Het was eindelijk afgekoeld en ik liet de honden uit. Kyra heeft heel erg veel last van de warmte gehad en liep heel langzaam mee. Dus over een stukje van een kilometer ruim een half uur gedaan, haar tussendoor in het koele gras laten liggen en nog even op een bankje gezeten om haar te laten bijkomen.
Enfin, na een uurtje terug naar huis. Ze loopt altijd achter me en ik pas mijn snelheid aan haar tempo aan en kijk regelmatig om te checken of ze er nog is.
Vlak bij huis kijk ik nog eens om... is ze weg. Een halve minuut daarvoor was ze er nog en ineens is ze foetsjie. Ik ben helemaal in paniek de straat heen en weer gerend (Bonnie vond het een lollig spelletje en Lyndie keek me aan of ik gek was geworden).
Helaas ben ik zo nachtblind als de pest, dus ik zag helemaal niks. Kwam ik ineens op het lumineuze idee om Lyndie het commando 'zoek Kyra' te geven. Die duikt zonder te aarzelen een zijstraat in en komt een minuut later met Kyra in haar kielzog teruggelopen. Was Kyra zomaar een andere straat ingelopen, met haar suffe demente kop.
Geweldig toch, zo'n hulphond.
Maar in het vervolg nóg beter opletten, dus.

.