Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Doe mij zo'n stel!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Doe mij zo'n stel!

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Elke dag verwonderen we ons weer over de zwarte labjes die roerloos op een piepklein bordesje liggen wat tegen een druk bereden weggetje aan ligt. Er is nauwelijks een trottoir en behalve auto's passeren ook honden en vast ook af en toe een kat op een neuslengte afstand. Maar het doet hun niets, ze liggen heel ontspannen te slapen.
Ons tweetal zou de eerste dag al verdwenen of verongelukt zijn. Hoe doen ze dat toch? Ik heb gewoon de neiging om het eens te gaan vragen.
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Re: Doe mij zo'n stel!

Ongelezen bericht door Sucha »

ja knap he? mijn honden kunnen dat niet vrees/weet ik
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Pool
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Pool »

Ja dat vraag ik me ook af. Mijn ouders hadden vroeger een St-Bernard. Die lag precies op de erfscheiding en kwam daar geen stap overheen. Als er een hond aan de overkant van de weg voorbij liep, dan blafte ie en liep, op het erf en land, net zolang mee tot hij niet verder kon. Liep ie aangelijnd aan de overkant van de weg met wandelen....dan kon ie zo'n hond wel opvreten en was ie niet te houden. Eenmaal op het erf hield ie zich gewoon aan de afspraak die hij met mijn vader had: niet over de erfgrens komen! Ongelooflijk.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Macho en DJ zouden dat ook prima kunnen, en hoe dat kan? dat zit er gewoon in, die rust en onverstoorbaarheid :Q: het is in ieder geval niet mijn verdienste :F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Heel makkelijk, in het verleden hebben ze er wss stroomdraad gehad waardoor de hond er dus een flinke optetter van heeft gehad en dus niet meer over loopt.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mijn eerste stel teckels bleek tot mijn verbazing ook erfvast. Ik had ze er nooit op getraind maar kwam een jaar terecht in een afgelegen huis in Zweden. En het waren heus jagers hoor, als we gingen wandelen moest ik ze geregeld van een spoor roepen. En in een rijtjeshuis in Nederland waren het felle wakers.
Maar ze bleven dus altijd rond het erf en de 3 huizen die bij het terrein hoorden als de deuren openstonden. Ze lieten tot mijn verbazing de postbode die uit een busje stapte en bezoekers ook met rust. Een paar blaffen ter aankondiging, meer niet. Honden konden ook probleemloos komen.
Pas als ik ze mee riep voor een wandeling het aangrenzende bos in gingen en ze de denkbeeldige lijn over. En dat was dan ook feest omdat we uit gingen :cheer: :Q:
Kan me niet herinneren dat ik het ze doelbewust ben gaan aanleren. Meer dat ik merkte dat ik steeds minder hoefde op te letten met terugroepen.
Nu waren/zijn het idd hele stabiele honden. Mijn huidig stel zie ik het niet zo doen :wink:
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Devel schreef:Heel makkelijk, in het verleden hebben ze er wss stroomdraad gehad waardoor de hond er dus een flinke optetter van heeft gehad en dus niet meer over loopt.
Ja, dat is erg waarschijnlijk. Mijn god. :roll:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Handig as dat er zo in zit! Ik heb eens iemand gezien die zijn Heidewachtel mee op vakantie nam. Hij liep met de hond een rondje op de caravan heen en wees het 'erf' voor de hond aan. Het beest ging er geen stap over heen. :ok:
Devel

Lin-C schreef:
Devel schreef:Heel makkelijk, in het verleden hebben ze er wss stroomdraad gehad waardoor de hond er dus een flinke optetter van heeft gehad en dus niet meer over loopt.
Ja, dat is erg waarschijnlijk. Mijn god. :roll:
Ik weet het niet, ik heb het nog nooit gedaan of ervaren.
Ik heb diverse mensen gevraagd hoe het kon dat de hond niet van het erf liep, de eerste paar weken stroom erop en dan wisten de honden niet anders.

