Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Twee puppy's (reu) uit een nest?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Twee puppy's (reu) uit een nest?

Ongelezen bericht door Joey.K »

Heeft iemand daar ervaring mee?

Twee broertjes uit een nest, gezelschapshondjes. Nu snap ik dat dat qua zindelijkheid/gehoorzaamheid een berg meer werk is. Maar zou alleen thuis zijn wel positief uitpakken als ze met zn tweetjes zijn?

En een pup en vaders? Zou dat een combi kunnen zijn?

Ik heb hier geen ervaring mee en heb ook geen mensen in mijn omgeving die dit hebben. Ik hoor graag ervaringen :)
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Twee puppy's (reu) uit een nest?

Ongelezen bericht door Ramiek »

Geen ervaring mee en ik geloof ook niet dat ik die wil hebben
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

twee hondjes van dezelfde leeftijd en hetzelfde geslacht geven een grote kans op rangordeproblemen later.

waarom niet gewoon een pup nemen en die op een normale manier aan alleen zijn wennen, en als je dat teveel risico vindt waarom dan niet gaan voor een herplaatser die bewezen alleen kan zijn, uiteraard na gewenning aan de nieuwe situatie.
maar als je van te voren al zo een enorm probleem hebt en maakt van dat alleen zijn heb je wel grote kans dat je door je hele houding die pup of die hond ook een frustratie 'aanpraat', omdat het je op die manier nooit gaat lukken dat alleen zijn als iets normaals over te laten komen.
ik zie jou je in de meest vreemde bochten wringen om toch maar een hond aan te kunnen schaffen en dat gaat niet goed komen op die manier, echt niet :(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Dat zou ik niet aandurven. En zeker niet als je er vanuit gaat dat alleen blijven dan makkelijker gaat :schrik: Je wil dat ze zich aan jou hechten en niet alleen aan elkaar, anders heb je de rest van de opvoeding om zeep geholpen. Maar dat betekend ook dat alleen blijven draait om jou en niet om elkaar, dan is het met twee dus zeker niet makkelijker dan met een.

En dan laten we rangorde gedoe nog even buiten beschouwing in dit hele verhaal.
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Eh alleen ervaring in combinatie met een teef, twee broers uit 1 nest en een teef uit een ander nest. Dus groeiden met zijn drieen tegelijk op (er waren al twee reuen en een teef in huis, dus zij waren bull 4, 5 en 6).
Ja, beetje meer werk, maar heb dat niet als vervelend ervaren. Ik vind twee pups tegelijk zelfs leuker dan 1tje.

Maar het hangt natuurlijk wel een beetje van het gekozen ras af of je zoiets moet doen en of willen en hoe de karakters van de broertjes zijn. Ik heb twee tegenpolen. Heerlijke kerels, zijn inmiddels al 5 jaar samen.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Waarom zou je twee pups willen? Krijg je er eentje gratis dan? (geintje hoor :wink: )
Maar mijn vraag waarom is wel serieus trouwens.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Om welke gezelschap hondjes gaat het? Vind wel dat er met 2 verschillende maten gemeten word, als er bv 2 wawas tegelijkertijd word genomen dan vind het merendeel helemaal geweldig.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Het hangt van het ras af, maar normaal gesproken zou ik twee reuen niet aanraden in verband met de grote kans op rangordeproblemen als ze volwassen worden / zijn.

En, ook niet onbelangrijk, de kans dat ze elkaars gedrag kopieëren is ook groot. Gaat de ene blaffen omdat de bazen weggaan, dan is de kans groot dat de ander ook mee gaat doen. Of het werkt heel goed, maar als het niet goed gaat (bijvoorbeeld het alleen zijn) dan kun je beide honden weer herplaatsen. Dit laatste benoem ik met nadruk, omdat je je vorige hond ook hebt moeten herplaatsen in verband met verlatingsangst.

