Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mooi om te zien
Moderator: moderatorteam
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Mooi om te zien
Hoe sterk een band kan zijn in een roedel.
Kyra en Sari zijn echt gewoon een eenheid en dat valt met een logee in huis helemaal op.
Voorheen toen Sari er nog niet was hadden we regelmatig logeetjes, ging altijd goed en wat werd er altijd gespeeld de hele dag door.
Nu is Stellar hier (en dat was altijd helemaal feest tussen die twee) en ze wordt in huis gewoon vakkundig genegeerd. Ze is er, dat is goed, maar interactie is er eigenlijk niet.
Buiten wel, dan wordt er met zijn drieën gerend, maar in huis is ze er gewoon niet.
Ik vind het wel heel bijzonder om te zien, hoe sterk die band samen kan zijn.
Vanmorgen ook, ik kom beneden en het drietal zit te wachten. Stellar loopt te stuiteren, Kyra trekt haar wenkbrauw op en loopt door naar Sari en dan is het tijd voor hun potje ochtendworstelen.
Nu zullen ze de komende dagen ook wel weer meer naar elkaar toetrekken, dat was bij de laatste logee ook zo (toen waren ze ook al samen)
Het is ook niet dat het niet goed gaat, er valt geen snauw niks. Ze wordt geaccepteerd maar dat is het ook.
Herkenbaar voor mensen met meerdere honden in huis?
Kyra en Sari zijn echt gewoon een eenheid en dat valt met een logee in huis helemaal op.
Voorheen toen Sari er nog niet was hadden we regelmatig logeetjes, ging altijd goed en wat werd er altijd gespeeld de hele dag door.
Nu is Stellar hier (en dat was altijd helemaal feest tussen die twee) en ze wordt in huis gewoon vakkundig genegeerd. Ze is er, dat is goed, maar interactie is er eigenlijk niet.
Buiten wel, dan wordt er met zijn drieën gerend, maar in huis is ze er gewoon niet.
Ik vind het wel heel bijzonder om te zien, hoe sterk die band samen kan zijn.
Vanmorgen ook, ik kom beneden en het drietal zit te wachten. Stellar loopt te stuiteren, Kyra trekt haar wenkbrauw op en loopt door naar Sari en dan is het tijd voor hun potje ochtendworstelen.
Nu zullen ze de komende dagen ook wel weer meer naar elkaar toetrekken, dat was bij de laatste logee ook zo (toen waren ze ook al samen)
Het is ook niet dat het niet goed gaat, er valt geen snauw niks. Ze wordt geaccepteerd maar dat is het ook.
Herkenbaar voor mensen met meerdere honden in huis?
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Mooi om te zien
Ik heb nu een loge maar dat is vals spelen, is de moeder van de dames dus net even andere koek
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mooi is dat he?
Hier worden de meeste logees nog wel met veel blijdschap verwelkomt maar als het er op aankomt hoort die logee niet bij de echte roedel. Als er gedoe is wordt dat heel snel duidelijk en als de logee zich denkt te kunnen misdragen ook
Hier worden de meeste logees nog wel met veel blijdschap verwelkomt maar als het er op aankomt hoort die logee niet bij de echte roedel. Als er gedoe is wordt dat heel snel duidelijk en als de logee zich denkt te kunnen misdragen ook
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Drie is teveel luidt het spreekwoord niet voor niets 
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- Hailfall
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Over wat jij schrijft Veronique kan ik helaas niks zeggen maar:
Ja dat had ik vanochtend ontdekt toen Loki met een teefje aan het spelen was en daar nog een teefje bijkwam.. wat een jaloerse krengen waren dat.. die wilde allebei Loki voor zichzelf en dat ging niet echt dus bij Loki werd de hele tijd in zijn schouders gehapt totdat de 2 teven maar met elkaar gingen spelen en Loki er maar bij ging liggen.. hahaTulp schreef:Drie is teveel luidt het spreekwoord niet voor niets
-
Safari
Nu Bommel er niet meer is, is het hier ineens heel anders. Ik kan nu thuis komen zonder dat er drie achter de deur staan te gillen en de mannen gaan zomaar spelen met elkaar
geen idee wat de rol van Bommel hierin is geweest maar Rakker en Sliert zijn rustiger en hebben lol met elkaar.
Drie was hier dus ook teveel.
Drie was hier dus ook teveel.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Toen Lars en Merit dinsdag kwamen was het ook even een heel groot feest, maar nu hangt ze er echt een beetje bij in huis.Maeve schreef:Mooi is dat he?