Je hebt ook stroom die gecombineerd is met een halsband, zodra de hond er over loopt krijgt hij dus op zijn tetter.
Tja, ik weet niet hoe ik het hier zou moeten doen. liever natuurlijk niet, maar aan een 80 km weg wonen en iemand let niet op die het erf op loopt en je hond is foetsie... :oeps:
Devel

Diesel is gelukkig geen wegloper om even aan te vullen. Die houdt je het liefst 24/7 in de gaten en is zo dicht mogelijk bij je als hij het voor elkaar kan krijgen.
Marie-Josée
Erelid

Stroom is hier beslist niet aan de orde geweest, er is geen achterom dus de honden zouden dan nooit meer uitgelaten kunnen worden en dat zie ik toch ook vaak genoeg gebeuren. Het zijn er drie trouwens, maar die passen niet tegelijk op het bordes :mrgreen: Als ze uitgelaten worden staan alle neuzen altijd dezelfde kant op, al lopen ze los op een veldje. Net of het klonen van elkaar zijn. Echt heel wonderlijk. Dat doet me weer eens ernstig twijfelen aan mijn opvoedkundige kwaliteiten :oeps:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

_Leonie schreef:Handig as dat er zo in zit! Ik heb eens iemand gezien die zijn Heidewachtel mee op vakantie nam. Hij liep met de hond een rondje op de caravan heen en wees het 'erf' voor de hond aan. Het beest ging er geen stap over heen. :ok:
Zoiets hebben wij dit weekend dus met Shib meegemaakt :ok:

We zijn 1 nachtje gebleven om te kijken hoe Shib het zou doen. Hij heeft niet 1 keer aan de lijn gezeten, zo goed bleef hij op ons 'erf'. Voor herhaling vatbaar dus :ok: :cheer:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik kan me niet voorstellen dat je dat iedere hond kan leren. Ik denk dat als ik er bovenop zou zitten Beau best op het terrein zou blijven, maar als ik naar de wc zou gaan hij toch even zou gaan hobbelen buiten het terrein. Deels karakter, denk ik dus ook.
Afbeelding
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

Marie-Josée schreef:Stroom is hier beslist niet aan de orde geweest, er is geen achterom dus de honden zouden dan nooit meer uitgelaten kunnen worden en dat zie ik toch ook vaak genoeg gebeuren.
Dat is natuurlijk onzin. Niet gezegd dat ze het wel met stroom aangeleerd hebben hoor, dat weet ik natuurlijk niet. Maar een stroomdraadje kun je ook los halen natuurlijk :19: Zou wat moois wezen, als alle koeien etc die in de wei achter stroomdraad staan nooit meer het weiland af zouden kunnen :mrgreen:
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Aan de andere kant van ons dorp woont zo'n rottweiler die ook absoluut niet van de oprit afkomt, meeste mensen komen daar ook niet op de oprit moet ik zeggen, een imposante reu prachtig, die man gaat rustig met de auto weg en de hond gaat liggen wachten tot de baas terug komt.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Irta schreef:
Marie-Josée schreef:Stroom is hier beslist niet aan de orde geweest, er is geen achterom dus de honden zouden dan nooit meer uitgelaten kunnen worden en dat zie ik toch ook vaak genoeg gebeuren.
Dat is natuurlijk onzin. Niet gezegd dat ze het wel met stroom aangeleerd hebben hoor, dat weet ik natuurlijk niet. Maar een stroomdraadje kun je ook los halen natuurlijk :19: Zou wat moois wezen, als alle koeien etc die in de wei achter stroomdraad staan nooit meer het weiland af zouden kunnen :mrgreen:
IK geloof er niets van gezien de situatie. Stroomhalsband misschien maar een stroomdraad om je piepkleine bordesje lijkt me niet handig :wink: En het lijkt me dat honden dan niet makkelijk meer over die onzichtbare grens heenstappen op momenten dat het ineens wél mag.
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

Hier komen ze alle drie niet zonder mij over de scheidingslijn van de voortuin en de straat.
Twee ervan zelfs niet als mensen ze roepen, honden uitvallen of katten langs lopen.
De zelfde honden rennen op het commando "ga maar naar de buurman" een paar huizen verder om vervolgens voor de deur te gaan blaffen want dan krijgen ze altijd een kipfiletje.