Waarom kies je geen stabiele, rustige herplaatser?
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Joey.K schreef:Heeft iemand daar ervaring mee?

Twee broertjes uit een nest, gezelschapshondjes. Nu snap ik dat dat qua zindelijkheid/gehoorzaamheid een berg meer werk is. Maar zou alleen thuis zijn wel positief uitpakken als ze met zn tweetjes zijn?

Ik heb hier geen ervaring mee en heb ook geen mensen in mijn omgeving die dit hebben. Ik hoor graag ervaringen :)

2 broertjes zou ik nooit doen , die vechten straks met de hormonen elkaar de tent uit

je hebt 2 honden , die elkaars spiegelbeeld zijn , geen leider en geen ondergeschikte !
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 13 aug 2013 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Twee pups tegelijk heb ik geen ervaring mee. En dat zou ik zelf ook niet snel doen.
Ik heb wel een vader en zijn zoon en dat gaat uit de kunst. Het was niet mijn bewuste keuze, de zoon kwam terug en is gebleven, maar er zijn geen problemen geweest tussen de mannen.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Mijn ouders hebben er 2 uit hetzelfde nest, reu en teef. Ging eigenlijk verrassend goed en makkelijk. Al duurde het wel lang voordat ze goed zindelijk waren en vooral het luisteren was een lastig dingetje, meer aandacht voor elkaar zeg maar :F:
Joey.K
Zeer actief

@machie, reu en teef zou ik niet aandurven omdat het tussen mijn katten al eens een oepsnestje is geworden (die waren geen familie) en zou dat een te groot risico vinden met broer+zus.

En mensen relax het was een vraag. Niet meteen dramatisch doen :)
Op deze manier wil ik niet eens meer iets vragen straks..
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

2 broers van dezelfde leeftijd zou ik niet eens aan beginnen...
Vader en zoon heb ik hier zelf lopen dus ja dat zou ik zeker weer doen indien de mogelijkheid zich voor zou doen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Joey.K schreef:@machie, reu en teef zou ik niet aandurven omdat het tussen mijn katten al eens een oepsnestje is geworden (die waren geen familie) en zou dat een te groot risico vinden met broer+zus.

En mensen relax het was een vraag. Niet meteen dramatisch doen :)
Op deze manier wil ik niet eens meer iets vragen straks..
het is niet dramatisch doen, het is realistisch zijn en hart voor honden hebben want die zijn uiteindelijk de dupe als er weer eens een project mislukt.

als je een reu en een teef niet aandurft, hoe wil je dan deze eventuele twee reuen scheiden als die niet samen kunnen als ze volwassen zijn?
want je zult er toch rekening mee moeten houden dat die kans erin zit.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

renee-uk schreef:
als je een reu en een teef niet aandurft, hoe wil je dan deze eventuele twee reuen scheiden als die niet samen kunnen als ze volwassen zijn?
want je zult er toch rekening mee moeten houden dat die kans erin zit.
Dit is wel degelijk erg belangrijk. Ik heb altijd in mijn achterhoofd gehouden dat de mogelijkheid er in zat dat ik Xito en Xavi zou moeten gaan scheiden als Xavi volwassen zou zijn. Gelukkig hoeft het niet maar het had er maar zo ingezeten als ik niet direct zwaar ingegrepen had denk ik maar zo.
Want beiden laten zich nog steeds niet het kaas van het brood eten...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Waarom zou je kiezen voor twee van dezelfde leeftijd, als één al het nodige kost om op te voeden :19: ????
Voor hetzelfde geld bevestigen ze elkaar in het negatieve gedrag als ze alleen thuis zijn. Dan heb je de poppen helemaal aan het dansen.

Ik zou het nooit doen als het mijn keuze is.

