fantastisch. Ze zou prima in een gezin passen, mits er goed mee gewandeld wordt.
Een stabij? Die zijn niet lomp en vaak minder enthousiast dan labradors. Die van mij kan prima met kleine hondjes, nadat er een klein beetje is begeleid. Kinderen vind ze fantastisch. Ze zou prima in een gezin passen, mits er goed mee gewandeld wordt.

-
chi2010
- geregistreerd lid
Een herplaatser vind ik altijd een beetje een risico. Je weet nooit wat voor verleden ze hebben.
Ik ga nog eens goed rondkijken en nadenken. Wil wel graag een wat grotere hond erbij.
Qua opvoeding en wandelen enz is geen probleem. De honden zitten nooit alleen.
Ik ga nog eens goed rondkijken en nadenken. Wil wel graag een wat grotere hond erbij.
Qua opvoeding en wandelen enz is geen probleem. De honden zitten nooit alleen.
-
Gentle
- Actief
een herplaatser hoeft geen risico te zijn hoor.
Er zijn genoeg honden die vanuit de thuissituatie op zoek zijn naar een nieuw huisje.
Wij hebben al meerdere herplaatsers in huis gehaald en allemaal (op eentje na) uit de thuis situatie mee gekregen. De eigenaren konden ons alles vertellen.
Je weet dan direct of de klikt met jullie kleine hondje er ook is. Een pup moet je dat nog maar bij afwachten.
Ik weet wel dat ik de combinatie jonge hond (10 maand) en jong kind (19 maand) zeer vermoeiend vind.
Er zijn genoeg honden die vanuit de thuissituatie op zoek zijn naar een nieuw huisje.
Wij hebben al meerdere herplaatsers in huis gehaald en allemaal (op eentje na) uit de thuis situatie mee gekregen. De eigenaren konden ons alles vertellen.
Je weet dan direct of de klikt met jullie kleine hondje er ook is. Een pup moet je dat nog maar bij afwachten.
Ik weet wel dat ik de combinatie jonge hond (10 maand) en jong kind (19 maand) zeer vermoeiend vind.
- primera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Zijn inderdaad erg lompe hondenrassen, en dat kan minder leuk zijn met een jong kind in huis... mag je wel 60 ogen in je hoofd hebben
Als je een pup wil, ga dan eerst heel erg op het karakter letten van de pup, neem er alsjeblieft goed de tijd voor.
Een herplaatser hoeft lang niet zo'n probleem te zijn.
Als je een pup wil, ga dan eerst heel erg op het karakter letten van de pup, neem er alsjeblieft goed de tijd voor.
Een herplaatser hoeft lang niet zo'n probleem te zijn.
-
Pakdebal
.
wel grappig , dat nou juist de bull- eigenaren die bullen afraden met kleine kinderen ..
verder vraag ik mij af , waarom je juist een grote hond er bij wil hebben ?.
wel grappig , dat nou juist de bull- eigenaren die bullen afraden met kleine kinderen ..
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
Ze worden niet afgeraden voor de kleine kinderen, maar bij deze al gehele combi.
Klein kind + kleine hond Is geen goeie combi met een AB en of LABRADOR.
Er staat nergens dat een AB niet met kinderen kan.

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
Pakdebal
monky555 schreef:Ze worden niet afgeraden voor de kleine kinderen, maar bij deze al gehele combi.
dat bedoel ik ook niet , maar door de lompheid, en toch met kleine kinderen zie je ze veel
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Het kan ook, maar combi pup + klein kind , kan de lompheid een probleem geven.Pakdebal schreef:monky555 schreef:Ze worden niet afgeraden voor de kleine kinderen, maar bij deze al gehele combi.
dat bedoel ik ook niet , maar door de lompheid, en toch met kleine kinderen zie je ze veel
Rio is volwassen en super lief en voorzichtig (voor zijn doen) met Danja, maar hoort hij wat of ziet hij wat dan zou hij dwars over haar heen gaan met zijn lompe poten.
Als dus op een jong kind, kleine chi en lompe pup moet passen heb je overal ogen nodig

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
chi2010
- geregistreerd lid
Nou, dat vind ik niet ergens op slaan. Waarom zou daar geen grote bij horen?Cleva schreef:Niet doen. En ook geen grote hond erbij.
Je hebt nu eenmaal een dwergje genomen. Daar hoort geen grotert bij.
Mijn hond heeft 2 van z'n 3 jaren bij een grote hond geleefd, geen probleem mee gehad.
Ook nu zit zij nog regelmatig tussen de grote honden en ze is nog nooit gewond oid geraakt
-
chi2010
- geregistreerd lid
Ik vroeg eigenlijk niet of ik het druk ga krijgen met een pup en een kind maar meer welk ras nou een beetje geschikt zou zijn in deze gezinssituatie, maargoed.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Maar je vorige grote hond was waarschijnlijk al oud(er)?