Gewoon aanleert door zelf op de straat te gaan staan en als ze zonder toestemming de tuin uit wilde lopen, terug gezet met een duidelijke NEE...
Verder nix.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Hilde schreef:Ik kan me niet voorstellen dat je dat iedere hond kan leren. Ik denk dat als ik er bovenop zou zitten Beau best op het terrein zou blijven, maar als ik naar de wc zou gaan hij toch even zou gaan hobbelen buiten het terrein. Deels karakter, denk ik dus ook.
dat denk ik ook idd, meot er ook wel een beetje inzitten. Pom zou (nu niet, misschien over een half jaartje/jaartje) wel op commando kunnen blijven liggen, maar ik denk dat ze niet gewoon 'vrij' zo braaf op het erf blijft. Zelfde als Beau. Al zal het deels ook wel van jongs af aan aanleren zijn gok ik..
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

Marie-Josée schreef:
Irta schreef:
IK geloof er niets van gezien de situatie. Stroomhalsband misschien maar een stroomdraad om je piepkleine bordesje lijkt me niet handig :wink: En het lijkt me dat honden dan niet makkelijk meer over die onzichtbare grens heenstappen op momenten dat het ineens wél mag.
Dat laatste doen ze dus wel :wink: Ik ken zat erfhonden die met stroomdraad geleerd hebben op het erf te blijven, die gaan er zo langs hoor als het draadje losgehaakt wordt. Bij sommigen ligt dat draadje meer op de grond dan dat het hangt, toch zetten ze geen stap over het schrikdraad heen (waar meestal ook al lang geen stroom meer op staat). Ze gaan er pas langs als het draad weg is.

Maar dat even ter zijde, kan natuurlijk best dat deze mensen het op een andere manier aangeleerd hebben, of dat de honden het uit zichzelf doen.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Mijn honden blijven ook op het erf als het hek open staat.
ik denk dat het een beetje aangeboren is en het feit dat ik geen helden bezit.
Of het komt omdat ze er moeten wachten als ik ga wandellen,ik moet me met vier honden en een stroef hek bezig houden dus,moeten ze zitten en wachten tot ik en het hek uitgevochten zijn :-)
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik geloof zeker wel dat het bij bepaalde honden aangeleerd kan worden, zonder stroom.
Maar ik geloof ook dat het vaak zat aangeleerd ( of afgeleerd? ) met stroom.

Hier in de straat ligt er vaak een hond in de kofferbak van de auto, de op de oprit staat. Klep van de auto staat open dus en de auto staat zeg maar in de tuin.
Die ligt daar gewoon. Blijkbaar vindt die hond dat fijn ofzo. Als ik langsloop met de honden, geeft die hond geen kik.
Hij kan zo weg en de straat op, maar dat doet hij niet.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Haha, weet je zeker dat het geen beeldjes zijn...
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

De labrador van mijn nicht deed hetzelfde. Zij woont in een gewone straat maar had haar voordeur bij de open voortuin nooit dicht zodat de hond zich daar vrij kon bewegen. Die ging ook nooit uit zichzelf de straat op.

De hond is trouwens een paar weken geleden ingeslapen. Ze was 15 en kon ineens niet meer opstaan. Ze hebben haar opgetild en naar de DA gebracht: die vroeg of ze daar net waren komen wonen, want hij kende de hond niet. Lieve dier was in haar hele leven nog nooit bij de dierenarts geweest!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Marie-Josée
Erelid

