Weer zo'n onderzoek: http://www.nu.nl/wetenschap/3545635/hon ... hie--.html
Niet dat de honden hier gapen wanneer ik gaap, trouwens.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Over gapen
Moderator: moderatorteam
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Over gapen

Groetjes,
Sandra
- [A]nneloes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Over gapen
Hier gaapt Buddy ook niet al is gaap.
Ik heb alleen het artikel gelezen, maar ik vind het een beetje een overtrokken getrokken conclusie. Dus omdat de (maar) 25 testhonden sneller het gapen imiteerde bij hun baas dan bij een vreemde komt gapen voort vanuit empathie..
Ze wuifden het gapen vanuit stress weg, maar ze hebben blijkbaar alleen gekeken naar de stress van de hond. En de stress van hun baasjes dan? Het gapen als kalmerend signaal naar de baasjes? Misschien waren de baasjes wel gespannen (of in ieder geval meer gespannen dan de onderzoekers) tijdens het onderzoek en gaapte de honden daarom sneller naar hen dan naar de onderzoekers.
Ik heb alleen het artikel gelezen, maar ik vind het een beetje een overtrokken getrokken conclusie. Dus omdat de (maar) 25 testhonden sneller het gapen imiteerde bij hun baas dan bij een vreemde komt gapen voort vanuit empathie..
Ze wuifden het gapen vanuit stress weg, maar ze hebben blijkbaar alleen gekeken naar de stress van de hond. En de stress van hun baasjes dan? Het gapen als kalmerend signaal naar de baasjes? Misschien waren de baasjes wel gespannen (of in ieder geval meer gespannen dan de onderzoekers) tijdens het onderzoek en gaapte de honden daarom sneller naar hen dan naar de onderzoekers.
Funny Fleece Vrolijke hondenartikelen van fleece