Het maakt nogal een verschil of je een bezadigde grote hond hebt of een pup met dito energie en streken.
Het maakt nogal een verschil of je een bezadigde grote hond hebt of een pup met dito energie en streken.
Groetjes, Marjan
-
Pakdebal
je had zelf al een keuze gemaakt , sowieso in een grote hondchi2010 schreef:Ik vroeg eigenlijk niet of ik het druk ga krijgen met een pup en een kind maar meer welk ras nou een beetje geschikt zou zijn in deze gezinssituatie, maargoed.
-
chi2010
- geregistreerd lid
Nee, had eerst m'n chihuahua en toen een lab pup erbij genomen.Nawosh schreef:Maar je vorige grote hond was waarschijnlijk al oud(er)?
Helaas was deze ziek en moest hij ingeslapen worden.
-
Gentle
- Actief
En bij je gezinssituatie hoort een chihuahua en een klein kind.chi2010 schreef:Ik vroeg eigenlijk niet of ik het druk ga krijgen met een pup en een kind maar meer welk ras nou een beetje geschikt zou zijn in deze gezinssituatie, maargoed.
Ik zeg ook niet dat het niet kan echter vraagt het veel begeleiding.
En je loopt gewoon de kans dat je chi beschadigd raakt door het lompe gedrag van een fitte jonge ambull of labrador.
Waarom zou je dat risico willen lopen?
Waarom nu niet gewoon kiezen voor een ras met een wat gematigder enthousiasme ipv eentje met tomeloze energie in zijn puppenjaren.
Er zijn zoveel hondenrassen om uit te kiezen?
Helemaal als je specifiek opzoek bent naar een maatje voor je chihuahua.
Dan wil je toch dat je ze lekker kan laten spelen zonder toezicht.
Dat kan gewoonweg niet met honden die zo enorm verschillen in energie en dan ook nog volledig het tegenovergestelde zijn qua gewicht en grootte.
-
Gentle
- Actief
Pakdebal schreef:.
wel grappig , dat nou juist de bull- eigenaren die bullen afraden met kleine kinderen ..![]()
Ik raad het vooral af icm een chihuahua.
Zeker als je een maatje zoekt voor je hond waar hij/zij lekker mee kan spelen. Dat kan gewoonweg niet zonder toezicht als je een chi en een ambull of labrador hebt.
Wij hebben ook een amstaff en een klein kind (en kind nummertje twee onderweg)
Tja hij weet ondertussen dat als Gimmick een idiote bui heeft hij even uit de buurt moet blijven anders wordt hij omver gelopen. Dat kostte twee keer op de kont belanden en toen was het duidelijk voor hem.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind het belachelijk om een ambull bij een chi te zetten. Respectloos naar de chi. Idem voor een labrador. Stel eens dat jij je huis van de een op de aen ndere dag moest delen met een kleuter die zo groot is als een trekpaard. Die wil met je spelen, gaat je lopen klieren en jij? Jij kan niks doen. Moet alles maar met je laten gebeuren. Die pup maakt gehakt van je chi en die chi heeft dan gewoon pech.
Dus ik zou er een dwerghond bij zetten. Veel eerlijker. Een ambull is echt veel te groot, veel te lomp en heeft ook nog eens een plaat voor de kop vwbt correcties van dat kleine hondje. Die duwt gewoon door en de kans is er zelfs dat hij je chi gaat doodspelen of ernstig kan verwonden als hij zich er lollig op laat ploffen. Oneerlijk dus. Alleen aan jezelf gedacht als je twee van dergelijke honden gaat combineren. Labrador geldt overigens exact hetzelfde voor.
Dus ik zou er een dwerghond bij zetten. Veel eerlijker. Een ambull is echt veel te groot, veel te lomp en heeft ook nog eens een plaat voor de kop vwbt correcties van dat kleine hondje. Die duwt gewoon door en de kans is er zelfs dat hij je chi gaat doodspelen of ernstig kan verwonden als hij zich er lollig op laat ploffen. Oneerlijk dus. Alleen aan jezelf gedacht als je twee van dergelijke honden gaat combineren. Labrador geldt overigens exact hetzelfde voor.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Dit denk ik ook.Nanna schreef:Ik vind dat er best een ambull of lab bij kan, maar dan gewoon géén pup.
Een pup wil kloten en spelen en daar kan het chi'tje niet tegen. Het is ook niet leuk voor de grote hond om steeds te horen dat het niet mag.
Een al wat oudere, meer bedaagde hond is dan veel meer op z'n plek. Herplaatsers zat.
Mijn honden hebben de laatste weken regelmatig samen geleefd met de chihuahua's van Mit en Lars en dat ging meer dan prima.
Zelfs spelen ging goed, ze zijn super voorzichtig met die kleintjes.