Haha nee ze zijn levensecht en niet opgezet al zeggen wij dat voor de grap wel eens. Als je in de auto zit kun je ze bijna aanraken. Toch spreekt hier ook een enorm vertrouwen uit van de baas want ruimte voor een vergissing is er daar niet.
Maar er zijn dus echt meer van zulke honden begrijp ik.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Eén straat verderop hebben we een oude erfvaste pitbull-teef. Zit altijd voor de ingang van de woning, op de stoep of de groenstrook. Maar gaat zeker niet verder weg snuffelen of de weg oversteken, en ze zit echt altijd buiten overdag. Zodra ze uitgelaten wordt rent ze ver vooruit op de stoep, maar die hond luistert gewoon erg goed. Weet eigenlijk niet hoe ze met andere honden is, maar heb in ieder geval geen verhalen gehoord van andere hondeneigenaren dus het zal wel goed zijn. Ik vind het in ieder geval prachtig dat het kan.
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

samantha! schreef:Macho en DJ zouden dat ook prima kunnen, en hoe dat kan? dat zit er gewoon in, die rust en onverstoorbaarheid :Q: het is in ieder geval niet mijn verdienste :F:
Kaz (als hij wat ouder is) ook. Als je duidelijk maakt dat hij daar moet blijven doet hij dat vast wel. Anderen interesseren hem ook gewoon niet zo.

Sem vindt alles leuk dus zal ook alles willen begroeten, en Fay dat proberen we maar niet :mrgreen:
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun
Contacteer:

Ongelezen bericht door v. 't Brabantse Bont »

Misschien dat veel van de honden je toch nog verbazen. :wink:

Bij ons zijn de honden mee op de camping geweest en zelfs Dieke (die pas 4,5 maand is) kon keurig loslopen (i.p.v. constant aan een touw/lijn te liggen). Beide zijn ze netjes op ons stukje grond gebleven nadat we de 1e dag aangegeven hadden tot waar ze mochten komen.
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Sacha deed dat ook. Toen ik mijn paard nog had ging ze dagelijks mee naar stal en had ze een groot erf en heel veel weiland tot haar beschikking. Ze bleef altijd op het erf, of ze liep in de wei, maar ze ging er nooit af. Ook als ik ging buitenrijden, dan zei ik dat ze moest blijven en dat deed ze. Nooit aangeleerd, was gewoon natuurlijk gedrag.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Ik kijk af en toe ook vol met nijd naar zulke taferelen.. bij Loki zal zo iets niet gaan, die is veuls te nieuwschierig en wilt te graag andere honden/mensen/dingen begroeten.
Afbeelding
Afbeelding
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

V. ´t Brabantse Bont schreef:Misschien dat veel van de honden je toch nog verbazen. :wink:

Bij ons zijn de honden mee op de camping geweest en zelfs Dieke (die pas 4,5 maand is) kon keurig loslopen (i.p.v. constant aan een touw/lijn te liggen). Beide zijn ze netjes op ons stukje grond gebleven nadat we de 1e dag aangegeven hadden tot waar ze mochten komen.
Ik heb het helaas ook anders meegemaakt op vakantie.
Twee huisjes verder hadden ze een golden van 5 maanden die iedere keer ontsnapte en bij mijn hondagresieve teef die wel aan een lijn lag kwam buurten.
Wij hadden expres het meest afgelegen huisje gereserveerd die ook vrij lag en uit zicht van de andere tuinen.
Toch kwam die hond iedere keer weer aanrennen.

Ik ga niet mijn honden daarvoor binnenhouden en de deuren dicht houden zomers op vakatie, was aanlijnplicht op het hele park en ook nog in onze eigen tuin en dan lagen die van mij terwijl ze makkelijk los konden, ook nog aangelijnd.
Had haar al na de eerste keer zo ver mogelijk in een hoek gelegd maar de golden bleef haar maar opzoeken. Ook nadat ze weggesnauwd was door mijn andere teef.
Ik was meer met die hond bezig als met mijn eigen honden en de eigenaren kwamen er iederekeer 5min later achteraan omdat ze geblaf hoorden.

Toen ik even in de leuken was water halen voor de honden kwam hij voor de 12de keer (dag 2) en toen heeft ze de pup zelf duidelijk gemaakt dat hij niet meer moest komen.
Helaas wel met een pluk haar in der bek maar zonder gaten. Daarna is hij ook niet meer in de buurd geweest.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”