Edit; PS; lees even het topic van Lieke over haar logeer-WaWa's.
Zij heeft dat rapalje maar 2 weken :wink: :mrgreen: . Heel leuk bij een ander en ik amuseer me kostelijk om haar verhalen, maar ik moet er niet aan denken om hier 24/7 de verantwoording voor te hebben.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Kaki
Actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier X Olde English Bulldogge mix

Ongelezen bericht door Kaki »

Toevallig net op een ander forum een stukje over gelezen, het is een flinke lap tekst en in het Engels, maar zeker de moeite waard om te lezen:
Timing

Getting two dogs at once is a popular idea, but seldom a good one. It takes a dog more time than you would think to become fully integrated into the family. If you bring in another dog before that time, some things can be lost, including best bonding between the dogs and human beings. A safe interval from this point of view is to wait at least two years between bringing a new dog into your family.

You’ll also want to think about what it’s like to deal with two dogs who are old and terminally ill at the same time. This can easily happen if your dogs are close to the same age, and it’s a financial, energy, health, and emotional burden on the humans.

If you want to participate in a certain activity with a dog—a dog sport, regular walks or jogs, search and rescue, therapy dog visits, or something else that requires the dog to be physically sound—having dogs who are old at the same time forces you to either stop the activity until one of them goes to a heavenly reward, or add more dogs than you had in mind. That can take away from both the bonding and training to the new dog and the loving care you want to lavish on the precious old one as the end approaches.

Spacing the dog’s ages as much as you can has advantages both for you and for them. Five years is a nice age difference for a two- or three-dog home.

People often get a second dog to keep the first one company. You can provide that company yourself. Besides spending time with your dog, you can arrange play-dates with compatible other dogs who also don’t have housemate dogs. A good place to meet prospective playmates and their owners is a training class. Before getting a second dog, you need to observe your dog with other dogs, and you need to train together to the point of off-leash control. You need to know if this dog even WANTS a housemate. Some dogs emphatically do not.

Before adding a second dog, work through or figure out how to reliably manage any behavior problems your first dog has. This includes separation anxiety, inappropriate barking, aggression at windows or fences, killing cats, housetraining accidents, and other such problems. All of these behaviors easily spread from dog to dog when they live together. Two dogs doing any of these things can be more than twice as difficult to live with as one doing it.

If you want to pursue an activity with your first dog, get well down the road into that training and participation before adding a second dog. Otherwise, it’s highly likely your first dog’s training will suffer and the dog will never get to live up to his or her potential. The second one won’t do as well as possible either. What you learn with your first dog will profoundly benefit your work with the next one. All of you will be much better off if you wait until the right time to bring in another dog.

Managing Two Dogs

Several things change in how you manage your first dog when a new dog joins the family. You might get away with not taking these precautions, but it’s far wiser not to take the risk.

1. Separate your dogs for feeding. If your first dog is used to having food out all the time, that needs to change now—preferably before adding the new dog. Feed at least two meals a day. Three or four smaller meals are fine. You can make training opportunities of these times, and frequent meals can help your dogs get along better—if they are separated and never feel they have to compete over food.

2. When you give treats to one dog in front of the other one, give the other dog treats, too, but do it in such a way that they don’t compete over the food. This approach helps each dog support the other’s learning rather than resenting the attention paid to the other dog. Once in awhile, though, it can aid learning to give treats to one dog and withhold them from another. For example, let’s say your dogs are outdoors and you call them back into the house. Fuzzy comes, but Fuzzette doesn’t. If you close the door and let Fuzzette look longingly through the glass to see Fuzzy getting treats while she doesn’t get any, she will begin to get the idea that it pays to come in when called.

3. When a dog does something well, let the other dog see that. When a dog tends to misbehave in a particular situation or be scared of it, try to separate the dogs for that situation until the one who handles it well is stable enough to influence the other one to do better. Sometimes that never comes, but taking some care about this tends to pay off at least part of the time.

4. Don’t leave chews or highly desirable toys out for dogs to “share.” That’s asking for a fight, and no chew item is worth the risk. Give your dogs these things when they are separated. This means that your dog who used to be an only dog will give up being able to have free access to these items. Keep that in mind in your decision about whether or not to add a dog.

