Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

toch tragisch verhaal dit.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

toch tragisch verhaal dit.

Ongelezen bericht door iones »

http://www.omroepbrabant.nl/?news/19605 ... livia.aspx
HILVARENBEEK - Hij ging vorig jaar naar Bolivia om zijn geluk te beproeven, maar het tegendeel bleek waar. De relatie van Sander Geerts (27) uit Hilvarenbeek liep op de klippen en tot overmaat van ramp werd hij ook nog eens ziek. Daar lag de Brabander, in een ziekenhuis in het verre Zuid-Amerikaanse land. De enige die hij nog had was de hond Nina, die de hondenliefhebber uiteindelijk met pijn in zijn hart moest achterlaten.

Sander vertrok in september naar Zuid-Amerika om zijn schoonfamilie te bezoeken. Zijn ex-vriendin woonde bij een pleeggezin in Nederland en kwam uit Bolivia. Het was de bedoeling om daar op termijn te gaan wonen. Ze kochten samen een pup, de Engelse cockerspaniël Nina. De bedoeling was dat de hond mee ging naar Nederland. "Ik ben gek op honden. Hier hebben wij er ook drie", legt Sander uit. Hij haalde Nina uit de bench, waar ook zeven andere puppy's inzaten.

Maar het ging niet goed met de Brabander in Bolivia. Hij raakte uitgedroogd en moest tot twee keer toe in het ziekenhuis worden opgenomen. Terwijl hij aan het infuus lag, ging het ook uit met zijn Boliviaanse vriendin. "Vanaf toen stond ik er helemaal alleen voor, maar Nina heeft mij er doorheen gesleept. Vanaf dat moment heb ik alles met haar gedeeld en beleefd. Door haar kwam ik door deze moeilijke periode heen."

Hond leeft op straat
Sander werd beter en boekte uiteindelijk een vlucht terug naar Nederland. Toen hoorde hij onverwacht dat hij Nina niet zomaar mee mocht nemen. Honden moeten in Nederland namelijk aan bepaalde regels voldoen. Zo moeten ze onder andere zijn ingeënt tegen hondsdolheid. "De dierenartsen daar wilden niet meewerken. Zij begrepen niet zo goed wat ze precies moesten doen." Sander wilde blijven, maar moest zijn vlucht nemen.

Nu is Sander in Nederland en Nina in Bolivia. Ze is opgevangen door zijn voormalige schoonfamilie, maar een prettig leven heeft ze niet. "Ze leeft grotendeels op straat. Mijn ex-vriendin en haar familie gebruiken het geld dat zij hebben voor zichzelf, om eten te kopen. Twee weken geleden heb ik Nina nog via de webcam gezien. Mijn ex-vriendin heeft weinig met de hond, zij doet koel tegen haar. In Bolivia zien ze honden niet als een kind, maar als een waakhond die op straat moet leven."

Dubbel gevoel
In februari kwam Sander terug in Nederland. "Met een erg dubbel gevoel, want er ontbrak iemand die er ook bij had moeten zijn. Ik ben meteen begonnen om organisaties te zoeken om Nina zo snel mogelijk naar Nederland te halen. Ik kreeg toen te horen dat het mogelijk is om Nina hiernaartoe te halen, maar dat het erg duur zal zijn."

Het is echter de vraag of Nina op korte termijn naar Nederland kan komen. Sander berekende dat hij bijna vijfduizend euro nodig heeft om aan de vereiste regels te voldoen, maar dat bedrag heeft hij niet. Sander is momenteel namelijk werkloos. "Ik kan niet zonder haar. Nina was dag en nacht bij mij. Het is zo'n lieve, zachte hond." Sander vraagt andere Brabanders die advies hebben, contact met hem op te nemen.

Zijn email kun je krijgen via de link.

