Sinds een tijdje doe ik een poging om met mijn hond te fietsen met een tuigje aan een springer en een aparte riem met halsband. Helaas lukt het hem ondanks de springer om erg dicht tegen de fiets aan te lopen, hij plakt met zijn zijkant als het ware tegen de fiets aan. Het touw van de springer is ca. 10 cm en de hond met zijn tuigje direct aan de springer vastmaken lijkt me niet verstandig (wat betreft de hoogte zou het makkelijk kunnen). Als hij te voet moet volgen dan loopt/plakt hij ook constant tegen mijn been aan (dat kostte minpunten voor hinderen tijdens het volgen
Tijdens het wandelen trekt hij niet aan de lijn maar tijdens het fietsen helaas wel. Corrigeren met de lijn gaat erg moeilijk want dan ga ik zelf onderuit en lijkt eerder averechts te werken. Zoals het trekken tijdens het wandelen afleren d.m.v. de tegengestelde richting op te lopen, lukt helaas niet op de fiets. Ook aandacht vasthouden d.m.v. een bal werkt uitstekend maar geeft gegarandeerd ongelukken, aangezien hij als beloning verwacht dat ik die bal ieder moment kan laten vallen