5. Use a crate for a dog who needs that support, and give the other dog whatever freedom that dog can handle. If you give each dog proper individual attention, this difference will not be a problem. Never put two dogs in the same crate, no matter how well they get along.

6. Don’t give a dog bed privileges until the dog is ready. One guideline to keep in mind is around a year of age, when temperament is fairly evident. Don’t take bed privileges away from one dog because the other one can’t handle those privileges. Dogs can deal with that difference. And it is absolutely fine to never allow your dogs on your bed if that is your preference. It is what most professionals recommend, even though most of us don’t listen!

7. Each dog needs frequent individual attention from you—daily at home, and regularly away from the house without the other dog. This is important to their emotional health as well as your relationship with each of them.

Pros and Cons of Adding a Second Dog

Adding a second dog may more than double your dog expenses and work. When one dog develops something contagious, the other may catch it, too. They can hurt each other in play or fights. Separating them for medical or behavioral situations can be quite a job. If you have to walk them to potty them due to not having your own yard, they may need separate walks.

Travel is much easier with one dog than with two. There are many places you could take one dog, but can’t take two. Boarding is more expensive for two than for one. Taking a dog along on a trip tends to benefit the dog’s future behavior. Leaving a dog home when you go on a trip can cause behavior problems, including separation anxiety, crate stress, noise fears, and housetraining breakdowns. If you travel a lot and take your dog along, giving up the ability to do that would be a sad disadvantage.

In some situations, adding a second dog will aid confidence, if one of them is confident and has enough influence over the other dog to bring up that one’s confidence level. On the other hand, a nervous dog can seriously damage the confidence of a housemate dog.

Anxieties commonly spread from one dog to the other. Aggressive behavior and predatory behavior toward other animal species tend to be picked up by the other dog in the family, too.

Observing the dogs’ body language with each other is interesting. It can help you understand your dogs better, and it can help you with their training. You could do this through play dates with other people’s dogs instead, though.

One major reason to add a second dog is if losing your only dog would be too damaging to you. It is possible to lose both at the same time, but more usual to lose one first. Having another beloved dog in the home at this time can make a critical difference to emotionally vulnerable people.

Big Decision

Adding any dog is potentially a life-changing decision for the human and any dogs already in the home. Be sure to take your time. Don’t do it on impulse because a desirable dog has become available.

Carefully chosen and spaced dogs can enable you to do things that are enjoyable and healthy for you. It does make for a lot of work, though, often at extremely inconvenient times. The expenses can be quite daunting, too. Life in a good home with the right other dog can be nice for both dogs. But your dog can be happy as an only dog, and some dogs will not be happy sharing you.

Consider all the angles and gather all the information before deciding whether or not to add a second dog. It is a big change in daily life between having one dog and having two. With the resources of time, energy, finances and physical facilities; two dogs in the family can be a rewarding lifestyle. It does mean the dogs having to share you and lots of other resources, it does reduce the extreme closeness you can have with just one dog, and it may not fit with other things you want from life.
Joey.K
Zeer actief

Mijn ouders hebben als laatste honden twee,teefjes gehad (maltezertje,en yorkshire) maar maltezertje was al 2 toen yorkshire kwam. Verder nooit problemen tussen,die twee geweest.

Ik was benieuwd of het voor een hond verschil zou hebben als ze met zn tweeën zijn ipv alleen. Dat dit qua hechting verschil maakt zie ik bij mn katten inderdaad al. Onze eerste kat stond bij de deur te wachten als we thuis kwamen en gaf hele verhalen, toen er een tweede bij kwam lagen ze samen te slapen :) als we,thuis kwamen.
En qua twee pups ik had ook gegoogled maar,daar vond,ik meer negatieve ervaringen in de drukte en niet over wat er gebeurd als ze in de pubertijd komen. Vandaar dat ik het even hier wilde vragen.
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Als het alleen gaat om het alleen blijven zou ik het niet doen. Persoonlijk zou ik kiezen voor 1 pup en vanaf het begin op de juiste manier het alleen zijn opbouwen. Hoe minder je er zelf een punt van maakt, hoe makkelijker het vaak gaat.