Maar ik hoop dat iemand een manier weet om hem te helpen. Ik vind dit een tragisch verhaal. Het zou mij wanhopig hebben gemaakt en gebroken om een geliefde hond achter te moeten laten bij zo'n misselijke hebberige familie. Ik weet niet eens of ik wel gegaan zou zijn, maar ik denk dat zijn visum afgelopen was waardoor hij die vlucht wel móest nemen om niet in de gevangenis te belanden. En dan heb je werkelijk geen keus.

Natuurlijk had hij de hond daar beter niet kunnen kopen of zich beter moeten inlezen in de gevolgen. Maar daar is de hond nu niet meer mee geholpen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: toch tragisch verhaal dit.

Ongelezen bericht door Barnsley »

Kan zijn schoonfamilie niet uitleggen aan de dierenartsen daar welke enting Nina krijgen moet, en dan kunnen zij die hond toch zo op het vliegtuig zetten... Dat hoeft toch lang geen 5000 euro te kosten..
Afbeelding
iones
Zeer actief

Barnsley schreef:Kan zijn schoonfamilie niet uitleggen aan de dierenartsen daar welke enting Nina krijgen moet, en dan kunnen zij die hond toch zo op het vliegtuig zetten... Dat hoeft toch lang geen 5000 euro te kosten..
Die schoonfamilie geeft nergens iets om. Die zou het geld voor zichzelf op maken. Want het geld voor het voer dat hij opstuurt voor de hond, besteden ze ook alleen aan zichzelf.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Geloof geen snars van het verhaal en veel te gedramatiseerd. Gewoon dom bezig, dikke pech. Als je van te voren al bedenkt de hond naar Nederland te nemen (waar je al 3 honden hebt), dan bekijk je toch even of dat ook mogelijk is..... Klinkt als geldlospeuterij waar hele andere zaken mee gedaan gaan worde, dan een hondje halen uit Bolivia.

En als het verhaal al half waar is, dan is dat lekker tussen ex(familie) in gaan zitten die elkaar zwart proberen te maken.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

gyanty schreef:Geloof geen snars van het verhaal en veel te gedramatiseerd. Gewoon dom bezig, dikke pech. Als je van te voren al bedenkt de hond naar Nederland te nemen (waar je al 3 honden hebt), dan bekijk je toch even of dat ook mogelijk is..... Klinkt als geldlospeuterij waar hele andere zaken mee gedaan gaan worde, dan een hondje halen uit Bolivia.

En als het verhaal al half waar is, dan is dat lekker tussen ex(familie) in gaan zitten die elkaar zwart proberen te maken.

+ 1
Afbeelding
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Lizzie. schreef:
gyanty schreef:Geloof geen snars van het verhaal en veel te gedramatiseerd. Gewoon dom bezig, dikke pech. Als je van te voren al bedenkt de hond naar Nederland te nemen (waar je al 3 honden hebt), dan bekijk je toch even of dat ook mogelijk is..... Klinkt als geldlospeuterij waar hele andere zaken mee gedaan gaan worde, dan een hondje halen uit Bolivia.

+ 1
+ nog 1
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Nog een +1.

En een hond is een hond. Leg in Bolivia maar uit dat een hondje het beste moet krijgen, terwijl kinderen op straat niet eens te eten hebben. En met een beetje pech, zijn dat je eigen kinderen.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat een rammelend verhaal.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik snap niet dat mensen helemaal in zwijmel vallen met dit soort gejank.
Het bedrog straalt er van af met zijn 5000 euro en dat voor een arm land .
Geloof je toch niet,
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
iones
Zeer actief

Er staat ook niet bij gespecificeerd waar hem die kosten dan in zitten.
Ik wéét (en ik denk hier velen met mij) dat een hond in ieder geval gezond en rabiës geënt moeten zijn. Hij had naar Nederland kunnen bellen waar ze misschien beter op de hoogte zouden zijn.

Wat overigens niet uitsluit dat het verhaal waar zou kunnen zijn. En als dat zo is vind ik het een heel verdrietig verhaal en ben ik heel blij dat ik nooit ergens een hond heb moeten achterlaten, en al helemaal in dergelijke omstandigheden. Ik zou geen rust meer hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”