Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie weet wat dit is??

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Nancy23
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Wie weet wat dit is??

Ongelezen bericht door Nancy23 »

Ik zag net een bultje bij mijn hond dayra. Ik weet niet wat het is.

Het is een beetje dik en roze. Van het weekend zag ik ook bloed liggen op de vloer. Ik weet niet waar de bloed vandaan komt. Vandaag zag ik ook weer een beetje bloed. Dayra weer helemaal naar gekeken, maar ik zag niks waar de bloed vandaan komt. Ik zag alleen op de poot/haar bij voetzool wat bloed zitten, daar gekeken maar zag niks! Het lijkt op een ei, maar dan echt klein 1cm. Ook heeft ze 39 graden.

Blijven we nou bezig met haar! Het zit ons niet echt mee met de hond. Alleen maar problemen. :19:

Wie o wie kan mijn helpen??

Ik weet niet zo goed hoe ik mijn foto erop moet zetten. Heb wel een foto gemaakt. Maar kom er niet echt goed uit.
Marion.

Re: Wie weet wat dit is??

Ongelezen bericht door Marion. »

Nancy23 schreef:Wie o wie kan mijn helpen??
Een dierenarts misschien?
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Maar waar zit het bultje dan want dat wordt niet helemaal duidelijk uit je verhaal. Het kan van alles zijn, insectenbeet, ontsteking, wildgroei van vlees, dat is lastig te zeggen zo. Een dik roze bultje, kan ook nog een blaar zijn. Het enige wat je kunt doen is even goed kijken en dan naar de dierenarts, als je niet weet wat het is en je er zorgen om maakt. Ze gebruikt ook prednison, wie weet is het een bijwerking daarvan, ze had toch ook bultjes in haar oren. Het kan ook gewoon een klein wondje zijn wat een beetje ontstoken is geraakt. Ik zou niet meteen hele erge dingen denken, al snap ik dat je een beetje wanhopig wordt want jullie hebben natuurlijk al heel vaak bij de dierenarts gezeten met haar. Dan denk je ook sneller dat er weer iets aan de hand is maar dat hoeft niet zo te zijn. Probeer anders een foto te maken, als je er een lamp opzet, is een foto maken makkelijker.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Een bultje kan een insectenbeet, een abcesje, een wratje, een talgkkliertje enz enz zijn, het hoeft nog helemaal niks engs te zijn (maar goed, dat kan wel). De enige die er iets zinnigs over zeggen kan is je da. Een temperatuur van 39 hoeft ook niks te zijn, de normale temperatuur van honden ligt tussen 38 en 39.
*Petra*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door *Petra* »

denk toch even mee naar de dierenarts als je het niet vertrouwd
Afbeelding

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
Nancy23
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nancy23 »

Ze heeft lig plekken, daar in zit een het. Ik kijk het even aan. Verder zit er op de achterpoot ook iets klein, net zo als op de lig plekken.

Aangezien ze weer aan de metrazol en prednison en maagbeschermers zit. Ze moet in totaal 11 tabletten innemen.

De bultjes in de oren waren van de pollen (gelukkig), die zijn naar een paar dagen weer weg gegaan. Heb het ook aan de da gevraagd, aangezien ze op de borstkast ook een bult heb zitten, of het door de prednison kan komen, en die zeggen dat het niet daarvan kan zijn. Mja, ik hou het gewoon even in de gaten. En mocht het eind deze week nog steeds zo is, dan ga ik voor de zekerheid naar de da.

In ieder geval bedankt voor jullie reactie;)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”