Om wat voor hondje zou het gaan? Je schrijft gezelschapshondjes, maar die rasgroep is nogal groot ;) Hou er wel rekening mee, dat veel hondjes die onder de gezelschapshondjes vallen, vaak wat meer moeite hebben met het leren alleen te blijven. De naam zegt het al, ze zijn graag bij de baas. Hiermee wil ik niet zeggen dat ze het niet kunnen leren, maar het kan wat langer duren.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik heb dus 2 pups tegelijkertijd, niet uit hetzelfde nest maar wel qua leeftijd dichtbij elkaar.
Het is heel druk. Op zich gaat het prima hoor, ze kunnen inderdaad (samen met onze andere hond) alleen zijn maar je moet er niet vanuit gaan dat ze maar eeuwig samen blijven dus af en toe écht alleen zul je moeten aanleren.
Ze trekken naar elkaar toe maar gelukkig ook naar onze andere hond en naar ons.
Hoe het gaat als ze groter worden, daar wil ik me nog weleens druk om maken ja. Wij hebben de mogelijkheid tot scheiden maar mocht het echt misgaan dan denk ik dat wij kiezen voor herplaatsen. Iets waar ik echt niet aan moet denken natuurlijk.
Wij kregen de vraag van de fokker of we, ivm omstandigheden, de andere pup erbij wilden hebben. Daar hebben we weloverwogen ja op gezegd maar eerlijk gezegd zou ik er uit mezelf niet zo snel weer voor kiezen.
Ik zou het je dus afraden, zeker als het er enkel om gaat dat ze makkelijk alleen kunnen zijn. Heb je tijd zat en tijd genoeg om ook apart dingen te ondernemen en de hele dag achter 2 puinmakende pups aan te rennen? Dan zou ik het wel overwegen :wink:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

2 Gezelschap hondjes zou ik wel aandurven en denk dat ze prima ook aan je hechten
Afbeelding
KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen

Ongelezen bericht door KKiara »

Kiara is op 6/7 maanden bij ons komen wonen. Zij is deels opgegroeid met nog 2 zusjes uit hetzelfde nest (en die zag ze dan ook regelmatig). Rond de 6 maanden ging het samen met 1 van de teefjes prima, tussen de andere was het altijd mot.....maar dan ook gewoon altijd. Ze hoefden elkaar maar te horen en vlogen elkaar aan. Op bezoek gaan bij elkaar was dan ook geen optie meer :schrik: .Door deze ervaring zal ik dan ook nooit kiezen voor 2 honden van hetzelfde geslacht en dezelfde leeftijd, voor mijn gevoel een te groot risico.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou zo twee pups uit 1 nest nemen als het reuen zijn en gezelschapshondjes. Daarvan kan je heel vaak prima twee reuen houden en dan zie ik dus ook geen probleem in twee reuen tegelijk aanschaffen. Dat soort hondjes zal best eens mot krijgen. Maar echt erg zal het nooit worden normaal gesproken. Ik zou wel bij de nestkeuze opletten dat ik twee tegenovergestelde karakters zou aanschaffen. Haantje de voorste en een duidelijk meer kalm en minder druk diertje. Dan zal zich daar al snel een rolverdeling gaan ontwikkelen. Neem je twee hondjes met exact gelijk karakter. De twee druktemakers of de twee kalme diertjes uit het nest dan zitten ze in elkaars niche. Dat zou ik voorkomen. Want zodra hondjes alles hetzelfde willen loop je de meeste kans op problemen.
Afbeelding
bandolero
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door bandolero »

Geen ervaring met 2 reuen, maar ik heb 3 teven van ongeveer dezelfde leeftijd.
(wel met een 3-tal weken tussen toegekomen).
Dat ging eigenlijk altijd goed, maar nu met loopsheden enzo moet ik wel opletten.
Het is mij ook nog niet duidelijk wie de ranghogere is, dat hangt schijnbaar af van situatie tot situatie.
Buiten de loopsheden geen problemen, en ze lopen en spelen ook gewoon altijd samen.