Dat is waar, maar toch is het weer anders als de hond van mijn ouders komt. Of dat dan toch weer meer eigen is? Dan werken de dames weer samen om hem als flostouw te gebruikenTulp schreef:Drie is teveel luidt het spreekwoord niet voor niets
Maar inderdaad, ik hoor het vaker dat 3 niet ideaal is, maar je beter 2 of 4 kunt hebben.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
En ik heb er 3, en die zijn geweldig met elkaar.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Dat is dan ook weer eigen roedel.
Ik verbaas me vooral over het verschil, Stellar begrijpt er niks van
Ik verbaas me vooral over het verschil, Stellar begrijpt er niks van
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mooi is dat en prachtig om te zien lijkt 't me inderdaad (dat je dames zo close zijn dan hè)!
Ik moet zeggen dat ik de band tussen Senna en Dieke nog niet echt als een eenheid zie.
Het is wel zo dat als een andere hond/logee te ruig stoeit met Dieke, dat Senna 't dan even komt regelen. Maar logeetjes worden net zo goed hier in huis geaccepteerd en draaien helemaal mee.
Maar Senna is sowieso niet echt een hond die veel speelt met andere honden en dus ook niet met Dieke. Buiten zijn ze wel veel samen, maar dat is vooral Dieke die naar Senna trekt.
Ik moet zeggen dat ik de band tussen Senna en Dieke nog niet echt als een eenheid zie.
Het is wel zo dat als een andere hond/logee te ruig stoeit met Dieke, dat Senna 't dan even komt regelen. Maar logeetjes worden net zo goed hier in huis geaccepteerd en draaien helemaal mee.
Maar Senna is sowieso niet echt een hond die veel speelt met andere honden en dus ook niet met Dieke. Buiten zijn ze wel veel samen, maar dat is vooral Dieke die naar Senna trekt.
Laatst gewijzigd door v. 't Brabantse Bont op 09 aug 2013 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nee ik heb juist tegenovergestelde ervaringen.
heb, toen ik nog drie honden had, de twee labjes van een vriendin 2 maanden in huis gehad, maar die werden gewoon in de roedel opgenomen.
de lab teef had mijn twee teven vanaf het begin zelfs stevig onder de duim, alleen voor luca (de witte reu) had ze wel respect
gina was gek op haar, die kroop bij haar als ze de kans kreeg

heb, toen ik nog drie honden had, de twee labjes van een vriendin 2 maanden in huis gehad, maar die werden gewoon in de roedel opgenomen.
de lab teef had mijn twee teven vanaf het begin zelfs stevig onder de duim, alleen voor luca (de witte reu) had ze wel respect
gina was gek op haar, die kroop bij haar als ze de kans kreeg

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Ging dat ook meteen vanaf dag 1 zo Renée? Mooi om te zien trouwens!
Ik merkte dat vorig jaar met de hond van mijn zus, de eerste paar dagen was het even aftasten en wist hij zijn plek duidelijk niet. (Sari afsnauwen, op Kyra rijden etc) maar na een dag of 4 was dat ook goed en waren ze vanaf toen wel echt samen samen met zijn drieën.
Dus wellicht komt dat straks met Stellar ook, die is pas vanaf dinsdag hier.
Maar het verschil met vroeger als Kyra en Stellar alleen waren is echt enorm.
Ik merkte dat vorig jaar met de hond van mijn zus, de eerste paar dagen was het even aftasten en wist hij zijn plek duidelijk niet. (Sari afsnauwen, op Kyra rijden etc) maar na een dag of 4 was dat ook goed en waren ze vanaf toen wel echt samen samen met zijn drieën.
Dus wellicht komt dat straks met Stellar ook, die is pas vanaf dinsdag hier.
Maar het verschil met vroeger als Kyra en Stellar alleen waren is echt enorm.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Ik ben benieuwd, ik heb nu sinds gisteren voor drie weken een loge en ik zit nog in het stadium dat ze eigenlijk vooral opdringerig is naar mijn eigen honden, die vinden haar te druk en veel te lomp (10 maanden oude bordeaxdog
het is wel een lieverd dus ik ben benieuwd hoe dit gaat ontwikkelen.