3 van de 4 hadden het overigens ook als pup prima gekund, maar dat weet je dus niet van te voren dus zou ik inderdaad voor een herplaatser gaan.
-
chi2010
- geregistreerd lid
Waar zeg ik dan dat ik een bulldog neem?? Ik ben aan het rond kijken, ik heb nog niks, ik koop nog niks. Het verschilt erg per hond hoe ze met mekaar omgaan hoor. Mijn lab heeft mijn chi nooit verwond of pijn gedaan of wat dan ook. Ze lagen altijd bij elkaar, speelden samen en hebben nooit ergens om gevochten. Mijn chi daarentegen zette de lab vaak zat op z'n plaats.laeken schreef:Ik vind het belachelijk om een ambull bij een chi te zetten. Respectloos naar de chi. Idem voor een labrador. Stel eens dat jij je huis van de een op de aen ndere dag moest delen met een kleuter die zo groot is als een trekpaard. Die wil met je spelen, gaat je lopen klieren en jij? Jij kan niks doen. Moet alles maar met je laten gebeuren. Die pup maakt gehakt van je chi en die chi heeft dan gewoon pech.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Het gaat niet om het gedrag van de hond. Een Bulldog en Chi kunnen heel goed met elkaar overweg misschien maar als de Bulldog één keer probeert te spelen is er kans dat je Chi een poot breekt, of ergerchi2010 schreef:Waar zeg ik dan dat ik een bulldog neem?? Ik ben aan het rond kijken, ik heb nog niks, ik koop nog niks. Het verschilt erg per hond hoe ze met mekaar omgaan hoor. Mijn lab heeft mijn chi nooit verwond of pijn gedaan of wat dan ook. Ze lagen altijd bij elkaar, speelden samen en hebben nooit ergens om gevochten. Mijn chi daarentegen zette de lab vaak zat op z'n plaats.laeken schreef:Ik vind het belachelijk om een ambull bij een chi te zetten. Respectloos naar de chi. Idem voor een labrador. Stel eens dat jij je huis van de een op de aen ndere dag moest delen met een kleuter die zo groot is als een trekpaard. Die wil met je spelen, gaat je lopen klieren en jij? Jij kan niks doen. Moet alles maar met je laten gebeuren. Die pup maakt gehakt van je chi en die chi heeft dan gewoon pech.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ja er zijn er genoeg aangeboden, maar naar leuke probleemloze honden (uit nederland) is ook een grote vraag. Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een leuke herplaatser en piste steeds naast de pot, omdat mijn reactie samen met 30 andere reacties kwam.Nanna schreef: Herplaatsers zat.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Als je alleen maar kijkt op internet, ja dan zal je vaak naast de pot pissen. Probleemloze honden en makkelijk plaatsbare honden halen meestal niet eens om op internet gezet te worden. Maar door persoonlijke contacten te leggen bij het asiel en regelmatig langs te gaan zul je hele andere honden zien dan die op internet staan. Maar tegenwoordig willen we alle kunnen uitkiezen vanuit huis. Het lukt ons al jaren om hele leuke honden uit het asiel te halen: Monty, Winnie, Ringo, Santos (schotse collies) en Mano (duitse herder). De herplaatsers met wat minder makkelijk gedrag(Norah, Rihanna, Bas) kwamen niet eens uit het asiel (marktplaats, fokker en bij opa vandaan).Paisley schreef:Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ja er zijn er genoeg aangeboden, maar naar leuke probleemloze honden (uit nederland) is ook een grote vraag. Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een leuke herplaatser en piste steeds naast de pot, omdat mijn reactie samen met 30 andere reacties kwam.Nanna schreef: Herplaatsers zat.

-
chi2010
- geregistreerd lid
Ja, maar bij een chihuahua zijn veel honden al een extreem verschil.
Ik ben gek op het ras chihuahua maar zou er geen kleine andere hond bij willen.
Ik ben gek op het ras chihuahua maar zou er geen kleine andere hond bij willen.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ik zou Pom echt niet met een Chi willen laten spelen. Ze is helemaal niet gemeen, maar in al haar enthousiasme durf ik niet te beloven dat dat goed zal gaan. Paar maatjes groter, geen probleem.. Een jack russel ofzo, dat kan prima, die kunnen ook wel tegen een stootje, maar ik vind zo'n Chihuahua zo kwetsbaar.. die dunne pootjes.. ik zou het niet aandurven met een jonge labrador iig.. ALthans, niet als je er zo een treft als de mijne 
-
chi2010
- geregistreerd lid
Van de labrador of bull ben ik al afgestapt hoor. Ook vanwege m'n kindje.
Maargoed, ik kijk rustig verder.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Goed idee!chi2010 schreef:Van de labrador of bull ben ik al afgestapt hoor. Ook vanwege m'n kindje.