Bij 2 reuen zou ik kijken voor ofwel 2 onderdanigere ofwel 1 onderdanige en 1 dominantere.
(al ga ik tegenwoordig heel weinig uit van het gedrag in het nest, dat wil wel nogal vaak eens helemaal omslaan als ze het nest verlaten hebben)
Kipper
Zeer actief
Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kipper »

Mijn ouders hebben twee pups uit hetzelfde nest, reu en teef, Jack-Russels, altijd probleemloos gegaan.
steef74
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Jack Russel
Bulldog
Basset hound

Ongelezen bericht door steef74 »

wij hebben twee mechelse herder reuen gehad (werk/politiehonden). Geen familie, ze kwamen bij ons bij elkaar toen de een een jaar of 5 was en de andere 7. Vochten elkaar in eerste instantie de tent uit, maar omdat ze zo strak onder appel moesten staan, hebben we ze geleerd elkaar te negeren. Dat hebben ze ook de rest van hun leven gedaan; we hebben destijds de "jongste" (toen 11 :) ) meegenomen op een reis van drie maanden, de oudste (13) thuisgelaten, goede vrienden woonden toen in ons huis. Bij terugkomst hebben ze elkaar niet eens aangekeken! Na 3 maanden..... waren echt lucht voor elkaar.
Kortom, ik denk dat het wel kan, als je sterk genoeg in je schoenen staat om ze bij echte mot later, te leren elkaar te negeren. Maar ik zou er niet voor kiezen als het niet hoeft! Want echt gezellig is dat natuurlijk niet, dus waarom zou je het doen?
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

een persoon heeft ooit 2 zonen van mijn reu gekocht, met bedoeling dan de te schiften bij het opgroeien (verder doen met de beste van de 2)
Honden moesten naar het buitenland en was te ver om even in het nest te komen kijken en zo te kiezen.

Dus 2 pups, die zijn iets later vertrokken (week of 9-10 denk ik) en die vochten toen al met elkaar. Na maand of 2 is zijn keuze dan gevallen tussen de 2 en is de ene vertrokken naar een ander gezin. Honden konden toen absoluut niet meer bij elkaar.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

vader en zoon zou ik overigens zelf wel doen, zal normaal volgend jaar zijn dan. Tenzij een dochter beter zou zijn :lol1:
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

ik zou het helemaal niet doen denk ik.
je legt voor jezelf een enorme druk op het alleen kunnen zijn.
stel je verwachting en eisen een beetje bij.
zorg dat je een vangnetje hebt in de zin van tijdelijke oppas mocht het alleen zijn moeilijk gaan dan kan je denk ik meer ontspannen een hondje uitzoeken. je focust nu zo op dat alleenzijn dat je de grootste "rothond" ter wereld zou nemen, als ie maar alleen kan zijn. dat is overdreven, maar er is meer dan alleen kunnen zijn bedoel ik maar.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

mijn schoonouders hebben trouwens ook altijd 2 broertjes tegelijk gehad.
en dat ging goed omdat 1 duidelijk de baas was en dat werd gerust uitgevochten en zij lieten dat ook gaan tot op zekere hoogte.
mijn schoonzus heeft 2 reuen van ongeveer dezelfde leeftijd en dat gaat ook goed, de ene is heel stabiel en normaal en de ander is een zenuwpeesje, heel onzeker dus die heeft steun aan de ander.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”