(ze kennen elkaar allemaal wel goed hoor)
(ze kennen elkaar allemaal wel goed hoor)

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ja ging meteen zo
de reu maakte je de pis niet lauw; luca wilde wel graag even een punt maken toen ze kwamen en die lab liep gewoon door, met luca in zijn nek.
ik heb nog nooit een hond zo bezopen zien kijken als luca toen
labreutje stond meteen helemaal onder aan de ladder en was daar gewoon tevreden mee en het lab teefje maakte vanaf het begin de dienst uit voor de rest, behalve dan luca.
was best leuk zo goed als dat allemaal ging, terwijl de honden elkaar van te voren niet eens kenden.
de reu maakte je de pis niet lauw; luca wilde wel graag even een punt maken toen ze kwamen en die lab liep gewoon door, met luca in zijn nek.
ik heb nog nooit een hond zo bezopen zien kijken als luca toen
labreutje stond meteen helemaal onder aan de ladder en was daar gewoon tevreden mee en het lab teefje maakte vanaf het begin de dienst uit voor de rest, behalve dan luca.
was best leuk zo goed als dat allemaal ging, terwijl de honden elkaar van te voren niet eens kenden.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Gussie, arme Snollie. Wel fijn om te weten dat je dames dus echt voor elkaar kiezen.
Ik heb de ervaring zelf niet, alles wat bij ons in huis komt is leuk.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Is niks arms aan hoor, buiten hebben ze de grootste lol samenMit schreef:Gussie, arme Snollie. Wel fijn om te weten dat je dames dus echt voor elkaar kiezen.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Het was ook niet zo serieus bedoeld maar de smileys werken klote op de ipad op stront traag internet haha.
-
Marion.
Ja, heel herkenbaar. Ik vind het ook mooi om te zien, hoewel ik het tegelijkertijd helemaal niet leuk voor de logé vond. "Tsss, toen Saar alleen was vond ze je als logé geweldig en nu ben je bijna 5e rad aan de wagen", dat idee.Veronique & Kyra schreef:Herkenbaar voor mensen met meerdere honden in huis?
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Ja, snap wat je bedoeld.Marion. schreef:Ja, heel herkenbaar. Ik vind het ook mooi om te zien, hoewel ik het tegelijkertijd helemaal niet leuk voor de logé vond. "Tsss, toen Saar alleen was vond ze je als logé geweldig en nu ben je bijna 5e rad aan de wagen", dat idee.Veronique & Kyra schreef:Herkenbaar voor mensen met meerdere honden in huis?
Nu scheelt het dat zodra ze buiten zijn ze met zijn drieën zitten te racen en doen, dus daar wordt ze in ieder geval niet genegeerd
En net was er binnen ook wel interactie hoor, maar dat is van korte duur. Sari en Stellar waren aan het spelen, Kyra wil meedoen, mijn dames gaan op in hun vertrouwde spel en Stellar trekt zich dan terug.
Een voordeel wel is dat ze binnen dus niet het huis afbreken en gewoon lekker buiten hysterisch doen
-
Marion.
Ja. Maar het is wel het begin van het einde van logées hoorVeronique & Kyra schreef:Een voordeel wel is dat ze binnen dus niet het huis afbreken en gewoon lekker buiten hysterisch doen
Nee, da's natuurlijk ook niet waar. Maar het is leuker om logees te hebben als je maar 1 hond hebt, dan wanneer je er 2 hebt die elkaar prima kunnen vermaken
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
Dat was het hier sowieso al.Marion. schreef:Ja. Maar het is wel het begin van het einde van logées hoorVeronique & Kyra schreef:Een voordeel wel is dat ze binnen dus niet het huis afbreken en gewoon lekker buiten hysterisch doen![]()
Nee, da's natuurlijk ook niet waar. Maar het is leuker om logees te hebben als je maar 1 hond hebt, dan wanneer je er 2 hebt die elkaar prima kunnen vermaken
Maar dat zijn allemaal bekende honden waarbij het klikt en die ik nog allemaal tegelijk uit kan laten als ik alleen ben. Ik vind logees heel leuk, maar ik heb de energie niet om continu twee keer de rondes te maken.
-
Brigitte
- Zeer actief
Geen echte logee's hier ik heb daar de honden niet voor maar soms heb ik voor 1 of 2 nachtjes een hond van mijn werk bij me b.v na operatie en dan houden we die wel gescheiden van de rest maar het valt me dan wel op hoe rustig ze hier zijn in huis en ze ineens bij elkaar klitten terwijl Elektra er hier een klein beetje bij hangt sinds de mannen samen zijn, ze hebben daar dan ook geen moeite mee als het aan de andere kant van het hek zit maar erbij kan ik ze niet laten dan vertrouw ik het niet.